تعداد بازدید: 1728

توصیه به دیگران 2

جمعه 15 ارديبهشت 1391-17:39

رسولي: هويت موقوفات مشخص نيست/مسئولان عجولانه قضاوت نكنند

امام جمعه مياندرود اظهار داشت: زمين هاي وقفي سورك جاي بحث و بررسي دارد و مسئولان اوقاف عجولانه قضاوت نكنند چرا كه هنوز هويت موقوفات مشخص نيست/از نگاه بنده دو چيز جزو اسناد وقف به شمار مي رود،يكي همين اسنادي كه به صورت رسمي وجود دارد و يكي هم بزرگان منطقه.


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی: سيد مجتبي رسولي در خطبه هاي اين هفته شهرستان مياندرود با اشاره به بحث موقوفه هاي مياندرود و شهر سورك كه نقل محافل خبري استان و كشور شده است افزود:اين موقوفات قطعا اسناد دارد و اسناد آن هم موجود و در اداره ثبت اسناد و املاك و هم در اوقاف و هم در اختيار ما است.

وي ادامه داد:در وقف شرايطي لازم است و موقف عليه يكي از شروط اصلي و اساسي وقف است كه اداره اوقاف بايد مورد وقف را به صورت دقيق بررسي كند.

 امام جمعه مياندرود با بيان اينكه بايد مشخص شود كسي كه وقف كرده است آيا مالك زمين بوده است يا خير افزود:نيت وقف و موقوف عليه (مورد وقف) شرط اصلي وقف است كه بايد دقيقا مشخص شود كه نيت وقف عام بوده است و يا خاص و اين وقف براي چه چيزي صورت گرفته و چه مواردي را شامل مي شود.

 وي گفت:آيا واقف همه مايملك را وقف كرده است يا مقدار خاصي را وقف نموده است كه بايد در اين خصوص متولي آن را ببينند و تصميم گيري كنند.

 رسولي با بيان اينكه از نگاه بنده دو چيز جزو اسناد وقف به شمار مي رود اظهار داشت: يكي همين اسنادي كه به صورت رسمي وجود دارد و يكي هم بزرگان ، واقفين و منتسبان به واقفيني است كه نسبت به موضوع آگاهي دارند.

 امام جمعه مياندرود با بيان اينكه در شهر بزرگاني حضور دارند كه دقيقا موضوعات و اسناد در اختيار سازمان اوقاف را مي دانند افزود: هم بزرگان موضوعات وقف سالهاي دور سورك را مي دانند و هم اسناد به راحتي حرف مي زند.

رسولي گفت:موقوفات سورك هنوز جاي بحث و بررسي دارد و مسئولان اوقاف در اين خصوص عجولانه قضاوت نكنند چرا كه هنوز هويت موقوفات سورك مشخص نيست و بايد با هماهنگي و تعامل و به كارگيري كارشناسان خبره و نشست با بزرگان و استماع سخن آنها تصميمات درست در اين خصوص گرفته شود.

گفتنی است مازندنومه گزارشی را درباره مسئله وقف زمین ها در سورک انتشار داده بود(http://www.mazandnume.com/?PNID=V13567) که در برخی رسانه های کشوری و استانی دیگر نیز بازپخش شد.

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز چند روز پس از انتشار این گزارش،جوابیه ای را برای برخی رسانه ها ارسال کرد که اظهارت امروز امام جمعه میاندرود در واکنش به این جوابیه و موضع گیری بود.



    ©2013 APG.ir