تعداد بازدید: 3173

توصیه به دیگران 3

جمعه 15 ارديبهشت 1391-23:38

دامادی:با پروژه انتقال آب درياي خزر مخالفم

برخي از مسئولان اجرايي از واگذاري اختيارات دولت به منتخبان مردم نگرانند/در آينده نزديك پنج روستای میاندرود به شهر تبديل خواهند شد/شوراهاي روستایی حقوقي دريافت نمي كنند،حداقل بايد بيمه باشند/اختصاص بودجه 130ميليارد توماني به غرب استان بي عدالتي است/دغدغه های انتقال آب دریا به علت  اطلاع رساني نکردن  مسئولان اجرايي طرح است.(گزارش مازندنومه از همایش شوراهای میاندرود با حضور محمد دامادی،هادی ابرهیمی،رجبی و...)


مازندنومه:همايش شوراهاي مياندرود با حضور معاون سياسي امنيتي استانداري مازندران در روستاي برگه برگزار شد.

 به گزارش مازندنومه در اين مراسم سلمان تخم افشان -ريیس شوراي بخش گهرباران- از مسير پرخطر گهرباران به عنوان معضل اصلي مردم بخش ياد كرد و افزود:سال گذشته در همين مسير پرتردد، حادثه خيز و غير استاندارد 9 جوان كشته شدند.

 تخم افشان به نبود پاسگاه انتظامي در بخش گهرباران نيز اشاره كرد و گفت: در صورت نياز، ارباب رجوع بايد مسافتي بيش از 22 كيلومتر را طي كند.

 وي با بيان اينكه بيش از 9200 كيلومتر ساحل بكر در اين بخش وجود دارد ، افزود: با ايجاد پل بين جاده فرح آباد و بخش گهرباران شاهد رونق اقتصادي منطقه و كمتر شدن مشكل اشتغال جوانان خواهيم بود.

ريیس شوراي بخش گهرباران همچنين از تخصيص 50 ميليون تومان جهت مطالعات اوليه اين پل در سال گذشته خبر داد و گفت: در استان شهرهايي داريم كه ماهي يكبار افتتاح پل در آنها صورت مي پذيرد اما در بخش گهرباران كه ضرورت اين امر به وضوح احساس مي شود خبري از پلي حداكثر با طول 200متر نيست.

وي با بيان مشكلات مردم در حوزه بهداشت و سلامت نيز ابراز داشت:يك مركز درماني در طبقده وجود دارد اما با توجه به حجم بالاي مراجعات و نبود امكانات كافي، اين مركز پاسخگوي نياز مردم نیست.

تخم افشان همچنين به وجود لوله هاي قديمي انتقال آب و گاز در سطح روستاهاي شهرستان اشاره كرد و افزود: بسياري از اين لوله ها نياز به مرمت و بازسازي دارد.

 ريیس شوراي بخش گهرباران به مشكلات كم آبي منطقه در تابستان سال قبل اشاره كرد و گفت:سال قبل به دليلي كمبود آب و نبود كانال هاي مناسب براي هدايت آب هاي سطحي هيچ كشت شاليزاري صورت نگرفت و مردم برداشتي نداشتند.

 وي ضمن اشاره به كلنگ زني شركت سايپا در دو سال گذشته كه قرار بود فاز اول آن در 22 بهمن سال 90 اجرايي شود تاكيد كرد:با اجرايي شدن و به سرانجام رسيدن اين طرح انتظار مي رود تا اندكي از مشكلات اشتغال اين منطقه كاهش يابد.

*میدان قتلگاه  احداث نشده است

عمادي -معاون شوراي بخش شهرستان- نيز يكي از دغدغه هاي بزرگ شهرستان را معضل بيكاري دانست و افزود:با وجود زمين هاي زياد در اقصی نقاط شهرستان مي توان با احداث چند كارخانه صنايع تبديلي كشاورزي و يا مركبات بخش عمده اي از مشكلات اشتغال جوانان را مرتفع كرد.

 وي گفت: قرار بود در بخش مركزي چهار راه آزادگان ميداني بزنند تا جاده از شكل غير استاندار خارج شود چرا كه اين بخش از جاده ساري-نكا به قتلگاه مشهور شده است اما هنوز مسئولان در فكر نيستند و اقدامي هم نكردند.

عمادي همچنين به مشكلات جاده هاي بالادست اشاره كرد و گفت: قبل از زمستان سال 90 در حدود 10 كيلومتر از بيس و زيرسازي جاده بالادست انجام شد اما متاسفانه تاكنون پروژه متوقف شده، كار اساسي صورت نپذيرفته است.

وي در ادامه به مشكلات آب شرب روستاهاي بالادست هم اشاره كرد و گفت:آبرساني و تامين آب شرب براي مردم آن منطقه نيازمند تدابير مسئولان شهرستان و استان است.

*برخي مسئولان از واگذاري اختيارات دولت به منتخبان مردم نگرانند

 قاسم زاده ريیس شوراي شهرستان مياندرود نيز در اين مراسم كم لطفي 14 ساله دولت و مجلس نسبت به شوراها در تخصيص ندادن بودجه، تدوين نشدن برنامه مناسب و همچنين بيمه نبودن اعضاي شورا را از اصلي ترين علل دلسردي در پيگيري مطالبات مردم عنوان كرد.

 قاسم زاده با بيان اينكه در كميسيون ماده 99 بخشداري ها جايگاهي براي شوراي بخش و شهرستان تعريف نشده،افزود:حساسيت اين امر در همايش روساي شوراي شهرستان هاي استان به استاندار اعلام شد كه با نظر مساعد استاندار به ابلاغ حمايت هر چه بيشتر فرماندارن بر اين مهم منتج شد.

 اين عضو شوراي اسلامي شهر سورك شركت در جلسات كميته برنامه ريزي شهرستاني و ارائه نظرات و دارا بودن حق راي شورا در اين جلسات را خواستار شد و گفت:برخي از مسئولان اجرايي از واگذاري اختيارات دولت به منتخبان مردم نگرانند كه اين نگراني قابل دفاع نيست.

 وي با بيان اينكه در تامين منابع مالي براي خريد دو هزار مترمربع زمين جهت استقرار ادارات در شهرستان با مشكل مواجهيم افزود: از مسئولان می خواهیم تا هم از استقرار ادارات در شهرستان حمايت كنند و هم در كميته هاي برنامه ريزي استاني توجه بيشتري در اين خصوص داشته باشند.

 قاسم زاده همچنين به اخذ مجوز احداث ميدان آزادگان از شوراي ترافيك اشاره كرد و گفت: به دليل نبود بودجه كافي اجراي اين طرح از سوي شهرداري و شوراي شهر سورك با مشكل روبه رو است.

وي در ادامه از انتظارات مردم منطقه از راه اندازي ايستگاه راه آهن شهيد نوبخت سخن گفت و افزود:با مراجعه به بوداغي –شهردار سابق سورك- و نماينده فعلي مردم ساري و مياندرود -دكتر يوسف نژاد- و طي جلسات متعدد با هيئت رئيسه راه آهن كشور مقرر شد تا قطار سريع السير در اين ايستگاه توقف كند.

 *40 نفر مشغول به کار شدند

به گزارش مازندنومه، علي رجبي -فرماندار مياندرود- در اين مراسم ابراز داشت: با توجه به زمان اندكي كه از عمر اين شهرستان مي گذرد ارتقاي شاخصه هاي منطقه در ميان ديگر شهرستان هاي استان و كشور نشان از تعامل و همكاري مردم و مسئولان در راستاي پيشرفت منطقه دارد.

 وي با بيان اينكه مياندرود 37 دهياري دارد كه هفت ساختمان دهياري افتتاح شده،گفت: 7 ساختمان ديگر هم در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

 رجبي از خريد يك ماشين آتش نشاني به ارزش 140 ميليون تومان براي روستاي طبقده و پوشش روستاهاي اطراف خبر داد و گفت:در آينده نزديك هم پنج روستا به شهر تبديل خواهند شد.

 وي همچنين از اشتغالزايي 40 نفر در طول يكسال خبر داد.

*با پروژه انتقال آب درياي خزر به مناطق مركزي مخالفم

به گزارش خبرنگار ما محمد دامادي -منتخب مردم ساري و مياندرود- در اين مراسم به محروميت موجود در مياندرود اشاره كرد و گفت:اين به معناي كار نشدن در مياندرود نيست بلكه بايد از نظر امكانات با ديگر مناطق مقايسه شود.

 منتخب مردم ساري و مياندرود در مجلش شوراي اسلامي با بيان اينكه بيمه نبودن اعضاي شورا هم در زماني كه بنده در شوراي شهر بودم و هم در زمان حال مورد انتقاد بنده است افزود: شوراهاي اسلامي روستاها حقوقي دريافت نمي كنند،حداقل بايد بيمه باشند.

 وي از مسئولان سرپرستي بانك سينا به علت تنزل تنها شعبه اين بانك در مياندرود به باجه انتقاد كرد و گفت:اكنون كه با تلاش مسئولان،منطقه به شهرستان ارتقا يافته است جاي آن نيست كه مسئولان بانك سينا تنها شعبه اين بانك را به باجه تبديل كنند.

 دامادي با بيان اينكه با پروژه انتقال آب درياي خزر به مناطق مركزي مخالفم افزود:اين مساله به طبيعت مازندران ضربه خواهد زد.

 وي با بيان اينكه اين طرح را در اختيار نخبگان برتر كشور در دانشگاه تهران قرار داده ام ابراز داشت:اين كارشناسان با بررسي جوانب اين طرح مساله را به اطلاع بنده خواهند رساند.

منتخب مردم ساري و مياندرود در مجلس نهم اظهار داشت: اينكار بايد كارشناسي بشود چرا كه در دراز مدت مسايل زيست محيطي به دنبال دارد و ما اجازه نخواهيم داد حقوق مازندران تضييع شود.

 دامادي با بيان اينكه احداث نيروگاه زباله سوز را به شهرداري ساري مربوط نمي دانم،افزود: اختصاص بودجه 130ميليارد توماني به غرب استان بي عدالتي است كه مسئولان نبايد با انجام اينكار موجبات جدايي و تفرقه را بوجود آورند.

 وي همچنين در واكنش به سخنان كواكبيان -نماينده مردم سمنان در مجلس شوراي اسلامي- در خصوص جداسازي برخي روستاهاي منطقه كياسر از مازندران و الحاق به سمنان اظهار داشت: ما در مورد استفاده اين استان از سرشاخه هاي سد شهيد رجايي هم حرف داريم و اين درست نيست كه يك نماينده در ساري گفته است: روستاي اوروست،مالخواست،بشرت و قلعه سر كياسر را مي خواهم وصل به سمنان كنم.

دامادي ادامه داد:ما به كسي اجازه ورود به حريم استان مازندران را نخواهيم داد و اين مساله را پيگيري خواهيم كرد.

*رییس جمهور قول ساخت چند سد را داد

به گزارش مازندنومه،هادي ابراهيمي -معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران- در اين مراسم با بيان جايگاه شورا به عنوان نهاد مقدس ابراز داشت:مردم تا اندازه اي به شورا و اعضاي آن اعتماد دارند كه عضوي از آن را به عنوان نماينده خود راهي مجلس كرده اند.

وي همچنين با بيان اينكه شايد برخي نخواهند شوراها قوي باشند افزود: اما ما شورا را يك نهاد تزييني و ويتريني نمي دانيم و معتقديم كه شوراها بايد روستاها را مولد كرده و در زمينه هاي فرهنگي نيز بايد وارد كار شوند.

ابراهيمي با اشاره به اينكه من مخالف سياسي بودن اعضاي شورا نيستم افزود:اما سياسي بودن با سياسي بازي و وارد شدن در منازعه هاي بي حاصل متفاوت است.

وي همچنين به حفظ وحدت شوراها اشاره كرد و گفت: ما به شوراها به عنوان يك ظرفيت نگاه مي كنيم و معتقديم كه بايد اين وحدت و يكپارچگي حفظ شود.

 معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران به اعضاي شورا توصيه كرد تا وارد سياسي بازي و مسايل تفرقه اي نشوند چرا كه به خدمت رساني آنها آسيب وارد مي كند.

 وي با بيان اينكه چندي قبل به دعوت مردم يك روستا در مازندران براي حل مشكلات آنها به اين روستا رفته بودم ابراز داشت:در برخي موارد مشاهده مي شود كه اعضاي شورا با هم دچار اختلاف مي شوند و همين امر موجب تحريم شورا توسط دو نفر از جمع پنج نفره شده بود.

 ابراهيمي ادامه داد: در اين روستا مشاهده كردم كه اعضاي شورا در جريان مسائل روستائيان نبوده و در دنياي ديگري سير مي كردند كه اين اصلا خوب نيست.

 وي به ميزان توليد بالاي محصولات استراتژيك كشاورزي كشور در مازندران اشاره كرد و گفت:اما متاسفانه در كميسيون هاي كشاورزي كه جاي تصميم گيري هاي كلان كشور است، مازندران نماينده اي ندارد.

 معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران با بيان اينكه هيچ كدام از 12 نماينده مازندران عضو كميسيون كشاورزي نيستند افزود:البته حضور نمايندگان در كميسيون هاي ديگر بسيار خوب بوده است اما بايد خلا حضور نمايندگان در كميسيون كشاورزي جبران شود.

 ابراهيمي همچنين با اشاره به دغدغه هاي مطرح شده در خصوص طرح انتقال آب درياي خزر ابراز داشت:اين مسائل به علت اطلاع رساني نکردن مسئولان اجرايي طرح است.

 وي گفت:بنده كارشناس و متخص اين امر نيستم اما مطئمنا" كليات اين طرح كارشناسي شده و مطالعات كافي هم صورت پذيرفته است.

 ابراهيمي با بيان اينكه اين طرح در دولت هاي قبل هم طرح و سال ها روي آن كار شده است ابراز داشت:تنها اين دولت بوده است كه شجاعت و جسارت عملياتي شدن اين كار را داشته است.

 معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران با اشاره به اينكه اين طرح تنها براي دو يا سه استان نيست افزود:بر اساس گفته هاي رئيس جمهوری اين طرح از هر شهرستاني كه عبور كند مردم آن منطقه از آن منتفع خواهند شد و اين موضوع در مورد شهرستان هاي مياندرود و نكا هم اتفاق خواهد افتاد.

 ابراهيمي با بيان اينكه قرار است تصفيه خانه اين طرح در ساري ساخته شود افزود: البته ريیس جمهوری جهت مرتفع شدن مشكلات كمبود آب استان قول ساخت چند سد را هم داده است.


  • کارشناس عمران ابپاسخ به این دیدگاه 0 1
    شنبه 4 ارديبهشت 1395-16:29

    اقای معاون استاندار که دنبال سد های مذخرف هستی .انجام نشدن طرح انتقال اب نه بدلیل شجاعت این دولت بلکه بخاطر احمقانه بودن این طرحه.تمامی کارشناسان صاحب نظر کشور ب

    ا این طرح به شدت مخالفند.

    • دوشنبه 18 ارديبهشت 1391-0:0

      مخم مخم مخالفم!

      • دوشنبه 18 ارديبهشت 1391-0:0

        خبر جدید . اضافه شدن 8 روستا به بافت شهری ساری و افزایش 200000 نفری جمعیت ساری که گام مهمیه جهت ایجاد کلانشهر ساری البته نه بصورت شعاری بلکه عملی

        • شنبه 16 ارديبهشت 1391-0:0

          معاون سیاسی امنیتی پس از موضوع گیری غیر کارشناسی طنز سیما که جنجال آفرید با این موضوع گیری ضعیف خود در خصوص انتقال آب ما را به به یاد قصه ملا نصریدین خر سوار می اندازد .....بماند

          • شنبه 16 ارديبهشت 1391-0:0

            آقاي دامادي كه حرف ميزنه ياد خودم كه اوايل سركار رفتم ميوفتم.

            • شنبه 16 ارديبهشت 1391-0:0

              حرف هاي اقاي دامادي را كه اين ماه هاي اخير زدند يا مي زنند خيلي نبايد جدي گرفت بايد او برود داخل مجلس و در ميان آن همه نخبه دور انديش تجربه بگيرد بعد
              الان احساساتي مي شود و چيزهايي مي گويد
              طرح هاي بزگ اگر در مازندران با منابع آن انجام نگيرد جاي اشكال است مگر ما داريم از آن خزر چه بهره برداري هايي مي كنيم كه حالا ضررش را ببينيم
              مردم دارند شالي زاري ها را به چيزهاي بي فايده تبديل مي كنند حرف نمي زنيد حالا كه يك طرح بدرد بخور آمد اين سخنان چيست آقاي نماينده بعد از اين ؟
              فقط اعتراض براي يك مسئول و نماينده خوب نيست عملكرد را هم بايد مشاهده نمود
              آقاي دامادي اين گوي و اين ميدان!!


              ©2013 APG.ir