تعداد بازدید: 2481

توصیه به دیگران 1

شنبه 16 ارديبهشت 1391-0:30

مازندران در هفته ای که گذشت

برگزیده خبرهای مازندران در هفته گذشته؛تجمع اعتراض آميز كارگران نساجي در قائم شهر/افزایش قیمت کالاهای مصرفی آزار دهنده شده است/تاسیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران/بیشتر شهرهای مازندران شبكه جمع آوری فاضلاب ، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب ندارند و...


*تجمع اعتراض آميز كارگران نساجي در قائم شهر/ فرماندار در جمع كارگران

 ایلنا: به دنبال عدم پاسخگویی مسئولان مازندران به مطالبت کارگران نساجی مازندران ، کارگران نساجي خیابان اصلی شهر را بستند.

صبح روز نهم اردیبهشت تعداد کثیری از کارگران نساجی مازندران که شامل کارگران قراردادی و رسمی این شرکت هستند در مقابل فرمانداری این شهر تجمع كرده و خواستار پاسخگويي مسئولان نسبت به صدوربخشنامه اخیر کارفرمايي شدند.

در بخشنامه اخير كارفرمايي آماده کارگران 3ماه در بیمه بیکار قرار می گیرند و بعد از سه ماه تکلیف آنان مشخص خواهد شد.

*ماشین‌های حمل زباله در بابل ساماندهی شود

 فارس: محسن کبود فیروزجایی در نخستین جلسه شورای بهداشت شهرستان بابل اظهار داشت: توجه و ساماندهی ماشین‌های حمل لجن و زباله باید نخستین اقدام جلسه شورای بهداشت شهرستان بابل باشد.

 معاون عمرانی فرماندار بابل افزود: در سال‌ جاری فاز نخست تصفیه خانه بابل با اعتباری بیش از 60 میلیارد تومان راه‌اندازی شد که یکی از کارهای مهم و تاثیرگذار از نظر بهداشت شهرستان بوده و سلامت مردم شهرستان را تامین می‌کند.

کبود فیروزجایی به تخلیه غیرمجاز ماشین‌های حمل زباله و لجن اشاره و تصریح کرد: تخلیه غیرمجاز این ماشین‌ها در حاشیه رودخانه‌ها مشکلات زیست‌محیطی ایجاد کرده و سلامت جامعه را با خطر جدی مواجه می‌کند.

وی افزود: تفاوت فاضلاب خانگی با دیگر فاضلاب‌ها باید کامل مشخص و مورد آزمایش قرار گیرد و برای هرکدام برنامه مشخصی تعریف شود.

* ترانزيت حدود 175 هزار تن كالا از بنادر استان مازندران

 ایلنا: عباس يعقوبي پور، كارشناس ترانزيت اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان مازندران با اشاره به اينكه ارزش ريالي اين ميزان كالاي ترانزيت شده در سال گذشته دو ميليارد و 976 ميليون و 690 هزار ريال بوده است افزود: بيشترين كالاي ترانزيت شده، گندم، آهن آلات و فرآورده‌هاي نفتي بوده كه به كشورهاي امارات، تاجيكستان، پاكستان و افغانستان ترانزيت شده است.

وي كالاي ترانزيت پارسال از بندر امير آباد بر اساس ميزان ثبت شده در نرم افزار واحد ترانزيت اداره كل را 84 هزار و 458 تن به ارزش ريالي دو ميليارد و 244 ميليون ريال اعلام كرد و اظهار داشت: 19 هزار و 601 تن كالا به ارزش ريالي 553 ميليون و 97 هزار ريال از بندر فريدونكنار در سال 90 ترانزيت شده است.

كارشناس ترانزيت اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان مازندران گفت: 8 هزار و 46 تن كالا نيز به ارزش ريالي 179 ميليون و 593هزار ريال در سال گذشته ازبندر نوشهر ترانزيت شد.

 در حال حاضر از 6 شركت حمل و نقل بين المللي كالا در استان،3 شركت در حال فعاليت هستند.

*نظارت بومی برای کنترل افزایش قیمت ها

مهر: محمد رضا نادری گفت: در شهر بابلسر به دلیل توریست پذیر بودن، مشکلاتی در بحث قیمت ها دیده می شود که در دیگر شهرستان ها وجود ندارد.

وی افزود: متاسفانه تفاوت قیمت کالاها در ساعات مختلف روز ناشی از نابسامانی هایی است که در بازار وجود دارد.

فرماندار بابلسر اظهار داشت: از دیگر مشکلات وضع نابسامان بازار، بی کیفیتی محصولات ارائه شده، افزایش قیمت ها در حالی که حجم کالا از گذشته کمتر شده که ضرر همه این مشکلات تنها مردم را درگیر نخواهد کرد بلکه متوجه متولیان امور خواهد بود.

وی تاکید کرد: حل این معضل که فشار زیادی را بر مردم وارد کرده است هماهنگی همه دستگاه های نظارتی می طلبد.

نادری ادامه داد: افزایش قیمت کالاهای مصرفی آزار دهنده شده است و تاثیرات غیر قابل جبرانی برای قشر کم در آمد خواهد داشت.

وی گفت: توجه به وضع معیشت مردم نباید برای متولیان امور تنها یک شعار باشد بلکه باید با تعریف یک راهکار اساسی، همه مسئولان برای مهار گرانی تلاش کنند.

*شغلهای بومی فراموش شده احیا شوند

 ایرنا: علی پیرفلك در جمع شوراهای اسلامی روستاهای قائمشهر ، گفت: در گذشته شغلهایی در روستاها رونق داشت كه علاوه بر ایجاد اشتغال منبع درآمد خوبی برای مردم به شمار می رفت.

 وی با اشاره به نرخ بیكاری در جامعه ، مقابله با این روند را در گرو احیای شغلهای بومی كه در گذشته بودند دانست .

فرماندار قائمشهر به اجرای طرحهای خوب و چشمگیر عمرانی در روستاها اشاره و تصریح كرد: اجرای این طرحها ضمن كاهش مهاجرت از روستا به شهر منجر به افزایش و استقبال مردم برای بازگشت به روستاها نیز شده است.

 وی گفت: روستاها ظرفیتها و استعدادهای بالایی دارند كه بسیاری از این ظرفیتها با وجود اقدامات خوبی كه صورت گرفته شد بلا استفاده باقی مانده است .

 پیرفلك فراهم شدن محیطی امن و با امكانات در روستاها را از دستاوردهای اجرای طرحهای عمرانی دانست و ادامه داد: با اقدامات خوبی كه در روستاهای قائمشهر انجام شد این شهرستان رتبه نخست را در اجرای طرحهای روستاهای مازندران به خود اختصاص داده است .

*تاکنون 95 درصد اراضی شالیزاری فریدونکنار نشاکاری شد

 ایسنا: مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: در حال حاضر 95 درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان نشاکاری شده است.

 علیرضا غلامی اظهارداشت: سطح کل اراضی شالیزاری فریدونکنار حدود شش هزار و 524 هکتار است.

 وی تصریح کرد: تاکنون شش هزار و 150 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان فریدونکنار به صورت سنتی و 45 هکتار به صورت مکانیزه نشاکاری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه 85 درصد کودهای شیمیایی در میان کشاورزان فریدونکنار توزیع شده است گفت: به کشاورزان توصیه می شود از مزایای محلول پاشی کودهای شیمیایی بهره مند شوند که سبب استفاده بهینه و کاهش هزینه های تمام شده برای کشاورزان می شود.

* تسریع در ساخت شبكه جمع آوری فاضلاب شهرهای ساحلی مازندران ضروری است

 ایرنا: هرمزمحمودی راد گفت : با این كه اجرای طرح جمع آوری فاضلاب شهرهای ساحلی از چند سال پیش آغاز شد ، ولی طبق بازدیدهای به عمل آمده ، ولی به علت محدودیت منابع اعتباری بكندی پیش می رود.

وی با اشاره به این كه بیشتر شهرهای مازندران ، بویژه شهرهای ساحلی فاقد شبكه جمع آوری فاضلاب ، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب هستند ، افزود : اكنون وضعیت به گونه ای است كه فاضلاب بیشتر این شهرها به شیوه سنتی وارد چاه های جاذب ، نهرها و آبراه های شهری می شود.

 او ادامه داد : این درحالی است كه طبق برنامه زمانبندی این طرح باید تا پایان قانون برنامه پنجم توسعه به اتمام برسد.

مدیركل حفاظت از محیط زیست مازندران با ابراز نگرانی از وضعیت موجود ، بر لزوم همكاری همه جانبه مسوولان نهادهای مرتبط در جهت بهره برداری بموقع از این طرح شد

*تاسیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران

مهر: استاندار مازندران از تاسیس نمایندگی وزارت امورخارجه برای توسعه مناسبات با کشورهای مختلف در مازندران خبر داد.

 سیدعلی اکبرطاهایی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران گفت: این نمایندگی به زودی در استان ایجاد می شود.

وی افزود: حدود 200 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های اولویت دار و نیمه کاره استان در سال 91 اعتبار نیاز است که با حذب سرمایه گذار خارجی و داخلی می توان این پروژه ها را به سرمنزل مقصود برسانیم.

طاهایی، از تقسیم عادلانه بودجه استانی اشاره کرد و افزود:پرداخت و تخصیص بحث منطقه ای و سلیقه ای لحاظ نمی شود.

*اختصاص بودجه 130 میلیارد تومانی به غرب مازندران بی‌عدالتی است

فارس: محمد دامادی در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهرستان میاندرود با اشاره به محرومیت موجود در شهرستان میاندرود بیان داشت: البته این به این معنی نیست که در میاندرود کار نشده است، اما باید دید شهرستان میاندرود در مقایسه با دیگر نقاط مشابه چه امکاناتی دارد و چه امکاناتی ندارد.

 منتخب مردم ساری و میاندرود در انتخابات مجلس نهم با اشاره به سخنان مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در مورد برخی روستاهای منطقه کیاسر شهرستان ساری اضافه کرد: ما حتی در مورد استفاده این استان از سرشاخه‌های سد شهید رجایی حرف داریم تا برسد به اینکه یک نماینده این استان در شهر ساری گفته است؛ «روستای اوروست، مالخواست، پشرت و قلعه‌سر کیاسر را می‌خواهم وصل به سمنان بکنم».

 این مسئول تاکید کرد: ما اجازه نخواهیم داد که کسی به حریم استان مازندران وارد بشود و این مساله را مطمئنا پیگیری خواهیم کرد.

 دامادی با بیان اینکه معتقدم احداث نیروگاه زباله سوز مربوط به شهرداری ساری نبود، ادامه داد: اختصاص بودجه 130 میلیارد تومانی به غرب استان بی‌عدالتی است مسئولان نباید با این کارها موجب بی‌عدالتی و جدایی بشوند.


  • مركز نشينپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 18 ارديبهشت 1391-0:0

    چرا نبايد در تصميم گيري توزيع بودجه نمايندگان، از مردم نظر بخواهند؟


    ©2013 APG.ir