تعداد بازدید: 4132

توصیه به دیگران 3

شنبه 16 ارديبهشت 1391-11:34

تجمع خانوادگی/کارگران نساجی با خانواده تجمع کردند

حدود 60 نفر از کارگران نساجی مازندران به دلیل مطالبات و حقوق عقب افتاده خود از ساعت 11 امروز جلوی در اصلی استانداری تجمع کردند/‌حضور شما مشکلی را حل نمی کند جز اینکه به خودتان زحمت دهید/‌استاندار دستور داد به صورت علی الحساب مبلغ 500 هزار تومان به همه کارگران پرداخت کنند.(ویرایش دوم+عکس)


مازندنومه:این تجمع که به طور پی در پی در حال برگزاری است و در سال جدید نیز چند بار در فرمانداری قائم شهر و جلوی استانداری مازندران برگزار شده است،به دلیل 20 ماه حقوق و مطالبات انباشته شده جمعی از کارگران نساجی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار مازندنومه،در تجمع امروز کارگران با همسر و بچه های کوچک خود حضور یافته اند که دقایق کوتاهی بعد از اجتماع ، با سد یگان ويژه مواجه شدند و مجبور شدند روی زمین بنشینند.

کارگران در مقابل در ورودی استانداری شعار می دادند:حقوق هر کارگر حق مسلم اوست، الله اکبر، فریاد یا محمدا نمی رسند به داد ما، حقوق هر کارگر ادامه حیات است.

به گزارش خبرنگار ما دختربچه ای با لباس مدرسه و دختر تقریبا 2 ساله دیگری هم در جمع بودند.

 پس از گذشت ساعتی از تجمع کارگران، فرماندار قائم شهر که در برای حضور در جلسه ستاد بحران با محوریت سیل کلاردشت دراستانداری مازندران حضور داشت، به جمع کارگران آمد.

علی پیرفلک، اظهار داشت:‌حضور در اینجا مشکلی را حل نمی کند جز اینکه به خودتان زحمت دهید.

وی با بیان اینکه مطالبات شما دریافت حقوق و پیگیری بازنشستگی است، تصریح کرد: کارفراما باید قدرالسهم تامین اجتماعی را واریز کند تا تامین اجتماعی حکن بازنشستگی را صادر کند.

 این مسئول با اشاره به اینکه در خصوص وضعیت شما، کارفرما این کار را انجام نداده است، گفت: همه تلاش برای وادار کردن کارفرما برای اینکه قدرالسهم را پرداخت کند، فایده ای نداشت.

 پیرفلک با بیان اینکه چند بار از سرمایه گذار دعوت کردیم برای مذاکره اما وی نیامد، متذکر شد: 2 راه وجود دارد یکی اینکه این سرمایه گذار، صلاحیت سرمایه گذاری ندارد و باید صلاحیت از او گرفته شود چون لیاقت سرمایه گذاری را ندارد اما این راه زمان بر است.

وی ادامه داد: راه دوم این است که از طریق اموالی که از این کارخانه باقی مانده و در رهن نیست، در اختیار تامین اجتماعی قرار گیرد و تامین اجتماعی با فروش یا هر اقدام دیگر، به عنوان قدرالسهم قبول کند.

فرماندار قائم شهر خاطرنشان کرد: در آخرین تصمیم بحث فروش اموال مطرح است که با توجه به زمان بر بودن، نامه ای برای مرتضوی رئیس صندوق تامین اجتماعی نوشته و خواستار شدیم که با بازداشت زمین به عنوان آورده سرمایه گذار قبول کند و احکام بازنشستگی صادر شود.

 وی با بیان اینکه این نامه تایید شده و پنجشنبه گذشته با مرتضوی هم صحبت شده، گفت:‌قرار است ساز و کار انجام این تصمیم ، طی همین هفته اجرایی شود.

پیرفلک با بیان اینکه تاکنون 115 نفر مشمول هستند، اظهار داشت:‌بقیه افراد هم تا مهرماه مشمول این موضوع می شوند.

 وی ادامه داد:‌راجع به پرداخت حقوق و اینکه چرا شرکت دولتی به شرکت خصوصی تبدیل و به سرمایه گذار واگذار شد و سرمایه گذار توان سرمایه گذاری نداشت، الان مشکل شما را حل نمی کند.

 این مسئول افزود:‌استاندار دستور داده از محل اعتبارات دولتی به صورت علی الحساب مبلغ 500 هزار تومان به همه کارگران پرداخت کنند.

وی اظهار داشت:‌از امروز در کارخانه انتظامات قرار می دهیم تا حتی یک قوطی کبریت نه کسی بتواند ببرد و نه بیاورد.

پیرفلک یادآور شد:‌دنبال این هستند که صلاحیت سرمایه گذار را رد کنند.

وی گفت:"‌اعتماد" که نه من و نه شما او را به عنوان مدیرعامل قبول نداریم گفته حقوق 2 ماه کارگران را پرداخت می کند تا مقدمات حضور دوباره کارگران در زمان فعالیت کارخانه فراهم آید.

پیرفلک یادآور شد:‌قول او پیش من معتبر نیست.

 وی بیان داشت:‌اینجا ماندن در فضای گرم، هیچ مشکلی را حل نمی کند، خواسته های شما پیگیری می شود.

پیرفلک افزود: در بیشتر کارها به نتیجه رسیدیم و روزهای آخر است.

وی خاطرنشان کرد:‌من هم با نظر شما موافق هستم و از نظر من این سرمایه گذار، سرمایه گذاری نیست که به درد کارخانه بخورد.

بر اساس این گزارش،کارگران بارها صحبت های فرماندار را قطع کردند و خواستار استعفای فرماندار قائم شهر شدند.آن ها خواستار حضور استاندار برای پاسخگویی شدند. کارگران به فرماندار می گفتند حرف های تازه تری بگو،این صحبت ها را قبلا بارها شنیده ایم.

یکی از کارگران خطاب به فرماندار گفت:‌ "سه میلیون تومان بدهکار هستم، می آییم اینجا و دست به خودکشی می زنیم ،مثلا سال تولید ملی است، اینگونه فرمایشات رهبر را عملی می کنید؟"

 نماینده کارگران به خبرنگار ما گفت:‌از قبل هم همه این حرف ها گفته شده اما یکی پس از دیگری نقض شد و تضمینی پشت حرف آقایان نیست.

 نوبخت تصریح کرد:‌ 2 مشکل ما حضور نداشتن جدی سرمایه گذار در جایی است که باید هزینه کند و حضور یافتن وی در زمان گرفتن تسهیلات و فروش مستقلات است.

 وی افزود:‌هر جا لازم است حقوق کارگر پرداخت شود سرمایه گذار فراری است اما برای حقوق خودش حضور پیدا می کند.

تا لحظه تنظیم خبر(ساعت 13) کارگران همچنان در مقابل استانداری حضور دارند.


  • دوشنبه 18 ارديبهشت 1391-0:0

    جناب معجزه
    یکی از معجزات این است که انسانها هر چه کاشتند درو میکنند و چوب اشتباهات خودشان را میخورند
    برای فهم سخنان من نیازی نیست به فرهنگ لغات برره مراجعه کنی ..کمی مغز ولو خالی هم کافیه

    • دوشنبه 18 ارديبهشت 1391-0:0

      این جناب معجزه خاموش حتما سالهای گذشته را در برره به سر برده اند که از این مسایل بی خبرند. انصافا خلاقیتی که در معجزه آن هم از نوع خاموش نهفته است در بینوایان ویکتور هوگو هم نبوده! این نوع معجزه همان بهتر که خاموش باشد. یا علی

      • کارگرزادهپاسخ به این دیدگاه 0 0
        يکشنبه 17 ارديبهشت 1391-0:0

        با تشکر از مازندنومه که همیشه یاور کارگرهاستت و اخبار کارگری را پوشش می دهد و زودتر از همه خبررسانی میکند.از مطالب شما در روز کارگر هم استفاده کردیم

        • مـــعجزه خامــوشپاسخ به این دیدگاه 0 0
          يکشنبه 17 ارديبهشت 1391-0:0

          ســـلام
          با تشكر از سايت مازند نومه بخاطر انعكاس رويداد فـــــوق.
          دوست عزيزي كه با عنوان " سعيد" نظرشون رو ثبت كردن منو بياد سريال "شب هاي برره" انداختن! !
          چون ظاهرا ايشون از افعال معكوس جهت بيان نظراتشون استفاده نمودند!
          از ايشون هم بخاطر اين خلاقيت ممنونم.
          (ياعلي)

          • يکشنبه 17 ارديبهشت 1391-0:0

            4 سال تمام همین کارگران با هماهنگی همین فرماندار و مسولین شهر در خیابانها شعار مرگ بر اکبری سر میدادند و آنقدر تخریبش کردند تا نتواند به مجلس برود
            حالا بروند نمایندگان جدید مشکلشان را حل کند
            اکبری هم خدایی دارد

            • يکشنبه 17 ارديبهشت 1391-0:0

              آقای عربی بخش اول فرمایشات حضرت عالی قابل تأمل یا بهتر است بگویم واجد یا حتی لایق بررسی میباشداما.. بخش دوم شایدبشودگفت......! نمیدانم احتمالآ به صورت خودجوش!!!! مه باشد. جسارت نباشه اصطلاحآبه اینها میگن صحبتهای عربی؟!

              • شنبه 16 ارديبهشت 1391-0:0

                با تشکر از خبرنگار محترم ماز ندنومه بخاطر انعکاس مناسب اعتراض کارگران وعذر خواهی بخاطر تندی بعضی از همکارانمان نسبت به ایشان که امید است انرا برما ببخشندامادگی خود راجهت هر نوع همکاری درصورت لزوم با ان سایت وزین اعلام مینمائیم.(باتشکرنماینده کارگران نساجی نوبخت)

                • شنبه 16 ارديبهشت 1391-0:0

                  یکی یه آماری بده ببینیم این ها هر چند روز یکبار تجمع دارن ؟بعد هم می تونیم تو گینس ثبت کنیم از لحاظ تعداد تجمع.


                  ©2013 APG.ir