تعداد بازدید: 2461

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 17 ارديبهشت 1391-0:4

هنر تبرستان در یک همایش بررسی می شود

نخستین همایش ملی "هنر تبرستان،گذشته و حال"با رویکرد بررسی شاخص های معماری،شهرسازی،هنرهای صناعی،هنرهای تجسمی،نمایش،موسیقی و باستان شناسی و تاریخ هنر حوزه فرهنگی تبرستان در دانشگاه مازندران برگزار می شود.


مازندنومه: دکتر مصطفی رستمی-دبیر علمی همایش-به مازندنومه گفت:تاکنون حدود 140 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است که حدود 40 داور متخصص و طراز اول کشور این مقالات را داوری کردند و از میان این مقاله ها 53 مقاله به عنوان برترین ها در روز همایش ارایه خواهد شد.

وی افزود:همایش ملی "هنر تبرستان،گذشته و حال" 20 اردی بهشت در دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران با حضور استادان و پژوهشگران و علاقه مندان هنر کهن و امروزی تبرستان برگزار می شود.

دبیر علمی همایش بهره گیری جدیدترین یافته های پژوهشی هنری در باب تبرستان ، گردهمایی متخصصان، پژوهشگران، هنرمندان، استادان، دانشجویان و کارشناسان امور هنری برای تبادل اطلاعات و ارائه دیدگاه های نظری و علمی در حوزه هنر تبرستان و بهرگیری از دانش و یافته های پژوهشگران به منظور تقویت افزایش داده های تبرستان شناسی در حوزه ی هنر و معماری و کاربردی منطقی آن در برنامه ی توسعه ی بلند مدت را جزو اهداف این همایش اعلام کرد.
 
وی تصریح کرد:هنرهای صناعی تبرستان : حال و گذشته - معماری و شهرسازی تبرستان:گذشته وحال - هنرهای تجسمی تبرستان: گذشته و حال -هنرهای نمایشی تبرستان: گذشته و حال -موسیقی تبرستان: گذشته و حال - هنرتبرستان در گذر تاریخ - هنر تبرستان از نگاه سفرنامه ها و تأثیر متقابل تبرستان و سرزمین های مجاور بر تحولات هنری یکدیگر محورهای این همایش است.

 رستمی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه تخصصی آثار برگزیده در حوزه هنر تبرستان و برگزاری میزگردهای تخصصی و کارگاه های آموزشی از برنامه های جنبی همایش است.



    ©2013 APG.ir