تعداد بازدید: 3405

توصیه به دیگران 1

جمعه 22 ارديبهشت 1391-19:28

مازندران در هفته ای که گذشت

برگزیده خبرهای مازندران از 16 تا 22 اردی بهشت 91؛پانزدهمين همايش ملي برنج در ساري برگزار مي شود/عملیات اجرایی کنارگذر ساحلی رامسر به زودی آغاز می شود/مازنی ها دو هزارو 280 میلیارد تومان یارانه نقدی دریافت کردند/پوشش خدمات اورژانس در جاده های اصلی به بیش از ۹۴ درصد رسید/پاكسازی حریم راه و منابع طبیعی ورودی هراز از متصرفان/جشنواره بهار نارنج ، با شهر بابل همخوانی دارد و...


* 6 هزار و 848 نفر در واحد ارشاد و معاضدت دادگستری های استان مشاوره شدند

سایت دادگستری مازندران:حجت الاسلام سيد حبيب ا... قاسمپور گنجي گفت: فروردين ماه سال جاري در واحد ارشاد و معاضدت دادگستري مازندران 6هزار و 486 نفر بصورت حضوري و 362 نفر نيز از طريق تماس تلفني با 129 مشاوره شدند.

معاون آموزش و تحقيقات دادگستري مازندران ادامه داد:براي28 نفر که از توان مالي خوبي برخوردار نبودند وکيل معاضدتي رايگان تعيين و معرفي شد.

اين مقام قضايي تصريح کرد: 702 نفر از وکلا و مشاورين حقوقي قوه قضاييه درواحد ارشاد و معاضدت حوزه هاي قضايي بر اساس جدول زمانبندي جهت ارائه مشاوره به مردم حضور پيدا کردند

*پانزدهمين همايش ملي برنج در ساري برگزار مي شود

سایت استانداري مازندران:استاندار مازندران گفت: پانزدهمين همايش ملي برنج اسفندماه سال جاري در دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري برگزار مي شود.

سيد علي اكبر طاهايي در جلسه هماهنگي برگزاري همايش ملي برنج با اشاره به برپايي اين همايش در ساري، بيان داشت: مكانيزاسيون توليد برنج، مديريت مزرعه، توليد محصول سالم و راهكارهاي كاهش ضايعات توليد مهم ترين مباحث مطروحه در همايش موصوف خواهد بود.


وي افزود: به دليل كمبود منابع آبي و كاستي هاي مديريت منابع آب، با وجود اينكه در 16 استان كشور برنج توليد مي شود اما هنوز قادر به تامين نياز داخل نيستيم.

استاندار مازندران راهكار مناسب براي رفع نيازهاي داخلي و افزايش صادرات برنج را استفاده از تكنولوژي هاي جديد اعلام داشت و تصريح كرد: استفاده از تكنولوژي نانو در توليد برنج، كشت ارقام پرمحصول ، توسعه كشت رتون و نشاء مجدد، راه هاي مناسبي در جهت افزايش توليد برنج در كشور مي باشد.

وي توسعه مكانيزاسيون برنج را نياز اساسي در راستاي افزايش بهره وري در توليد اين محصول دانست و خاطرنشان ساخت: با توجه به افزايش ميل جوانان استان به تحصيلات دانشگاهي ، تا چند سال آينده با مشكل كمبود نيروي انساني در مسير توليد برنج مواجه خواهيم بود كه تنها راه برون رفت از اين چالش، توسعه مكانيزاسيون است.

استاندار مازندران ادامه داد: در كشوري كه جوانان ‌آن با وجود همه تحريم ها، موفق به خودكفايي در توليد انواع صنايع شده اند، قطعاً توانايي توليد ادوات كشاورزي نيز وجود خواهد داشت.

وي با اشاره به اينكه يكي از شاخص هاي مهم توليد ملي، توليد در بخش كشاورزي است، اظهار داشت: برگزاركنندگان همايش ملي برنج، به موضوع اقتصاد كشاورزي توجه ويژه اي داشته باشند.

*عملیات اجرایی کنارگذر ساحلی رامسر به زودی آغاز می شود

ایلنا: استاندار مازندران گفت: در سفر چهارم دولت به مازندران پروژه‌های نا‌تمام سفرهای قبل بررسی خواهد شد.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیمای تبرستان با اشاره به تصویب بیش از ۷۰۰ مصوبه در سه سفر دولت به مازندران، بیان داشت: تقریباً همه مصوبات دولت اجرایی شده و یا در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه دولت در این مصوبات توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های استان داشت، تصریح کرد: اهتمام به توسعه راه‌های استان از جمله مهم‌ترین مصوبات بود.

طاهایی اذعان داشت: در سفر سوم دولت به مازندران رییس جمهور دستور ویژه‌ای برای تکمیل آزادراه تهران شمال صادر کرد که با پی گیری وزیر راه و شهرسازی و حمایت‌های وزیر اقتصاد و دارایی، مراحل احداث با سرعت دنبال می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب سهام به بنیاد مستضعفان به عنوان پیمانکار آزادراه، خاطرنشان ساخت: قطعه ۴ آزادراه از مرزن آباد تا چالوس، امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی از اتمام مراحل احداث قطعه ۱ آزادراه تهران شمال در سال ۹۲ خبر داد و افزود: برای احداث قطعات ۲ و ۳ به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

طاهایی هم چنین از روند توسعه محورهای هراز و سوادکوه نیز ابراز رضایت کرد و ادامه داد: دولت در روزهای گذشته هزار میلیارد ریال در قالب سهام به پیمانکار محور هراز اختصاص داده است.

استاندار مازندران هم چنین از آغاز عملیات اجرایی کنارگذر ساحلی رامسر در روزهای آینده خبر داد و گفت: این پروژه محوری با ارزیابی زیست محیطی و مجوز شورای عالی شهرسازی، توسط قرارگاه خاتم الاوصیا اجرا خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مازندران در بخش دیگری از سخنانش توجه به موضوع تامین آب شهر‌ها و روستاهای استان را دیگر نکته مثبت سفرهای استانی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر شرکت آب منطقه‌ای مازندران معادل ۱۹ هزار میلیارد ریال، پروژه در دست اقدام دارد.

وی افزود: احداث سدهای هراز، گلورد و کسلیان، پروژه انتقال آب چالوس و تامین آب شرب شهرهای گروه الف از جمله مهم‌ترین طرح‌های بخش آب استان است.

طاهایی توسعه سرمایه گذاری را یکی از مهم‌ترین راه کارهای پیشرفت استان دانست و اذعان نمود: با وجود همه تحریم‌ها، در حال حاضر ۵۰۰ میلیون دلار پرونده سرمایه گذاری در مازندران در حال پی گیری ست.

استاندار مازندران هم چنین ساخت ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان، ارتقاء دانشکده‌های استان به دانشگاه، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، توجه به بخش صنعت به ویژه صنایع وابسته به کشاورزی، توسعه و تجهیز فرودگاه‌های استان، اجرای طرح‌های مهم شیلاتی، مسکن مهر و فراهم نمودن زیرساخت‌های گردشگری را مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای سه سفر دولت به مازندران اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ پروژه نیمه تمام سفرهای استانی در کشور در لیست طرح مهر ماندگار قرار گرفته، بیان داشت: دولت قصد دارد همه این طرح‌ها را تا پایان دولت دهم به اتمام برساند.

طاهایی ادامه داد: در سفر چهارم دولت به مازندران، پروژه‌های نا‌تمام سفرهای قبل بررسی و برای تکمیل آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

*مازنی ها بالغ بر دو هزارو 280 میلیارد تومان یارانه نقدی دریافت کردند

سایت استانداری مازندران:معاون برنامه ریزی استانداری مازندران گفت: با اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان طیور، 180 واحد مرغداری در استان نوسازی شده است.

ولی الله فرزانه، معاون برنامه ريزي استاندار در جلسه ستاد هدفمندی یارانه ها گفت: 180 واحد دامی و مرغداری در استان تسهیلات بانكي چهار درصدي براي اصلاح ساختار مصرف دريافت كرده اند.

فرزانه با اشاره به اهداف پيش بيني شده طرح مدیریت انرژی، گفت: قانون هدفمندی یارانه ها و مالیات بر ارزش افزوده دو راه برون رفت و جلوگیری از مصرف حامل های انرژی است.

وي افزود: بهبود مصرف سوخت در واحدهای مرغداری، بهبود راندمان تولید و کاهش هزینه تولید از مهم ترین عوامل اجرای این طرح است.

رئیس سازمان اقتصادی و دارایی مازندران گفت: شهروندان استان از ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها تاکنون بالغ بر دو هزار و 280 میلیارد تومان یارانه دریافت کردند.

محمود شعبان زاده ، مدير كل اقتصاد ودارايي استان نيز در اين جلسه گفت: بعد از گذشت 15 مرحله مازنی ها بالغ بر دو هزارو 280 میلیارد تومان یارانه نقدی دریافت کردند.

وی زمان استفاده از بنزین 100 تومانی را تا پایان اردبیهشت 91 اعلام کرد و افزود: احتمالا مبلغ این سهمیه از اول خرداد ماه سال جاری به سهمیه 400 تومانی تبدیل می شود.

*دولت متولی تعیین تعرفه خدمات پزشکی است

سایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران:معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان آموزش پزشکی ، مرجع قانونی تصویب تعرفه های پزشکی را دولت و وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت : دولت متولی تعیین تعرفه خدمات پزشکی اعم از بخش های دولتی وخصوصی است.

دکتر " سید حسن امامی رضوی " روز جمعه در ساری به خبرنگاران گفت:کمیسیون تعزیرات با کسانی که که به صورت غیر قانونی به افزایش تعرفه اقدام می کنند، برخورد می کنند.

وی ، تصویب تعرفه خدمات پزشکی را منوط به تصویب بودجه سالانه دانست و اظهار داشت : این اقدام پس از تصویب بودجه صورت می گیرد تا تعرفه خدمات پزشکی تعیین شود .

دکترامامی رضوی اضافه کرد: افزایش تعرفه خدمانت پزشکی به صورت غیر معمول و متعارف به نفع ارائه کنند گان خدمات پزشکی نیست و مردم با بالا نرفتن کیفیت افزایش تعرفه خدمات پزشکی را نخواهند پذیرفت.


امامی رضوی با اشاره به درنظر گرفتن ۳ هزارو ۱۵۰ میلیارد تومان ازمازاد درآمد نفتی به حوزه بهداشت ودرمانٰ، گفت: درانتهای سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در اختیار این وزارت قرار گرفت.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان داشت : دربودجه سال گذشته اعتباری برای حوزه سلامت درنظر گرفته نشده بود واین مبلغ می تواند موجب تحول شگرفی درارائه خدمات درمانی به مردم شود .

*پوشش خدمات اورژانس در جاده های اصلی به بیش از ۹۴ درصد رسید

سایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران:مدیر مرکز مدیرت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی کشور از افزایش پوشش این مجموعه در جاده های اصلی کشور خبر داد و گفت : پوشش خدمات اورژانس در جاده های اصلی در سال گذشته به بیش از ۹۴ درصد رسیده است.

دکتر" غلامرضا معصومی " روز جمعه در ساری به خبرنگاران گفت : پوشش خدمات اورژانس در جاده های اصلی در سال ۸۴ حدود ۱۴ درصد بود و حدود ۷۰ درصد فوتی ها در سر صحنه صورت می گرفت .


وی ، زمان رسیدن بر بالین بیماران در جاده ها را ۱۵ دقیقه اعلام کرد واظهار داشت : این زمان درتهران بیشتر از ۱۲ دقیقه ، در شهرهای بزرگ حدود ۱۰ دقیقه و در شهرهای کوچک زیر ۸ دقیقه است.

دکترمعصومی ، افزایش تعداد پایگاه های اورژانس را از جمله عوامل کاهش زمان رسیدن بر سر بالین مصدمان و مجروحان برشمرد .

وی با اشاره به حضور کم رنگ تر اوژانس در جاده های فرعی و روستایی، گفت: ۴۴ درصد تصادفات درجاده های فرعی و روستایی اتفاق می افتد.


وی اضافه کرد : بیش از ۶۰ درصد مصدومان و مجروحان درحین انتقال به مراکز درمانی فوت می کنند که نظر به روند روبه کاهش فوتی های حوادث ترافیکی ایده ال آن خواهد بود که این شاخص افزایش یابد.

دکتر معصومی تعداد فوتی های حوادث وسوانح را درسال ۸۵ قریب به ۲۸ هزار نفر اعلام کرد وگفت: این تعداد در سال گذشته به ۲۰ هزارو ۶۸ نفر رسیده است

*پاكسازی حریم راه و منابع طبیعی ورودی هراز از متصرفان

مهر: بخشدار امامزاده عبدالله آمل از اجرای طرح جمع آوری و پاکسازی متجاوزان و مزاحمان به حریم راه و منابع طبیعی در جاده هراز، محدوده حوزه استحفاظی این بخش خبر داد.

یحیی عسگری پور اظهار داشت: در اجرای این طرح حدود 40 کیلومتر از حریم راه از ابتدای ورودی دو راهی امامزاده عبدالله درکیلومتر10جاده هراز تا حدود 40 کیلومتر از مسیر این جاده پرتردد که توسط برخی متجاوزان به حریم راه و منابع طبیعی محصور شده، پاکسازی شد.

وی افزود: در اجرای این طرح حدود 15نفر از افراد سود جو و متجاوز به حریم راه و منابع طبیعی در جاده هراز آمل که با ایجاد دکه های عرضه و فروش موادغذایی و خدماتی و برخی امکانات دیگرجمع آوری شد.

بخشدار امامزاده عبدالله آمل اضافه کرد: در سه مورد که تعدادی از این متصرفان غیرقانونی اقدام به استفاده از برق های غیرمجاز از خطوط اصلی کرده بودند جمع آوری شد.

عسگری پور گفت: این طرح در قالب اکیپی به سرپرستی بخشدار امامزاده عبدالله و با حضور ماموران انتظامی، راه و ترابری، منابع طبیعی، اداره برق و محیط زیست و شورای اسلامی بخش امامزاده عبدالله انجام شد.

وی هدف از این اقدام را آزادسازی حریم راه جاده پرتردد هراز به منظور روان تر شدن تردد خودروها و پیشگیری از جرائم، تصادفات، سوانح و اتفاقات جرحی و فوتی و جلوگیری از رها کردن زباله و نخاله در حریم راه این جاده بیان کرد.

بخشدار امامزاده عبدالله آمل یادآور شد: این اکیپ در تمام طول سال فعال بوده و چنانچه بعد از مراحل راهنمایی و ارشاد و تذکر، دست فروشان و متخلفان به حریم راه تجاوز کنند خودروهای آنها توقیف و به پارکینگ هدایت و به مراجع نظامی و انتظامی معرفی می شوند تا برابر قانون با آنها برخورد شود.

*پیش بینی توليدبیش از 13060 تن شلتوک برنج در اراضی شالیزاری سوادکوه

سایت سازمان جهاد کشاورزی مازندران: پیش بینی می شود از مجموع سطوح زیر کشت اراضی شالیزاری شهرستان سوادکوه در سال زراعی جاری بالغ بر 13060 تن شلتوک برنج برداشت شود.

اصغر خدادادی-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه-گفت: شهرستان سوادکوه دارای 3000 هکتار اراضی شالیزاری است که 2300 هکتار آن به کشت ارقام محلی و حدود 700 هکتار به کشت ارقام پرمحصول اختصاص دارد.

او با اشاره به اینکه کار نشای برنج در تاریخ هشتم اردیبهشت امسال در اراضی شالیزاری این شهرستان آغاز شده ، افزود: تا کنون بیش از 50 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت سنتی و بیش از 15 هکتار نیز بصورت مکانیزه نشا شده است.

خدادادی پیش بینی کرد از مجموع اراضی شالیزاری این شهرستان در سالجاری بیش از 13060 تن شلتوک برنج تولید شود که 8510 تن آن به ارقام محلی و 4550 تن به ارقام پرمحصول اختصاص خواهد داشت.

*تولید 60میلیون قوطی کنسرو ماهی توسط صنایع شیلاتی مازندران در سال 1390

سایت اداره کل شیلات مازندران: مدیرکل شیلات گفت: درحال حاضر 21 واحد صنایع شیلاتی فعال شامل 6 کارخانه تولید آرد و روغن ماهی ، 9 واحد کنسرو ، 4 واحد فیله و بسته بندی ماهیان دریایی و پرورشی ، 1 واحد تولید غذای ماهی، و 1 واحد تصفیه روغن ماهی در حال فعالیت هستند که توسط این واحدها ، حدود 2000 تن روغن ماهی، 60 میلیون قوطی کنسرو ماهی ، حدود 1000 تن فیله و بسته بندی ، 1500 تن غذای ماهی و نیز تصفیه 10 تن روغن ماهی در سال گذشته تولید کرده اند که ارزش اقتصادی این تولیدات 970 میلیارد ریال برآورد گردیده است.

حسن حبیب نژاد درادامه از صادرات ماهی های منجمد کیلکا به وزن 257 تن و ارزش اقتصادی 180 هزار دلاربه کشور ترکمنستان خبر داد و تصریح کرد: درحال حاضر 550 نفر در بخشهای مختلف صنایع شیلاتی استان مشغول فعالیت هستند.

*جشنواره بهار نارنج ، با شهر بابل همخوانی دارد

ایرنا: فرهاد عسكری-شهردار بابل-روز جمعه در حاشیه برپایی جشنواره بهار نارنج در پارك نوشیروانی بابل گفت: عطر و رایحه دل انگیز بهار نارنج در اردیبهشت ماه هر سال طراوت ویژه ای به شهر بابل می بخشد و بسیاری از مسافران و گردشگران در سفر به شهرستان بابل از عسل بهار نارنج و انواع محصولات بهار نارنج به عنوان سوغات تهیه می كنند.

شهردار بابل ، هدف از برگزاری جشنواره بهارنارنج و برگزاری سایر جشنواره های متنوع در دوره سوم شورای اسلامی شهر بابل را ایجاد نشاط و شادی برای شهروندان و معرفی استعدادهای این شهر بیان كرد.

وی گفت : به زودی بزرگ ترین پارك بانوان استان مازندران در شهر بابل افتتاح خواهد شد و امیدواریم در مراسم افتتاحیه با یك برنامه ویژه فرهنگی و هنری همراه باشد.

عسكری ، اجرای پارك ساحلی با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال را از دیگر اقدامات مهم شهرداری برای افزایش برگزاری تفریحات سالم و بهره برداری از مواهب طبیعی ذكر كرد.

جشنواره بهارنارنج از روز چهارشنبه هفته جاری در پارك نوشیروانی بابل آغاز شد و با اجرای برنامه های متنوع به مدت سه روز ادامه می یابد.

* 170 تبعه خارجی در شهرستان بابلسر شناسایی شدند


ایرنا:فرماندار بابلسر گفت : تاكنون 170 نفر تبعه خارجی مجاز و غیر مجاز در شهرستان بابلسر شناسایی شده اند.

محمد رضا نادری افزود : تمامی این افراد تبعه كشور افغانستان هستند.

وی گفت : به علت وسعت منطقه ، پراكندگی و در برخی موارد نیز ناشناخته بودن كارگاه هایی كه اتباع خارجی در آنها شاغلند ، امكان شناسایی كامل اتباع خارجی و برخورد با كارفرمایان متخلف وجود ندارد.

فرماندار بابلسر با تاكید بر این مطلب كه نیروی انتظامی باید در امر شناسایی و معرفی اتباع خارجی همكاری بیشتری داشته باشد ، اظهار داشت : با توجه به شروع فصل بهار و مساعد شدن وضعیت جوی و رونق گرفتن كار كشاورزی ، زمینه كار بیشتری ، بویژه برای اتباع افغانی در شهرستان بابلسر فراهم می شود.

وی افزود : در فصل كار كشاورزی ، شهرستان بابلسر با هجوم اتباع افغانی رو به رو خواهد شد كه شناسایی این افراد مستلزم همكاری نیروی انتظامی و اداره كار از طریق انجام گشت مشترك ویژه است.

نادری گفت : طرح ممنوعیت حضور اتباع غیر مجاز از تیر ماه امسال در بابلسر به اجرا در خواهد آمد.

*تخریب پل مرکزی چالوس فاجعه در پی دارد

فارس: امام جمعه چالوس گفت: با توجه به مشکلات موجود در بازسازی پل سردآبرود و احتمال تخریب پل مرکزی چالوس که فاجعه‌ای را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی راشدی نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چالوس افزود: رودخانه چالوس بر اثر طغیان موجب خرابی خیابان شورا شده و پایه‌های پل مرکز شهر را نیز در معرض خطر قرار داده است و اگر تدبیر مسئولان در آن شب حادثه نبود اکنون شاهد خسارات جبران‌ناپذیری در شهر بودیم.

راشدی نوری اظهار داشت: در بحث کشاورزی در بعضی از مناطق چالوس علی رغم وجود رودخانه بزرگ چالوس که یک لطف و برکت خدادادی است اما می‌بینیم بعد از گذشت دو ماه از فصل کشاورزی کشاورزان مشکل کم آبی دارند و هنوز نشا نکردند.

امام جمعه چالوس بیان داشت: رودخانه چالوس به دلیل بی‌توجهی و عدم ساماندهی در معرض نابودی قرار گرفته و هیچ نهاد و اداره‌ای هم مسئولیت ساماندهی آن را قبول نمی‌کند.

وی بیان داشت: برداشت نادرست از رودخانه که معلوم نیست با اجازه چه کسانی است و جیب چه کسانی از این راه پر می‌شود نابودی این رودخانه حفاظت شده را به همراه دارد.

راشدی نوری تاکید کرد: با تدبیر فرماندار و مسئولین شهرستانی و تیم اعزامی از استانداری تصمیمات خوبی صورت گرفته که امیدواریم برای رفع مشکلات موجود در روزهای آینده شاهد اجرای تصمیمات باشیم.

امام جمعه چالوس تاکید کرد: پل سرد آبرود چالوس مدت دو سالی است که تخریب و پل موقتی را بنا کرده‌اند اما تاکنون برای ایجاد پل جدید هیچ اقدامی انجام ندادند و همچنان از آن پل موقتی که خطرآفرین نیز است در حال استفاده هستند.

امام جمعه چالوس تصریح کرد: پل مرکزی چالوس از عمر آن گذشته است و در حال تخریب قرار گرفته و ضروری است مسئولان در این مورد تصمیم جدی بگیرند زیرا در زمان بروز حادثه شاهد مشکلات زیادی از جمله قطع ارتباز دو طرف شهر چالوس خواهیم بود.

وی گفت: مسئولان فقط زمانی وارد کار می‌شوند که حادثه اتفاق افتاده اما باید قبل از بروز هر گونه حادثه مسایل را بررسی و برای رفع مشکلات اقدام شود.



    ©2013 APG.ir