تعداد بازدید: 3748

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 31 ارديبهشت 1391-20:11

تمام مسايل شهرستان زير ذره بين است

در نشست مطبوعاتی فرماندار میاندرود مطرح شد:سعي كرديم كمتر درگير مسايل حاشيه اي و رسانه اي شويم/تاکنون 75 پروژه را افتتاح كرده ایم/همايش نخبگان و فرهيختگان مياندرود سوم خرداد برگزار می شود/در زمینه وقف زمین های سورک اگر به توافق نرسيديم از طریق مراجع قضايي پيگيري خواهد شد/سابقه خبر خبرنگار مازندنومه را داريم!/موبایل من 24 ساعته روشن است.


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی:اولين نشست مطبوعاتي فرماندار مياندرود در سال 91 در حالي آغاز شد كه قرار بود محوريت نشست ، همايش نخبگان و فرهيختگان منطقه باشد اما اين موضوع در ميان انبوه سئوالات خبرنگاران مغفول ماند ، تا جايي كه كمترين زمان ممكن به برگزاري و چگونگي تشكيل اين همايش اختصاص يافت.

 علي رجبي در اين مراسم اظهار داشت:سعي كرديم در طول اين مدت كمتر درگير مسايل حاشيه اي و رسانه اي شويم چرا كه شهرستان تازه تاسيس نياز به فعاليت مضاعف در فضاي آرامش دارد.

وي به رغبت نداشتن خود براي مصاحبه با مطبوعات اشاره كرد و گفت: بيشتر به اين دليل است كه بنده دوست ندارم در گير و دار رسانه اي شدن،فضايي براي خود باز كنم چرا كه معتقدم انسان بايد در قبال پذيرش مسئوليت نزد خداوند پاسخگو باشد و در راستاي پذيرش مسئوليت در اين 15 ماه مردم بايد نظر دهند كه عملكرد ما چگونه بوده است.

*75 پروژه را افتتاح كرده ایم

رجبي با بيان اينكه بارها گفته ام مياندرود بايد به كارگاه عمراني تبديل شود افزود: ما با شعار هر 15 روز يك پروژه مسئوليت را پذيرفتيم و تاكنون توانستيم 75 پروژه بزرگ و كوچك در مياندرود يا افتتاح كرده و يا كلنگ ساخت آن را بر زمين بزنيم.

 وي به كلنگ زني كتابخانه عمومي روستاي داربكلا به عنوان آخرين پروژه اين شهرستان در روز گذشته اشاره كرد و ابراز داشت: با اعتباري بيش از 150 ميليون تومان كه 50 ميليون تومان اين اعتبار به سال 90 تخحصيص داشت اينكار با حضور مديركل كتابخانه هاي استان انجام شد.

رجبي به افتتاح شش پروژه ديگر نيز در سال 91 در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: پل زير گذر بادله ،گلزار تك شهيد روستاي حلمسر، ساختمان دهياري قندارخيل،حلمسر و بيشه سر از ديگر پروژه هاي افتتاح شده در سال جاري است.

*همایش نخبگان سوم خرداد برگزار می شود

رجبي به برگزاري همايش نخبگان و فرهيختگان مياندرود در عصر روز سوم خرداد در سالن همايش اردوگاه بادله اشاره كرد و گفت:تعداد 700 نفر از سراسر استان به اين مراسم دعوت شده اند كه به 18 نفر برتر تنديس و لوح يادبود اهدا خواهد شد.

وي با بيان اينكه بيش از20 سال در وزارت كشور سابقه خدمت دارم،افزود: تاكنون چنين كاري در هيچ يك از شهرستان هاي مازندران انجام نشده است و ما اميدواريم با تكميل شناسنامه اي كه هنگام ورود به اين همايش به نخبگان و فرهيختگان داده مي شود بتوانيم آن را به شكل كتابي تدوين كنيم.

 فرماندار مياندرود با بيان اينكه ممكن است ايراداتي نيز در اينكار وجود داشته باشد افزود: اما نظر نهايي با بنده و امام جمعه محترم شهرستان است كه سعي شده است مبناي كارشناسي در انتخاب آْثار و افراد ملاك عمل قرار گيرد.

 رجبي با اشاره به اينكه هزينه اين همايش به هيچ وجه از در آمد بيت المال نمي باشد تصريح كرد: ما بر روي دعوتنامه اين همايش تبليغاتي از يك شركت هواپيمايي انجام داده ايم كه اين شركت خود هزينه هاي معقول انجام اين همايش را به عهده گرفته است.

*وقف زمین های سورک را پیگیریم

 فرماندار مياندرود در پاسخ به خبرنگار مازندنومه در خصوص پيگيري گزارش وقف زمين هاي شهر سورك اظهار داشت: در شب گذشته در جلسه خانواده هاي شهداي شهر سورك قرار بر اين شد تا دو نفر به نمايندگي از مردم شهر ، كارشناسان حقوقي مورد نظر خود را معرفي كنند.

 وي با بيان اينكه اين كارشناسان وقف نامه را مطالعه و ترجمه خواهند كرد افزود:بعد از انجام اينكار با دعوت از مدير كل اوقاف و با حضور امام جمعه محترم شهرستان مسايل بررسي خواهد شد كه در صورت توافق مشكل مردم مرتفع مي شود.

فرماندار مياندرود با بيان اينكه شهرداري و شوراي شهر هر چه زودتر كارشناسان خود را معرفي كنند، افزود:اگر با توجه به شرايط گفته شده به توافق نرسيديم اين موضوع از مراجع ذي صلاح قضايي براي احقاق حق مردم پيگيري خواهد شد.

وي همچنين با توجه به اينكه وقف زمين هاي سورك كمتر از يك دانگ است از فروش وقف موجود در زمين مردم به اداره اوقاف خبر داد و گفت: كارشناسان املاك قيمت گذاري زمين ها و املاك را انجام مي دهند تا در صورت توافق به جاي وقفياتي كه در زمين و زندگي مردم وجود دارد حق وقف پرداخته شده و زمين ديگري براي وقف خريداري شود.

*نبايد توقع داشت در اين مدت اندك كارهاي بسيار بزرگي انجام شود

 رجبي همچنين به مشكل ايمني جايگاه سي ان جي بادله اشاره كرد و گفت: علت تاخير در افتتاح اين پروژه لحاظ برخي مسايل ايمني است.

 فرماندار مياندرود در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري كه از مشكلات زياد مياندرود و انجام نشدن كارها و پروژه هاي بزرگ در اين شهرستان گله مند بود نيز اظهار داشت: مبناي كار ما انجام زيرساخت ها و فراهم سازي بسترهاي مناسب براي پيشرفت است و نبايد توقع داشت در اين مدت اندك كارهاي بسيار بزرگي انجام شود.

 وي گفت: هر چند بسياري از طرح هاي افتتاح شده در دهه فجر سال قبل مانند افتتاح سرخانه سورتينگ و آبرساني قطره اي مزارع جزو پروژه هاي بزرگ و ميلياردي در سطح استان مي باشد، رويكرد ما در خصوص مسايل شهرستان آماده سازي زيرساخت هاست.

 وي گفت: اگر در روستايي دهيار باشد اما ساختماني نداشته باشد نمي توان انتظار داشت كه مشكلات مردم رفع شود .

رجبي با بيان اينكه اكنون بيش از يك ميليارد تومان در جاده سرتا جناسم كه در طول 30 سال هنوز يك كيلومتر آن آسفالت نشده است، بستر سازي راه انجام شده است افزود:ما با استقرار ادارات مختلف در شهرستان از مراجعه و مخارج مردم مياندرود كاستيم تا كمتر به ساري مراجعه كنند.

وي ادامه داد:پروژه 62 واحدي مسكن مهر داربكلا كه جزو پروژه هاي سفر هيئت دولت به مازندران است ،در مرحله نازك كاري است كه به زودي كار ساخت آن به پايان خواهد رسيد .

*تمام مسايل شهرستان زير ذره بين است

 رجبي همچنين در مورد موضوع زمين خواري در يكي از روستاهاي مياندرود گفت: تمام مسايل شهرستان زير ذره بين است و ما هر 15 روز يكبار با حضور روساي ادارات و نهادها جلسه شوراي تامين را برگزار مي كنيم و تاكنون در اين خصوص گزارشي ارائه نشده است كه در صورت رسيدن گزارش حتما پيگيري خواهيم كرد.

رجبي در پاسخ به خبرنگار ديگري در خصوص جداسازي مياندرود از ساري و اظهارنظر هاي برخي از مديران استاني در اين مورد ، اظهار داشت:رويكرد بنده استاني و كشوري است و به نظر بنده مياندرود هر چه پيشرفت كند چون به مركز استان نزديك است براي ساري بهتر است.

 وي به تلاش مسئولان در برخي شهرهاي ديگر براي شهرستان شدن اشاره كرد و گفت:اما اكنون 10 سال است كه نمي گذارند شهرستان شود.

 وي ادامه داد: ما براي شهر شدن پنج روستاي مياندرود طرح توجيهي تهيه مي كنيم و بايد در بين كارشناسان وزارت كشور از آن دفاع كنيم،چطور ممكن است براي شهرستان شدن يك منطقه توجيهي وجود نداشته باشد؟

رجبي به پيشرفت قابل توجه مياندرود در همين مدت اندك اشاره كرد و گفت: ديروز معارفه آقاي شاكري به عنوان رئيس اداره راه و مسكن مياندرود در حالي انجام شد كه همزمان با معارفه همين رياست در شهرستان عباس آباد كه سه سال است به شهرستان ارتقا يافته ، بوده است.

 وي همچنين به افزايش سرجمع بودجه هاي عمراني ساري و مياندرود با استقرار دو فرمانداري اشاره كرد و گفت: بيش از 3 ميليارد تومان فقط براي تملك دارايي ها اعتبار تخصيص يافت كه اين قابل قياس با قبل نيست.

فرماندار مياندرود گفت: بنده اين موضوع را جريان خوبي نمي دانم و نبايد صرف كلان شهر بودن به اين موضوعات دامن زد.

 وي گفت:اگر اينطور است نكا و بهشهر و گلوگاه را با هم يك شهرستان در نظر بگيرند و در قالب يك كلان شهر به امور رسيدگي شود،در حالي كه وسعت جغرافيايي مياندرود از خيلي از شهرستان هاي استان بيشتر است.

* سند زمين سايپا انتقال یافت

رجبي همچنين در مورد تغيير رويكرد كارخانجات در مياندرود اشاره كرد و گفت:همانطوري كه قبلا هم گفتم هدف اصلي ما آماده كردن زير ساخت هاست.

 وي با بيان اينكه در حال حاضر 10 سالن ورزشي در مياندرود در حال ساخت است افزود:اعتبار بيشتر پروژه ها تامين شده است.

رجبي به تسويه بدهكاري كارخانه تخته سه لاي شهيد رجايي اشاره كرد و گفت: معوقات پرداخت شده است و در صدديم تا با جذب سرمايه گذار اين كارخانه را راه اندازي كنيم.

 وي همچنين به جذب 60 نفر در سال جديد در كارخانه بستني ميهن اشاره كرد و ابراز داشت: توافقات اوليه جهت ساخت كارخانه اي مجزا در مياندرود صورت پذيرفته است كه با انجام اينكار در حدود 700 نفر اشتغالزايي خواهد شد.

فرماندار مياندرود به راه اندازي مجدد كارخانه كروم پارس با صد كارگر و جذب خريدار براي كارخانه چل الكتريك خبر داد و گفت:در مورد شركت خودروسازي سايپا هم اخرين مشكلات حل شده است.

 وي به اختصاص بيش از يك ميليارد و نيم براي خريد زمين اين كارخانه اشاره كرد و گفت:كل كارخانه در حريم مرغداري كنار آن قرار داشت كه چون منابع طبيعي مقدار 100 هكتار زمين را به مسكن مهر داده بود و براي ساخت كارخانه بايد دوباره اين زمين پس گرفته مي شد كار در زمان طولاني انجام شد.

 رجبي به انجام اين كار و انتقال سند زمين بنام كارخانه سايپا خبر داد و گفت: اميدواريم تا در آينده نزديك با ساخت اين كارخانه شاهد اشتغالزايي خوبي در منطقه باشيم.

*باید نظر مسئولان راه آهن جلب شود

 فرماندار مياندرود از حل شدن مشكلات راه آهن اين شهرستان نيز خبر داد و گفت: با تكميل و تجهيز و ساخت فضاي سبز اين ايستگاه به شكل معمولي به كار خود ادامه مي دهد اما براي اينكه به صورت هميشگي فعال شود بايد طي مكاتبات انجام شده با تهران موافقت مسئولان ذيربط لحاظ شود.

 وي به فاصله كم بين ايستگاه نكا و سورك اشاره كرد و گفت: چون مسير قطار سريع السير محدوديت هايي دارد بايد براي اين توقف نظر مثبت مسئولان اداره راه آهن جلب شود.

رجبي همچنين به فعال كردن خطوط هوايي و ريلي اشاره كرد و گفت: متاسفانه چون اطلاع رساني در اين امر صورت نپذيرفت شاهد اين هستيم كه گاه هواپيما و يا قطار از تهران با تعداد مسافر به ساري بر مي گردد كه در صورت ادامه اين روند اتفاقات خوبي رخ نخواهد داد.

*چهار طرح سالم سازی داریم

رجبي در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در خصوص حمايت از واليبال مياندرود كه به ليگ دسته يك كشور صعود كرده است نيز عنوان داشت:واليبال ماهان با پتانسل بومي توانسته است به ليگ دسته يك كشور سعود كند كه بسياري از مخارج و هزينه هاي آن توسط خيرين و فرمانداري تامين شده است.

وي همچنين از نشست با هئيت مديره اين تيم خبر داد و گفت: به دنبال جذب يك اسپانسر براي اين تيم هستيم تا بتواند هزينه هاي تيم را تامين كند.

رجبي به حضور يك تيم فوتبال از مياندرود در سوپر ليگ امسال كشور اشاره كرد و گفت: اولين بازي اين تيم هم پس فردا در سورك برگزار خواهد شد.

وي همچنين از آمادگي فرمانداري جهت تجهيز تيم كشتي براي ليگ برتر كشتي كشور خبر داد و گفت:با توجه به استعدادهاي بومي جوانان منطقه از اينكار استقبال خواهيم كرد.

 فرماندار مياندرود در پايان نشست خبري امروز خود همچنين از تجهيز چهار طرح سالم سازي دريا در مياندرود خبر داد و اظهار داشت: پارسال مياندرود و محمود آباد به عنوان طرح هاي نمونه سالمسازي در كشور معرفي شدند.

وي با بيان اينكه تنها شهرستاني هستيم كه هر 60 متر حريم ساحلش آزاد است افزود:مياندرود 9300كيلومتر ساحل دريا دارد كه امسال به دنبال ايجاد يك بندر تفريحي در منطقه مي باشيم.

 رجبي افزود براي پنج طرح سالمسازي در استان هر كدام مبلغ 100 ميليون تومان اعتبار تخصيص سافته است كه يكي از اين طرح ها نيز مربوط به مياندرود است.

*از تمام ظرفیت ها استفاده می شود

علي فاميليان دبير همايش نخبگان و فرهيختگان مياندرود با بيان اينكه اين همايش با هدف شناسايي و سامان دهي كليه نيروهاي موجود در منطقه برگزار مي شود افزود:تلاش ما بر اين است تا از تمام ظرفيت ها و پتانسل هاي بالفعل و بالقوه موجود در منطقه اعم از مالي ، نيروي متخصص و كارآمد در راستاي بهره وري و توسعه شهرستان استفاده كنيم.

وي با اشاره به رويكرد كاملا علمي و كارشناسانه اين همايش افزود:گروه هاي مختلفي با محوريت مياندرود در مسير توسعه تشكيل شده است و در 11 كارگروه تمامي مقالات و آثار رسيده مورد بازبيني و بررسي قرار گرفته است.

فاميليان با بيان اينكه با دعوت از چند ميهمان ويژه تعداد افراد تقدير شده به 18 نفر خواهد رسيد ابراز داشت: در بخش سياسي و اجرايي، علمي و پژوهشي،پزشكي،مذهبي و ورزشي،كارآفرين برتز،مخترين و مبتكرين،باغداري و كشاورزي و نظامي نخبگاني به استان معرفي خواهند شد.

وي همچنين گفت:از ميان جانبازان و اسرا و خانواده هاي شهيد نيز دو نفر به عنوان نخبه و فرهيخته معنوي معرفي مي شوند.

فاميليان از تلاش دستگاه هاي اجرايي شهرستان در راستاي توسعه و پيشرفت هر چه بيشتر مياندرود خبر داد و اظهار داشت: در همين مورد از يكنفر كه به معناي واقعي در مسير توسعه شهرستان گام هاي موثري برداشته است نيز تقدير و سپاسگزاري خواهد شد.

*حاشیه ها

-جلسه در ساعت 12.15 دقيقه اغاز شد. در ابتداي جلسه و در هنگام آغاز سخنان رجبي برخي از خبرنگاران وارد سالن شدند كه با استقبال رجبي همراه بود.

-در هنگام پرسيدن سئوال،رجبي از خبرنگاران خواست تا خود را معرفي كنند كه با معرفي خبرنگار مازندنومه به طنز گفت:سابقه خبر ايشان را داريم!

 -رجبي در ميان صحبت هاي خود با اشاره به اينكه همه تماس ها را پاسخ مي دهم افزود: موبايل بنده 24 ساعته روشن است و شما مي توانيد امتحان كنيد. ساعت 2 شب هم زنگ بزنيد در دومين زنگ بنده پاسخگو هستم و اگر هم بنا به دلايلي جواب ندادم خودم تماس خواهم گرفت.

- جلسه در گير و دار سئوالات زياد خبرنگاران از محوريت همايش نخبگان خارج شد و بيشتر در مورد مسايل و معضلات مردم صحبت شد كه فاميليان -دبير همايش- با گلايه از خبرنگاران گفت: بنده انتظار داشتم فني تر به اين موضوع پرداخته مي شد.

-در دقايق پاياني جلسه نيز تعدادي از خبرنگاران به سبب برنامه خبري معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران از رجبي عذر خواهي كرده و از بقيه جدا شدند.

-جلسه در ساعت 1.15 دقيقه خاتمه يافت و خبرنگاران ناهار ميهمان فرمانداري مياندرود بودند.

-  همايش نخبگان و فرهيختگان مياندرود در روز چهارشنبه سوم خرداد ماه در سالن همايش اردوگاه دانش آموزي بادله با سخنراني استاندار محترم مازندران برگزار خواهد شد.


  • عابدی فردپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 3 تير 1392-0:0

    آقای رجبی مرد خیلی خیلی خوبی بود ولی حیف که رفت !!!!!!

    • سه شنبه 2 خرداد 1391-0:0

      جناب میاندرودی شما اصالتا اهل بابل نیستید؟ اخه مرد مومن همون تغییر تابلوی فرودگاه میدونی چه ضرر هنگفتی رو متوجه وزارت راه (شرکت فرودگاهها) میکنه؟ نمیدونی دیگه 1- ضرر سیاسی بدلیل اعتراضات تو مرکز استان 2- ضرر اقتصادی همین چند تا دونه مسافری هم که از طریق فرودگاه ساری وارد ساری میشن وقتی فرودگاه بین المللی میاندورود رو ببینن به نظر شما متوجه میشن میاندورود چیه؟ پس نتیجه میگیریم این تغییر تابلو به نفع هیچکس نیست
      والسلام

      • دوشنبه 1 خرداد 1391-0:0

        سند سایپا رو از وقتی اومدی گفتی داره حل میشه . چرا مردم رو مسخره تصور میکنی آقا؟

        • میاندرودیپاسخ به این دیدگاه 0 0
          دوشنبه 1 خرداد 1391-0:0

          خواهشا تدبیری بیندیشید تا نام فرودگاه دشت ناز برای همیشه به فردگاه دشت ناز میاندرود انتقال پیدا نماید . حداقل کاری که میتوانید انجام دهید تغییر تابلوی آن است

          • مدیران آتیپاسخ به این دیدگاه 0 0
            دوشنبه 1 خرداد 1391-0:0

            رجبی , بسیار بسیار پرتلاش و برنامه محور هست.
            امیدوارم قدر این نیروها رو بدونیم


            ©2013 APG.ir