تعداد بازدید: 3172

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 1 خرداد 1391-0:56

محمدپور:جنم هنری دارم

مدیر حوزه هنری مازندران گفت:آلبوم موسیقی"دریای جمال" با صدای پرخیده و اشعار امام راحل منتشر می شود/سخنرانی، آفت مجالس و برنامه‌های ماست/تجهیزات سینماهای بهشهر، ساری، آمل و تنکابن بسیار قدیمی و مستهلک است/‌چون جنم هنری دارم اصلا اغراق نمی‌کنم.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:عزیزالله محمدپور در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت:‌رسانه‌های استان همواره همراه نهادهای فرهنگی هستند.

مدیر حوزه هنری مازندران با بیان اینکه عرصه فرهنگ و هنر نباید مظلوم باشد، تصریح کرد:‌انتشار فعالیت‌های فرهنگی و هنری باعث فرهنگ سازی می‌شود.

محمدپور با اشاره به انتشار 52 کتاب در سال گذشته با موضوع دفاع مقدس، مازندران‌شناسی، موضوعات خانواده و پژوهشی، ادامه داد:‌ بخشی از این کتاب‌ها در هفته دفاع مقدس و بخشی هم در روز بزرگداشت مازندران رونمایی می‌شود.

 این مسئول با بیان اینکه بودجه شاخص فرهنگی سال گذشته، حرکت توفنده‌ای را در نهادهای فرهنگی به وجود آورد، گفت:‌ این بودجه در تاریخ ماندگار می‌شود و تنها نقدی که به آن وارد است، دیرپرداخت شدن آن است.

محمدپور با اشاره به تولید یک اثر موسیقی از اشعار امام راحل با صدای استاد پرخیده-هنرمند مازندرانی- به نام "دریای جمال" افزود:‌ این بسته فرهنگی در روز 12 خرداد رونمایی می‌شود.

 وی با اشاره به تولید 9 فیلم در یک سال گذشته که بیشترین موضوعات مربوط به دفاع مقدس است، بیان داشت:‌انیمیشن "رخ به رخ خورشید" در رابطه با زندگی‌نامه شهید کشوری تولید شده که در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

محمدپور با بیان اینکه سال گذشته 15 نمایشگاه توسط حوزه هنری در گالری به نمایش درآمده، تصریح کرد: 9 مورد سفر عکاسان ، چهار برنامه تجلیل از هنرمندان و برگزاری جشنواره‌های مختلف از اقدامات حوزه هنری است در صورتی که تنها 15 کارمند داریم.

وی با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه "هنر حماسه" به سفارش استاندار مازندران در روز سوم خرداد توسط حوزه هنری برگزار می‌شود، ادامه داد: از 14 هنرمند تئاتر در حوزه دفاع مقدس، هفت پیشکسوت تئاتر و یک جانباز دفاع مقدس از اهالی حوزه فرهنگ و هنر در این مراسم قدردانی می شود.

 این مسئول با بیان اینکه کمبود مخاطب از مشکلات تئاتر است، یادآور شد:‌برای برون رفت از این مشکل، گروه‌های تئاتر اجرا شده منتخب در سایر استان‌ها را به مازندران دعوت می‌کنیم تا به اجرای برنامه بپردازند.

 وی با اشاره به اینکه سخنرانی، آفت مجالس و برنامه‌ها است ، خاطرنشان کرد:‌سعی کردیم در برنامه‌ها سخنرانی‌ها را کاهش دهیم چراکه در بزرگ‌ترین جشنواره‌های جهان هم کم‌ترین سخنرانی صورت می‌گیرد.

محمدپور با بیان اینکه حوزه هنری مازندران در سومین جشنواره تولیدات حوزه‌های هنری کشور در مجموع رتبه ششم را در بین 30 استان کسب کرد، متذکر شد:‌ این برنامه به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم مازندران در جشنواره چهارم با تعداد آثار بیشتری حضور می‌یابد.

 وی با اشاره به اینکه بودجه حوزه هنری در سال گذشته 100 میلیون تومان بود، افزود:‌ پنج واحد فعال در حوزه هنری داریم که اگر بودجه شاخص فرهنگی را اختصاص نمی‌دادند نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم و اگر امثال بودجه شاخص فرهنگی اختصاص نیابد حوزه هنری به شدت با مشکل مواجه می‌شود و بسیاری از کارها را نمی‌توانیم انجام دهیم.

مدیر حوزه هنری مازندران خاطرنشان کرد:‌ فیلم‌نامه "آقاجان" که زندگی‌نامه آیت‌الله کوهستانی است تهیه و تصویب شده است.

 محمدپور با بیان اینکه تجهیزات سینماهای بهشهر، ساری، آمل و تنکابن بسیار قدیمی و مستهلک است، گفت: این سینماها مشکل تجهیزاتی دارند.

وی با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه آثار استادان تراز اول خوشنویسی کشور در ساری، بیان داشت: 50 اثر در سه رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق و نقاشی خط از روز چهارم خرداد به مدت یک هفته در گالری سوره حوزه هنری به نمایش درمی‌آید.

 محمدپور گفت:‌استان میزبان برگزاری جشنواره‌های حوزه هنری باید 300 میلیون تومان به برگزاری این جشنواره کمک کند.

 وی ادامه داد:‌اگر بخواهیم این جشنواره را در استان برگزار کنیم، باید بودجه خاصی از استانداری اختصاص یافته و نهادهای فرهنگی و اداری هم همکاری کنند.

 این مسئول افزود:‌ در حال بررسی هستیم که آیا شرایط و لوازم برگزاری این جشنواره را داریم یا نه.

وی با بیان اینکه سومین جشنواره در کرمانشاه برگزار شد و استاندار کرمانشاه در مراسم افتتاحیه و اختتامیه حضور پررنگ داشت، متذکر شد:‌در آن جشنواره از چهار استاندار دعوت کردند که یکی از این استاندار طاهایی بود که به عنوان استاندار نمونه فرهنگی دعوت شد تا در جمع مدیران و هنرمندان کرمانشاه سخنرانی کند که البته به سبب میهمانانی که در استان داشت از حضور در این مراسم عذرخواهی کرد.

 محمدپور بیان داشت:‌چون جنم هنری دارم اصلا اغراق نمی‌کنم، پارسال گفتم 15 کتاب چاپ می‌کنیم و در غیر این صورت یقه‌ام را بگیرید.


  • سه شنبه 20 تير 1391-0:0

    دست شمادرد نکند بحق با توجه به امکانات کم حوزه این همه زحمت قابل تقدیر است

    • مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 17 تير 1391-0:0

      درود؛برای ارتباط با حوزه هنری مازندران به این نشانی مراجعه کنید:http://www.artmazandaran.ir/

      • جمعه 16 تير 1391-0:0

        با سلام.بنده چطور می توانم با آقای محمد پور تماس داشته باشم . با تشکر ،کریمی از اصفهان. www.skarimi@epciran.com

        • شنبه 6 خرداد 1391-0:0

          دفتر حوزه هنری غرب استان در حد یک شوخی است با اینکار محمدپور قصدش سرکار گذاشتن هنرمندان است و جالب اینکه برنامه روز جهانی تئاتر حوزه هنری در نوشهر کاملا با نگاه سیاسی و برای حمایت از یکی از کاندیداهای شورای شهر نوشهر بود

          • احسان مهديانپاسخ به این دیدگاه 0 0
            چهارشنبه 3 خرداد 1391-0:0

            جناب آقاي محمد پور خسته نباشيد في الواقع با اين مجموعه دلسوز كارهاي خوبي كرديد ممنونيم

            • دوشنبه 1 خرداد 1391-0:0

              حوزه هنری یک برنامه روز جهانی تئاتر در غرب استان گرفت و از شاعران و غیر تئاتریها تقدیر کرد و افتضاحی به بار آورد که هنوز بین هنرمندان درگیری است.آقای محمدپور سخنران برنامه اونروز هم 20 خاطره از خودش تعریف کرد که گریه آور بود.از همه چیز صحبت شد جز تئاتر،مازندنومه تو رو خدا بزن، از دست حوزه هنری بویژه دفتر غربش خسته شدیم، در حد فاجعه است


              ©2013 APG.ir