تعداد بازدید: 2039

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 2 خرداد 1391-2:23

چالش های مجلس نهم

با نگاهی به مجلس هشتم باید گفت:رابطه ای با دولت ایجاد شده بود که بعضا مورد تکدر خاطر ملت شریف ایران می گردید/انتظار مردم از مجلس نهم متانت ،همگرایی ،خردورزی و پرهیز از مانع تراشی برای پیشرفت کشور است/موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد گذار از دولت نهم و دهم به دولت یازدهم و انتخابات ریاست جمهوری است.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،عبدالوحید فیاضی(*):دور دوم انتخابات در نیمه اردیبهشت، پرونده افتخار آمیز ملت ایران را تکمیل کرد.

ملت قهرمان و موقع شناس ایران با حضور پررنگ ،اثر گذار و یکپارچه مایه خشنودی دوستان انقلاب اسلامی و رهبری عظیم الشان گردیده و به همان میزان موجبات دلسردی ویاس دشمنان را از نظام اسلامی فراهم کردند.

انتخابات سرمایه گذاری عظیم ملت ایران است که می تواند پشتوانه ی محکمی برای استقلال و اقتدار نظام باشد و نتیجه این سرمایه گذاری نمایندگان ملت و شکل گیری مجلس مقتدر است.مجلسی که در مسیر استقلال و توسعه پیشرفت کشورگام برداشته و از منافع مردم دفاع کند.

سرمایه گذاری  برای نظام موقوف به گردآوری و تجمیع ثروت و منافع مادی و طبیعی نیست،گرچه همه ی اینان از مولفه های اصلی دوام و قوام داربست های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی یک سرزمین به حساب  می آیند.

 بنیادی ترین اصل حیات اجتماع ونظام اسلامی ،ارتباط و اعتماد مردم به حاکمیت است و این همان گزاره ای است که می تواند شاهرگ حیات نظام اسلامی باشد؛از این رو عنوان سرمایه گذاری برای مشارکت مردم،مناسب و مسمی است.

نتیجه می گیریم به هر اندازه میزان مشارکت مردم در صحنه های سیاسی  و اجتماعی که انتخابات نماد اصلی آن است بالاتر باشد.سرمایه ارزشمندتر و بیشتری توسط ملت ایران برای نظام صورت گرفته است.


بدیهی است نظامی که بتواند با جلب اعتماد مردم در چنین موقعیتی اقدام به سرمایه گذاری کند از توانمندی ،اقتدار و کارآمدی لازم برخوردار است و این ثمره رهبری داهیانه ی رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشیاری سرشار ملت ایران است.

حال نتیجه این سرمایه گذاری وجود نمایندگان منتخب ومجلسی کارآمد باید باشد که بتوانند با تکیه براین سرمایه گذاری بزرگ دور نهم مجلس شورای اسلامی را که ظرفیت جدیدی از نظام اسلامی به حساب می آید مسئولیت مهم و حساس تاریخی را در پیش رو گیرند.

با نگاهی به مجلس هشتم باید گفت:رابطه ای با دولت ایجاد شده بود که بعضا مورد تکدر خاطر ملت شریف ایران می گردید.

انتظار مردم از مجلس نهم متانت ،همگرایی ،خردورزی و پرهیز از مانع تراشی برای پیشرفت کشور است.

نمایندگان ملت ایران باید باویژگی های مردم عزیزمان منطبق و همداستان باشند.


مجلس نهم چالش های اساسی از جمله مواجهه با بحران جهانی اقتصاد و تورم درکشوراز یکسو و اتخاذ استراتژی مناسب برای شعار سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را برای برون کشور از چنین موانع بزرگ داخلی و بین المللی دارد.

چالش مهم دیگر جریان بیداری اسلامی و نقش استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در کنار این حوادث سرنوشت ساز تاریخی دنیای اسلام است.

 موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد گذار از دولت نهم و دهم به دولت یازدهم و انتخابات ریاست جمهوری است،لذا مجلس باید نقش مهم خود را در پایه گذاری دولت قوی و کارآمد و همکاری با رئیس جمهور فعلی و آتی بازیابی کند.

 این همان نقش مهمی است که می تواند در ایجاد اتحاد و همبستگی و پیشرفت کشور در دهه عدالت و پیشرفت و جایگاه اصلی حرکت مجلس نهم باشد تا زمینه سازی دهه عدالت و پیشرفت به سهولت میسر شود.

*منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس نهم و مدیرمسئول نشریه سوردار



    ©2013 APG.ir