تعداد بازدید: 3541

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 4 خرداد 1391-1:54

عصر نخبه ها/فرهیختگان میاندرود تجلیل شدند(1)

گاهي افراد به جاي نقد،همديگر را نفي مي كنند/ 64 درصد كشورهاي توسعه يافته را نخبگان تشكيل مي دهند/براي مسئولي متاسفم كه نخبه ای را كه براي دوگانه سوز كردن ماشين زامياد به او طرح پيشنهاد كرده بود،درك نكرد/به دنبال پيشرفت پلاكاردي و شعاري در سند چشم انداز نيستيم(گزارش مازندنومه از همایش نخبگان و فرهیختگان میاندرود)


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی:اولين همايش نخبگان و فرهيختگان مياندرود در سالن همايش اردوگاه بادله برگزار شد. در اين همايش كه تعداد 700 اثر از نخبگان مياندرودي به دبيرخانه همايش ارسال شده بود تعداد 16 نفر به عنوان نخبه به جامعه معرفي و تنديس و لوح سپاس دريافت كردند.

سيد علي اكبر طاهايي عصر چهارشنبه در همايش نخبگان و فرهيختگان مياندرود كه در سالن همايش اردوگاه بادله برگزار شد،اظهار داشت: براي ايجاد بسترهاي لازم براي پيشرفت و توسعه مازندران نيازمند وحدت و همدلي مردم و مسئولان هستيم.

استاندار مازندران با انتقاد از برخي نقدهاي موجود بين افراد و يا مسئولان در جامعه اظهار داشت:گاهي افراد به جاي نقد از هم، همديگر را نفي مي كنند كه اين كار درستي نيست و نوعي ناهنجاري است.

طاهايي با خواندن شعر" كنار جوي نشين و گذر عمر ببين"،گفت: اين به آن معناست كه عناوين در گذرند و جابجا مي شوند اما آبي كه حركت كرد آب لحظه قبل نيست.

وي با ذكر خاطره اي از شهداي ايران زمين تصريح كرد:در عرصه خدمت،بايد هم خدمت كرد و هم با ادب بود چرا كه بي ادبي باعث زوال و زايل شدن خدمت مي شود.

استاندار مازندران فرهيختگان را مشعل داران جامعه دانست و گفت:نخبگان بايد در جايي كه جامعه به سمت بداخلاقي پيش مي رود ، پيش قدم شوند و با آن ستيز كنند.

وي ظرفيت هاي يك منطقه را جداي از آب و خاك و نعمت هاي زير زميني، نيروهاي انساني آن سرزمين برشمرد و اظهار داشت: خداوند هم به اين نعمت قسم ياد كرده است و ما بايد اين سرمايه ها را حفظ كنيم.

طاهايي به استعدادها و ظرفيت هاي بي شمار استان اشاره كرد و گفت:در هفته گذشته بشارت ظهور ذخاير نفت و گاز توسط وزير نفت داده شد كه با اكتشاف اين ذخاير، اين منابع پاسخگوي نياز 10 سال آينده كشور خواهد بود.

استاندار مازندران افزود: مياندرود شهرستان شد اما هنوز خيلي از مشكلات حل نشده است.

وي از كمربندي نيمه كاره ساري و راه آهن فرسوده مركز شهرستان ياد كرد و اظهار داشت: راه آهن هنوز از قائم شهر به غرب استان نرفته است.

استاندار مازندران با اشاره به اينكه راه آهن هنوز نمي تواند در حوزه حمل و نقل اقتصادي براي استان مفيد باشد افزود:نسبت بار روي ريل به ظرفيت ريلي 32 درصد است كه نشان مي دهد راه آهن نياز به اصلاحات هندسي دارد.

وي با بيان اينكه هزار ميليارد تومان از سهام پتروشيمي در اختيار سرمايه گذار جاده هراز قرار گرفته است افزود: اما قطعات دو و سه اين جاده نيازمند سه هزار ميلياد تومان اعتبار است.

طاهايي با اشاره به اوضاع فعلي اقتصاد در كشور اظهار داشت: در شرايطي كه فرد سرمايه گذاري، كلاش از آب در مي آيد و يكي ديگر رشوه دهنده و دزد عمل مي كند چطور بايد انتظار داشت كسي كه با قدرت و نبوغ اقتصادي خود رويش كرده است ،جرات سرمايه گذاري اين مقدار هزينه را به خود بدهد؟

وي از مشاوره خود با وزير سابق راه كشور در خصوص آزاد راه شمال خبر داد و گفت: عوارض بخش خصوصي در آزاد راه پرديسان براي 16 كيلومتر 1500تومان است كه در ان زمان وزير به بنده گفتند تنها در حالتي آزاد راه تهران شمال براي بخش خصوصي توجيه اقتصادي خواهد داشت كه عوارض 80 هزار توماني بگيرد.

استاندار مازندران گفت: اين شائبه نبايد ايجاد شود كه مسئولان از اوضاع كشور بي خبرند بلكه بايد پذيرفت كه شرايط بسيار پيچيده است.

* رسولي: مسئولان از ظرفيت نخبگي با نگاه ويژه نخبه پروري كنند

امام جمعه مياندرود گفت: مسئولان در راستاي نخبه پروري بايد با نگاه ويژه اي وارد عرصه نخبگي شوند.

سيد مجتبي رسولي در همايش نخبگان و فرهيختگان مياندرود اظهار داشت:ظرفيت هاي مياندرود بسيار ويژه و استثنايي است.

وي با بيان اينكه مياندرود از هر آنچه باعث پيشرفت و تعالي است برخوردار است افزود:دروازه ورود به استان، وجود راه ريلي ، جاده ترانزيت بين المللي، دريا، جنگل و جاذبه هاي توريستي و گردشگري از ديگر مزيت هاي اين شهرستان تازه تاسيس است.

وي به كارخانه هاي مهم و تاثير گذار استان در اين منطقه و همچنين از وجود زمين هاي بكر و گسترده و حاصلخيز ياد كرد و گفت:علاوه بر تمام اينها اين سرزمين داراي مردمي فهيم ، متدين و انقلابي است كه با تقديم 222 شهيد در سالهاي دفاع مقدس دين خود را به انقلاب ادا نمودند.

وي با بيان اينكه مياندرود داراي نخبگان بي شماري است افزود: نخبه كسي است كه در كار ،رشته و تخصص خود موفق تر از ديگران باشد و در جامعه هم نقش برجسته اي را ايفا كند.

امام جمعه مياندرود با بيان اينكه سه مولفه هوش و استعداد ، تخصص و اثر بخشي و تاثير گذاري از مهم ترين اركان نخبگي است ابراز داشت:همه انسان ها داراي هوش و استعداد هستند و همه ي شرايط رشد و توسعه ذهن انسان در فطرت خداداد بشر نهفته است اما مهم اين است كه اين استعدادها شكوفا شود و نبوغ يابد تا در رشته اي متخصص شود.

وي با تاكيد بر اينكه امروز بايد جور ديگري در عرصه نخبگي وارد شد و با نگاه ديگري نخبه پروري كرد افزود:براي پيشرفت سريع تر و تاثيرگذاري بيشتر بايد علاوه بر كار انفرادي به شكل جمعي در اين عرضه ظهور پيدا كرد.

امام جمعه مياندرود استفاده از خرد جمعي را براي جامعه امري ضروري دانست و افزود: نخبگان جامعه در يك گروه و تشكل جمع شوند و هر نخبه اي طرح و ايده اي را مطرح كند و فردي را وادار به كار كردن كند.

*فرماندار میاندرود:فرصت طلايي براي ما ايجاد شده است

علي رجبي در این همايش گفت:در اين مدت كوتاه در مياندرود با افرادي آشنا شدم كه واقعا عاشق مردم و منطقه هستند.

فرماندار مياندرود هدف برگزاري اين همايش را استفاده از تمامي ظرفيت ها ، پتانسل هاي مالي ، مادي و معنوي و همچنين نيورهاي انساني براي پيشرفت و توسعه شهرستان عنوان كرد.

وي گفت: اين فرصت طلايي براي ما ايجاد شده است تا امروز در اين شهرستان كه به نوعي نگين استان مازندران به شمار مي رود شاهد حضور فرهيختگان و نخبگان مياندرودي از سراسر كشور باشيم.

رجبي اين اتفاق مهم را گامي موثر در راستاي توسعه و پيشرفت شهرستان دانست و ابراز داشت:در گذشته نخبه را تنها به عنوان يك ابراز مي دانستند اما امروز حضور نخبگان و فرهيختگان در تصميمات كلان كشور تاثيرگذار است.

وي با بيان اينكه از سال اول ورود به اين شهرستان با توجه به ظرفيت هاي بسيار اين منطقه به دنبال شناسايي و معرفي اين نخبگان بودم افزود:امروز توانستيم براي اولين بار با تمام كاستي هايي كه بر همايش وارد است اينكار را انجام دهيم.

فرماندار مياندرود با اشاره به راه اندازي پرواز هوايي شركت ماهان كه روزانه از تهران به ساري انجام مي شود افزود: سعي كرديم تا از هزينه هاي فرمانداري در راستاي برگزاري اين مراسم استفاده نكنيم و اين اندك هزينه هم از طريق اين شركت هواپيمايي انجام شده است.

*منتخب مردم ساری و میاندرود در مجلس:نخبگان جامعه درست درك نشده اند

منتخب مردم ساري و مياندرود در مجلس نهم گفت: نخبگان جامعه درست درك نشده اند و از آنها حمايت نشده است.

محمد دامادي در همايش نخبگان و فرهيختگان مياندرود اظهارداشت: عزيران خوش ذوقي كرده اند و اين همايش را برگزار كرده اند اما كاش اين نشست ها تنها در حد برگزاري همايش و صحبت نباشد و ادامه دار باشد تا از حضور نخبگان استفاده شود.

وي با بيان اينكه امروز در دنيا انرژي و منابع،سرمايه محسوب نمي شود افزود: 64 درصد كشورهاي توسعه يافته را نخبگان تشكيل مي دهند و اين نشان مي دهد كه نخبگان جامعه سرمايه هاي اصلي آن كشور هستند.

دامادي نخبگان را انسان هاي دانست كه با نگاه دقيق و موشكافانه در جهت توسعه مضاعف حركت مي كنند و افزود:اما بنده به عنوان منتخب مردم در مجلس نهم و از نسل سوم انقلاب عرض مي كنم كه نخبگان جامعه درست درك نشده اند و در جهت حمايت از آنها تلاش نشده است.

منتخب مردم ساري و مياندرود در مجلس نهم ادامه داد:در سال توليد ملي ، حمايت از كار و سرمايه ايراني بايد از اين ظرفيت ها استفاده شود اما بنده براي مسئولي متاسفم كه نخبه جامعه اي كه براي دوگانه سوز كردن ماشين زامياد به او طرح پيشنهاد كرده بود را درست درك نكرد و از او حمايت نكرد.

وي از اعلام آمادگي فرد جوان ديگري براي راه اندازي سيستم موتور ماشين با سوخت نفتي خبر داد و گفت: آيا نبايد از اين پتانسيل ها در راه درست استفاده كرد و بهره برد؟

دامادي افزود:به دنبال پيشرفت پلاكاردي و شعاري در سند چشم انداز نيستيم بلكه بايد در عمل اينكار را انجام دهيم.

منتخب مردم ساري و مياندرود از پيشگام بودن مازندران در عرضه توريست و گردشگري ياد كرد و گفت:اما متاسفانه استان هنوز داراي سند گردشگري نيست.

وي از بی توجه مسئولان به چشمه سورت و بسياري ديگر از مواهب طبيعي استان گلايه كرد و گفت:به جاي اينكه از اين مواهب الهي استفاده كنيم هر روز شاهد تخريب و بي توجهي به آنها هستيم.

دامادي با بيان اينكه بايد در جهت توسعه صنايع تبديلي استان حركت كنيم افزود: اما امروز مي بينيم كه با تعطيلي نساجي و كشت و صنعت،كشت پنبه و دانه هاي روغني نيز تعطيل شده است.

گفتنی است در اين مراسم از 16 فرهيخته شهرستان میاندرود قدردانی شد:

-خانواده هاي شهدا: پدر شهيدان اكبري

- گروه سياسي و اجرايي: دكتر علي اصغر يوسف نژاد و محمدرضا اسفندياري

-گروه پزشكي: دكتر ولي الله شريفي سوركي و دكتر محمدرضا رضايي

-گروه علمي و پژوهشي:دكتر باوليي و دكتر حسن فاميليان

-گروه ورزشي : خانم مليحه فضلي

- گروه مخترعين و مبتكرين: علي كياپي و ولي الله كاظمي

- كار آفرينان : مهدي دباغيان

-گروه باغداري و كشاورزي:منصور چوپاني

-گروه علمي و مذهبي : حجت الاسلام باقر طالبي

- گروه نظامي: سردار دريادار پاسدار عيسي كاكويي

-گروه خيرين و ميهمانان ويژه: مهندس فرهاد شاهسواراني و مصطفي آشوري


  • سه شنبه 9 خرداد 1391-0:0

    گروه علمي و پژوهشي داراي اشكال تايپي است:
    دكتر بالويي

    • دوشنبه 8 خرداد 1391-0:0

      دربخش هنري نماهنگ سرود محلي ( دشمن)من ببر ويشه هامه.... با اجراي قوي و بر شور هنر مند بيشكسوت صدا و سيما اقاي بهمن كلباديبور وجدي خاص به سالن بخشيد كه نشاط مجلس را دو چندان كرد .بخصوص اجراي في البداهه سرود (روح ملتي تو فخر كشوري )خطاب به نخبگان حاضر در همايش تحسين همگان را برانگيخت .خسته نباشيد

      • شنبه 6 خرداد 1391-0:0

        .. با سلام
        کار ارزنده و قابل ملاحظه ای بود . اما متعجبم چرا آقای ابراهیمی معاونت سیاسی و امنیتی استاندار به عنوان نخبه میاندرودی معرفی نشدند .


        ©2013 APG.ir