تعداد بازدید: 6210

توصیه به دیگران 107

پنجشنبه 4 خرداد 1391-23:8

قدردانی از یک نماینده/به تجربه 12 ساله دکتر محسنی نیازمندیم

فرماندار نوشهر:مشکلات اقتصادی را می توان به راحتی حل کرد اما در حوزه فرهنگی باید بیشتر تلاش صورت گیرد/امام جمعه نوشهر:طرح دریا نباید بهانه ای شود که هیچ چیزی از انقلاب و ارزش های ما باقی نماند/انوشیروان محسنی:استان شدن غرب مازندران وارد مرحله جدیدی شده است-نوشهر و چالوس مرکز استان جدید هستند/احمدی لاشکی:برای تحقق امور از محسنی مشورت می گیرم.+عکس


مازندنومه،محمد حسین ملایی کندلوسی: دومین جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر با حضور دکتر محسنی -نماینده مردم نوشهر و چالوس و کجور و کلاردشت در مجلس هشتم-و نیز قاسم احمدی -منتخب مردم نوشهر و چالوس در مجلس نهم-و سایر مسئولان نوشهر و بخش کجور برگزار شد.

فرماندار نوشهر در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش های دکتر محسنی در سه دوره نمایندگی مردم منطقه،اظهار داشت: با توجه به گردشگری بودن شهرستان نوشهر و در پیش بودن فصل تابستان باید به مسائل فرهنگی بیش از گذشته توجه کرد و این یکی از ضروریات و دغدغه مردم است.

وی افزود: در حوزه اقتصادی شاید مشکلاتی باشد که می توان آن را به راحتی حل کرد اما در حوزه فرهنگی باید بیشتر تلاش صورت گیرد.

فرماندار نوشهر اظهار داشت: در مقوله فرهنگی -که عده ای اندک قصد به چالش کشاندن آن را دارند- نمی توان در کوتاه مدت نقايص را جبران کرد.

قمی گفت: دستگاه های اداری آمادگی لازم را برای خدمات رسانی به مردم و نیز مسافران و گردشگران داشته باشند و در این راه عزم جدی از خود نشان دهند.

وی بیان داشت: گردشگری یک فرصت برای نوشهر محسوب می شود که اگر از آن به درستی استفاده نشود به تهدید تبدیل می شود.

فرماندار نوشهر تصریح کرد: ساز و کار اجرای طرح پزشک خانواده در نوشهر در حال انجام است که در راستای توسعه سلامت از سوی دولت خدمتگزار طرح ریزی شد و اکنون در مراحل آغازین قرار دارد که دولت قبلی نیز آن را در روستاها به اجرا در آورد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: در سند عملیاتی توسعه کشور شاخص هایی برای شهرستان نوشهر مشخص شده،بنابراین از ادارات انتظار می رود کارشناسانه به این موضوع نگاه کنند تا بتوان آن را عملیاتی کرد.

* امام جمعه نوشهر: از کار فرهنگی غافل نشویم

حجت الاسلام محمود مشایخ -امام جمعه نوشهر- به مقوله فرهنگ اشاره کرد و گفت: در کنار کار اقتصادی نباید از کار فرهنگی غافل شویم.

امام جمعه نوشهر بیان داشت: طرح دریا نباید بهانه ای شود که هیچ چیزی از انقلاب و ارزشهای ما باقی نماند بنابراین باید با بد حجابی و بی حجابی مبارزه کرد که این خود نیز یک کار فرهنگی است و باید آن را مد نظر قرار داد.

وی از خدمات دکتر محسنی نماینده مردم نوشهر و چالوس و کجور و کلاردشت در سه دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: انتظار می رود نمایندگان آن قدر بصیرت داشته باشند که مصوبه ای را که به شورای نگهبان می رود برگشت نخورد و مورد تایید واقع شود.

* محسنی:نظام تخصیص اعتبارات عادلانه نیست

انوشیروان محسنی در دومین جلسه شورای اداری نوشهر طی سخنانی اظهار داشت: مجلس تکیه گاه ملت است و در بین قوای کشور قوه مقننه از کارآمدی بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: در مجلس هشتم 338 قانون اقتصادی تصویب شد که از جمله آن کاهش 10 درصدی پرداخت هزینه سلامت برای مردم،قانون گمرکات،صنعت و معدن، شرکت نفت و ... بود.

این نماینده بیان داشت: دولت در بودجه سال 91 یکصد و سی و پنج هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته بود که مجلس آن را در اجرای بند " ب " ماده 34 قانون به 66 هزار میلیارد تغییر داد و در آن ده درصد برای رهایی مردم از پرداخت هزینه های سلامت پیش بینی شد.

محسنی گفت: قانون برای اجراست که اجرای آن می تواند به تحقق عدالت در جامعه کمک زیادی کند و نظارت های مجلس برای تقویت مردمسالاری است.

وی ادامه داد: دلارهای نفتی باید در داخل کشور خودمان خرج شود تا باعث ایجاد شکوفایی اقتصادی و اشتغال شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس هشتم بیان داشت: یک نماینده مجلس دو وظیفه دارد که قانونگذاری و نظارت می باشد و بنده توفیق این را داشتم که در سه دوره پیشنهاد دهنده باشم که مواردی هم قانون شد که طرح پزشک خانواده ،بیمه اجتماعی روستایی و عشایری و قانون مبارزه با دخانیات از جمله آن است ما اکنون یکی پنج کشوری هستیم که در آن قانون مبارزه با دخانیات وضع شده است.

وی خاطر نشان ساخت: نظام تخصیص اعتبارات عادلانه نیست و تلاش یک نماینده می تواند مشکل گشای مشکلات مردم باشد.

محسنی به طرح استان شدن غرب مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: استان شدن غرب مازندران وارد مرحله جدیدی شده است و طی مکاتبه با هیئت رئیسه مجلس از آنها در خواست شد تا با نمایندگان جدید در غرب مازندران در تحقق این امر همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: در صورت تحقق استان شدن غرب مازندران نوشهر و چالوس به عنوان مرکز این استان جدید شناخته می شوند.

محسنی تصریح کرد: بندر نوشهر را در سفر اول هیئت دولت به مازندران به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تبدیل کردیم و برای فرودگاه نوشهر نیز مصوبه ای داریم که طی آن به فرودگاه بین المللی ارتقا یابد.

* احمدی: به تجربه 12 ساله دکتر محسنی نیازمندم

قاسم احمدی در این جلسه گفت: انتخابات زمان خاصی دارد و رقابت نیز دارای عمر کوتاهی است و بالاخره به اتمام می رسد.

منتخب مردم نوشهر و چالوس در مجلس نهم افزود: حضور دکتر انوشیروان محسنی در سنگری دیگر می تواند برای مردم همچنان مثمر ثمر باشد و ما نیز برای ایشان آرزوی توفیق بیشتری داریم.

وی بیان داشت: مسئولیت پذیری به معنای پاسخگویی به مردم است و بنابراین ما حقوقی داریم و زمانی که مسئولیتی را پذیرا شدیم باید حق دیگران را در آن ببینیم و برای احقاق آن تلاش کنیم.

احمدی اظهار داشت: مسئول باید خیرخواه مردم باشد و برای مردم کار کند و گام بردارد.

وی با بیان اینکه راه نجات شهرستان قطعا به صمیمیت و رفاقت و همدلی است اظهار داشت: به تجریه دوازده ساله دکتر محسنی در سه دوره نمایندگی مردم نوشهر و چالوس و کجور و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیازمند هستم و در راستای تحقق امور از ایشان مشورت خواهم گرفت.

منتخب مردم نوشهر و چالوس در مجلس نهم به محرومیت های بخش کجور اشاره کرد و گفت: بیست و سوم تیرماه استاندار مازندران به همراه مدیران کل به بخش کجور خواهند آمد بنابراین از هم اکنون باید کمیته ای در کجور تشکیل شود و برای کجور برنامه داشته باشیم.


  • علیرضا عابدیپاسخ به این دیدگاه
    دوشنبه 24 فروردين 1394-11:53

    درود بر دکتر محسنی بزرگ مرد مازندران
    ما به شما افتخار میکنیم

    • سجاد محمد پور ونوشپاسخ به این دیدگاه 2 0
      چهارشنبه 29 آبان 1392-0:0

      تبریک به دکتر محسنی که که با شایستگی تونست مدیرعامل سازمان سلامت و معاون وزیر بشه .دکتر محسنی از اون بهترین هاست توقلب ما مردم ونوش جاداره وکسی نمی تونه جاشو بگیره به عنوان یک طرفداراینو می گم .

      • سجاد محمد پور ونوشپاسخ به این دیدگاه 3 0
        جمعه 5 مهر 1392-0:0

        درود بر دکتر محسنی .

        • دوشنبه 29 خرداد 1391-0:0

          كلستاني ها اكثرشون تركمن و سني و يا زابلي و وهابي هستند و باقي ترك و يا مازني هستند بجز سه شهر غربي استان كلستان كه خالص مازني هستند ولي غرب مازندران همشون اصيل مازندرانين بجز تنكابن تا رودسر كه مخلوطي از مازني و كيلك هستن.

          • دوشنبه 15 خرداد 1391-0:0

            حالا هرکس کم میاورد کمبود خودرا بانواختن طبل جدایی وتکه کردن مازندرا ن میخواهد پنهان کند .نمیدانم که چرا بعضی ها مردم را نادان فرض میکنند .که مازندران شهر مایاد باد.اقای محسنی همین تفکرات راداشتی که مردم نوشهر وچالوس به شما رای ندادند

            • درجواب کسد که خود را برادر می نامد!پاسخ به این دیدگاه 0 0
              پنجشنبه 11 خرداد 1391-0:0

              آنچه از معضل تغییر کاربری زمین ها و ساخت شهرکها گفته میشود سخن حقی است که از آن منظور باطل دارید!!این نه مشکلی است که امروزی باشد یا نماینده سابق به آن دامن بزند بلکه سیستم اقتصادی که نتواند بازار پول و سرمایه را جذب کند قاعدتا این سرمایه بدنبال بازاری می گرددودر آن افزایش تقاضا ایجاد می کند وبطبع افزایش قیمت!این مساله دراسبق که رشد اقتصادی بیشتری را داشت نمود بیشتری داشت!سرمایه گذاری پایتخت نشینان هم بر این رسم بوده است پس دانستن الفبای اقتصاد هم اینار روشن می سازد وا گذاری هم جنبه دولتی دارد که ظاهرا آنهم مسولیت کل آن را اختیارات نمایندگی ارتباط میدهید البته نماینده موظف است از بعد نظارتی در برابر آن بایستد دکتر محسنی در قامت یک مخالف دولت در برابر سیاستهای غیر عقلانی معترض بوده وهست ککه فهم آنهم به اندکی سواد الفبایی در مدیریت و سیاست محتاج است،پیشنهاد تبدیل به قانون شده ایشان هم بین و واضح است مگر منکر روز باشیم،همچنین لازم به ذکرست که در فرض ذهنی شما این باور نهفته استکه سی استان شدن کشور عزیزمان ایران یعنی قیچی زدن نقشه زیبای ایران!؟سوالم از شما اینست چرا گلاستان وقتی از شما جداشد گلستان شد؟! دکتر محسنی قطعا ضعفهایی داشته که البته شمانتونسته اید درک و بیان کنید همانطور که نقاط قوتش آنقدر کم بنیست که مخالف آن ازبرای نگفتنش به"تنگ "آید!

              • یک برادر،یک هم محلی پاسخ به این دیدگاه 0 1
                چهارشنبه 10 خرداد 1391-0:0

                مانده ام كه دليل تقدير از آقاي نماينده براي چيست؟ وی كه در تمام سخنرانی هایش فقط پيشنهاد داده است همان مطالبی كه همه اين روزها آن را تكرار مي كنند،در گفته هاي ايشان از تحقق يافته هاي تاثير گذار، چيزي نمي بينيم !!

                احتمالا براي اين تشويق شدند كه طي چند دوره خدمت ايشان در مجلس ، باقيمانده زمينهاي مرغوب وبه عبارتي چاه نفت آيندگان از رويان تا چالوس بين از ما بهترون خارج استاني تقسيم شده است، شايد هم دليل تشويق ايشان بخاطر امتيازات واگذار شده منابع طبيعي از جمله آب معدني ،پرورش ماهي و....به غير از مازنيها مي باشد.

                احتمالا به اين دليل تقدير مي شود كه آقاي نماينده به جاي حل مشكلات استان، روش جدايي درماني و قيچي زدن به نقشه استان را پيشنهاد داده تا تمام تقصيرها را متوجه مركز نشينان كند.

                احتمالا به اين دليل تشويق شدند كه اقاي نماينده شغل هاي بسيار آبرومندي!! را همچون سرايداري، نگهباني، گارسوني و.....براي اينده جوانان برومند غرب استان پيش بيني كرده است.

                احتمالا اقاي نماينده به اين دليل تشويق شدند كه وقتي وارد شهركهاي ساحلي و جنگلي غرب استان مي شوند اصلا ماشين پلاك استان نمي بينند همه مد بالا و پلاكهاي خارج از استان مي بينند !!! اگر تعداد اندك هم ديده ميشوند مربوط به نگهبانان و يا سرايداران است ، البته اين خودش هنر بزرگي است كه شما صاحبخانه رابيرون كنيد و به جاي آن مستاجران را حاكم كنيد!!!!

                احتمالا به اين دليل تشويق شدند كه نگذاشتند مركز نشينان ساروي ،بابلي، قائمشهري، آملي و....زمينهاي بسيار مرغوب از رويان تا نوشهرخصوصا سي سنگان را بين خودشان تقسيم كنند و ايشان باعث گرديدند كه همه آنها بكر و دست نخورده براي آيندگان باقي بماند!!!!!

                احتمالا به اين دليل تشويق شدند كه كارخانه هاي بازيافت زباله در شهرهاي غرب استان زودتر از موعد مقرر مورد بهره برداري قرار گرفته ، حريم 60 متر از دريا آزاد و اتوبان تهران شمال هم افتتاح و صدها پروژه هاي نيمه تمام استاني و سفر مورد بهره برداري قرار گرفتند !!!! و....بد نيست از تجربيات گرانبهاي اقاي نماينده، ديگران هم استفاده كنند تا هرچه زودتر و براي هميشه مازندران خوشنام و بلند آوازه در تاريخ ايران زمين بيشتر از اين تحقير ، تكه پاره و متلاشي گردد!!!!! تا تعداد معدود غرب نشينان پس از سالها انتظار به جشن و پايكوبي بپردازند و مازندران و مازندراني بيش از پيش تحقير و كوتوله گردند.

                واقعا بايد به حال مردم مازندران گريست كه اينگونه نشسته و مي بينند چگونه يك عده خاص كه صندلي نمايندگي و اجرايي كشور بيش از هر چيز ديگر براي آنها اهميت دارد تيشه به ريشه استاني مي زنند كه در آينده نه چندان دور شاهد اضمحلال آن خواهيم بود.

                مردم شريف مازندران بايد بدانند كه مازندران پتانسيل و ظرفيت بيشتر از اين را ندارد كه بخواهد بار ديگر تكه پاره شود و نبايد اجازه دهند آن تعداد محدود و انگشت شمار از مسئولين كه حفظ و بقاء خودشان را بيشتر از هر چيز ترجيح ميدهند اينگونه بر پيكر بي جان مازندران خنجر زنند، مازندراني كه همين حالا بايد با چراغ دستي در نقشه هاي جغرافيايي دنبال آن بگردي ، مردم قهرمان و دلاور استان نبايد اجازه دهند هركسي كه نتوانسته، يا توان انجام كار بزرگ را نداشته بي كفايتي و ناكارآمدي خود را پنهان كنند و تمام تقصير را به گردن نقشه استان بياندازند و بخواهند آنرا تجزيه كنند.

                مصداق همان شعر معروف ، چون قافيه به تنگ آيد شاعر به ......آيد.

                • یک تنکابنی پاسخ به این دیدگاه 0 1
                  يکشنبه 7 خرداد 1391-0:0

                  اینکار فقط باعث تضعیف ما میشود، واقعا ایا راه حلی بهتری وجود ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

                  • یک مازندرانی پاسخ به این دیدگاه 1 0
                    يکشنبه 7 خرداد 1391-0:0

                    اقای محسنی! توضیح بده چرا خواهان تکه تکه کردن مازندران هستی؟

                    • یک مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                      يکشنبه 7 خرداد 1391-0:0

                      فقط اینکه امیدوارم اتحاد مازندرانی ها یک بار دیگر دستخوش دمدمه مزاجی و تصمیمات نسنجیده مسولین نگردد.

                      • يکشنبه 7 خرداد 1391-0:0

                        مازند نومه دل درد داری ها!!! مگه چی نوشتم حذف کردی کامنتمو( اولین استان با دو مرکز استان،نوشهر و چالوس) الان توضیح بده مشکلش کجاست

                        • شنبه 6 خرداد 1391-0:0

                          باسلام .چرا دوست داريم فرافكني كنيم.مركز استان در همه جا شهريست فرهنگي با پشتوانه علمي بالا.همچنين منطقه تنكابت به خاطر قدمت آن وتوان گردشگري و ظرفيت دانشگاهي بدون تعصب بهترين گزينه براي مركز استان هست .تا تعصب هست غرب مازندران گرفتار خواهد بود .كمي علمي نه بومي به مسايل بنگريم .هرچند تنكابن ورامسر نماينده اي ندارد ولي سواستفاده نكنيم.

                          • شنبه 6 خرداد 1391-0:0

                            بدعت جديد و حيف و ميل بيت المال مبارك !!!!!! بجاي اينكارها فرماندار محترم نوشهر پيگير مشكلات مردم باشد و جلوي گراني افسار گسيخته را بگيرد اين كارها ي كذايي مشكلي از مردم را رفع نخواهد كرد.

                            • شنبه 6 خرداد 1391-0:0

                              ادمين جان به شعور مخاطبانت احترام بذار و همه كامنتارو بذار.دو تا كامنت آخر نوري رسيد و فقط كامنت اولش نرسيد؟ عجججببب!!

                              • شنبه 6 خرداد 1391-0:0

                                اقاي سردبير محترم چرا خودت را به ان راه ميزني منظورم كامنت قبلي نوري كه به صورت مفصل هم نوشته شده بود واقعا شما هم نشان داديد قابل ا عتماد نيستيد و استاد شامورته و سفسطه ايد با با از اين مسخره بازي دست ورداريد نظراصلي ام را نشان دهيد

                                • شنبه 6 خرداد 1391-0:0

                                  سردبير محترم لطفا كامنت نوري رانشان بدهيد مزيت سايت شما اين بود كه نظرات موافقان و مخالفان راپخش ميكرديد كارما به اينجا رسيده كه از امثال اقاي محسني هم بايد بترسيم و نظرمان را نگوييم ؟واي به حال ما و واي به حال شما كه اسمتان را روزنامه نگار ميگذاريد !!!!

                                  • شنبه 6 خرداد 1391-0:0

                                    منم ديوان حافظ و سعدي با كل محتوياتش تفديم به آقاي محسني ميكنم.

                                    • تقدیم به دکتر محسنیپاسخ به این دیدگاه 2 0
                                      شنبه 6 خرداد 1391-0:0

                                      بخوان به نام گلِ سرخ، در صحاری شب
                                      که باغ‌ها همه بیدار و بارور گردند
                                      بخوان، دوباره بخوان تا کبوتران سپید
                                      به آشیانه‌ی خونین دوباره برگردند

                                      بخوان به نام گل سرخ، در رواق سکوت
                                      که موج و اوج طنینش ز دشت‌ها گذرد
                                      پیامِ روشن باران
                                      ز بام نیلی شب
                                      که رهگذارِ نسیمش به هر کرانه برد

                                      ز خشکسال چه ترسی؟ که سد بسی بستند:
                                      نه در برابر آب
                                      که در برابر نور
                                      و در برابر آواز و در برابر شور...

                                      دراین زمانه‌ی عسرت
                                      به شاعران زمان برگ رخصتی دادند
                                      که از معاشقه‌ی سرو و قمری و لاله
                                      سرودها بسرایند ژرف‌تر از خواب

                                      زلال‌تر از آب

                                      تو خامشی، که بخواند؟
                                      تو می‌روی، که بماند؟
                                      که بر نهالکِ بی برگِ ما ترانه بخواند؟

                                      از این گریوه به دور
                                      در آن کرانه ببین:
                                      بهار آمده، از سیمِ خاردار گذشته
                                      حریق شعله‌ی گوگردی بنفشه چه زیباست!

                                      هزار آینه جاریست
                                      هزار آینه
                                      اینک
                                      به همسراییِ قلبِ تو می‌تپد با شوق
                                      زمین تهی‌ست زِ رندان:
                                      همین تویی تنها
                                      که عاشقانه‌ترین نغمه را دوباره بخوانی
                                      بخوان به نام گل سرخ و عاشقانه بخوان:
                                      «حدیث عشق بیان کن بدان زبان که تو دانی»





                                      از : محمدرضا شفیعی کدکنی

                                      • استاندار،تابستان در کجورپاسخ به این دیدگاه 3 0
                                        جمعه 5 خرداد 1391-0:0

                                        این از ابتکارات امام جمعه محترم کجور بوده است و استاندار به دعوت ایشان به کجور می آیند منتها خبرش را دیگران میدهند!اینکه گفته میشودتا 23تیر خواستههمان را مدون کنیم نشانه بدون برنامه بودن منتخب مردم است!تو خود حدیث مفصل بخوان!

                                        • درود بر دکتر محسنی!پاسخ به این دیدگاه 1 0
                                          جمعه 5 خرداد 1391-0:0

                                          "دلارهی نفتی باید در داخل کشور خرج شود و استان شدن مازندران با مرکزیت چالوس ونوشهر وارد مرحله جدیدی شده است"از سخنان هوشمندانه دکتر محسنی بود.

                                          • جمعه 5 خرداد 1391-0:0

                                            این جلسه در چالوس برگزار شد و در روز گذشته و به ابتکار فرمانداری چالوس-


                                            ©2013 APG.ir