تعداد بازدید: 2455

توصیه به دیگران 1

شنبه 6 خرداد 1391-8:23

مازندران در هفته ای که گذشت

برگزیده خبرهای مازندران از 30 اردی بهشت تا 5 خرداد 91؛دست دلالان از بازار محصولات كشاورزی باید كوتاه شود/ستاد زیباسازی در شهرداری بابل تشریفاتی است/ بیماری تب کریمه کنگو در مازندران گزارش نشده است/ 50 درصد اعتبار استانی مازندران در روستاها هزینه می‌شود/تمامی روستاهای جویبار از نعمت گاز و آب شرب بهره مند هستند و...


*پرهیز از هزینه های زائد و کم بازده در ترویج فرهنگ نماز

 مهر: رئیس ستاد اقامه نماز کشور از متولیان ترویج فرهنگ نماز خواست تا از هزینه های زائد و کم بازده برای این مهم پرهیز کنند.

حجت الاسلام محسن قرائتی در گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز کشور افزود: یاوران نماز نیازمند افرادی بوده که توان ترویج فرهنگ نماز و ارتباط با مخاطبان را داشته باشند.

 وی افزود: کار برای نماز چارچوب اداری نمی شناسد و باید فارغ از میز و صندلی،‌ همت به خرج داد.

 قرائتی اظهار داشت: باید از هزینه های زائد و کم بازده در زمینه ترویج فرهنگ نماز پرهیز کرد و به سمت کارهایی رفت که مخاطبان بسیاری را در بر می گیرد.

 قرائتی در پاسخ به پرسش های مطرح شده پیرامون ساخت مساجد آبرومند در مجتمع های مسکن مهر افزود: وزیر راه و شهرسازی قول داد تا آخر امسال، تمامی مجتمع های ساخته شده دارای مسجد شوند.

وی محور بیست و یکمین اجلاسیه نماز را که شهریور امسال در کرمانشاه برگزار می شود نهضت مسجد سازی عنوان کرد.

* جهت رفع معضل اشتغال باید از تمامی ظرفیت های استان بهره برد

 ایسنا: رییس هیئت امنا شهرک های صنعتی ساری گفت: در سال تولید حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید از تمام ظرفیت ها استفاده شود که به طور حتم مشکل اشتغال و تولید ملی رفع خواهد شد.

علیرضا فرجی در دومین جلسه شورای اداری شهرستان ساری با اشاره به این مطلب که شهرک صنعتی در سال 71 کلنگ زنی و در همان سال به بهره برداری رسیده است اظهار داشت: با توجه به اینکه امکانات زیربنایی نداشته شرایط مهیا شد تا شهرک صنعتی در استان شکل گیرد.

 رییس هیئت امنا شهرک های صنعتی ساری ادامه داد: بسیاری از واحدهایی که امروزه با مشکل روبه رو هستند تعطیل شده اند که به طور حتم مشکل آنها رفع خواهد شد.

 فرجی اظهار داشت: در صورتی که درحال حاضر مشکل بخش صنعت و تولید حل نشود هیچ زمان دیگری این معضل حل نخواهد شد.

*دست دلالان از بازار محصولات كشاورزی باید كوتاه شود

 ایرنا: رییس سازمان جهاد كشاورزی مازندران با تاكید بر این نكته كه كشاورزی نباید وابسته به دولت باشد، گفت: هم اكنون یكی از بزرگترین مشكلات تولیدكنندگان محصولات كشاورزی بازار عرضه است مساله واسطه گری است و لزوم كوتاه شدن دست دلالان به چشم می خورد .

 رضا عظیمی در همایش مدیران و روسای هیات مدیره اتحادیه دامداران سراسر كشور در ساری افزود: امروز فروش مستقیم محصولات كشاورزی حلقه مفقوده كشاورزی است.

 وی با بیان اینكه دلالان و واسطه گران محصولات كشاورزی بیشترین سود را می برند ، ادامه داد: زنجیره مناسب تولید تا فروش باید با شكل گیری تعاونی ها و اتحادیه ها تكمیل شود.

رییس سازمان جهاد كشاورزی مازندران به اهمیت انجام فعالیت های كشاورزی علمی و تولید با معیارهای فنی اشاره كرد و گفت: دامداری از جمله فعالیت كشاورزی است كه باید به صورت علمی گسترش یابد.

وی با بیان اینكه مازندران در تولید شیر و گوشت به ترتیب رتبه سوم و پنجم كشور را دارد ، اظهار داشت: فرمول تغذیه در دامداری باید علمی شود.

عظیمی متوسط سرانه زمین كشاورزی در مازندران را حدود هفت دهم هكتار عنوان كرد و گفت: خرده مالكی زمین سبب شد تا كشاورزی سنتی به صرفه نباشد.

ستاد زیباسازی در شهرداری بابل تشریفاتی است

فارس: نائب رئیس شورای شهر بابل گفت: ستاد زیباسازی در شهرداری بابل تشریفاتی و فاقد ابتکار عمل و اتاق فکر است.

سیف‌الله علی‌نیا اظهار داشت: زیباسازی برخلاف عملیات عمرانی هزینه زیادی نیاز ندارد و بیشتر به سلیقه و انگیزه شهرداری مربوط می‌شود که با وجود مصوبات مکرر، شهرداری بابل موفق عمل نکرده است و ستاد زیباسازی در طول چند سال گذشته فقط جایگاه تشریفاتی داشته و فاقد ابتکار عمل و اتاق فکر است.

وی درباره اصلاح ورودی‌های شهر بابل بیان داشت: در اصلاح نشدن ورودی‌های شهر بابل هم عدم پشتیبانی مسئولان وهم ضعف قانون دخیل بوده چرا که شهرداری به تنهایی قادر به برخورد و جمع‌آوری مشاغل مزاحم نیست اما درباره درختکاری آسفالت پیاده‌روها و ساماندهی آب‌های سطحی هم شهرداری و هم اداره کل راه و شهرسازی باید با همکاری و تعامل یکدیگر همت به خرج داده و شهر را از این وضعیت نجات دهند.

 رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر بابل در پاسخ به این سئوالی که چرا شهرداری بابل در جذب سرمایه گذار خوب عمل نکرده است، تصریح کرد: آنچه به عنوان مزیت شهرستان در افکار عمومی شکل گرفته نام بارفروش و مزیت‌های اقتصادی آن است و همین، دلیل توسعه اینگونه مراکز بوده است.

*هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در مازندران گزارش نشده است

ایسنا: مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در جمعیت های انسانی و حیوانی در مازندران گزارش نشده است.

 مجید مختاری اظهارداشت:تب کریمه کنگو بیماری ویروسی و کشنده انسان بوده و عامل آن دامنه وسیعی از حیوانات اهلی و وحشی را آلوده می سازد.

وی افزود: کنه هایی که از دام ها خون خواری می کنند در صورتی که به دلایلی از جمله کشتار دام نتوانند به خون خواری خود ادامه دهند ممکن است به انسان حمله کنند و اگر این کنه ها در زمان خون خواری روی دام آلوده شده باشند می توانند بیماری را به انسان منتقل کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: کنترل و پیشگیری هدفمند و موثر از تب کریمه کنگو مستلزم نگاه واقع بینانه و علمی به اپیدمیولوژی بیماری و واقعیات کشور ، هماهنگی و همکاری های بین بخشی با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سایر ارگان های مرتبط است.

وی اظهارداشت: آموزش اختصاصی پرسنل دامپزشکی ، اهتمام لازم به توسعه فضاهای کشتارگاهی بهداشتی و کشتار دام در کشتارگاه های مجاز و نگهداری لاشه حداقل به مدت 24 ساعت پس از استحصال در اتاق سرد ، رعایت اصول بهداشتی ، بهسازی دامداری های سنتی و اماکن دامی و سم پاشی هدفمند دام ها در کانون های فعال بیماری در راستای کنترل و پیشگیری هدفمند تب کریمه کنگو باید مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران خاطرنشان کرد: در راستای نظارت های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی مازندران تاکنون هیچ موردی از بروز بیماری در جمعیت های انسانی و حیوانی در مازندران گزارش نشده است.

*کاهش بداخلاقی ها در کشور/ ناهنجاری در شمال جایگاهی ندارد

 مهر: جانشین فرماندهی انتظامی گفت: خوشبختانه بداخلاقی ها و اعمال زشت در کشور به حداقل رسیده است.

سرتیپ پاسدار احمد رضا رادان در جلسه تمهیدات و تدابیر نیروی انتظامی در راستای سالمسازی طرحهای دریای استانهای شمالی کشور اظهار داشت: نیروی اننظامی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استانهای شمالی و نیروهایی تحت عنوان همیاران پلیس کمک خواهد گرفت تا این طرح بنحو احسن اجرا شود.

وی از شهروندان خواست در استفاده از مواهب الهی، موازین شرعی را رعایت کنند و در طول سفر نهایت همکاری را با ماموران انتظامی داشته باشند.

 رادان در باره طرح ارتقا امنیت اخلاقی بیان داشت: اجرای این طرح از سال 86 در کشور توسط ناجا آغاز شده و همچنان استمرار دارد.

وی برخورد با بدحجابی، عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر، مشروبات الکلی، مزاحمت های خیابانی، آلودگی صوتی، گیرنده های ماهواره ای غیرمجاز و برخورد جدی با ارازل و اوباش از اهداف مهم طرح ارتقاء امنیت اخلاقی عنوان کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ناهنجاریهای اجتماعی هیچ جایگاهی در مازندران، گلستان و گیلان ندارد، گفت: به طور قطع مردم ولایی و متدین این استانها اجازه هیچگونه بداخلاقی ، زشتی و پلشتی را به بدخواهان نخواهند داد.

*كمبود نیروی متخصص ازمهمترین مشكلات اورژانس بیمارستان های مازندران است

 ایرنا: رییس دانشگاه علوم پزشكی مازندران با تاكید برلزوم ارتقا خدمات درمانی در مراكز اورژانس بیمارستان های استان، گفت : كمبود نیروی متخصص از مهمترین مشكلات این مراكز درمانی است.

 محمد مهدی ناصحی افزود : تعداد كادر پزشكی همچون پرستاران در این مجموعه درمانی باید افزایش یاید تا خدمات مناسب تری به مردم ارائه شود .

 وی فضای فیزیكی برخی از اوژانس های بیمارستانهای مازندران را مناسب نداست و اضافه كرد : در صدد هستیم تا اقدامات لازم را برای مهیا كردن فضاهای مناسب ، انجام دهیم .

 ناصحی با اشاره به تجهیز مراكز اورژانس بیمارستان های استان در دو سال اخیر ، اظهار داشت : در این مدت، اعتبارات مناسبی برای تامین تجهیزات مورد نیاز این مجموعه ها در نظر گرفته شده است.

 وی در بخش دیگری از سخنانش به جذب پزشكان متخصص در سالهای اخیر اشاره كرد و گفت: هر ساله تا 65 پزشك متخصص در رشته های مختلف جذب این استان شدند .

رئیس دانشگاه علوم پزشكی مازندران، تعداد پزشكان متخصص در استان را مطلوب ارزیابی كرد بیان داشت : تعداد متخصصان در سال های اخیر افزایش مناسبی داشته كه با برنامه ریزی لازم این روند باید ادامه یابد .

وی از كمبود پزشك متخصص در مناطق محروم استان مازندران خبر داد و گفت : حضور پزشكان متخصص در مناطق محروم استان ، همچون شهرهای گلوگاه ، كلاردشت وزیرآب كم رنگ است واقدامات لازم برای استقرار پزشكان در رشته های رادیولوژی ، جراحی اعصاب و جراحی عمومی باید صورت گیرد .

ناصحی با اشاره به تقسیم بندی استان به شش بلوك درمانی ، بیان داشت : بر اساس این تقسیم بندی در صدد هستیم تا اقدامات لازم برای استقرار پزشكان متخصص به منظور ارائه خدمات درمانی مناسب ، صورت گیرد .

*میز مذاکره با 5+1 را در شرایط مساوی می‌پذیریم / غرب هرچه می‌خواهد بگوید

فارس: منتخب مردم قائمشهر، جویبار، کیاکلا و سوادکوه در انتخابات مجلس نهم با بیان اینکه مذاکره با 5+1 را در شرایط مساوی می‌پذیریم، گفت: سر میز مذاکره‌ای نمی‌نشینیم که محاکمه باشد.

 سید هادی حسینی اظهار داشت: غرب هرچه می‌خواهد درباره فعالیت‌های هسته‌ای ما بگوید. وی اضافه کرد: ما بر اساس نگاه دینی و ملی نیازمند به استفاده از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم.

حسینی با بیان اینکه بر اساس نگاه دینی، نظر مراجع و فرمایش های رهبر انقلاب، نیازی به بمب هسته‌ای نداریم و این موضوع را حرام می‌دانند، افزود: ملت ایران دارای تمدن درخشانی هستند و جامعه امروز و آینده حکم می‌کند که از امکانات، تفکر و مزیت انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار باشیم و ایران با تمدن طولانی که در کسب علم داشته باید به امکانات علم روز، مجهز باشد.

منتخب مردم قائمشهر، جویبار، کیاکلا و سوادکوه در انتخابات مجلس نهم با اشاره به اینکه ممکن است غرب در این نشست امتیازاتی را بخواهد که ما نتوانیم از پس آن برآییم، متذکر شد:‌ ایران سر مواضع خود خواهد ماند و البته باید در برخی موارد انعطاف داشته باشیم تا حسن نیت خود را نشان دهیم.

ضرورت اقدامات فرهنگی در طرح های سالم سازی دریا احساس می شود

 ایسنا: قدیر رضایی در جلسه طرح سالم سازی دریا اظهارداشت: امسال یک حرکت ویژه ای در طرح سالم سازی دریا صورت گرفته که در طول چند سال سابقه ندارد و مازندران به سه منطقه تقسیم شده است.

 وی ادامه داد:طرح سالم سازی دریا در منطقه غرب مازندران شامل پنج شهرستان و 32 طرح است و بالغ بر دو هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این طرح ها فعالیت دارند.

فرماندار چالوس یادآور شد: 130 نقطه کور در طرح سالم سازی دریا در منطقه غرب مازندران شناسایی شده که باید تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.

رضایی اظهارداشت: تاکنون توانستیم دو طرح سالم سازی دریا در منطقه غرب مازندران را به بسیج سازندگی واگذار کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه غرب مازندران نماد گردشگری است ضرورت اقدامات فرهنگی در طرح های سالم سازی دریا احساس می شود که باید با همکاری دستگاه های فرهنگی در این خصوص چاره اندیشی جدی صورت گیرد.

* 50 درصد اعتبار استانی مازندران در روستاها هزینه می‌شود

 فارس: ولی‌الله فرزانه در آیین افتتاح اصلاح و بهینه‌سازی شبکه فرسوده برق روستای آبلوی نکا بیان داشت: اختصاص بودجه به روستاها بیانگر مطالباتی است که دهیاران، شوراها و بخشداران مطالبه می‌کنند و استان با بررسی و برنامه‌ریزی اعتبارات لازم را اختصاص می‌دهد.

 وی با اشاره به اینکه 57 درصد جمعیت مازندران شهرنشین هستند، خاطرنشان کرد: 43 درصد جمعیت مازندران در روستاها ساکن هستند در حالی که 50 درصد اعتبارات استان به روستاها اختصاص یافته که به دلیل تلاش همه جانبه مسئولان روستایی است.

وی اظهار کرد: خدمات‌رسانی به روستاها در اولویت برنامه‌ها است تا روستاییان در آرامش زندگی کنند.

*شناسایی 40 ماده سرطانی در سیگار/ افزایش استفاده افراد ازمواد دخانی

 مهر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از شناسایی 40 ماده سرطانی در سیگار خبر داد.

 انوشیروان محسنی بندپی صبح جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس اظهار داشت: هم اکنون بیش از 34 درصد آقایان و بیش از دو درصد خانم ها سیگاری هستند.

 وی افزود: مصوب شده بود که درآمد حاصل از عوارض سیگار برای توسعه فضاهای ورزشی، تجهیز فضاهای درمانی و غربالگری بیماران قلبی و عروقی به کار گرفته شود که در این مسیر پروژه هایی به اجرا رسیده است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با تصویب اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها درآمد دولت از اجرای این قانون و افزایش قیمت حامل های انرژی را 56 هزار میلیارد تومان و استفاده از یارانه نان، برق و سایر کالاها و خدمات مندرج در قانون بودجه را 10 هزار میلیارد تومان تعیین کردند.

محسنی تصریح کرد: از درآمد هدفمند سازی یارانه ها 480 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه ها و یارانه ها ، 100 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای مواد 6 و8 قانون هدفمند کردن یارانه ها (سهم تولید، صنعت و کشاورزی)، 60 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای بند ب ماده 34 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه (حمایت از سلامت) و 20 هزار میلیارد ریال به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به هفته بدون دخانیات نیز یادآور شد: اجرای نامناسب قانون مبارزه با دخانیات یکی از مهمترین معضلات این بخش است.

*تمامی روستاهای جویبار از نعمت گاز و آب شرب بهره مند هستند

 مهر: فرماندار جویبار گفت: هم اکنون تمامی روستاهای شهرستان از نعمت آب شرب و گاز طبیعی بهره مند هستند.

 امید نیک نژاد در مراسم بهره برداری از پل بتنی جمعه بازار اظهار داشت: این پل از سال 85 با اعتبار 800 میلیون تومان که در دو سال اخیر 50 درصد انجام شد.

 وی با بیان اینکه اجرای این پل یک پروژه ای زخمی که راه عبور هشت روستا به شهر، جلوگیری از تخریب پل آجری قاجاری افزود: پل جدید با ظرفیت عبور و مرور روستاییان به شهر در کنار پل قدیمی در نظر گرفته شد.

 وی بیان کرد: قبل از این دولت از 74 روستای شهرستان هشت روستا ازنعمت گاز برخوردار، 30 روستا آبرسانی شده بود.

وی اظهار داشت: اکنون تمام روستاها این شهرستان از نعمت گازو آب شرب بهره مند هستند.

فرماندار جویبار از اجرای طرح هادی در 15 روستای این شهرستان در این دولت خبر داد و گفت: 135 کیلومتر راه روستایی آسفالت، 35 مرکز بهداشت و چهار سالن ورزشی اجرا شد.



    ©2013 APG.ir