تعداد بازدید: 2336

توصیه به دیگران 1

شنبه 6 خرداد 1391-21:20

اوقاف اعلام آمادگی کرد/ زمین های وقفی چه می شود؟

رئيس اداره اوقاف ساري و مياندرود گفت:اصرار اوقاف و مردم سورک بر سر مساله زمین های وقفی،باعث طرح دعوي در محاكم قضايي خواهد شد/اگر موضوع با بررسي و توافق كارشناسان حل نشود با مراجعه به قانون و استنادات قانوني موجود اين موضوع قابل پيگيري است.


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی:مسعود قرباني در گفتگو با ما اظهار داشت: براي حل مشكل زمين هاي وقفي سورك با نظارت امام جمعه محترم شهرستان، آمادگي كامل داريم.

رئيس اوقاف ساري و مياندرود افزود:در نشستي كه با حجت الاسلام رسولي -امام جمعه مياندرود- داشتيم مباحثي بين ما و ايشان مطرح شد.

قرباني با بيان اينكه بايد ديد كه مشكل اصلي وقف نامه چيست،عنوان كرد:در خصوص بررسي مورد وقف در سال هاي قبل دو جلسه تشكيل شد و حتي بحث قيمت گذاري و ارزش املاك در آن جلسه مطرح شد.

وي به تشكيل كارگروه با حضور نمايندگان اداره ثبت،بنياد مسكن،شورا و شهرداري سورك اشاره كرد و گفت:در نشست آينده نزديك هم كه قرار است مجددا موضوع مورد بررسي قرار گيرد، آمادگي كامل خود را با نظارت مستقيم امام جمعه شهرستان اعلام مي داريم.

رئيس اوقاف ساري و مياندرود تصريح كرد: چون موضوع،يك كار كارشناسي و تخصصي است و بايد كارشناسان حقوقي وقف در مورد آن اظهار نظر كنند با تمام توان آمادگي داريم تا مشكل موقوفات سورك حل شود.

وي به همفكري و همراهي روحانيون و معتمدان شهر نيز اشاره كرد و گفت:همانطوري كه رهبر معظم انقلاب فرمودند كه موقوفات بايد مشخص شوند و به اصل خود بازگردند ما نيز به عنوان مسئول رسيدگي به اين موضوع تمام تلاش خود را به كار خوهيم بست.

قرباني ادامه داد: حتي اگر موضوع با بررسي و توافق كارشناسان حل نشود با مراجعه به قانون و استنادات قانوني موجود اين موضوع قابل پيگيري است.

وي با حساس خواندن موضوع وقف تاكيد كرد:اصرار اوقاف و مردم باعث طرح دعوي در محاكم قضايي خواهد شد.

گفتنی است زمین های وقفی سورک مدت هاست محل مناقشه مردم و اداره حج و اوقاف منطقه است که گزارش کامل آن را می توانید در این لینک بخوانید:http://mazandnume.com/?PNID=V13567



    ©2013 APG.ir