تعداد بازدید: 1987

توصیه به دیگران 58

يکشنبه 7 خرداد 1391-11:51

10 نکته برای مجلس نشینان نهم

حساس ترین تصمیم در ابتدای ورود به مجلس انتخاب رییس و هیئت رییسه ای مقتدر و توانمند است که امیدواریم این مسئله مورد توجه بزرگواران قرار گرفته و به کاندیداهایی رای دهند که بعدها بتوانند حمایت شان را برای پیگیری مطالبات مردم مازندران همراه داشته باشند.(به بهانه آغاز به کار مجلس نهم)


مازندنومه،بابک شمس ناتری: ناکارآمد نشان دادن مجالس دوره های گذشته و تکیه بر این ادبیات که دیگران هیچ نکردند و همه امور بر زمین افتاده است کم لطفی است و باید این واقعیت گفته شود که طی ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی نیز خدمت و تلاش برای پیگیری مطالبات مردم همواره از دغدغه مجلس نشینان بوده است.

البته طی این دوران در اتخاذ برخی تصمیم گیری ها، نقدهای منصفانه ای هم وجود دارد که هر کدام در جای خود مورد بحث است.

مطمئنا برخی از موضع گیری های نمایندگان در مقاطعی با دل آزردگی مردم همراه بوده است و گاهی تصمیم گیری ها توده مرده را مورد رصد قرار نداده است، اما آنچه منطقی می نماید این است که به هر حال گذشتگان در حد توان و پتانسیلی که داشتند کار کردند و مردم خود بهترین قضاوت کننده برای تصمیم گیری بودند.

نگارنده ضمن خداقوت به گذشتگان، تقدیم شادباش و تبریک خود را به کسانی دارد که امروز در لباس نمایندگی مردم وارد خانه ملت می شوند و اولین جلسه رسمی مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود اما آنچه مورد بحث و نظر است صرفا تبریک و تجلیل نیست، گپی است از روی دغدغه برای سکانداران تصمیم ساز و تصمیم گیر که می خواهند طی 4 سال قوانینی را برای اجرای، در کشور وضع کنند.

 روی صحبت ما عزیزانی است که نام شان اول به خواست خدا و دوم با رای مردم از صندوق های آرا به عنوان پیروز رقابت نهم بیرون آمده است.

 1-مازندران ما نیاز به وحدت رویه و انسجام و اتحادی مطلوب و ارزشمند دارد و به نظر نگارنده یک مجمع نمایندگان منسجم و دارای حس همدلی و تعامل برای پیگیری مطالبات مردم استان نیاز اساسی است.

 مجمعی که همه استان را مازندران ببیند و نمایندگان وزین و محترمش به دور از سلایق و علایق سیاسی که طبیعی و حق واقعی انان حساب می شود در جهت تصمیم گیری برای مردم استان هم صدا و همدل باشند.

مجمع نمایندگان مازندران باید یک مجمع متحد و دارای مشاورین کاربلد از سراسر استان و در حوزه های مختلف باشد تا مطالبات به حق مردم طی 4 سال فرارو به خوبی رصد شده و در یک پکیج کارشناسی شده، بصورت هدفمند و قابلیت عمیلاتی شدن شکل اجرایی و منطقی به خود بگیرد.

 به موجب قانون اساسی نمایندگان هر حوزه انتخابیه، نماینده سراسر کشور است اما انتظار از فرزندان شایسته استان به مراتب بیش از دیگران است.

2-کارهای صورت گرفته در گذشته قابل قدردانی است ولی آنچه امروز باید بیش از همه دغدغه نمایندگان مازنی باشد نظارت یکدست و قوی بر مصوباتی است که در گذشته برای استان به نگارش در آمد و هنوز اجرایی و عملیاتی نشده است.

 پیگیری بحث اشتغال به ویژه در غرب مازندران باید یکی از اهداف اصلی منتخبان مردم استان در مجلس جدید باشد تا مردمی که مردانه و بسیجی وار به پای صندوق آمدند،نسبت به حضور خود پشیمان نشوند و خود را در کنار نظام و نمایندگان خود ببینند.

 وضعیت اقتصادی مردم با چالش های مقطعی در بعضی از حوزه ها و طولانی مدت در برخی امور پیش می رود، امید است که مجمع نمایندگان مازندران برای به حداقل رساندن این مشقت ها و سختی ها که گاهی بنیان خانواده ها را به لرزش در می آورد با تشکیل کارگروه هایی چاره اندیشی کنند.

3- گاهی شاهد انتصاب های احساسی در برخی دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی هستیم که موجب دل آزردگی مردم می شود و نتیجه حاصل از عملکرد آن دستگاه اجرایی، نشان دهنده ضعف در چیدمان مدیریتی است.

 اگر چه نمایندگان ما وظایف و مسوولیت هایی خطیر تر از ورود به این حوزه دارند اما نظارت آنان می تواند تا حدودی کارگشا باشد.

4-مازندران در حوزه گردشگری هر ساله زیر بار انبوهی از جمعیت قامت خم می کند و دوش استان توان بارکشی این خیل جمعیت را ندارد .باید در این حوزه یک نگاه ملی وجود داشته باشد؛به ویژه در شهرستان هایی که فشارهای اقتصادی بعد از ایام پرحضور گردشگر را تحمل می کنند باید به گونه ای تدبیر شود که مردم آسیب نبینند و مسوولان کشوری ما نیز باید به این باور برسند که با بودجه های اندک شهرستانی میزبانی ملی میسر نیست.

5-حوزه جوانان، ورزش، فرهنگ و هنر مازندران همواره با افتخارآفرینی های نیروی انسانی خود آبروداری استان را به همراه داشتند، پتانسیل های دارای ارزش و توان مضاعف مازنی در فستیوال ها، جشنواره ها، مسابقات ملی و بین المللی همواره نام مازندران عزیز ما را بر بلندای قلل پر افتخار موفقیت حک کردند و شایسته است که این استعدادها در استان مورد حمایت قرار گیرند و ما شاهد ورشکستگی تیم های مختلف ورزشی، دل زدگی گروه های فرهنگی و هنری و خانه نشینی و کوچ جوانان مستعد مازنی نباشیم.

6- جایگاه زنان در استان و نقش آفرینی آنان در قبول مسوولیت های اجرایی و سیاسی باید دیده شود و حیف است که این گونه در اذهان تصویر شود که شعار حمایت از بانوان و زنان مختص یک دوره تبلیغاتی است.

7-سیمای شهرهای مازندران به ویژه در درون به قول یک از دوستان پیری است بزک شده که شایسته است در یک حرکت منسجم برای زیباسازی شهرهای مازندران اقداماتی صورت گیرد ؛ شهرهایی که به تنهایی با درآمدهای درون شهرستانی و بودجه های قطره چکانی استان نمی توانند خود را شکیل نگه دارند.

8-از نظر نگارنده حساس ترین تصمیم در ابتدای ورود به مجلس انتخاب رییس و هیئت رییسه ای مقتدر و توانمند است که امیدواریم این مسئله مورد توجه بزرگواران قرار گرفته و به کاندیداهایی رای دهند که بعدها بتوانند حمایت شان را برای پیگیری مطالبات مردم مازندران همراه داشته باشند.

9-هم نشینی همراه با هم اندیشی مجمع نمایندگان 3 استان شمالی می تواند برای پیگیری اقداماتی که منافع 3 استان را همراه دارد حرکتی پسندیده باشد و در صورتی که یک وحدت دلسوزانه بین این نمایندگان شکل بگیرد می توانند در خیلی از حوزه ها ورود منطقی همراه با پشتوانه رای بالا داشته باشند که هر وزیری را مجاب به تصمیم سازی کند.

10- اهالی خبر و رسانه که بناست سربازان خط مقدم مواجهه با جنگ نرم باشند از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند و نگاه سطحی به این اقشار شایسته تلاش و همت مضاعف شان نیست، شاهد این مدعا،یادداشت ها و خبرهایی است که از شما منتخبان در رسانه ها به چشم آمد و مطمئنا این مورد را هم نیک می دانیم که خوشبختانه در این دوره افراد زیادی از نمایندگان خود نیروهای رسانه ای یا با دغدغه رسانه در استان هستند و این توقع را از عملکرد منتخبان جدید بالاتر می برد.

پیشنهاد می شود نقدهایی که در رسانه ها منصفانه نگارش می شود از سوی نمایندگان پیگیری شود که حتما باعث تشویق و ترغیب اهالی قلم خواهد بود، کاری که بارها شنیده ایم استاندار محترم بصورت حتی پاراف اداری بر نگارشهای رسانه ای داشتند.


  • سه شنبه 16 خرداد 1391-0:0

    اين نمونه اي از دهها اولويت هاي مردمي است، بياييد به جاي صرف وقت در انجام كارهاي موردي و تعارف و خود را بد نكردن، به فكر برنامه هاي مناسب آتيه باشيد.


    ©2013 APG.ir