تعداد بازدید: 2520

توصیه به دیگران 4

يکشنبه 7 خرداد 1391-21:27

پایان یک شهردار/حجازی استیضاح می شود؟

شش كلاسور پرونده فروشگاه رفاه است/از جانب هيچ نهادي تحت فشار نيستيم/چرا نبايد با مردم رو راست و شفاف باشيم؟/سرنوشت شوراي شهر ساري مانند سرنوشت نمايندگان مجلس هشتم خواهد شد/رابطه شورا با شهردار مثل رابطه مجلس با ريیس جمهوری است/شهرداري در خريد وسايل كامپيوتري بسيار قوي است اما در بحث آموزش نقطه سر خط!/مشكل داري برو دكتر.(گزارش+حاشیه های مازندنومه از جلسه شورا)


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی:فرامرز نقيبي در ابتداي جلسه شورای شهر ساری گفت: نامه اي به شكل كتبي به دست ما رسيده كه شهردار به علت انجام برخي امور شخصي از شركت در جلسه شورا عذرخواهي كرده است.

وي از آغاز واگذاري كمربندي شمالي به پيمانكار (شركت سامان محيط)با حضور هادي ابراهيمي معاون سياسي و امنيتي استانداري ، حسيني نژاد فرماندار ساري خبر داد.

ريیس شوراي اسلامي ساري همچنين از وعده واحد تملكات شهرداري براي واگذاري باقيمانده املاك ظرف 15 روز آينده با ارائه كليه شناسنامه هاي ملكي به اداره كل زير ساخت كشور خبر داد و گفت: البته قرار است 850 متر آزاد شده كلبادي را پيمانكار استارت بزند.

نقيبي با بيان اينكه مدت قرارداد تحويل كمربندي شمالي 10 ماهه است، افزود:اميدواريم تا پايان سال 91 كمربندي شمالي هم مشكلش حل شود.

 وي با بيان اينكه پيمانكار اين پروژه جزو شركت هاي تراز اول و قدر در عرصه عمراني و راهسازي است افزود:پيمانكار در صورت همكاري مسئولان و جابجايي تاسيسات زيرساختي قول مساعد داده است كه اينكار را در مدت قرارداد انجام خواهد داد.

*بايد همه چيز در چارچوب قانون انجام شود

جمال باقري در اين جلسه اظهار داشت: آقاي ریيس،بنده نكته اي من باب تذكر به شما عرض مي كنم و آن اينكه اخيرا نامه اي با امضاي اعضاي شوراي شهر در رسانه ها منعكس شده است که اگر قرار بود نامه در صحن علني شورا به شكل رسمي مطرح نشود، نامه به شكل محرمانه به دست شهردار مي رسيد و اگر هم قرار بود طور ديگري عمل مي شد به همان روشي كه آقاي بهروش در هفته قبل گفتند انجام مي شد.

 اين عضو شوراي شهر ساري به حفظ آرامش روحي و رواني در فضاي شهري اشاره كرد و گفت:اينكار بايد در درجه اول توسط شوراها كه معتمدين مردم هستند انجام شود.

 وي با ابراز تاسف از اين بابت گفت:اگر چه سئوال، تحقيق و تفحص و استيضاح شهردار حق شوراست،بايد همه چيز در چارچوب قانون انجام شود تا به درستي اعضاي شورا حقوق خود را اعمال كنند.

باقري در اين جلسه هم بسان جلسات گذشته به نامناسب بودن معابر براي عبور مسافران و عابران پياده اشاره كرد و گفت:خطوط عابر پياده در بسياري از مناطق يا كمرنگ است و يا جانمايي درستي نشده است كه بايد در نامه اي به شهردار اين موضوعات براي پيگيري منعكس شود.

*پاركينگ پارك قائم جوابگو نيست

 مهدي رضايي هم در این جلسه شوراي شهر ساري اظهار داشت:طي مذاكره دو روزه با كارشناسان راهسازي علت فرسايش سريع آسفالت معابر شهري را جويا شدم.

 وي ادامه داد:اين كارشناسان متفق القول اشاره داشتند كه آسفالت شهرداري ساري متوسط دانه است در حالي كه در طرح اختلاط آسفالت براي هر دو لايه بيندر و توپكا (اصطلاحات تخصصي زير سازي آسفالت) بايد از تركيب بندي دانه اي درست استفاده شود.

 وي همچنين به هفت هزار متر زمين اطراف پارك قائم اشاره كرد و گفت:دو سال است كه جز اجراي جدول پيراموني اتفاق خاصي در اين خصوص نيفتاده است و بايد ديد برنامه شهرداري براي اين زمين چيست.

 رضايي همچنين به مشكل اهالي آن منطقه هم اشاره كرد و گفت:روزهاي پنج شنبه و جمعه به علت ازدياد ماشين ها، پاركينگ پارك جوابگو نيست و مردم منطقه با مشكل موجه مي شوند.

 وي از رياست شورا خواست تا اين مسئله در شوراي ترافيك استان طرح موضوع شده تا مشكل مرتفع شود.

* شش كلاسور پرونده فروشگاه رفاه است

سيد مهدي احمدي ديگر عضو شوراي شهر ساري در اين جلسه با بيان اينكه بايد از خدمتگزاران شهر در عرصه هاي مختلف تشكر كرد،افزود:افرادي در شهر وجود دارند كه در عرصه هاي مختلف خدمات ارائه كرده اند.

 وي گفت: شورا بايد به عنوان متولي فرهنگي شهر و در راستاي عمل به رسالت واقعي خود در اين حوزه از اين شخصيت هاي ارزشمند تجليل كند.

احمدي از حسين اسلامي به عنوان فعال عرصه ادب و فرهنگ مازندران ياد كرد و گفت:خدمات او بر كسي پوشيده نيست و تجليل از او تجليل از فرهنگ شهر ساري است.

 اين عضو شوراي شهر ساري به ايجاد پژوهشكده ساري شناسي توسط ايشان اشاره كردو ابراز داشت:از كميسيون فرهنگي شورا رسما مي خواهيم تا در زمان حيات ايشان از وي تجليل به عمل آورد.

 وي همچنين به حل نشدن مشكلات حاشيه پل وليعصر اشاره كرد و گفت:پل افتتاح شده اما هنوز اطراف آن جمع و جور نشده است كه بايد شهرداري اينكار را در اسرع وقت انجام دهد.

 احمدي گفت:جلسه اي با حضور مشاور شهردار و با حضور مهندس فرزانه در استانداري تشكيل شد كه شش كلاسور پرونده فروشگاه رفاه است.

وي ادامه داد: قرار شد تا جلسه دوم روز سه شنبه تشكيل شود و تا آن روز مشاوران، اين پرونده ها را مطالعه و مطالب مهم و چكيده آن را در جلسه مطرح كنند.

 احمدي همچنين با بيان اينكه خود شهرداري و عواملش بايد در اين خصوص به نتيجه مثبت برسند افزود:اولا بايد يك نتيجه واحد از مجموعه شهرداري داشته باشيم تا در جلسات آينده با حضور مسئولان رفاه در اين خصوص چاره انديشي كرد.

* از جانب هيچ نهادي تحت فشار نيستيم

سيدعلي بهروش در این جلسه با گلايه از برخي مسائل مطرح شده در نهان و آشكار شورا و رسانه ها افزود:اعضاي شورا نمايندگان مردم هستند و تصميم گرفتند كاري را انجام دهند.

وي با بيان اينكه اينكار آگاهانه انجام خواهد شد افزود:هيچ تشكيلاتي هم در كار شورا دخالت نخواهد كرد و ما از جانب هيچ نهادي تحت فشار نيستيم.

بهروش با بيان اينكه بنده به دليل مشكلات موجود مطلع بودم كه زندان نه به طور كامل تحويل شد و نه تحويل مي شود ادامه داد:قرار نبود اين موضوع رسانه اي شود بلكه توافق بر اين بود كه با نشست دوستانه اين موضوع حل شود.

*شهردار بايد استيضاح شود

 سيد محمد آقا ميري گفت:بنده مشكلي با خودم دارم و آن اين است كه چرا ما و مسئولان نبايد با مردم رو راست و شفاف باشيم؟

 وي با بيان اينكه نبايد در اتاق دربسته بود افزود:بايد هر چه هستيم ارائه كنيم هر چند بنده اعتقاد دارم سرنوشت شوراي شهر ساري مانند سرنوشت نمايندگان مجلس هشتم خواهد شد.

 آقاميري با بيان اينكه بخش اعظمي از نمايندگان مجلس هشتم در مجلس نهم حضور ندارند ابراز داشت:رابطه شورا با شهردار مثل رابطه مجلس با ريیس جمهوری است.

وي به تذكرات پیشین اش و  جذب نيرو در سازمان عمران اشاره كرد و گفت:بنده از جواب آقاي شهردار قانع نشدم.

این عضو  شورا با بيان اينكه شهرداري دو ميليارد تومان مطالبات دارد و بيش از دو ميليارد تومان هم بدهي افزود:بنده با دانش اندك خود به اين نتيجه رسيدم كه شرایط طوري است كه شهردار بايد استيضاح شود.

*در جهت شهرداري الكترونيك حرکت می کنیم

 در ادامه جلسه شورا عظيمي -مدير عامل جديد فن آوري اطلاعات شهرداري- با بيان اينكه در سال 90، در حدود 80 درصد پروژه هايي كه در بحث فن آوري انجام داديم در جهت شهرداري الكترونيك بوده،افزود: بيشتر اين امور محقق شده اما برخي هم به علت نبود زير ساخت ها به سال 91 موكول شده است.

 عظيمي به تشكيل كارگروه آمار و جي آي اس ، داده هاي مكاني و بانك اطلاعات شهرسازي اشاره كرد و گفت:كارگروه شهر الكترونيك هم با مشاركت اعضاي درون سازماني و برون سازماني در حال شكل گيري است كه هنوز كار خود را آغاز نكرده است.

وي همچنين به انجام مذاكرات اوليه با مخابرات جهت توسعه بستر زير ساخت و توسعه منابع انساني براي تجهيز و مراكز آموزشي سازمان اشاره كرد و عنوان داشت:اميدواريم تا با راه اندازي اين مراكز يك كارگروه علمي براي مديران تشكيل دهيم.

احمدي و رضايي -دو عضو شوراي شهر ساري- هم در پاسخ به سخنان عظيمي گفتند:تاكنون چهار سرپرست عوض شده است و اين نشان مي دهد كه كار اين آقايان اصلا نمود نداشته است.

رضايي هم گفت:ما از خدمات الكترونيك استقبال مي كنيم اما بايد براي هر كاري دوره زماني تعريف شود تا مردم بتوانند در جزي ترين مسايل از روند پيشرفت پرونده هاي خود مطلع شوند.

 آقاميري هم در تاييد سخنان دو عضو شورا گفت: متاسفانه در اين مملكت آدم هاي كوچك را در پست هاي بزرگ به كار گرفته اند، البته ما از اينكه شما متخصص اين امر و تحصيل كرده دانشگاهي هستيد خرسنديم اما بدانيد كه كار اجرايي با تحصيل در دانشگاه با هم فرق مي كند.

 وي با بيان اينكه اين مسايلي كه شما مطرح كرديد مستلزم هزينه است عنوان داشت:البته شهرداري در خريد وسايل و تجهيزات كامپيوتري بسيار قوي است اما در بحث آموزش نقطه سر خط!

 وي همچنين به مين گذاري شديد در حوزه معاملاتي شهرداري ساري اشاره كرد و گفت:مواظب باشيد كه مصوبات شما بايد به تاييد شوراي شهر برسد چرا كه جابجايي اين تعداد فرد در اين مدت كوتاه گواه اين امر است.

حاشیه ها:

- قرار بود در جلسه اين هفته با حضور قرباني- ريیس اوقاف ساري و مياندرود- و سهرابي -مديركل اوقاف استان- موضوع آرامگاه مورد بحث قرار گيرد كه تا پايان جلسه خبري از حضور اين مسئولان نشد.

- رضايي هم به عنوان ناطق جلسه بود كه نقيبي با عذرخواهي از او گفت: به علت زياد بودن حجم كار به همان سه دقيقه بسنده كنيد و در جلسه بعد ناطق جلسه باشيد.

- نقيبي در آغاز جلسه گفت: جلسه اي در دادستاني ساعت 6 برگزار مي شود كه بنده و آقاي بهروش در شورا مي مانيم و آقاي صالحي هم به جلسه خواهد رفت تا در آنجا نماينده اي داشته باشيم.

- احمدي در سخنان خود با بيان اينكه حسین اسلامي در اكثر سخنراني هاي خود به زبان محلي سخن مي گويد افزود:ما شايد حتي بخنديم اما ايشان با جديت به فرهنگ و زبان ما خدمت مي كند.

-بهروش در سخنان خود گفت: بسياري از مسايل را آوردم تا در جلسه مطرح كنم اما امروز آقاي حجازي نيامدند و چون گفتن در غياب او غيبت محسوب مي شود نمي گويم.

-سيد محمد آقاميري گفت:بنده مشكلي با خودم دارم كه نقيبي در پاسخ گفت : مشكل داري برو دكتر كه آقاميري در پاسخ به او ابراز داشت:دكتر رفتم گفتند مشكل شوراي شهره و بايد جاي ديگر اصلاح شود.

- وي همچنين در پايان سخنان خود گفت:تا يك ماه ديگر اين شل كن-سفت كن ها تمام مي شود. اگر پنج نفر از پاسخ شهردار قانع شدند، به همكاري ادامه مي دهيم و اگر هم قانع نشدند قانونگذار تكليف را مشخص كرده است.

 -نقيبي گفت:در مجلس هشتم مشكلات نساجي تشديد شد و اكنون به 21 ماه رسيده است كه اگر ديگر نمايندگان استان پشت آقاي اكبري بودند اين اتفاقات نمي افتاد.

- جولايي-مسئول دفتر شورا- در چندين مورد به نقيبي مراجعه كرد و نقيبي هم گفت:جولايي چون كانديد دور بعدي شوراست از هم اكنون دور و بر ما مي چرخد...ما هنوز يك سال وقت داريم!

-آقاميري در توصيه هاي مشفقانه خود به عظيمي عنوان داشت:شهرداري در خريد كامپيوتر خيلي قوي است چرا كه در زد و بندهاي پشت سر بسيار قوي عمل مي كنند ، شما نگران نباشيد.

 -وي همچنين گفت:شهرداري يكي از جاهايي است كه مسایل مالي در آن بسيار زياد است و يكي از مزاياي شهرداري الكترونيك حذف همين رانت خواري هاي و رشوه هاست.

 -نقيبي گفت:شهرداري يكي از جاهايي است كه بايد سنگ را به اندازه برداشت و درست به هدف زد و اگر سنگ بزرگي برداري و به هدف نزني آن سنگ بر سر شما فرود خواهد آمد.

-رییس شورا به علت نيامدن مسئولان اداره اوقاف از خبرنگاران خواست تا اگر سئوالي دارند مطرح كنند كه با طرح سئوال از سوي خبرنگاري،جلسه شورا در بحث استيضاح شهردار به مناقشه دو طرفه بين نقيبي و خبرنگار سوال كننده تبديل شد.

-نقيبي در پاسخ به سوال اين خبرنگار با استناد به ماده قانوني شورا در خصوص اختيار شورا براي استيضاح شهردار عنوان كرد: حرف شما در خصوص اينكه شهردار حتما بايد تخلف كند تا استيضاح شود نادرست است چرا كه اگر اينكار صورت بگيرد شهردار بايد پاسخگوي مراجع قانوني باشد.

 -وي با بيان اينكه برخي برنامه هاي آقاي شهردار را از نو نگاه كردم و بعضي از آنها اصلا شدني نيست افزود:من تعجب مي كنم كه چرا آن روز به اين مطالب دقت نكردم.

 -نقيبي همچنين به نامه اي با امضاي 200 نفر در خصوص رانت خواري و باج خواهي براي استيضاح شهردار به در خانه خود خبر داد و گفت: همه مي دانند كه بنده با شهردار مشكلي ندارم اما اعضاي شورا به اين نتيجه رسيده است كه ديگر ارتباط و همكاري با شهردار بايد قطع شود.

- وي گفت: بنده نامه اي را كه اعضاي شورا نوشتند به صورت لاك و مهر تحويل آقاي جولايي دادم كه به ايشان برساند اما وقتي اين موضوع رسانه اي شده است حتما خود آقاي شهردار اين موضوع را مطرح كرده است.

- باقري هم در پاسخ گفت:استيضاح به لحاظ قانوني اشكالي ندارد بلكه فرصتي است كه شهردار پاسخ دهدو جواب قانع كننده اي بياورد كه اگر اعضاي شورا قانع شدند كه به همكاري ادامه مي دهند و اگر هم قانع نشدند در راستاي قانون پيگيري خواهد شد.

-اعضاي شوراي شهر با بيان كليات در مورد جزييات طرح استيضاح شهردار سخني نگفتند و در پايان رياست شوراي شهر گفت:در وقت مناسب دلايل لازم و ريشه هاي ايجاد اين سئوالات حتما بازگو خواهد شد.

- يكي ديگر از خبرنگاران خواستار خواندن نامه اعضاي شورا به شهردار شد كه آقاميري از رياست جلسه اجازه خواست تا نامه را بخواند اما رضايي مخالفت كرد و گفت: آقاي آقاميري جز راست نبايد گفت اما هر راست نشايد گفت.

- وي با بيان اينكه ما فقط سئوال كرديم و اگر قانع نشديم منجر به استيضاح خواهد شد افزود:وظيفه ما نيست كار شهرداري و فضاي شهر را خراب كنيم.

-رضايي همچنين گفت: اين تلنگر باعث شده است كه شهردار هر روز روساي سازمان ها را جمع كند و مباحثي مطرح شود و نشان مي دهد اين تلنگر خوبي بوده است كه يكي از خبرنگاران گفت:پس شما لطف كنيد هر دو سه ماه يكبار يه همچين تلنگري بزنيد!

- به گزارش مازندنومه در متن نامه نگاشته شده توسط اعضاي شوراي شهر،ضمن سپاسگزاري از زحمات شهردار ساري در طول پنج سال سابقه خدمت آورده شده است: با توجه به طولاني شدن مدت خدمت و گلايه هاي بي شمار مردم شهر اجازه دهيد تا فرصت براي خدمت و رشد فرد ديگري در اين پست باز شود.

 محتواي كلي نامه حكايت از نظر يكپارچه اعضاي شوراي شهر ساري براي پايان بخشيدن به همكاري خود با شهردار فعلي ساري يعني حجازي دارد. 


  • چهارشنبه 10 خرداد 1391-0:0

    اعضای شورای شهر درک مردم خیلی بالاتراز این بازیهاست این یه سال هم میگذره دیگه هیچکدومتون رای نمیارید بااین همه بی تدبیریهاتون مردم همتونوشناختند یه سال روهم تحمل میکنن تا افرادی جای شما قراربگیرند که هم مردمی باشند هم سالم وهم کاربلد اسم این شوراهم به نام شورای حل اختلاف ساری ثبت میشه تاکی دعوا وسیاسی کاری مردم حقشونه که براشون کار انجام بشه اینقدرشعارندید بسه دیگه

    • سه شنبه 9 خرداد 1391-0:0

      خدا عالمه که پشت این استیضاح چه برنامه ای اعضای شورا دارندکه تا همین هفته پیش از تختش پایین نمی اومدند. یکی از این دلایل این می تونه باشه که بلاخره باید به مردم ثابت کند که به فکر شهر هم هستند و با شهردار !!! بیشتر از این نمی تونند کنار بیان. البته بعد از همه کنار اومدن ها و زدو بندها !

      • دوشنبه 8 خرداد 1391-0:0

        لطفا استيضاح شهردار در همين ماه خرداد.مازندنومه كامنتامونو به شورا برسون.تحول و ترقي حق ماست.

        • دوشنبه 8 خرداد 1391-0:0

          چرا راجع به
          اقامیری نظرها رو نمیزنین؟این حرفه ای نیست

          • دوشنبه 8 خرداد 1391-0:0

            حجازي تا خودش نخواهد نمي رود . هيچ كسي هم نمي واند كاري كند. حتي شورا .

            • دوشنبه 8 خرداد 1391-0:0

              یعنی شهردار مرکز استان بعد این همه سال پر؟

              • دوشنبه 8 خرداد 1391-0:0

                آقایون شورا خصوصا دو برادر جدید الورود بدانند که اینهمه گرفتن امتیاز از شهردار خوب نیستااااااااااا.....

                • دوشنبه 8 خرداد 1391-0:0

                  اعضای شورا به فکر مرحله بعد هم باشند...دیگه بدجور دارن تند میرن


                  ©2013 APG.ir