تعداد بازدید: 3065

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 8 خرداد 1391-1:8

غافل از سرطان...سرطان کودکان

همه برای کودکان سرطانی؛گودبرداری مرکز فوق تخصصی کودکان سرطانی انجام شد/سرطان کودکان در جامعه مغفول مانده که ضربه شدیدی به خانواده،خود کودک،اقوام و سایرین وارد می‌کند/در مازندران هیچ مرکز فوق تخصصی برای درمان کودکان سرطانی وجود ندارد/شورای شهر در حد بضاعت به ساخت این مرکز کمک می کند.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:هیئت مدیره انجمن بیمارستان فوق تخصصی کودکان سرطانی(ماهک) با نائب رئیس شورای شهر ساری دیدار کردند.

 نائب رئیس مجمع خیران ماهک در این نشست اظهار داشت:‌ کودکان سرطانی باید مورد توجه قرار گیرند و مرکز فوق تخصصی کودکان سرطانی به همین منظور احداث می‌شود.

مجتبی کواکبیان با بیان اینکه این مرکز در زمین اهدایی مرحوم دکتر شهیدی به مساحت دوهزار متر، بنا می‌شود، افزود:‌ گودبرداری پروژه انجام شده است.

 وی با اشاره به اینکه برای تهیه نقشه‌ها از مشاور بیمارستان‌ساز استفاده کردیم، ادامه داد:‌ نقشه‌های این مرکز تا آخر خردادماه آماده می‌شود و می‌توانیم کار را آغاز کنیم.


کواکبیان خاطرنشان کرد:‌ سامانه واریز وجه از طریق سایت این مجمع امکان‌پذیر شده است و علاقه‌مندان می‌توانند به مراجعه به سایت مجمع خیران ماهک به نشانی  نسبت به پرداخت کمک‌های نقدی جهت احداث این مرکز، اقدام کنند.

رئیس بیمارستان بوعلی‌سینا ساری در سخنانی یادآور شد: سرطان کودکان در جامعه مغفول مانده است.

 سید عبدالله موسوی ادامه داد:‌به عنوان پزشکی که با این کودکان سر و کار دارم ، همواره نگران آنها بودم چراکه اگر این کودکان مورد توجه قرار گیرند، بهبودی در آنها حاصل می‌شود.

 وی با بیان اینکه کودکان، قرار است جامعه آینده را بسازند، اضافه کرد:‌ سرطان کودکان ضربه شدیدی به خانواده، خود کودک ، اقوام و سایرین وارد می‌کند.

موسوی با اشاره به اینکه در مازندران هیچ مرکز فوق تخصصی برای درمان کودکان سرطانی وجود ندارد، متذکر شد:‌ فضای درمان این کودکان باید ایزوله باشد.

وی با بیان اینکه در بیمارستان بوعلی ساری فضای فیزیکی مخصوص این کودکان نداشتیم، تصریح کرد:‌ فضای کوچکی در بیمارستان که مربوط به شرکت تعاونی بود را با 10 تخت مجهز کردیم که مجبور نباشیم این کودکان را در کنار سایر بیماران بستری کنیم.

 این مسئول ادامه داد:‌متاسفانه علت مرگ کودکان سرطانی، بیماری‌های عفونی است چراکه در مجاورت بخش‌های عفونی بیمارستان بستری می‌شوند.

نائب رئیس شورای شهر ساری هم در این دیدار گفت: حرف را در اندازه عمل می‌گویم.

 میرصالح صالح‌نیا تصریح کرد:‌با تمام وجود آمادگی داریم در حد بضاعت به ساخت این مرکز کمک کنیم نه در حد شعار.


  • توجه توجهپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 8 خرداد 1391-0:0

    به امید راه اندازی این بیمارستان فوق تخصصی برای کودکان استانمون


    ©2013 APG.ir