تعداد بازدید: 4463

توصیه به دیگران 20

دوشنبه 8 خرداد 1391-23:49

درخت در گرداب آفت/ کرم سیاه جنگل را می خورد

همزمان با آغاز فصل گرما و سرسبز شدن درختان و برای دومین سال پیاپی آفت كرم سياه جنگل‌هاي كجور را فراگرفت/گستره نفوذ آفت كرم سياه،باغ‌هاي ميوه روستاييان را نیز مورد تهدید جدی خود قرار داده است.(خبر+عکس)


مازندنومه،محمد حسین ملایی کندلوسی:سید نادر موسوی زاده-بخشدار کجور- اظهار داشت: متاسفانه با آغاز فصل گرما و سرسبز شدن درختان، برای دومین سال پیاپی آفت كرم سياه جنگل‌هاي كجور را فراگرفت و موجب نگرانی شد.

وی افزود: این آفت از جنگل های روستای کینج شروع شد و در حال پیشرفت به سمت  وسعت قابل توجهي از جنگل‌هاي این منطقه است.

بخشدار کجور اظهار داشت: اين آفت مخرب موجب خشك شدن و ريزش برگ درختان جنگلي در مناطق كوهستاني شده‌ و چهره‌اي زمستاني به آن داده است.

موسوی زاده ادامه داد:گستره نفوذ آفت كرم سياه،باغ‌هاي ميوه روستاييان را نیز مورد تهدید جدی خود قرار داده است.

وی بیان داشت: شدت گسترش آفت كرم سياه در جنگل‌هاي منطقه کجور به حدي است كه بيم آن مي‌رود موجب تخريب و نابودي دائمي بخش وسيعي از جنگل‌ها شود.

بخشدار کجور به شایعه بروز ریز گردها در کجور اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچگونه غبار یا ریزگردها در بخش کجور مشاهده و گزارش نشده است اما این موضوع را حتما مد نظر قرار خواهیم داد تا در صورت بروز چنین پدیده ای آمادگی مقابله با آن را داشته باشیم.

گفتنی است سال گذشته آفت کرم سیاه یا همان ابریشم وحشی به 100 هکتار از جنگل های منطقه کجور هجوم آورد و سبب از بین رفتن برگ های سبز این درختان شد.


  • سه شنبه 6 تير 1391-0:0

    من خودم جنگلهای ساری رو دیدم تقریبا میشه گفت دیگه برگی رو درخت نمونده شده عین جنگل سوخته

    • بهارک همتیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 10 خرداد 1391-0:0

      بازم گرفتاری و فاجعه.


      ©2013 APG.ir