تعداد بازدید: 2302

توصیه به دیگران 3

سه شنبه 9 خرداد 1391-9:51

شورا یا سکوی پرش؟!

شورای شهر مرکز استان كه نماينده هاي مردمش عملكردشان را در در حضور رسانه ها فرياد مي زنند،اوضاع مرتبی ندارد،چه برسد به شورای شهرهاي دیگر استان كه جلسات شان عموما غير علني(!)برگزار مي شود و خود را پاسخگو نمي دانند.


مازندنومه: سال آخر فعاليت شوراهاى سوم قرار داريم،اما پرسش این جاست که آنان در این سال ها چه كرده اند؟!ضعف و چالش اساسي شوراها در كجاست كه علي رغم سه دوره فعاليت نتوانستند منشاء خدمات موثر واقع شوند؟!

چرا برخي از اعضاي شورا مانند برخي از نمايندگان مجلس فقط نماينده خواسته هاي خود شدند و به قول يك عضو شوراي شهر ساري هر كدام از اعضا در حل اشتغال مردمي فقط چندين نفر از دور و بري هاي شان را جابه جا كردند!

چرا به جايي رسيده ايم كه نهاد شورا براي بسياري از افراد جوياي نام و نان سكوي پرش خوبي است تا به آرزوهاي ديرينه خود دست يابند، بسياري از افرادي كه هنوز يكسال مانده به برگزاري دور چهارم انتخابات شوراها در تب و تاب ورود به اين نهاد مردمي و سكوي پرش به سر مي برند و مشتاقانه از هم اكنون برنامه ريزي هاي زيادي در اين عرصه كرده اند،چرا كه تجربه برخي از افراد حاضر در سمت هاي مختلف نويدي براي آنان است كه آرزوهاي دور و دراز در سر مي پرورانند.

در ميان تمامي شوراهاي شهر و روستاي استان تنها شوراي شهر ساري است که با رسانه ها ارتباط خوبي دارد و سعي مي كند در جلسات علني و برنامه ها و مراسم خود نمايندگان افكار عمومي حضور داشته باشند و همواره پذیرای نقد و سئوال و ابهام رسانه ها هستند.

عملکرد رسانه ای شورای شهر ساری در استان و شاید در کشور نمونه باشد.این قضیه را در نظر بگیرید با عملکرد رسانه ای برخی شوراهای شهر که به هیچ وجه از خبرنگاران در جلسات خود دعوت نمی کنند و در واقع خلاف مقررات عمل می کنند،چون جلسات شورا علنی است،مگر این که تصمیم خاصی مبنی بر غیر علنی بودن گرفته شود.

در کنار این وجه مثبت شورای شهر مرکز استان،متاسفانه تنها چيزي كه عايد رسانه ها و مردم استان مي شود حاشيه هاي جلسه است؛ حواشي پرتنش و چالش برانگيزی كه بسياري از مخاطبان مشتاق اطلاع از آن ها هستند تا اصل جلسه!

طي اين دوره، كارآيي شورای شهر ساری فقط در بحث و جدل و مباحثه گذشت. مردم از فعاليت شوراها پل وليعصر با مشكلات فراوانش،افسانه كمربندي نيمه تمام ساري،سرنوشت نامبارك مجسمه هاي اسب نگون بخت،استيضاح شهردار، جابه جايي افراد گماشته از سوي شورا در شهرداري ساري،افتتاح سد نيمه تمام پل تجن ساري،چاله چوله ها و ريختن دل و روده شهر به دست شركت هاي حفار و رها شدن به امان خدا و... را به ياد دارند كه هميشه با افسوس و تاسف گذشت و همچنان مي گذرد!

اين چالش هاي مركز استاني است كه نماينده هاي مردمش در شوراها عملكردشان را در در حضور رسانه ها فرياد مي زنند ،وضعيت ديگر شهرهاي استان كه جلسات شان عموما غير علني(!)برگزار مي شود و خود را پاسخگو نمي دانند به مراتب نامرتب تر مي نمايد و اين مهم در روستاهاي استان ديگر قابل توصيف نيست!

همکار ما خانم ربابه حسین پور گزارشی را با موضوع شوراها تهیه کرده که در آن با نایب رییس شورای شهر قائم شهر و رییس شورای شهر آمل راجع به مسایل شوراها گفت و گو کرده است.

اصل گزارش را در این لینک بخوانید:http://www.mazandnume.com/?PNID=V1369


  • پنجشنبه 11 خرداد 1391-0:0

    اينم حسادت داره؟مهمترين مشكل مازندران زيراب زدنه كه اينم از حسادت ناشي ميشه.از همشهرياي سارويمم ممنونم كه نظر سوء و مغرضانه نسبت به شهرهاي استان نميدن.

    • پنجشنبه 11 خرداد 1391-0:0

      مرسي از اعضاي شوراي شهر ساري.

      • افسانه فلاحیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        پنجشنبه 11 خرداد 1391-0:0

        نویسنده به مطالبی خوبی اشاره کرد بجز هندوانه دادن زیر بغل شورای اسلامی شهر ساری. تا جایی که اشراف دارم جلسات یکشنبه شورای اسلامی قائم شهر نیز به صورت علنی برگزار می شه . ضمن اینکه ارتباط رسانه ای شورا های غرب استان بسیارپررنگتر و مبسوط تر از سایر شهر هاست .

        • فرزاد سپهرپاسخ به این دیدگاه 0 0
          پنجشنبه 11 خرداد 1391-0:0

          ششما ساروی ها و بابلی ها ما رو دیوونه کردین.همین حرفا رو زدید که نه ساری پیشرفت گرد نه بابل...

          • چهارشنبه 10 خرداد 1391-0:0

            به استان بابل البته بقول خودشون اوستان بابول بيشنهاد ميدم بجاي جرخيدن تو نت و آمار كرفتن تو يه موسسه كاريابي ثبتنام كني شايد يه توفيقي شد كاري واست جور شد از اين علافيم در مياي.

            • چهارشنبه 10 خرداد 1391-0:0

              دليلش تمدن بالاي شهري ميباشه كه اعضا از قانون تبعيت ميكنند و از زير ذره بين رفتن هراسي ندارن و روشنفكريشون كه باعث ميشه شفاف سازي كنند.و از اغراق دوري ميكنند.نه اغراق و نه غرور كاذب و نه منم منم توخالي.

              • استان بابل بزرگپاسخ به این دیدگاه 0 0
                سه شنبه 9 خرداد 1391-0:0

                خواهشا شورای شهر بابل رو با شهر خودتان مقایسه نکنید . یه چرخی تو آمار بزنید میبینید شورای شهر بابل طی این چند سال اخیر چه کارهای چشم گیری انجام داده است . بنده از طرف تمامی بابلی های عزیز و بزرگوار به یکایک اعضای محترم شورای شهر و شهردار محبوب خسته نباشید عرض میکنم


                ©2013 APG.ir