تعداد بازدید: 2973

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 10 خرداد 1391-9:28

دریا برای همه

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت:طرح سالمسازی دریا در ماه مبارک رمضان تعطیل است/در حوزه فرهنگی نباید سیاست تساهل و تسامح فرهنگی به کار گرفته شود/مردم مازندران ناهنجاری های اجتماعی را بر نمی تابند.


 مازندنومه،زینب حبیب پور:معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: امسال نیز همچون سال گذشته در ایام ماه مبارک رمضان محوطه هایی که طرح سالمسازی دریا در آنها به اجرا گذاشته شده است،تعطیل خواهد بود.

 "هادی ابراهیمی" شامگاه سه شنبه در دیدار با آیت الله فاضل -مسئول حوزه علمیه فیضیه مازندران- استفاده از ساحل دریا را به عنوان یکی از مواهب طبیعی و خدادادی ، حق عموم خواند و بیان داشت: همه باید از ساحل دریا استفاده بهینه داشته باشند.

 وی با اشاره به اعتقادات و ارزش های مردم در امور فرهنگی که مبانی عمیق دینی دارد ؛ افزود: هر اندازه که کار فرهنگی با ارزش های دینی عجین باشد تاثیرگذارتر خواهد بود.

 ابراهیمی با بیان این مطلب که نگاه مقام معظم رهبری نسبت به فرهنگ بسیارعمیق و نافذ است؛ اظهارداشت: شرایط فرهنگی امروز بسیار پیچیده است و دشمن با کمترین امکانات، بیشترین تاثیرگذاری خود را دارد و اگر در این راه برنامه ریزی صحیحی نداشته باشیم با موج ایجاد شده دشمن همراه خواهیم شد .

 وی گفت : در حوزه فرهنگی نباید سیاست تساهل و تسامح فرهنگی به کار گرفته شود،چرا که این موضوع به اعتقادات دینی و ارزشهای اسلامی ضربه وارد خواهد کرد.

 ابراهیمی ادامه داد: در ایام عیدنوروز سالجاری، مازندران با پذیرای تعداد 16 میلیون و 530 هزار مسافر رتبه برتر را در کشور به خود اختصاص داد که 60 درصد از این مجموعه اقامت بیش از 48 ساعت در استان داشتند و از موهبت جنگل، دریا و دیگر مواهب طبیعی استفاده کردند.

 وی بیان داشت : ساحل دریای مازندران 338 کیلومتر است که تاکنون 45 درصد ساحل دریا که دراختیار دولت قرار داشته که در چهار سال اخیر طرح آزاد سازی در آن صورت گرفته است و بقیه در اختیار بخش خصوصی قرار دارد که برای آزادسازی آن مبلغ 500 میلیارد تومان اعتبارمورد نیاز است.

معاون سییاسی استاندار مازندران با اشاره به آغاز اجرا و استفاده از خدمات طرح سالمسازی دریا از اول خردادماه جاری ؛ گفت: برای اولین بار در سالجاری بسیج سازندگی برای رفع مشکلات سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها و دیگر موارد مورد نیاز مسافران و گردشگران با 25 میلیارد ریال اعتبار با به عرصه عمران و آبادی محوط های اجرای این طرح ها گذاشته است.

 "ابراهیمی" ضمن بیان این مطلب که دریا متولی مشخصی ندارد و هیچ دستگاهی مسئولیت آن را قبول نمی کند؛ ادامه داد: شروع فعالیت و راه اندازی سازمان عمران ساحل دریا باید هرچه زودتر به سواحل شمال کشور ابلاغ شود.

وی اظهارداشت: مردم ولایت مدار مازندران ناهنجاری های اجتماعی را بر نمی تابند و برای ساماندهی شهرکهای ساحلی باید اعتبار ویژه تخصیص یابد.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، تعداد غرق شدگان در حاشیه ساحل مازندرانی خزر در سال گذشته را یکصد و 28 نفر برشمرد و بیان داشت: هیچ یک از این افراد در محوطه طرح سالمسازی دریا غرق نشده اند بلکه همه آنها در خارج از این طرح مشغول شنا بودند.

 وی با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و 300 ناجی غریق سال گذشته در ساحل دریا به کارگیری شدند؛ افزود: تعداد پنج هزار نفر از طریق این ناجیان غرق شدن نجات یافتند.

 ابراهیمی" بااشاره به این مطلب که اقدامات زیربنایی در ساحل دریا در سالجاری نسبت به سالهای گذشته بی سابقه است؛ افزود: مبلغ 50 میلیاردریال اعتبار برای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران به ساحل دریا اختصاص داده شده است.

* ساحل دریا ملک خصوصی نیست

مسئول حوزه علمیه فیضیه مازندران گفت: ساحل دریا ملک خصوصی نیست و باید حریم اخلاقی برای استفاده عموم از این نعمت الهی رعایت شود.

 آیت الله "محمد فاضل" شامگاه سه شنبه در جمع مسئولین استان مازندران در طرح سالمسازی دریا در بابل اظهارداشت: دریا بعنوان یک مکان عمومی می باشد و باید نظارت جدی برای جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی صورت بگیرد.

وی برپایی نماز جماعت، ساماندهی نمازخانه ها، جلوگیری از آلودگی قهوه خانه ها، مبارزه با مواد مخدر و نجات جوانان را از خواسته های بحق دانست.

فاضل با بیان اینکه آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای متولی باید در جلوگیری از شیوع اعتیاد جدی عمل کنند؛ افزود: متاسفانه خیلی به ارائه آمار و ارقام درباره تعداد معتادان در کشوراعتقادی ندارم و باید این موارد شفاف سازی شود.

*16 میلیارد تومان اعتبار لازم است

رییس بسیج سازندگی مازندران در این نشست گفت: تعداد 100 طرح دریا در مازندران راه اندازی شده است که از این تعداد 60 طرح از حداقل امکانات نیز برخوردار نمی باشد.

 "سعید رنجبر" بیان کرد: برای تجهیز 60 طرح دریا یکصد و 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.


  • جمعه 12 خرداد 1391-0:0

    یعنی اگر به هردلیل در تابستان مسافر یا افراد محلی بخواهند از دریا استفاده کنند بی خیال شوند چون آقایان خوششان نمی آید ویا اینکه اگر کسی بخواهد از دریا استفاده کند الزاما مسلمان نیست


    ©2013 APG.ir