تعداد بازدید: 2110

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 11 خرداد 1391-22:12

آغاز طرح دریا/پلیس هنوز مستقر نشده است

با وجود فراهم بودن امکانات برای نیروی انتظامی واحدهای این یگان به طور جدی وارد عمل نشده و در مکان مورد نظر استقرار نیافته اند/سازمان میراث فرهنگی به طرح های دریا بی توجه است/پلیس هنوز مستقر نشده و تنها به صورت گذری سرکشی انجام می شود.(گزارش مازندنومه از نشست فرمانداران ساحلی شرق مازندران)


 مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی:نشست فرمانداران ساحلی شرق مازندران به میزبانی فرمانداری میاندرود برگزار شد.

در این جلسه که رییس ستاد طرح سالم سازی دریا در شرق استان و فرمانداران ساری،نکا،بهشهر، معاون فرماندار جویبار و نماینده فرماندار گلوگاه حضور داشتند، علی رجبی- فرماندار میاندرود- گفت: میاندرود تنها شهرستان ساحلی است که از زمان اجرای آزاد سازی طرح دریا به طور کامل آزادسازی شده است و در حال حاضر نیز با یک سرمایه گذار در حال مذاکره ایم.

 فرماندار میاندرود ابراز داشت:پیش از اجرای طرح سالم سازی دریا مقدمات کار و امکانات رفاهی جهت استفاده مردم مهیا و تجهیز شده است.

رجبی با بیان اینکه در اجرای این طرح مشکل خاصی وجود ندارد،افزود: با وجود فراهم بودن امکانات برای نیروی انتظامی واحدهای این یگان به طور جدی وارد عمل نشده و در مکان مورد نظر استقرار نیافته اند.

 وی با اشاره به اینکه سال گذشته طرحی را با عنوان طرح صخره ای با اعتبار 65میلیون تومان آماده کردیم،اظهار داشت:این طرح در اختیار مسئولان استانی قرار گرفت.

رجبی با بیان اینکه این طرح به گونه ای بوده است که امکان غرق شدن در آن وجود نداشت و یا به حداقل می رسید افزود: در این خصوص ما منتظر نتیجه و ابلاغ بودیم که نتیجه ای در پی نداشت.

وی گفت: لازم است ستاد طرح سالم سازی قایق تندرویی را در اختیارداشته باشند تا اگر در گوشه ای اتفاق خاصی افتاد با حداقل زمان ممکن خود را به محل برساند.

*پلیس فقط سرکشی می کند

 افخمی معاون فرماندار جویبار در این نشست ابراز داشت: معضل و مشکلی که همه شهرستان ها با آن مواجه هستند بی توجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان به این مقوله است.

 وی در تایید سخنان رجبی افزود: با وجود در نظر گرفتن امکانات برای نیروهای انتظامی در مکان طرح ،متاسفانه آن ها هنوز در محل مورد نظر مستقر نشده و تنها به صورت گذری سرکشی انجام می شود.

 افخمی ورودی استفاده کنندگان از طرح دریا را ناکافی دانست و ابراز داشت: برخی از قسمت های طرح سالم سازی توجیه اقتصادی ندارد و هزینه ای آن بر دوش فرمانداری خواهد بود اما با این وجود حداقل امکانات جهت استفاده مردم و مسافران فراهم شده است.

*از تمامی مشکلات و مسائل اطلاع داریم

سید عباس حسینی نژاد -فرماندار ساری-اظهار داشت :طرح سالم سازی دریا می تواند فرصت های شغلی مناسبی را برای جوانان ما به وجود آورد.

مسئول ستاد سالم سازی شرق استان،دریا را یک نعمت بزرگ دانست و افزود: باید از این نعمت به خوبی استفاده کرد و نباید کاری کرد که رضای خدا در آن نباشد.

 فرماندار ساری گفت:ما از تمامی مشکلات و مسائل اطلاع داریم و تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا آنهارا رفع کنیم.

 حسینی نژاد گفت:باید حداقل امکانات مورد نظر از قبیل نماز خانه ،جایگاه هلال احمر و سایر امکانات ابتدایی رفاهی را آماده و مهیا کنیم تا شهروندان و مسافران با مشکلات روبه رو نشوند.

در ادامه این نشست فرمانداران شهرستان های نکا ، بهشهر و نماینده فرماندار گلوگاه مسائل و مشکلات مشابه ای را مطرح نمودند و از توجیه نداشتن برخی از طرح ها ،آماده نبودن و نداشتن برخی از جاده های دسترسی ، مشکلات عدیده و کش و قوس با سازمان محیط زیست، آزاد نبودن برخی از مناطق ساحلی دریا و کمی گردشگر و مسافر شرق استان نسبت به غرب انتقاد کردند.

 یاد آور می شویم: طرح سالم سازی دریا از اول خرداد با دستور رییس ستاد طرح سالمسازی دریا در استان یعنی هادی ابراهیمی آغاز شد اما به طور جدی از 15 خرداد در سراسر استان اجرا خواهد شد.



    ©2013 APG.ir