تعداد بازدید: 2013

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 16 خرداد 1391-9:53

دانش آموزان به اعتکاف نرفتند

این انتقاد بر آموزش و پرورش وارد است که نتوانست امتحانات را جابه جا کند یا تغییری در آزمون ها ایجاد کند که دانش آموزان هم از ایام اعتکاف استفاده کنند.


مازندنومه:یادداشت زیر را یک دانش آموز دبیرستانی از شهر ساری برای ما ارسال کرده و درباره آیین اعتکاف امسال، از وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرده است.مطلب را بخوانید.

---------

 اعتکاف از نظر لغوی مصدر باب افتعال از «عکف» است که به معنی درنگ کردن و ادامه دادن است. در دین اسلام، منظور از اعتکاف آن است که شخص به منظور عبادت در مسجد متوقف شود.
 
اعتکاف بر دو نوع است. اعتکاف واجب که در این صورت شخص باید حتماً روزه‌دار باشد. البته روزه داشتن شرط لازم هر اعتکافی است. اعتکاف مستحب آن است که فرد بدون نذر یا عهد و قسم خود اقدام به این عمل بکند که در این صورت اگر تا سحر روز سوم در اعتکاف باشد، ادامه دادن آن تا آخر روز سوم واجب است و در صورت ترک آن، بر شخص واجب است که بعداً به جای آن معتکف شود.
 
مهم‌ترین ایام برای اعتکاف روزهای سپید (ایام البیض) (یعنی روزهای سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم رجب) و یا ده روز آخر ماه رمضان است.

من و تعدادي از هم کلاسي هايم در دو سال گذشته معتکف شدیم،اما امسال به دلیل تقارن این ایام با امتحانات،نتوانستیم از فیض های اعتکاف بهره مند شویم.

از همان ابتدای سال مشخص است که روزهای اعتکاف چه زمانیست و وزارت آموزش و پرورش می توانست با برنامه ریزی این امکان را برای ما دانش آموزان فراهم کند که معتکف شویم.

این انتقاد بر آموزش و پرورش وارد است که نتوانست امتحانات را جابه جا کند یا تغییری در آزمون ها ایجاد کند که دانش آموزان هم از ایام اعتکاف استفاده کنند.


  • چهارشنبه 17 خرداد 1391-0:0

    پیامبر اکرم روزی به مسجدی وارد شد و دید گروهی به مباحث علمی و گروهی به عبادت مشغولند. پیامبر به گروه علمی ملحق شد. این داستان اهمیت علم را میرساند. اینطور نیست؟ خدا همه را هدایت کند.

    • فریدونکنارپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 16 خرداد 1391-0:0

      سپاسگزارم


      ©2013 APG.ir