تعداد بازدید: 2836

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 22 خرداد 1391-23:13

تغییر همیشه مثبت نیست

در حاشیه شایعه تغییر فرماندار میاندرود؛نمی دانیم مدیری که باگذشت زمان در مسئولیت خود مهارت کسب کرده و با افراد و خصوصیات و امکانات منطقه آشنا شده،چرا باید تغییر یابد و آیا این جابه جایی برای سازمان یا آن مدیر سازمان موثر است؟


مازندنومه،مصطفی ملازاده سورکی:شنیده ها حاکیست که قرار است فرماندار میاندرود تغییر یابد. حدود 16 ماه از تصدی علی رجبی در فرمانداری شهرستان تازه تاسیس میاندرود می گذرد که این زمان برابر است با سن ارتقای میاندرود از بخش به شهرستان.

در دی ماه 89 زمانی میاندرود،شهرستان شد گمانه زنی هایی در خصوص اولین فرماندار زده و گزینه هایی مطرح شد. در این بین گزینه ای برای فرمانداری میاندرود معرفی شد که نه جایی در بین اسامی مطرح شده داشته و نه اینکه از نیروهای بومی میاندرود بود همین موضوع کافی بود تا رجبی در اولین گام با چالشی جدی مواجه شود.

یادمان نمی رود حتی در روز معارفه رجبی به عنوان سرپرستی فرمانداری میاندرود در اردوگاه بادله ، امام جمعه شهرستان موضع تندی نسبت به اتخاذ چنین تصمیمی گرفت و بیان داشت که میاندرود باید به دست میاندرودی اداره شود و یا حداقل فردی که بر مسند فرمانداری جدید التأسیس میاندرود تکیه می زند باید نیرویی قوی و کارکشته باشد.

علی رجبی با استقبال سرد میاندرودی ها در جایگاه فرمانداری میاندرود نشست.او در گام نخست سعی کرد نظر اعتماد میاندرودی ها را به خود جلب کند،بنابراین با معرفی عبدالعلی طالبی به سمت معاونت فرمانداری حرکت هوشمندانه ای انجام داد و تا حدود زیادی آرامش و اعتماد را مسلط ساخت.

پس از آن ، رجبی عزم خود را جزم کرد شهرستان نوپای میاندورد را با شکل و ساختاری درست هدایت کند تا عقب ماندگی های موجود کم کم برطرف شود.

در این بین برخی شرایط مانع تحقق شعارهای او می شد که بزرگ ترین آن منابع مالی بود.رجبی تلاش کرد با تدبیر و ارتباط خوبی که با سایر دستگاه ها و نمایندگان مجلس استان برقرار می کند،مسائل را حل و فصل نماید؛به گونه ای که در خرداد 90 در زمان معارفه رسمی او، امام جمعه شهرستان میاندرود صراحتاً اذعان داشت که در مدت سرپرستی رجبی از وی جز مدیریت مدبرانه چیزی ندیدیم.

پس از آن بود که علی رجبی با اطمینان خاطر از ابقای خود در این سمت، با خیال راحت برنامه های خود را رو به جلو برد.

او مدعی بود که هر 15 روز یک پروژه را افتتاح یا کلنگ زنی خواهیم کرد.احداث جایگاه CNG سورک،بهره برداری چاه آب شهر سورک و چند روستای شهرستان، افتتاح چندین سالن ورزشی و کلنگ زنی چندین طرح و احیا چند کارخانه نیمه تعطیل در بخش صنعت، اجرای موفق طرح سرشماری نفوس و مسکن 90 و برگزاری انتخابات مجلس نهم جزو اقدامات مهم او بوده است.

چیزی که رجبی قول افتتاح و بهره برداری آن را داد ، اما نتوانست به نتیجه برساند کارخانه سایپا شمال بود که به خاطر مسایل خاص حقوق آن به ثمر نرسید.

در هر صورت نمره علی رجبی در سمت فرمانداری میاندرود بد نشده است و این روزها هم حرف انتصاب او در یکی از دستگاه های اجرایی استان است.

او پیش از این معاون فرماندار و بخشدار هم بود و حدود 30 سال سابقه خدمت در وزارت کشور دارد.


حال سئوال ما این است که چرا در کشور ما برخلاف دیگر کشورها ثبات مدیریت نداریم؟ نمی دانیم مدیری که باگذشت زمان در مسئولیت خود مهارت کسب کرده و با افراد و خصوصیات و امکانات منطقه آشنا شده،چرا باید تغییر یابد و آیا این جابه جایی برای سازمان یا آن مدیر سازمان موثر است؟


  • پنجشنبه 25 خرداد 1391-0:0

    ماازعملکردمهندس رجبی رضایتمندیم.
    وی ازخدوم ترین پاکترین رئوف ترین وخوش صحبت ترین و ولایی ترین نیروها میباشد.
    چندین یال حضور درجبهه حق علیه باطل وهمچنین نائل شدن به درجه جانبازی برگی دیگر ازکارنامه درخشان وی می باشد.
    حیف که ازاین شهرستان میرود.

    • چهارشنبه 24 خرداد 1391-0:0

      سياسي بوده . فقط حرف زده . كار زمين سايپا رو تمام كرده ؟‌من يادمه خيلي وقته گفته مشكلش حل شده .

      • سه شنبه 23 خرداد 1391-0:0

        علی رجبی خیلی پرتلاشه.ساعت 2 شب هم با شماره ای ناشناس و معمولی بهش زنگ بزنید جواب میده و رفع گرفتاری میکنه.انشاالله که تعداد این مدیران روز به روز بیشتر بشه و نظام و مردم منتفع بشند


        ©2013 APG.ir