تعداد بازدید: 3469

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 28 خرداد 1391-0:54

شهردار تغییر موضع داد/دوربین ها از کار افتادند

در پی ضرب و شتم یکی از خبرنگاران استان، با دستور استاندار مازندران و معاون سیاسی امنیتی استاندار و پیگیری های فرماندار قائم شهر،جلسه ای عصر شنبه در دفتر شهردار قائم شهر برگزار شد که شهردار برخلاف جلسه قبلی موضع خود را تغییر داد!


مازندنومه،خبر ارسالی مهمان،حسین احمدی،خبرنگار روزنامه قدس:به دنبال ضرب و شتم خبرنگارروزنامه قدس درهفته گذشته، دوربین های طبقه پنجم شهرداری قائم شهر که تنها شاهد این اهانت آشکار بود،از کار افتاد!

 شهردار قائم شهر در ساعات اولیه حادثه در دفتر کار خود از این خبرنگاردلجویی کرد و قول پیگیری جدی و برخورد قاطع به این اهانت را داد.

در پی این هتاکی با دستور استاندار مازندران و معاون سیاسی امنیتی استاندار و پیگیری های فرماندار قائم شهر،جلسه ای عصر شنبه در دفتر شهردار قائم شهر برگزار شد که شهردار برخلاف جلسه قبلی موضع خود را تغییر داد!

 دراین نشست مشترک شهردار قائم شهر، مدیر خانه مطبوعات مازندارن ، سرپرست و خبرنگار روزنامه قدس در مازندران، مدیر حراست و رئیس روابط عمومی شهرداری قائم شهر حضور یافتند که این جلسه به علت اظهار ندامت نکردن فرد ضارب و حمایت تلویحی شهردار، انکار درگیری از سوی مدیران حراست و روابط عمومی ، بدون نتیجه خاتمه یافت.

در این جلسه صالح زاده شهردار قائم شهر ضمن عدول از موضع قاطعانه روز گذشته خود، خواستار پایان یافتن این مساله شد!

رستم دهقان -مدیرخانه مطبوعات مازندران-توهین به خبرنگار روزنامه قدس را توهین به اصحاب رسانه خواند و برخورد با فرد خاطی را خواستار شد.

 وی ادامه داد: 700 خبرنگار تحت پوشش خانه مطبوعات مازندران به عنوان 700 سرباز آماده حمایت از جامعه مطبوعاتی و خبرنگار مذکورهستند.

دهقان تاکید کرد:نباید اجازه دهیم اهانت به جایگاه خبرنگاران در جامعه تسری یابد چرا که تلاشگران این عرصه، عاشقانه و با کمترین دستمزدی در جهت احقاق حقوق مردم گام بر می دارند.

در ادامه شیدالله احمدی -سرپرست روزنامه قدس در مازندران- از شهردار قائم شهر خواست طبق بررسی های به عمل آمده اقدام قانونی را در قبال فرد ضارب انجام دهد.

 وی به ضایع شدن حق خبرنگار قدس در این حادثه اشاره کرد و افزود: پس از اطلاع از این حادثه تاسف بار ، خبرنگار روزنامه را در حالت بسیار بد جسمی و روحی در حراست شهرداری یافتم که این وضعیت ناشی از ضربات متعددی بود که به این روزنامه نگار وارد شده بود.

همچنین مدیر حراست شهرداری در پاسخ به سئوال شهردار در رابطه با ضبط تصاویر توسط دوربین های مدار بسته واقع در طبقه پنجم شهرداری قائم شهر گفت: یکی از دوربین ها از هفته قبل قطع و دوربین دیگر تصاویر کمی را ضبط کرده است!

 خبرنگار روزنامه قدس در این رابطه گفت: متاسفانه علی رغم پیگیری های استاندار مازندران، معاون سیاسی امنیتی استاندار و فرماندار قائم شهر ، شهردار بر خلاف جلسه قبلی ، به صورت قاطعانه با ضارب برخورد نکرد.

 وی ادامه داد: خبرنگاران از مظلوم ترین افراد جامعه هستند که برای دفاع ازحقوق مردم ،اطلاع رسانی،شفاف سازی وحقیقت جویی از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

احمدی اضافه کرد:در مدت 15 سال فعالیت صادقانه مطبوعاتی تنها هدفم خدمت به جامعه بوده و در جهت تنویر افکار عمومی در راستای مشکلات استان مازندران تمام همت و تلاش خود را به کار گرفتم.

 خبرنگار روزنامه قدس از مدیران استان خواست از شان خبرنگاران دفاع نموده تا کسی به خود اجازه جسارت به این قشر پر تلاش را ندهد.

 گفتنی است: ظهر پنج شنبه 25 خردادماه خبرنگار روزنامه قدس که برای تهیه خبر به روابط عمومی شهرداری قائم شهر مراجعه کرده بود توسط مسئول سابق روابط عمومی شهرداری قائم شهر و مسئول فعلی امور اداری شهرداری مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

 ضارب پس از محبوس کردن این خبرنگار در یکی از اتاق های طبقه پنجم ساختمان شهرداری قائم شهر،اقدام به ضرب و شتم شدید این خبرنگار با سابقه کرد که پس از میانجیگری یکی از کارکنان شهرداری ، اقدام به بیرون انداختن آن کارمند نموده و پس از قفل نمودن در اتاق مذکور به ضرب و شتم و هتاکی و تهدید خود ادامه داد.

 در این رابطه هیچ یک از کارکنان روابط عمومی و حراست شهرداری اقدامی در جهت جلوگیری از این هتک حرمت انجام ندادند!

 این درحالی است که دوربین های مدار بسته طبقه پنجم شهرداری قائم شهر از دو زاویه بخشی از این صحنه های تاسف بار را ثبت کرده بودند.


  • چهارشنبه 31 خرداد 1391-0:0

    کدوم دوربینئ می گین شهرداری که دوربین نداره اصلا آدم زنده زندگی نمی کنه! همیشه ما خبرنگارا بد بختیم وقتی که کارمند شهرداری اینجوری با ما رفتار می کنه ببین بزرگتراش چیکار می کنن ! به خدا اگه ما انتقاد نکنیم همین آدما میشن 3000 میلیارد

    • يکشنبه 28 خرداد 1391-0:0

      يعنى اتفاقى که افتاد باعث شد از اين به بعد اگه کسى واقعا کتک بخوره کسى باور نکنه,,, اين چه جور اطلاع رسانيه که هر سايتى رو گير ميارى هوچيگرىميکنىکد,پس با اين اوضاع يه نظامى ميتونه اسلحه بکشه يه قاضى ميتونه اعدام کنه پليس هم جريمه و بازداشت بقيه هم هر جور دلشون خواست,,,,,مسخره شو در آووردين

      • يکشنبه 28 خرداد 1391-0:0

        جو سازی بس است آقای شیدالله احمدی و پسر گرام !!!!!!!!!!!
        شما پدر و پسر آخر برای چندرغاز آگهی چه کارها که نمی کنید ؟!!!!!
        واقعا 140000 تومان ارزش این آبروریزی را داشت ؟ خجالت بکشید . با این وضع دیگه توی انتخابات خانه مطبوعات هم رای نمیارین . دلتان به رستم خان دهقان هم خوش نباشه . اون با شما رفت شهرداری تا بعدا بیلان بده پیگیر کار خبرنگاران بوده و رای جمع کنه .
        به خدا آبروی ما خبرنگاران را شما باصطلاح خبرنگارها و در واقع ویزیتور ها بردید .

        • يکشنبه 28 خرداد 1391-0:0

          من یکی از مراجعه کنندگان آنروز و آن ساعت در شهرداری قائم شهر بودم . فحاشی این خبرنگار به کارمند مذکور و دعوت به سکوت آن کارمند را خودم دیدم و شنیدم. این آقای خبرنگار که حالا فهمیدم نامش احمدی است رکیک ترین فحش ها را نثار کارمند شهرداری کرد و به نظرم باید در دادگاه از وی شکایت شود .

          • ابوالحسن سلیمانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
            يکشنبه 28 خرداد 1391-0:0

            مطبوعات رکن سوم دموکراسی هستندو خبرنگاران رکن مهم مطبوعات.در روابط عمومی ها باید از افراد بافرهنگ استفاده بشود.

            • يکشنبه 28 خرداد 1391-0:0

              بهترین کار اقدام قانونی و شکایت از ضارب به شیوه سایر اقشار است اگرچه این امر مستلزم زمان است اما حتما نتیجه می دهدچرا که کشور بی قانون که نداریم.بگذارید خبرنگاران نیز مانند سایر اقشار جامعه از حق خودشان دفاع کنند چون قطعا از پیگیری استانداری و فرمانداری و حراست و... نتیجه ای برای خبرنگاران در برنخواهد داشت.

              • يکشنبه 28 خرداد 1391-0:0

                این را میگویند جامعه متمدن !!!!! اقای شهردار احتمالا یک پل زده حق خود میداند هر کار ی انجام دهد.

                • همکار مطبوعاتیپاسخ به این دیدگاه 0 1
                  يکشنبه 28 خرداد 1391-0:0

                  در بد ترین حالت ممکن اگر خبرنگار هم از موضع برتر هم سخن گفته باشد مسئول رده چندم یک اداره حق برخورد با نماینده رسانه را ندارد! فراموش نکنید این آقا مسئول و پاسخگو آن آقا سوال کننده است.
                  مسئول همواره باید برای پاسخگویی آماده باشد! نه اینکه جواب خبرنگار را با ضرب و شتم بدهد.
                  قصد قضاوت نداشتم غرض حفظ حرمت رسانه بود!
                  البته خبرنگاران در مازندران بی ضابطه و بدون گزینش جذب رسانه می شوند در این موضوع شکی نیست!
                  منتها این یکی، آقای احمدی پسر بسیار نجیبی است و یک سرو گردن از بقیه بالاتر است.

                  • يکشنبه 28 خرداد 1391-0:0

                    دم کارمند شهرداری گرم....بعضی از این خبرنگارا نون دونی باز کردند


                    ©2013 APG.ir