تعداد بازدید: 2816

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 1 تير 1391-0:24

شهرداری قائم شهر از خبرنگار روزنامه قدس شکایت کرد

جوابیه روابط عمومی شهرداری قائم شهر به یک خبر؛پرونده شکوائیه از آن خبرنگار در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تنظیم شد که در حال پیگیری است/شهرداری قائم شهر رسانه هایی را که خبر مربوط به ضرب و شتم خبرنگار روزنامه قدس را کار کردند،تهدید به شکایت کرد!


مازندنومه:در پی درج خبری با عنوان"شهردار تغییر موضع داد/دوربین ها از کار افتادند"در مازندنومه 28 خردادماه 91 ، روابط عمومی شهرداری قائم شهر جوابیه ای ارسال کرد که در ابتدای این جوابیه و پیش از هرگونه اظهارنظری،رسانه های مختلف استان را به خاطر انتشار خبر ضرب  و شتم حسین احمدی-خبرنگار روزنامه قدس-تهدید به شکایت کرد! متن کامل جوابیه در زیر می آید:

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری – تحلیلی وزین مازندنومه

 روابط عمومی شهرداری قائم شهر با درخواست درج این جوابیه از سوی سایت ها و خبرگزاری های منتشر کننده خبر طبق قانون مطبوعات ، حق اعلام شکایت از آنها را برای خود محفوظ می داند.

 بر این باوریم که این اقدامات غیرحرفه ای که ناشی از در اختیار قراردادن اطلاعات نادرست توسط تنها یک خبرنگار و دشمنی و کینه ورزی های شخصی وی بوده است که خوشبختانه اکنون با تجمیع شواهد و قرائن به وضوح رد این اتهامات مشهود شده است.

براین باوریم مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی و اصحاب رسانه همواره در میان همه دستگاهها به جهت رسالت و وظیفه خطیری که دارند مورد احترام و ارزش بوده و از این باب شهرداری قائمشهر نیز نه تنها اصحاب رسانه را مورد حمایت مادی و معنوی قرارداده بلکه حتی الامکان سعی می کند از این گونه اعمال ناشایست در این اداره نیز جلوگیری نماید.

 بر همین اساس به نظر می رسد تهدید یکی از خبرنگاران در جهت فرافکنی و منحرف کردن اذهان عمومی از دستگاهی صورت گرفته است که این روزها به اذعان مسولان ارشد استان سردمدار سازندگی و شکوفایی در منظر شهری و مدیریت شهری است.

 در راستای تنویر افکار عمومی شرح ماوقع جهت اطلاع رسانه و پاسخگویی به جامعه،به شرح ذیل اعلام می گردد:

 مقارن با ساعت 12 ظهرروز پنج شنبه مورخه 25/3/91 یکی از خبرنگاران روزنامه قدس ضمن حضور در دفتر روابط عمومی شهرداری قائم شهربه بهانه عدم دریافت هزینه فاکتور سال 89 که برابر اسناد موجود دریافت نیز شده اقدام به فحاشی و توهین نوامیس به مسئول روابط عمومی سابق در حضور پرسنل واحد روابط عمومی نمود.

 مشارالیه با ایجاد هیاهو و پرخاش ضمن برهم زدن نظم عمومی مضافا" از الفاظ رکیک و زننده استفاده نموده است.وی از الفاظی از جمله"دزد...،رشوه خور.....،آمدن تو در روابط عمومی خیانت بود...........،تواصلا" نمی فهمی روزنامه چیه؟.........من در روزنامه پدرت را درمی آورم..........،من میدونم با تو چیکار کنم؟...........چاپلوس و...." همکاران شهرداری را مورد خطاب قرار داد.

نامبرده متاسفانه با وساطت همکاران این شهرداری نیز آرام نشده وضمن حمله به همکار شهرداری بمنظور ایراد ضرب و شتم در حضور شاهدین توهین و فحاشی نیز نمود.

چراکه اگر برفرض مثال حقی در آن زمان ضایع شده باشد" که نشده "چرا تا به امروز سکوت؟!(بنا به اسناد و مدارک موجود مبلغ فوق پرداخت شده است) احقاق حق خویش از مبادی غیر قانونی طلب نمودن امری ناپسند و مردود است؟

 این درحالیست که شخص مورد خطاب مشارالیه در زمان تصدی خویش در سمت مسئول روابط عمومی شهرداری، واجد تشویقات متعدد من باب انجام وظیفه به نحو احسن بوده و از باب گرامی داشتن ایام و اعیاد و مناسبتهای ملی و مذهبی بارها مورد تشویق روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران و استانداری مازندران قرار گرفته است.

لهذا بر این باوریم که رعایت عدالت و احقاق حقوق همه شهروندان در دستور کار شهرداری قرارداشته و حقوق خبرنگاران محترم نیز صد البته!

در پایان خاطر نشان می گردد پرونده شکوائیه از مشارالیه به اتهام جنجال ، اخلال در نظم اداری،تهمت و افتراء و اتهام به اخذ رشوه و تهدید از نوع رسانه ای و بکار بردن الفاظ رکیک در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تنظیم که در حال پیگیری است.


  • يکشنبه 4 تير 1391-0:0

    نمی دانم در کدامین دفتر ثبت است که هتک حرمت انسانیت افتخار است؟ دروغ در پشت پرده پنهان نمی ماند. بنده چندین سال است که خبرنگار قدس را از نزدیک می شناسم . خبرنگار نیستم ولی کاملا با روحیه این خبرنگار محترم آشنایم. امکان ندارد کاری نکرده باشید که او به جوش آمده باشد. حتما ریگی به کفش داشتید و چنین برخورد نامحترمانه داشته اید که او را این چنین دست به قلم نمودید.

    • احمدی روزنامه قدسپاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 3 تير 1391-0:0


      پاسخ خبرنگار قدس به دروغ نامه ی شهرداری قائم شهر! دروغ ، گرد و غباری بیش نیست دروغ ، گرد و غباری بیش نیست. یادمان باشد در یک قدمی خودمان تمام می شود. شهرداری محترم قائم شهر! من و شما که از کل واقعیت باخبریم .اما اگر مردم ،قاضیان و مخاطبان محترم ما هستند بدانند احترام، از دیدگاه شما سیلی ، مشت و پنهان کاری ست. دروغ هایی ست که بزرگی اش آدم را به خنده می اندازد. دوربین شهرداری ، مال شما. من دوربین های خداوند را دارم. دوربین هایی که هرگز پاک نمی شوند. شاید اتفاق ظهر پنج شنبه برای شما که ظلم می کنید و خود را به مظلوم بودن وانمود می کنید طنزی باشد زود گذر. اما تاریخ نشان داده است دوران "بزن ، بتاز ، نمان" دوران ماندگاری نیست. من از عدالت و انصاف و تمدن می گویم. از شعور می گویم. می گویم شجاعت اعتراف به اشتباه ،چیزی خوبی ست. من می گویم آیا خداوند در کتاب آسمانی اش مکرر از توبه نگفته است ؟ اینکه گناه را از خود پاک کنید. شهرداری محترم! در جوابیه تان تخیلات موج می زد. آن منی را که شما رسم کردید را نشناختم. سه بار متن تان را خواندم تا بفهمم آن قلدر بی شاخ و دمی که شما ترسیم کردید کیست!!؟ فکر کنم شما از بازی دروغ لذت می برید اما آیا می دانید همیشه از آب گل آلود نمی توان ماهی گرفت و گاهی تنها چیزی که دستگیرمان می شود آهن پاره یا کفش کهنه ای بیش نیست. شهرداری قائم شهر! یادم رفت به شما تبریک بگویم بابت میزبانی خوب تان !!! شما که حسابی از خجالت حبیب خدا در می آیید ... الله اکبر... من به تعریف از خود عادت ندارم و زیاده گویی را هرگز یاد نگرفته ام. آن کس که مرا می شناسد ، می شناسد. اما برای آنکس که مرا نمی شناسد طومار نمی نویسم، تنها می گویم : دروغگویی صفتی ست که به شدت از آن پرهیز می کنم چون می دانم پرتگاهی ست که نمی توان هر بار از آن جان سلامت به در برد. شهرداری محترم! برای اینکه درون زیباتری داشته باشیم برای همه ی مان، ایمان بیشتری آرزو می کنم . و اینکه باید بگویم راه بهشت ، از جهنم دروغ و تظاهر نمی گذرد.

      • جمعه 2 تير 1391-0:0

        اقاى تيمورى! اگه خوب توجه ميکردى اينطور اظهار نظر نميکردى.کلا موضوع يه چيز ديگست

        • همکار خبرنگارپاسخ به این دیدگاه 0 0
          پنجشنبه 1 تير 1391-0:0

          آقا یا خانم آسمانی؛چرا چشم روی واقعیت می بندید؟افراد جامعه نسبت به رخدادهای اطرافشان واکنش نشان می دهند. و حالا اتفاقی برای یکی از همکاران ما افتاده(به هیچ وجه هیچ رفتار ناشایستی را تایید نمی کنم)و دیگرهمکاران نسبت به آن واکنش نشان می دهند. اگر لازم شد با نامم که بی نام هم نیستم در این باره گزارشی آسیب شناسانه تهیه می کنم.بنابراین همه این مطالب را یک نفرننوشته!

          • پنجشنبه 1 تير 1391-0:0

            تا دیدن رستمعلی از مدیر کلی در اومده . اینها هم دم در آوردند و به خبرنگارهای بیچاره گیر می دهند . آقا اینها که پول ندارند . هنر دارن آقای شهردار با فرهنگ

            • پنجشنبه 1 تير 1391-0:0

              فکر کنم همه متنهاى زير رو يه نفر نوشته,به جمله بنديها توجه کنين!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              • پنجشنبه 1 تير 1391-0:0

                1- از مازندنومه بابت اطلاع رسانی متشکرم
                2- توهین به خبرنگاران و اهالی مطبوعات در شهرداری قائم شهر دارای سوابق بسیار است و اگر بدون اعمال قدرت از خبرنگارانی که با این شهرداری همکاری میکنند بپرسید صحت این قضیه قابل اثبات است.
                3- چه انتظاری میشه داشت وقتی مسئول روابط عمومی شهرداری قائم شهر نشریات را درپیت میداند و میگوید ما با همه کاری نداریم ، یه نفر رو داریم که وقتی پول گرفت هم تو صداوسیما نشونمون میده هم تو یه روزنامه کشوری، به بقیه کار نداریم
                4- وقتی شهردار به خود اجازه میدهد که به خبرنگاران توهین کند، از زیردستانشان چه انتظار میتوان داشت.
                5- وقتی شورای اسلامی شهر به خاطر محافظه کاری در این مورد اقدام نمیکند چه انتظاری میتوان داشت.
                5- اگر این موضوع توهین به خبرنگاران ادامه پیدا کند فرداروز همه روابط عمومی ها به خود اجازه میدهند که توهین نمایند.
                6- خبرنگاران در خط مقدم توهین و افترا هستند ، آنها را دریابید

                • پنجشنبه 1 تير 1391-0:0

                  مرسی مازند نومه . از خبرنگاران و مردم بیچاره و ضعفا حمایت میکنی . دوست داریم و از شکایت شهرداری هم نمی ترسیم . تازه پاش بیفته حضوری هم حمایت میکنیم .

                  • پنجشنبه 1 تير 1391-0:0

                    یه چیز جالب آقای شهردار قائمشهر بعد از این جریان تمام فاکتور های روزنامه هارو برگشت داد به روابط عمومی ...با این کار چی رو میخواست ثابت کنه ...باید از خودش پرسید

                    • همکار خبرنگارپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      پنجشنبه 1 تير 1391-0:0

                      اینکه خبرنگاری که نماینده افکار عمومی است فحاشی کند برایش بیش از سایر اقشار می بایست اظهار تاسف کرد.ولی آقای مسوول روابط عمومی این که همکارسابقتان برای برگزاری جشن و اعیاد مذهبی مورد تشویق گرفته هیچ ارتباطی با ندادن حق و حقوق به موقع خبرنگاران نمی شود.آقای مسوولی که پاسخ می دهید انصاف داشته باشید که جلوی خدا باید پاسخگو باشید شماها حقوق ثابت ، اضافه کار ، حق ماموریت ودهها عنوان رقم با حساب و بی حساب ماهانه دریافت می کنید و غم تان نیست یک خبرنگار آن هم با این اوضاع اقتصادی با همین رقم های اندک زندگی می گذراند که اگر به هردلیل پرداخت نشود میشود این رفتاری که شایسته نیست. انصاف داشته باشید محض رضای خدا انصاف داشته باشید و همکاران خودتان را هم ببینید که چطور پورسانت از حق خبرنگار برای دادن آگهی هایی مه حق هر نشریه است می گیرند....

                      • پنجشنبه 1 تير 1391-0:0

                        اصلا يكي نيست بگه بابا اين خبرنگارا كه بايد با بدبختي خبر بفرستن تا پولي بگيرن كي هوادارشون هستش............

                        • پنجشنبه 1 تير 1391-0:0

                          مازند نومه مثل همیشه کار خودش میکند. فضای شلوغ را دوست دارین . سابقه شما این طوری بوده....

                          • پنجشنبه 1 تير 1391-0:0

                            مازندنومه بهتريني كه اطلاع رساني مي كني

                            • پنجشنبه 1 تير 1391-0:0

                              تو راه و ترابري خبرنگاري رو زدن من بودم و خدا ميدونه كه اين اتفاق افتاد نمي دونم اخرش چي شد ولي خدا از تقصيراتمان بگذرد

                              • پنجشنبه 1 تير 1391-0:0

                                وقتي خبرنگاري نتونه حقشو بگيره واي به حال مردم

                                • پنجشنبه 1 تير 1391-0:0

                                  این موصوع از دو منظر قابل طرح دعوی از این خبرنگار است . 1 ) جنبه حقوقی که شهرداری می تواند طرح دعوی داشته باشد به جهت اخلال در نظم اداری و حتی مدعی العموم هم می تواند ورود نماید . 2 ) شخصی که خبرنگار علیه وی فحاشی کرده نیز می تواند طرح دعوی نماید . البته باید شواهد ارائه کند و شهود نیز در دادگاه حضور یابند و راس آزمایی شود .
                                  به خاطر داشته باشیم که هیچ کس در مقابل قانون مصون نیست .
                                  همچنین طاهرا این خبرنگار برای تهیه خبر در آن روز به شهرداری مراجعه نداشته و قصد دریافت مطالبات سه سال پیش خود که به ادعای شهرداری 140 هزار تومان و پرداخت شده است را داشته که خود از منظری قابل بحث است .

                                  • قائم شضهریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                    پنجشنبه 1 تير 1391-0:0

                                    یعنی شما انتظار دارید رسانه ها اخبار کذب منتشر کنند و کسی که به او ظلم شده و ذرباره اش ذروغ گفته شده سکوت کند ؟ اگر هم بگوید حق شکایت برایم محفوظ است به این می گویید تهدید ؟ این است منطق مازند نومه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از مازند نومه انتظار بیشتری می رود

                                    • پنجشنبه 1 تير 1391-0:0

                                      حالا شد 1-1اميد که ختم به خير بشه و براى طرفين درس عبرت, اينم 4تا ستاره واسه مازندنومه(****);خدا قوت که مثل خيليها سکوت نکردين.


                                      ©2013 APG.ir