تعداد بازدید: 2212

توصیه به دیگران 5

چهارشنبه 7 تير 1391-0:19

دوباره سیل/بی‌توجهی‌ها قابل توجیه نیست

خبرهایی از سیل روز سه شنبه کجور؛راه مواصلاتی نیچکوه به کندلوس مسدود شد/این سیل خسارات جانی در برنداشت/کسی که باید نسبت به خسارات وارده ناشی از سیل در روستای کندلوس پاسخگو باشد شخص استاندار است.


مازندنومه،محمد حسین ملایی کندلوسی:پس از وقوع دو سال از سیل ویرانگر در روستای کندلوس، ساعتی قبل بار دیگر سیل این روستا را فرا گرفت و این در حالی است که اعتبار وعده داده شده برای جبران خسارات سیل دو سال قبل در این روستا نیامد.

عصر سه شنبه بر اثر تغییر ناگهانی شرایط جوی در منطقه کندلوس کجور و حومه منجر به بارش شدید باران در این مناطق شد.

بر اثر این بارش سیل شدید در کندلوس و روستاهای اطراف آن جاری شد و موجب تشدید نگرانی مردم منطقه در پی خسارات شدید ناشی از وقوع سیل در تابستان 89 شد.

جهانشیر شیخ الاسلامی -رئیس شورای اسلامی کندلوس- اظهار داشت: با وجود گذشت دو سال از زمان وقوع سیل ویرانگر در مرداد ماه 89 و بروز خسارات سنگین بر پیکره این روستا با وجود پیگیری‌های متعدد و در پی آن بازدیدهای مکرر از سوی مسئولان استان و شهرستان و برآورد خسارت‌های وارده تاکنون هیچگونه اعتباری برای جبران خسارات وارده و جلوگیری از هرگونه خسارات بعدی سیل از سوی استاندار مازندران انجام نپذیرفته است.

وی افزود: این در حالی است که شورای اسلامی کندلوس طی مکاتبات رسمی و تماس‌های تلفنی و حتی حضوری از شخص استاندار خواست تا درباره این موضوع بسیار مهم و حیاتی اقدام قانونی را انجام دهند اما تاکنون هیچ اقدام شایسته و بایسته‌ای صورت نگرفته است.

شیخ الاسلامی بیان داشت: کسی که باید نسبت به خسارات وارده ناشی از سیل در روستای کندلوس پاسخگو باشد شخص استاندار است و این موضوع را به‌طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به هیچ وجه از حقوق از دست رفته مردم کندلوس کوتاه نخواهیم آمد چرا که این بی‌توجهی‌ها قابل توجیه نیست.

*سیل خسارات جانی در برنداشت

سید نادر موسوی زاده بخشدار کجور که به محل وقوع سیل در کندلوس رفته بود در گفتگو با ما گفت:متاسفانه بر اثر شدت طغیان رودخانه و جاری شدن سیل همراه با گل و لای و سنگلاخ ، راه مواصلاتی نیچکوه به کندلوس مسدود شد.

وی افزود: گروه های امدادی در منطقه در حال امداد و کمک رسانی هستند و اداره راه نیز سعی در بازگشایی این مسیر دارد.

موسوی زاده بیان داشت: هنوز از میزان دقیق خسارات وارده ناشی از سیل در کندلوس و حومه ، آماری در دست نیست اما تا ساعاتی دیگر مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این سیل خسارات جانی در برنداشت و به تاسیسات آب و برق نیز آسیبی نرسید.

این مسئول در پاسخ به این سوال که آیا به دام های اهالی منطقه آسیبی وارد شده است یا خیر اظهار داشت: هنوز دراین باره نمی توان اظهار نظر کرد بلکه باید تا شب هنگام صبر کرد تا دام ها از چراگاه ها به روستا باز گردند که در آن صورت اگر دامی در روستا کم بود باید نسبت بررسی شود آیا در سیل گرفتار شده است یا خیر.

بخشدار کجور گفت: سیل به بخشی از علوفه های دامی خساراتی وارد کرد و آنها را از بین برد.

*اعزام نیروهای امدادی به محل سیل

فرماندار نوشهر از اعزام نیروهای امدادی و کارشناسان ستاد بحران برای کنترل و بررسی سیل در کندلوس  خبر داد.

 محمدعلی قمی اویلی افزود: با اطلاع از وقوع سیل در روستای کندلوس و روستاهای اطراف جلسه ستاد بحران در فرمانداری شهرستان تشکیل شد.

 وی اظهار داشت: سیل ناگهانی ناشی از باران فصلی، بخش‌هایی از راه دسترسی روستای نیچکوه به کندلوس را از بین برده و این محور مواصلاتی مسدود شده است.

 قمی ادامه داد: به محض وقوع سیل در این روستاها اکیپ‌هایی از کارشناسان ستاد بحران شهرستان و بسیج سازندگی امام سجاد کجور در محل وقوع سیل حضور یافتند و آمادگی کامل برای امدادرسانی به مناطق آسیب دیده وجود دارد.

 وی تصریح کرد: اکیپ‌های امدادرسان از سوی هلال احمر و همچنین تیم‌های راهسازی برای بازگشایی محورهای مسدود شده به منطقه اعزام شدند.

 فرماندار نوشهر  گفت:تاکنون تلفات جانی و انسانی از بخش‌های سیل‌زده گزارش نشده است.


  • سيل مجدد!پاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 7 تير 1391-0:0

    عامل ايجاد سيل گذشته در جاده مواصلاتي نيچكوه به كندلوس،يك دهنه پل است كه چند سال پيش در جاده نيچكوه ساخته شده است متاسفانه اين پل خارج از اصول فني ساخته شده است وحتي خانه هاي پايين جاده نيز دچار خسارت شدند لطفا معاونت فني و بازرسي نسبت به اين مورد حساسيت و دقت بخرج دهد و از سازنده آن درخواست خسارت كند!


    ©2013 APG.ir