تعداد بازدید: 4913

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 14 تير 1391-11:28

لباس هایی که با گرماي هوا ذوب مي شود!

...مي گفت: دوستم اغفالم كرده كه بيا هم شوهر و بچه ات رو داشته باش و هم با پيرمردي كه حاضره مخارجت رو تامين كنه خوش بگذرون!/ با دوستانم در حال شوخي بوديم كه دختركي با دو نفر از دوستانش پس از آرايش در كوچه بغل مدرسه،حين خيابان گردي به ما متلكي جانانه پراند/طرح های ضربت تابستانی،بگیر و ببندها،تعهدها گرفتن های کنار خیابان،وامصیبتا سر دادن در سایت ها که با فلان پلاژ و فلان اردوی دانشجویی برخورد کنید،هیچ مشکلی را حل نمی کند!


مازندنومه،ربابه حسین پور:تابستان كه مي رسد بازار فروش انواع و اقسام لباس هاي نازك و خنك داغ مي شود.

 اين روزها كه لباس ها رفته رفته با گرماي هوا ذوب مي شود، با خود مي انديشم به راستي نسل امروز چرا دچار اين همه سردرگمي و دگرگوني فكري شده است؟

دختران و پسران نسل حال با يك نسل حتي قبل قابل قياس نيستند،خيلي بي پروا شده و در رفتارها، كردار ها ، گفتارها و پوششان بسيار بي باك هستند.

 پسر 17 ساله برادرم تعريف مي كرد: در راه بازگشت از مدرسه با دوستانم در حال شوخي بوديم كه دختركي با دو نفر از دوستانش پس از آرايش در كوچه بغل مدرسه،حين خيابان گردي به ما متلكي جانانه پراند و...!

 ديروز هم درون تاكسي غرق در افكار بودم كه صحبت هاي زني هوش از سرم پراند،مي گفت: دوستم اغفالم كرده كه بيا هم شوهر و بچه ات رو داشته باش و هم با پيرمردي كه حاضره مخارجت رو تامين كنه خوش بگذرون!

 خيانت به همسران كم كم عادي شده و هر كس به سبك غربي در دنياي خودش سير مي كند.تنوع طلبي به وفور در دو جنس زن و مرد رايج شده و داشتن دوستان متعدد با روابط لجام گسيخته در هر دو جنس نمادي از فرهنگ و تفكر بالا محسوب مي شود.

 يقينا نمونه هايي از اين دست در جامعه بسيار مشهود است،واقعيت هايي تلخ و تاسف بار كه هيچ كس نمي تواند آن را انكار و تصور كند اين مسائل سياه نمايي است.

*چرا به اين روز رسيديم؟!

اكنون حال و روزمان ديدني است! هر ساله در آستانه تابستان پليس با طرح هاي ضربتي سعي دارد جلوي بي حجابي را بگيرد! يعني بر خورد مقطعي و بي نتيجه با آخرين معلول!

زماني در گذشته ها شلوارهاي جين جوانان را روي تن شان پاره مي كردند،صحبت كردن دختر و پسر در محيط هاي دانشگاهي فاجعه اي بود بس نابخشودني ! دختران و زنان اجازه ورود به محيط كار را نداشتند! لباس هاي اسپرت و آستين كوتاه براي مردان ممنوع بود!مردان الزاما بايد محاسن مي گذشتند!پيراهن شان بيرون از شلوار ،يقه تا حد خفه شدن بسته و آستين هاي سر مچ هم كاملا كيپ مي بود!

 زنان هم بايد حتما با چادري كه فقط گردي صورت نمايان مي بود با لباس هايي گشاد و بلند و تيره از نگاه نامحرمان محفوظ مي ماندند! و يا در حد مقدور پوشه مي زدند آن هم در گرماي طاقت فرساي تابستان! و اگر كسي چادرش اندكي بالا مي رفت متهم به بی اخلاقی و فساد و ....مي شد.

 امروز همان رفتارهاي سخت گيرانه نتيجه داد،نتيجه اي معكوس و محصول 30 سال سختگيري هاي بي اساس!

دختران امروز با لباس هايي در حد نيم وجب با موهايي افشان، آرايش هايي تند و غليظ كه حتي عروس هاي غربي چنين آرايشي ندارند در كوچه و خيابان ها جولان مي دهند!

خيلي هاي شان حيا را قي كرده و شرم را فرو خورده اند، ديگر از دست دادن و شب نشيني با جنس مخالف و تا خروس خوان صحبت تلفني با دوست هايي غير همجنس ابايي ندارند.

در پارتي هايي مختلط با لباس هايي بسيار زننده شركت مي كنند و اگر چندين دوست پسر نداشته باشند در اجتماع دوستان به اصطلاح با كلاس و امروزي خود جايي ندارند!

 پسران هم كه آن زمان ها داشتن محاسن به اجبار بايد حسن به حساب مي آمد اكنون ابرو برمي دارند،موهاي شان فشن شده و شلوارهاي جين گذشته شان اين روزها ديگر حتي فاق هم ندارد و نيمي از لباسهاي زير مارك شان پيداست!

 قديم ترها اگر شلوارها پاره مي شد مادران به دليلي وضعيت نامساعد اقتصادي مجبور به وصله شلوارها مي شدند بچه ها هميشه خجالت زده بودند اما اين روزها نه تنها وصله ها مد تلقي مي شود،پاره بودن شلوارها هم نمودي از فرهنگ و كلاس محسوب مي شود!

*از نمی دانم ها...

 در اين ميان هنوز هم برخي از آقايان فرياد مي كشند كه دنيا وارونه شده و مرد و زن نبايد در اداره با هم صحبت كنند،پسران و دختران نبايد در دانشگاه به گفتگو بپردازند و تبادل افكار كنند.

 نمي دانم چرا هنوز مي خواهند با آخرين معلول ها برخورد كنند و سعي ندارند ريشه ها را شناسايي و اصولي برناتمه ريزي كنند.

کسی نمی پرسد این لباس ها راچه کسی آورده و چه کسی توزیع کرده؟فقط دنبال ساده ترین راه حل ایم،با آخرین حلقه باید برخورد شود!هرکه لباس پوشیده خطا کرده است و باید تنبیه شود!

کسی نمی پرسد نتیجه سال های سال سخت گیری چه شده است و باید برای آینده چه تدبیری به کار برد تا بچه های ما همان گونه که دوست داریم،بار بیایند و رفتار و حرکات شان موجب وهن جامعه نشود؟!

طرح های ضربت تابستانی،بگیر و ببندها،تعهدها گرفتن های کنار خیابان،وامصیبتا سر دادن در سایت ها که با فلان پلاژ و فلان اردوی دانشجویی برخورد کنید،هیچ مشکلی را حل نمی کند!حجاب و حفظ ارزش ها زورکی و با تهدید نمی شود و اگر نگوییم عریانی و بی حجابی به پستو  می رود،در انظار به گونه ای که هم اکنون می بینیم باقی می ماند و به جامعه و خانواده های ایرانی دهن کجی می کند.

 زن و مرد در كنار هم با حفظ حريم و حرمت ها مي توانند جامعه را به تعالي سوق دهند ، حرمت هايي كه بايد در خانواده و اجتماع نهادينه شود، و يادمان باشد هر چه گره طناب را بكشيم كورتر مي شود پس بايد اندكي آزاد گذاشت.

متن کامل گزارش را این جا بخوانید:http://www.mazandnume.com/?PNID=V13868


  • http://mmahmoodichemazcoty.persianbپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 17 تير 1391-0:0

    سلام
    سركار خانم حسين پور مثل هميشه خوب مسئله رو شكافتيد . ولي اي كاش كمي نگاه نقادانه تان بيشتر بود. بخاطر مي آورم زماني كه دبيرستان بودم اگر لباس آستين كوتاه مي پوشيديم حق رفتن به مدرسه را نداشتيم! حال مانتو دخترها شده آستين كوتاه ! پس كجايند آن بي ترمزهاي دهه 60 ؟ پس كجا رفتند قايم شدند؟ جالب اينجاست در حال حاضر خيلي از همان افراد لباس روشنفكري به تن كرده اند! ! يعني نان به نرخ روز خوردن! يعني همان چيزي كه جوانان امروزي كاملا آن را فهميده اند و با شناخت كامل نوع پوشش را انتخاب و رفتارهايشان را تعريف مي كنند. مسئولين دهه شصت به اقتضاي شرايط فقط دائيه دين و قرآن را داشتند. منظورم همان افرادي است كه الآن بعضي ها جزو سران فتنه و فتنه گر محسوب مي شوند و مابقي هم جزو جريان انحرافي هستند! " ياعلي"

    • جمعه 16 تير 1391-0:0

      به آنکه محبت را می شناسد و آنانکه محبت ناشناسند باید بگویم که فروعاتی در اسلام وجود دارند که جزء ضروریات دین هستند و تعیین مصادیق این فروعات باید با تطبیق بر نظرات فقهی مراجع مربوطه انجام شود. اگر هر کسی بخواهد هوس ها و نظرات شخصی و گمانهای خود را ملاک قرار دهد تنها چیزی که فراموش می شود حکم خدا است. ما نیامدیم بخاطر گمانهای خودمان حکم خدا را زیر پا بگذاریم. حجاب و رعایت آن یک فرمان الهی است و مقدار آن برای زن و مرد هم توسط مراجع تعیین شده است. این هم مثل هر حکمی توسط افراد مختلف یا رعایت می شود یا از آن تمرد می گردد. مثل شراب خواری یا زنا و یا هر گناه دیگر که افرادی آن را مرتکب می شوند و بر اساس آن صف بندی تشکیل می شود، اینجا هم همین است منتهی چون در اینجا مقداری تلطیف بیشتر وجود دارد گستره تمرد بیشتر است. با تساهل نمی توان به فهم ارزش حجاب رسید و از نظر علمی و روانی چنین اتفاقی برای افراد نادری ممکن است بیفتد ولی اکثریت جمعیت بخصوص آنهایی که علاوه بر خود دیگران را به بی حجابی فرا می خوانند و یارگیری می کنند قطعاً فرصت بیشتری برای گسترش امر بی حجابی و توام با آن برای گسترش انواع معاصی می کنند. گمراهی به صورت سازماندهی شده و هدایت شده در بین جوانان توسعه داده می شود و راهی جز اعمال محدودیت های قانونی و اعمال آئین نامه حداقل حجاب وجود ندارد و قانون باید معیار و مکیال عمل به این امر باشد. در اینجا امر به معروف یا نهی از منکر انفرادی نیست بلکه وظیفه جمعی و حکومتی نیز هست. اگر گناه نکردن بهتر از انجام مستحبات است باید زمینه های لازم برای گناه نکردن هم فراهم شود و افرادی با شیطنت های سازماندهی شده و ضد فرهنگی امکان رسوخ بیشتر را پیدا نکنند. امروزه بیش از حتی محاصره اقتصادی و تحریم های سنگین غرب بر روی حرکت پنهان فرهنگی به تهاجم پرداخته و مبارزه ای نفس گیر را با استفاده از تفکر متمردان و مزدوران بی جیره و مواجب داخلی توسط جنگ نرم شروع کرده است و حجم گسترده شب نشینی ها و توسعه رستوران های سنتی و جریان قلیان کشی های شبانه و ایجاد سرمستی بین دختر و پسر و توسعه شیفتگی و بی اهمیت شدن ناموس از مسیر ابتلا به بی حجابی شروع و تا آخر خط نابودی عفت و پاکی ادامه پیدا می کند. شما حجم خطرات سازماندهی شده را می توانید در جای جای این مسئله پیدا کنید و دلسوزانه و متعهدانه برای آن راه حل عقلانی توام با تطبیق با نظرات شرعی و فقهی مراجع عظام بدهید. برخورد محفلی با مسئله حجاب کمک به توسعه بی حجابی است و در جنگ بین شیطان و رحمان جانب شیطان را گرفتن و به سرباز شیطان تبدیل شدن است.

      • پنجشنبه 15 تير 1391-0:0

        مانتويي ها ظاهر و باطنشون يكيه.نمي خوام ازشون دفاع كنم ولي لااقل ادعايي ندارن.بعضي از ....ها كه با اون همه ادعاشون اوضاعشون وخيم تره و همين باعث ميشه امر به معروف و نهي از منكر بازدهي بالايي نداشته باشه.بهتره كه از حياي دروني شروع كنيد.وفاداري و حياي دروني رمز يك جامعه سالمه.

        • پنجشنبه 15 تير 1391-0:0

          آقای محبت. شما رو که میشناسم!
          این مقاله بسیار عال بیان گردید و خواننده ای که کمترین درک و شعور را داشته باشد ، متوجه میشود که برخورد با عدم حجاب (نهی از منکر ) جواب نمی دهد . باید امر به معروف کرد آقا ! باید تشویق کرد از محجبه ها . و مسولان بالا دستی فرهنگ سازی کنند . و جوانی که چیزی را از درون کشور را کسی بهش یاد نداده . ناگریز دست به دامان تبلیغات بیگانگان میشود .

          • پنجشنبه 15 تير 1391-0:0

            مث اينكه خبر ندارين الان مانتو بلند و ‏leg‏ مده

            • چهارشنبه 14 تير 1391-0:0

              ربابه خانم دلش برای تحلیل آقای مهاجرانی لک زده که به مرسی پیشنهاد می دهد حجاب ضروری دین نیست و این حجاب در قرآن نیامده و شما هم بر آن تاکید نکنید. حرص آقای مهاجرانی از رعایت حجاب در مصر است و در ایران هم بنام آثار و تبعات سخت گیری و تذکر دادن ها و ... تحلیل می شود تا فضای باز برای اندکی باید آزاد گذاشت ربابه خانم فراهم شود تا اندکی هم که شده دامن ها بالاتر و پارتی ها بی محاباتر و خیابان ها مد روزتر بشود. بالاخره هر کسی باید مسئولیت خود را انجام دهد و ربابه خانم هم مسئولیت تا اینجا است. گرچه عکس ایشان نشان از محجبه بودن ایشان را می دهد ولی ما که جز عکس از ایشان ندیدیم و خیابان گردی ایشان را خبر نداریم.

              • پنجشنبه 8 خرداد 1393-0:47

                سلام
                در مورد اینکه گفتید حجاب در قرآن نیامده به این آدرس رجوع بفرمایید:
                آیه_حجاب/fa.wikipedia.org/wiki
                در دو سوره از قرآن، آیاتی راجع به حجاب وارد شده است، آیه ۳۱ سوره نور و آیه ۳۳ و ۵۹ سوره احزاب.

              • چهارشنبه 14 تير 1391-0:0

                احسنت.واجب است مسوولان فرهنگی جامعه نکات هشدار دهنده نگارنده را مدنظر قرار داده و چاره ای اندیشه کنند والا به ناکجا اباد خواهیم رفت.با گشتهای ارشاد که به نوعی به شعور مردم توهین میشود نتیجه ای حاصل نمیشود.


                ©2013 APG.ir