تعداد بازدید: 2827

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 19 تير 1391-13:16

همه مسئولیم

در کودکان مبتلا به سرطان تا 85 درصد احتمال بهبود وجود دارد، اما امکانات بیمارستانی در مازندران کم است/اقدامات فیزیکی ساختمان بیمارستان فوق تخصصی کودکان سرطانی تا دو ماه آینده آغاز می‌شود/اگر این کودکان به دلایل شرایط فیزیکی، درمان را رها کنند،ما مسئول هستیم.(گزارش دیدار مجمع خیران ماهک با مدیرکل سازمان گردشگری مازندران)

 


مازندنومه،کلثوم فلاحی:اعضای هیئت مدیره مجمع خیران بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران دیدار کردند.

دبیر مجمع خیران بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک در این نشست اظهار داشت:‌ کودکان مبتلا به سرطان در مازندران محروم واقع شده‌اند چراکه امکانات پزشکی برای مداوای این کودکان از سطح پایینی برخوردار است.

 عبدالرضا شهریاری تصریح کرد: با اینکه از پزشکان مجرب در استان بهره‌مند هستیم،امکانات پزشکی در این زمینه، مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه در کودکان مبتلا به سرطان تا 85 درصد احتمال بهبود وجود دارد، اما امکانات بیمارستانی در استان کم است، متذکر شد: به همین دلیل خیران مصمم به احداث مرکز بیمارستانی فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان، شدند.

 شهریاری با اشاره به اینکه ارزش ریالی زمین اهدایی دکتر شهیدی برای احداث این مجموعه، سه میلیارد تومان است، گفت: اقدامات فیزیکی ساختمان، تا دو ماه آینده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه شمال کشور قطب سرطان است،خاطرنشان کرد:‌ بیشترین بیمارانی که به محک در تهران مراجعه می‌کنند از شمال کشور و به ویژه از مازندران هستند.

 کمک‌ها کافی نیست

 رئیس بیمارستان بوعلی ساری در این نشست اظهار داشت:‌ مسئله سرطان از حلقه‌های مفقوده درمانی در کشور است و دولت هم به دلایل مختلف، نتوانسته به تنهایی در این زمینه موفق عمل کند.

عبدالله موسوی ادامه داد:‌به دلیل اینکه بیمارستان بوعلی ساری مرکز ارجاع کودکان است، مرکز فوق تخصصی سرطان هم در این مرکز مستقر است.

 وی متذکر شد:‌ از تفاوت‌های سرطان در کودکان و بزرگسالان این است که سرطان در کودکان در صورت درمان صحیح و مناسب، به بهبود منجر می‌شود و این موضوع، وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

موسوی تصریح کرد:‌  اگر این کودکان به دلایل شرایط فیزیکی، درمان را رها کنند،ما مسئول هستیم.

وی با بیان اینکه کشور ما در بحث خیران مدرسه ساز، عملکرد خوبی داشته، گفت:‌ اعتقاد داریم اگر مدرسه‌ای با همه امکانات داشته باشیم که کودک بیماری در آن باشد، مدرسه‌سازی بی خاصیت خواهد بود.

 موسوی با اشاره به اینکه دست به دامن همه نهادهای دولتی و غیردولتی شده‌ایم، یادآور شد: همه به نوعی کمک کردند اما این کمک‌ها کافی نیست.

 رئیس بیمارستان بوعلی ساری با بیان اینکه بیشترین مشکل را در زمینه کمک‌های فکری داریم که چگونه اطلاع‌رسانی کنیم، افزود: اطلاع رسانی باید این گونه باشد که جامعه آسیب روانی نببیند یا اینکه دولت را محکوم نکنیم.

*به عنوان معلم ساده، در خدمت کودکان مبتلا به سرطان هستم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در سخنانی گفت: بر روی این کار انسانی، هیچ اسمی نمی‌توان گذاشت.

 سیف‌الله فرزانه تصریح کرد:‌ من نه به عنوان یک مدیرکل بلکه به عنوان یک معلم ساده اعلام آمادگی می‌کنم که با هرآنچه در بضاعت دارم، در خدمت این کودکان باشم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های موازی مشغول به فعالیت هستند اما از طریق دستگاه‌های دولت، مسئله کودکان مبتلا به سرطان کمتر مورد حمایت قرار گرفته است.

 فرزانه خاطرنشان کرد:‌امیدوارم مجمع خیران ماهک بتواند به اهداف خود دست یابد و مجموعه گردشگری استان هم با تمام توان در خدمت این مجمع خواهد بود.


  • پنجشنبه 22 تير 1391-0:0

    0106953269008 این شماره حساب برای ساخت بیمارستان است.

    • چهارشنبه 21 تير 1391-0:0

      بیاد لحظه ای بیندیشیم و خودمان را جای کودکان معصوم سرطانی یا والدین انها قرار دهیم انوقت با نگاه انسانی خودمان را مجاب می کنیم تا هرچه داریم به انها کمک کنیم.قطره قطره مع شود وانگهی دریا شود.

      • چهارشنبه 21 تير 1391-0:0

        من بشخصه دوس دارم به وسع خودم كمك كنم.ولي فقط شماره كارت معتبر بذاريد.

        • سه شنبه 20 تير 1391-0:0

          همنوعان عزیز بیایید دست به دست هم دهیم ولو با کمترین مبلغ دست یاری دراز کنیم.


          ©2013 APG.ir