تعداد بازدید: 3029

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 26 تير 1391-0:24

شجاعی در میاندرود/وزیر که می آید،کار شتاب می گیرد

نماینده ساری و میاندرود در مجلس گفت: بنده هنوز به برخي روستاهاي دو دانگه و چهاردانگه نرفته ام اما در مياندرود تاكنون سه جلسه كاري تشكيل داده ام/طي روزهاي آينده وزير راه و شهرسازي در ساري و مياندرود حضور خواهد يافت/شنيدن خبر آمدن وزير اين مزايا را دارد كه در دو،سه روز به اندازه يكسال كار مي شود.


مازندنومه: نشست هم انديشي و بررسي مشكلات روستاهاي بخش مركزي مياندرود پيش از ظهر یک شنبه با حضور سیدرمضان شجاعي-نماينده مردم شهرستان ساري و مياندرود- برگزار شد.

در این جلسه دهیاران 16روستای بخش مرکزی این شهرستان مهمترین مشکلات روستاهای خود را در حوزه های مختلف از جمله زیرساخت ها، منابع در آمدی روستاها همچنین وضعیت ثبات شغلی دهیاران و برخي مسايل شهرستاني مطرح کرده،جهت مرتفع شدن مشكلات از شجاعي درخواست پيگيري داشتند.

 بر اساس اين گزارش آخرین وضعیت محور ترانزیتی و ساحلی گهرباران،آسفالت جاده سرتا به جناسم ،محقق نشدن بیمه برخی اعضای شورای اسلامی و نداشتن اعتبار روستاهای فاقد دهیار در جلسه مطرح شد.

*طرح تبدیل دهیاری ها روی کاغذ مانده است

  به گزارش مازندنومه،وضعیت نابسامان جاده جواد الائمه و نپرداختن هزینه آزاد سازی مغازه داران محدوده جاده گهرباران در روستای اسلام آباد،نامعلوم بودن وضعیت تعریض پل نکا چوب از جمله مشکلاتی بود که صادق عمرانی -رئیس شورای بخش مرکزی- عنوان کرد.

مهدی فهیمیان -نماينده دهياران بخش مركزي- در بیان مشلات روستاهای شهرستان از روی کاغذ ماندن طرح تبدیل سه دهیاری اين شهرستان به دستگاه اجرایی انتقاد کرد و گفت:علي رغم بازديدهاي مكرر هنوز تاييديه طرح از سوي وزارت كشور اعلام نشده است.

 وی از رویه حال حاضر تقسیم اعتبار در استان مبنی بر پروژه محوری به جای جمعیت محوری و همچنین نحوه تخصیص عوارض شرکت های موجود در روستاها با شهرها وکلان شهرها وعملی نشدن قانون مصوب کشور در استان در این خصوص وطولانی شدن زمان تبدیل روستاهای بالای سه هزار وپانصد نفر به شهر ابراز گله مندی کرد.

*مشکلات شما قابل پیگیری است

سيد رمضان شجاعي در اين مراسم با اشاره به لزوم پیگیری مشکلات شوراهای اسلامی و دهیاران به مسائل مطرح شده پاسخ داد و اعلام آمادگی کرد تا در صورت نیاز به مشکلاتی که جنبه ملی داشته باشد در خانه ملت پیگیری لازم را انجام دهد.

 عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات شوراهای اسلامی مشکلاتی اساسی است،تصریح کرد:این مسائل قابل پیگیری تا حصول نتیجه است.

 وی میاندرود را از جنبه گردشگری ،صنعتی وکشاورزی دارای ظرفیتی بالا دانست و ادامه داد:در بحث تقویت گردشگری باید طرح وپیشنهاد مناسب داده شود که قابل دفاع باشد تا سرمایه گذار نیز تمایل لازم براي انجام كار را داشته باشد.

نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس روشن بودن حمایت های دولت را نیاز توسعه گردشگری شهرستان میاندرود دانست و در خصوص ساخت میدان در چهار راه آزادگان نیز از اختلاف نظر مسئولان شهری سورک و راه وترابری استان خبر داد و افزود:اگر بنا به خواست مسئولان شهرداری و شورای شهر سورک میدان تاسیس شود مطمئنا در رشد اقتصادی شهرستان مفید است و در طرف مقابل ایجاد پل روگذر مطابق با نظر راه وشهر سازی موجب تسهیل در عبور ومرور می شود که بايد در اين خصوص به يك نظر مشترك رسيد.

وی همچنین از حضور وزیر راه وشهر سازی چند روز آینده درمرکز استان و با هدف بازدید از جاده های ساری و میاندرود خبر داد و ابراز داشت: در این سفر وزیر راه از نزدیک روند راه سازی و پروژه های مسکن در این دو شهر را مورد بررسی قرار می دهد و فرصت خوبی است تا نیکزاد درخصوص فرعی بودن جاده گهرباران و ارتقای آن به جاده اصلی اقدام کند تا این محور دارای اعتبارات مناسب شود.

حاشيه ها

-جلسه در ساعت 10.30 دقيقه در دفتر بخشدار مركزي مياندرود برگزار شد.

-سيدصادق عمراني چهار راه آزادگان را چهاراه مرگ ناميد و گفت:مكرر در اين خصوص ما در حضور مسئولان استاني انتقاد كرده ايم اما ظاهرا هنوز تدبيري اتخاذ نشده است.

- وي به جلوگيري برخي از مردم در خصوص عبور و مرور كاميون هاي ترانزيتي از جاده گهربارن اشاره كرد و گفت:ما امروز در اين جلسه در خصوص مشكلات و تنش هاي اجتماعي اين واقعه به شما تذكر مي دهيم.

-شجاعي در بخشي از سخنان خود اظهار داشت: بنده هنوز به برخي روستاهاي دو دانگه و چهاردانگه نرفته ام اما در مياندرود تاكنون سه جلسه كاري تشكيل داده ام.

-وي همچنين از ادامه فعاليت دفتر خود در مركز شهرستان مياندرود خبر داد و گفت: اين دفتر را تنها براي بررسي و رسيدگي به مشكلات مردم محروم اين منطقه در شهر سورك قرار داده ام و اميدوارم تا هفته اي يا دو هفته يكبار بتوانم در دفتر حضور پيدا كنم.

 -شجاعي به فعاليت و تكاپوي ماشين آلات و نيروهاي انساني در كمربندي شمالي ساري نيز اشاره كرد و گفت:بالاخره شنيدن خبر آمدن وزير اين مزايا را نيز دارد كه در دو سه روز به اندازه يكسال كار مي شود.

 -در طول برگزاري جلسه بسياري از مردم كه از حضور شجاعي در فرمانداري مياندرود باخبر شده بودند براي رفع مشكل خود به اين فرمانداري مراجعه كردند که شجاعي نيز پس از پايان جلسه هم انديشي با دهياران به درخواست آنها پاسخ گفت.


  • چهارشنبه 28 تير 1391-0:0

    جناب آقاي شجاعي - با سلام
    يكروز از وقت خود را به گوش كردن مشكلات منطقه محروم كليجانرستاق هم اختصاص دهيد.

    • دوشنبه 26 تير 1391-0:0

      مثل فنی و حرفه ای خودمان وقتی یکی از تهران میاد اونا شتابشونو بیشتر می کنن


      ©2013 APG.ir