تعداد بازدید: 2291

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 1 مرداد 1391-22:10

عاملان فوت کودک سه ساله،مجازات شوند

در جلسه شورای شهر سای مطرح شد:هر كسي امروز حق شهرداري را بدهد به معناي واقعي سرباز ولايت فقيه است/در ماه رمضان و به علت روزه داري مردم عمليات ساخت و ساز كمتر انجام مي شود/ اين توان را نداريم كه در طرح دریا براي هر فردي يك مامور بگذاريم/سازمان عمران مطالبات 2.5 ميلياردي از شهرداري دارد.


مازندنومه:جلسه شوراي شهر اين هفته ساري با صحبت هاي نقيبي درباره حرف و حديث هاي روزهاي اخير رسانه ها و مردم در خصوص شهردار جدید ساری آغاز شد.

 وي با بيان اينكه عبوري امروز از سوي وزارت كشور دعوت شده است ، اظهار داشت:حكم او هم در دو روز آینده امضا و بعد معارفه شده و آغاز به كار خواهد کرد. 

ريیش شوراي شهر ساري از برگزاري جلسات متعدد در خصوص تكميل پروژه زيرگذر ذغال چال خبر داد و گفت:بر آوردهاي اوليه براي پل شمعي با دال بتني و همچنين پل باكسي انجام شده است كه در نهايت قرار بر اين است كه پل باكسي در اين پروژه اجرا شود.

نقيبي ابراز داشت:اگر وزارت نفت به تعهدات خود در قبال اين پروژه عمل نكند،شهرداري و شوراي شهر راه ورودي اين شركت را خواهد بست.

وي ادامه داد:البته وزير نفت قول مساعد در خصوص تامين 4.5 ميليارد تومان براي اين پروژه را داده است كه هم اكنون نيز در حساب شركت نفت ساري مبلغ 1.5 ميليارد تومان موجود است.

 نقيبي همچنين از رضويان -سرپرست شهرداري ساري- خواست تا با ساپورت مالي سازمان عمران ، آسفالت خيابان هاي باقيمانده شهر را به اتمام برساند.

 وي ادامه داد:اگر سازمان عمران تقويت شود پروژه ها انجام شده و مردم راضي خواهند بود.

*بايد تصميمي كه در شورا گرفته مي شود نهايي شود

 سيد محمد آقاميري نيز در اين جلسه با بيان اينكه برخي از دستگاه هاي دولتي ميلياردها تومان به شهرداري بدهكارند افزود:اين ادارات و نهادها ساخت و ساز خود را انجام مي دهند اما در زماني كه بايد جريمه بدهند درخواست تخفيف مي كنند.

وي با اشاره به نامه مقام معظم رهبري در خصوص برنامه پنجم توسعه كه هر گونه تخفيف و بخشودگي عوارض را منوط به تامين از بودجه سالانه كشور عنوان كرده بودند اظهار داشت:از نظر بنده هر كسي امروز حق شهرداري را بدهد به معناي واقعي سرباز ولايت فقيه است.

 آقاميري در ادامه با اشاره به اينكه ما نماينده مردم هستيم گفت:دست هر كسي كه حداقل ها را در جريمه مردم لحاظ مي كند مي بوسم.

وي همچنين با بيان اينكه بايد يك تصميم كلي و قطعي در مورد ساخت موزه ملي گرفته شود افزود:روزي در شورا زمين خزر،روزي زمين پادگان ، روزي صفرآباد،روزي زندان را پيشنهاد و مصوب مي كنند اما مجددا از بيرون پيشنهاد ديگري مطرح مي شود.

 آقاميري گفت:بايد تصميمي كه در شورا گرفته مي شود نهايي شود و كسي ديگر از بيرون حق اظهار نظر و اعمال نظر نداشته باشد.

*شهرداری معوقات را بپردازد

 ميرصالح صالحي نيا يكي ديگر از اعضاي شوراي شهر ساري ابراز داشت:پياده رو بلوار امام رضا را كنده كاري كرده اند اما به علت نپرداختن مطالبات پيمانكار كار معلق مانده است.

 وي به مشكلات بسياري از مغازه داران اين بخش از شهر اشاره كرد و گفت:شهرداري هر چه سريعتر نسبت به پرداخت معوقات اقدام كند.

*فاز اول ساختمان موسسه نورالهدي افتتاح می شود

 مهدي احمدي نيز در اين جلسه از افتتاح فاز اول ساختمان موسسه نورالهدي يا همان مجمع قاريان و حافظان قرآن كريم شهر ساري در روز پنج شنبه پنجم مردادماه خبر داد .

وي گفت:اين مراسم از ساعت 5 عصر با حضور نماينده ولي فقيه در استان ،مسئولان استاني و چهره هاي قرآني و مشهور بين المللي قرآن كريم و قاري مصري احمداحمد زيد آغاز خواهد شد.

اين عضو شوراي شهر ساري افزود:اين موسسه در راستاي كمك به نهادهاي ديگر بويژه اوقاف و سازمان تبليغات با هدف آموزش تخصصي در زمينه روخواني ،قرائت،ترتيل،تواشيح، داوري و......ساخته شده است.

 احمدي از تامين 1000مترمربع زمين اين موسسه از سوي شهرداري و شواري شهر ساري در راستاي تقويت فضاي فرهنگي خبر داد و ابراز داشت:اين مجموعه شامل سالن جلسات قرآني ،چهار كلاس آموزش،اتاق اساتيد،حوزه اداري ، بانك اطلاعات و جامع نرم افزار قرآني مي باشد كه با اعتباري بالغ بر 400 ميليون تومان ساخته شده است.

 وي گفت:70 درصد اين مبلغ با مشاركت مردمي و 30 درصد هم از طريق نهادها و ادارات استان و شهر تامين شده است.

احمدي همچنين از اعزام دوگروه تواشيح طاها و نور به كشورهاي پاكستان و نور به عنوان نماينده ايران خبر داد و گفت: اكثر فعاليت هاي قرآني استان را پتانسل اين موسسه قرآني پشتيباني مي كند.

*سازمان عمران مطالبات 2.5 ميلياردي از شهرداري دارد

 مهدي رضايي در اين جلسه با بيان اينكه اتفاق تلخ در ساحل فرح آباد ساري در اين هفته رخ داده است تاكيد كرد:شهرداري بايد با توجه بشتري به اين امر نگاه كند چرا كه تامين امنيت بار رواني براي خانواده ها دارد.

وي از فوت كودك سه ساله در اثر افتادن در درون چاه فاضلاب و آتش سوزي انبار شهرداري در طرح سالمسازي فرح آباد انتقاد كرد و گفت: كساني كه باعث بوجود آمدن چنين اتفاقي شده اند بايد به شدت مجازات شوند.

رضايي ابراز داشت: سازمان عمران مطالبات 2.5 ميلياردي از شهرداري دارد كه اگر اين مطالبات تامين نشود سازمان هزينه اي براي خريد قير نخواهد داشت.

*شهربازی شطرنجی

جمال باقري ديگر عضو شوراي شهر ساري از مشخص نبودن دستور كار پيشنهادها و انتقادات اعضاي شورا انتقاد كرد و گفت: بهتر است هر هفته نظرخواهي صورت پذيرد تا سخنان با محور مشخصي بيان شود.

 وي از به سرانجام نرسيدن شهربازي ساري نيز انتقاد كرد و گفت:تاكنون در اين خصوص هيچ اقدام مثبتي انجام نشده است و بنده پيشنهاد مي كنم كه اگر سرمايه گذار50 ميلياردي براي ساخت اين مجموعه پيدا نمي شود،مدل شطرنجي را براي ساخت اين شهربازي اجرا كنيم.

 اين عضو شوراي شهرساري در توضيح اين مطلب گفت:بهتر است تا فازهاي مختلف ساخت اين شهر بازي را به چندين پيمانكار و سرمايه گذار مختلف واگذار كنيم تا در مجمول با مديريت شهرداري شهربازي ساري به سرانجام رسد.

*ساخت و ساز در ماه رمضان کم است

رضويان سرپرست شهرداري ساري نيز در اين جلسه با بيان اينكه در مجموع 2میليارد و 11 ميليون تومان از بخش درآمد عايد شهرداري شده است افزود:2ميليارد و 600ميليون تومان نيز از بخش پوششي و ارزش افزوده نصيب شهرداري ساري شده است.

وي اين مبلغ را دو برابر مجموع در آمد شهرداري در سال قبل عنوان كرد و گفت:در بحث توافقات با شهروندان در مورد آزادسازي زمين هاي كمربندي شمالي نيز كارهاي خوبي انجام شده است كه حوزه راهسازي شمال بايد مبالغ توافقي را پرداخت نمايد.

سرپرست شهرداري ساري از 5800 تن آسفالت جهت ترميم و روسازي كوچه ها و خيابان هاي ساري در ماه گذشته خبر داد و ابراز داشت:تجربه نشان داده است كه در ماه رمضان و به علت روزه داري مردم عمليات ساخت و ساز كمتر انجام مي شود كه توقع مي رود از اعضاي شورا كه در بحث جريمه هاي كميسيون ماده صد جرايم را پررنگ تر ببينند.

 وي در خصوص سازمان عمران هم اظهار داشت:نقصي كه بر سازمان وارد است اين است كه صورت وضعيت ها و صورت حساب هاي مالي را نزد خود نگه مي دارد و تحويل امور مالي شهرداري نمي دهد.

 رضويان گفت:بنده اين ماه 600 ميلیون تومان به سازمان عمران كمك كرده ام و اكنون هم اعلام مي كنم كه در صورت رسيدن صورت وضعيت حاضر به پرداخت مطالبات هستم.

وي همچنين با قبول ضمني نقص و كاستي در طرح هاي دريا اظهار داشت:كوتاهي همواره وجود دارد اما ما هم اين توان را نداريم كه براي هر فردي يك مامور بگذاريم.

 رضويان از عزم جدي شهرداري در شناسايي علت و عاملان آتش سوزي انبار اين سازمان در ساحل فرح آباد خبر داد و گفت:طي چند روز آبنده گزارش آن را به شورا و مردم خواهم داد.



©2013 APG.ir