تعداد بازدید: 1867

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 3 مرداد 1391-20:11

تنها در کنار هم

ارتباط عاطفی و کلامی بین اعضای خانواده کمتر از ۱۵ دقیقه در روز شده است/صمیمیت در خانواده‌ها کاهش پیدا کرده است/مشکلاتی در حوزه اقتصادی وجود دارد که بر این مسائل دامن می‌زند/ درست است که ماهواره‌ها جمع آوری می‌شود اما مردم هنوز ماهواره نگاه می‌کنند و متاسفانه سیاست مشخصی برای مدیریت ماهواره‌ها نداریم.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،حسن موسوی چلک،رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران،متولد نوشهر:در ایران امروز ارتباط عاطفی و کلامی بین اعضای خانواده کمتر از ۱۵ دقیقه در روز شده و طبیعی است در چنین شرایطی صمیمیت در خانواده‌ها کاهش پیدا می‌کند.

 طی پژوهشی که انجام شده است، میانگین ارتباط عاطفی و کلامی بین اعضای خانواده کمتر از ۱۵ دقیقه در روز شده است و طبیعی است در چنین شرایطی صمیمیت در خانواده‌ها کاهش پیدا می‌کند و ارتباطات عاطفی و عطوفت و مهربانی که یکی از پایه‌ها و مولفه‌های خانواده است دچار مشکل می‌شود.
 
البته  مشکلاتی که در حوزه اقتصادی وجود دارد نیز بر این مسائل دامن می‌زند و ارتباط عاطفی را از بین می‌برد.بنابراین لازم است مهارت‌های زندگی به افراد آموزش داده شود و مشکل اصلی این است که مهارت حل تعارضات و اختلافات وجود ندارد و این ناآگاهی منجر به تشدید اختلافات و تبدیل شدن اختلاف به بحران می‌شود.
 
باید گفت امروز رسانه‌ها نقش ویژه‌ای دارند و رسانه تبدیل به یک عضو محوری خانواده‌ها شده است و درست است که ماهواره‌ها جمع آوری می‌شود اما مردم هنوز ماهواره نگاه می‌کنندو متاسفانه سیاست مشخصی برای مدیریت ماهواره‌ها نداریم.
 
وقتی افراد در خانواده‌ها از هم فاصله می‌گیرند با مشکل طلاق عاطفی مواجه می‌شویم و این گونه طلاق‌ها ممکن است منجر به خودکشی، همسر‌کشی و منجر به آسیب‌ها جبران ناپذیر بر روی فرزندان شود.
 
طلاق عاطفی این گونه نیست که در جایی ثبت شود و این افراد به دلیل برخی شرایط خانوادگی و برای حفظ آبرو از هم جدا نمی‌شوند و همدیگر را زیر یک سقف تحمل می‌کنند.
 
باید افرادی که دچار این معضل می‌شوند به مددکار اجتماعی و روان شناسان مراجعه کنند و قبل از رسیدن به مرحله بحرانی و نقطه‌ای که نتوانند موضوع را حل کنند،باید تدبیر کنند.
 
پیشنهاد می شود مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها باید در ارتباط با آموزش مهارت‌های زندگی اقدامات لازم را انجام دهند و باید از تمام ظرفیت‌های برای آگاهی و کسب دانش مهارت زندگی استفاده کنند.
 
همه باید بدانند هر چه بر روی مهارت زندگی و آشنایی با حقوق متقابل و کاهش آسیب‌های اجتماعی کار کنیم شرایط زندگی افراد بهبود خواهد یافت و مشکلات عاطفی کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.


  • مهران مازنیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 4 مرداد 1391-0:0

    مشکلات بزرگی داریم که ازآن بی خبریم ، طلاق عاطفی چه فراگیر شده و ما چقدر به آن کم توجهیم .


    ©2013 APG.ir