تعداد بازدید: 2457

توصیه به دیگران 4

جمعه 6 مرداد 1391-14:5

چرا خط فقر اعلام نمی شود؟/وزیر:بی خبرم

در گفت و گوی اختصاصی مازندنومه با وزیران تعاون،کار و رفاه اجتماعی و بهداشت مطرح شد:از خط فقر بی خبرم ، ما مسئول ارائه آمار در کشور نیستیم/نظر خاصی نظر خاصی درباره پیرشدن جمعیت کشور ندارم/مدافع طرح بیمه زنان خانه دار بودیم/امیدوارم طرح پزشک خانواده مشکل اعتباری نداشته باشد.


مازندنومه:شامگاه پنج شنبه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افتتاح طرح پزشک خانواده به مازندران سفر کردند.خبرنگار ما-کلثوم فلاحی-با عبدالرضاشیخ الاسلامی و مرضیه وحید دستجردی گفت و گو کرد.

*شیخ الاسلامی:خبر ندارم

مازندنومه: چه تمهیداتی برای جلوگیری از پیر شدن جمعیت کشور و افزایش موالید دارید؟

ما چه برنامه‌ای می‌توانیم داشته باشیم؟

مازندنومه:‌نمی‌دانیم، شما وزیر هستید.

با تدابیری که رهبری داشتند باید با دستگاه‌های اجرایی در این زمینه چاره‌اندیشی کنند و در دستور کار قرار گیرد اما اکنون نظر خاصی در این زمینه ندارم.

مازندنومه:‌بیمه زنان خانه‌دار در چه مرحله‌ای است؟

بیمه زنان خانه‌دار، طرحی بود که مطرح شد و ما هم مدافع آن بودیم ، اما در اجرا برای تامین منابع مالی، مسائلی وجود داشت و اکنون همکاران ما با معاونت حقوقی رئیس جمهوری و مرکز امور زنان و خانواده‌ همفکری می‌کنند که طرح خوبی در این زمینه ارائه و اجرا شود.

مازندنومه:کار سازمان بیمه سلامت چیست و چه زمان تشکیل می‌شود؟

کار بیمه سلامت خیلی مفصل است و نیاز به توضیح تفصیلی دارد. اساسنامه این سازمان تهیه شده و مقدمات تشکیل آن آماده است.

مازندنومه: چرا به صورت رسمی خط فقر را اعلام نمی‌کنید؟

چه کسی باید اعلام کند؟

مازندنومه:‌شما

من بی خبرم. ما مسئول ارائه آمار در کشور نیستیم.

مازندنومه:چرا حق بیمه برای اقشار مختلف، متفاوت است و بعضی مردم مجبور هستند برای پرداختن حق بیمه کمتر، به دروغ و یا تظاهر، به دنبال بیمه‌های ارزان‌تر بروند، مثلا یک جوشکار به دنبال بیمه باغداری می‌رود.

این تخلف است و همیشه در یک کشور ممکن است افرادی تخلف کنند. دولت و مسئولان کشور برای تقویت برخی بخش ها که نیاز به حمایت بیشتری دارند، تخفیفات و تسهیلاتی قائم می‌شوند و این خاص آنهاست . اگر کسی تخلف می‌کند باید با او برخورد قانونی شود.

*وحیددستجردی:امیدوارم طرح پزشک خانواده مشکل اعتباری نداشته باشد

مازندنومه:‌ نقاط مبهمی در خصوص اجرایی شدن طرح پزشک خانواده مطرح است. به طور مثال دانشجویانی که در شهرهای دیگری مشغول به تحصیل بوده و یا کسانی که به خدمت سربازی می‌روند،چگونه تحت نظارت پزشک قرار می‌گیرند؟ ‌

برای همه کسانی که به مسافرت و یا خدمت سربازی می‌روند و برای همه افراد این چنینی، مراکزی تعبیه شده است که به این مراکز مراجعه کنند.‌ با توجه به اینکه پرونده الکترونیک سلامت وجود دارد، مردم در زمان مسافرت مشکلی نداشته و در آن محل پزشکانی حضور دارند که به ویزیت بپردازند.

مازندنومه:‌اگر پزشکی در طرح پزشک خانواده، به مرخصی برود و یا به هر دلیل دیگر قادر به ویزیت بیماران نباشد، تکلیف افرادی که تحت نظارت آن پزشک هستند، چه می‌شود؟ ‌

اگر پزشکی به مرخصی برود، جایگزین او مشخص می‌شود.مشکلی که در برنامه پزشک روستایی وجود داشت، در پزشک خانواده وجود ندارد.

مازندنومه:‌ در صحبت‌هایتان اشاره کردید که طرح پزشک خانواده مشکل اعتباری ندارد، واقعا مشکل اعتباری وجود ندارد؟

امیدواریم حمایت‌ها ادامه پیدا کند و مشکل اعتباری هم وجود نداشته باشد.


  • همشهري جناب وزيرپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 7 مرداد 1391-0:0

    مردم منطقه نوشهر و چالوس بلاخص مردم خود روستا كندلوس كه زادگاه آقاي وزير است اصلا از كارش رضايت ندارند و هيچ كمكي به منطقه كجورنكرد وفقط شعار داد خدا كند كه استيضاح شود تا ريشه اش خشك شود.يا علي مدد

    • شنبه 7 مرداد 1391-0:0

      خوبه دیگه.آقای وزیر با همولایتی خودش هرگز حاضر به مصاحبه یا گفتگو نشد.باز خدارو شکر که با همکار ما در مرکز استان گفتگو کرد.

      کنا پش واش بره


      ©2013 APG.ir