تعداد بازدید: 2198

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 8 مرداد 1391-0:27

ای چشمه‌ی خورشيد، مهر تو درخشيد

گزارش(اظهارات طاهایی،حمیدی،امیری،گرجی،دامادی)+گزارش تصویری از افتتاح نمایشگاه فرهنگ رضوی در ساری

 


مازندنومه،کلثوم فلاحی:روز شنبه نمایشگاه فرهنگ رضوی با حضور استاندار مازندران در ساری گشایش یافت.هفتم تا دوازدهم مردادماه، هفته فرهنگ رضوی است.چکیده اظهارات طاهایی و برخی مدیران استان درباره این هفته در پی آمده است:

-------

* سید علی‌اکبر طاهایی،استاندار مازندران:برگزاری نمایشگاه فرهنگ رضوی، فرصتی است که از این رهگذر، به آموزه‌های بلند و انسان‌ساز امام هشتم مراجعه جدی‌تری داشته باشیم.

از نظر تقویمی، برگزاری نمایشگاه هفته رضوی در مازندران با ماه رمضان مصادف است و ‌صاحب این انقلاب و سرزمین و هویت ما، پیکر مطهر و ملجا منور امام رضا است.

*محمد علی امیری،مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: امسال حدود 50 هزار نفر از دانش‌آموزان در برنامه هفته فرهنگ رضوی مشارکت می‌کنند.

سال گذشته 20 هزار نفر از دانش‌آموزان مازندران در برنامه‌های هفته رضوی و جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) مشارکت داشتند و‌ امسال حدود 50 هزار نفر از دانش‌آموزان در این برنامه مشارکت می‌کنند.


*محمد دامادی،نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس: بسیاری از مشکلات اجتماعی را با پیروی از سیره ائمه می‌توان حل و فصل کرد و سیره امام رضا (ع) یک روش مدیریتی و برنامه‌ریزی شده در مقابل مسئولان قرار می‌دهد.



*قاسم گرجی،مدیرکل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان مازندران: مشکلی در ترویج برنامه‌های رضوی و یا افکار امام رضا (ع) نداریم اما نحوه انتقال این فرهنگ مهم است.

یک بخش از نمایشگاه فرهنگ رضوی، با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و ما برنامه‌های مختلفی برای ارائه در این نمایشگاه تهیه کرده‌ایم که یکی از این برنامه‌ها تهیه کارت‌هایی با احادیث امام رضا(ع) است که در اختیار کودکان قرار می‌گیرد و سپس تصویر ذهنی خود را در قالب نقاشی ارائه می‌کنند.

غرفه نقاشی و سفالگری را در نمایشگاه فرهنگ رضوی برپا و ‌از مربیان خوبی دعوت کردیم تا کودکان و نوجوانان با راهنمایی این مربیان،نمادهای مربوط به امام رضا(ع) با موضوعات دینی را به وسیله هنر سفالگری، درست کنند.

غرفه قصه‌گویی رضوی را هم در این نمایشگاه برپا کردیم. چون میزبان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی هم هستیم از برگزیدگان جشنواره سال گذشته دعوت کردیم که برای مخاطبان در این نمایشگاه، به قصه‌گویی بپردازند و قصه‌های برگزیده سال گذشته در قالب لوح فشرده توزیع می‌شود.

در این نمایشگاه، کارگاه ادبی و کتاب‌خوانی با کتاب‌هایی در حوزه کودک و نوجوان و موضوع امام رضا(ع) هم برگزار می‌شود. برنامه شعرخوانی، معرفی کتاب‌هایی در خصوص امام رضا و شخصیت آن حضرت و امام‌زادگان مازندران که با امام رضا (ع) نسبت دارند از دیگر برنامه‌های در حاشیه برگزاری نمایشگاه رضوی است.‌

*بهرام حمیدی،مدیرکل صداو سیمای مرکز مازندران: دشمن بیکار ننشسته و با جنگ نظامی، کودتا، جنگ اقتصادی، تحریم ها و اکنون هم با جنگ رسانه‌ای به هویت زدایی از جوانان ما چشم دوخته است.

دین فراتر از جغرافیا و حکومت است و ما به عنوان یک رسانه، باید به این موضوع بپردازیم.

هر کشاورز مازندرانی بخشی از توشه‌ی کشت محصول را برای زیارت بارگاه امام رضا(ع) هزینه می‌کند.

زیارت آن حضرت و شناخت مقام امام رضا (ع) دو بحث متفاوت هستند.‌اینکه چرا امام رضا به ایران سفر کرد ، چه اقداماتی داشت و دشمن با آن امام چگونه برخورد کردمسائلی است که باید به آن پرداخته شود.



  • دوشنبه 9 مرداد 1391-0:0

    اميدواريم اين خرج كردن ها جواب تهاجم فرهنگي را بدهد.


    ©2013 APG.ir