تعداد بازدید: 4143

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 12 مرداد 1391-16:3

شهرداري 24 ساعته/عبوري:با اتوبوس نیا‌مده‌ام

متن+حاشيه+عكس از توديع و معارفه شهرداران قديم و جديد ساري/‌قد ما کوتاه است و میکرفون هم فاصله دارد/با حجازی پنج سال و دو ماه رفاقت کردیم/اگر عبوري در کار خود موفق نباشد خانواده هاي شهدا آسیب می‌بینند/‌میدان ساعت 100 سال قبل برای تردد ارابه و گاری ساخته شد/به گونه‌ای می‌نویسند که انگار من و حجازي در مقابل هم تیر و تفنگ داریم/خدمات شهری باید 24 ساعته به مردم ارایه شود.


مازندنومه،كلثوم فلاحي:مراسم تودیع و معارفه شهردار ساری پیش از ظهر پنج شنبه در سالن اجتماعات معاونت برنامه‌ریزی استانداری مازندران برگزار شد.گزارش ما را از اين مراسم بخوانيد.

-------

*از حجازي تشكر مي كنم

 سرپرست شهرداری ساری در این مراسم اظهار داشت‌:‌از خدمات پنج ساله حجازی در سمت شهردرای ساری تشکر می‌کنم.

سید مرتضی رضویان تصریح کرد:‌ از همه مدیران و همشهریان مي خواهم برای سربلندی شهر، یاور باشند چراکه هر اندازه جوانان در این جایگاه حضور یابند موجب سربلندی است.

*مردم را رعیت محسوب می‌کنند

به گزارش مازندنومه،رئیس شورای شهر ساری در اين مراسم گفت:‌قد ما کوتاه است و میکرفون هم فاصله دارد.

فرامرز نقیبی با بیان اینکه شورا انتخاب خوبی داشته، افزود:‌ انتخاب دامادی جوان 31 ساله به اکثریت آرا مردم ساری هم در انتخابات مجلس ، نشان از همین مساله دارد، البته مسن‌ترها ناراحت نشوند.

 وی با اشاره به اینکه از زحمات پنج ساله حجازی تشکر می‌کنم و جا داشت که حجازی در این مراسم حضور می‌یافت، تصریح کرد:‌ با حجازی پنج سال و دو ماه رفاقت کردیم ،نمی‌دانم رفاقت را چه‌طور باید معنا کرد.

 این مسئول ادامه داد:‌استیضاح حق قانونی شورا است و حجازی هم در طول مدت پنج سال کارهای زیربنایی بسیاری در سطح شهر انجام داد.

وی با بیان اینکه در تیرماه امسال، دوبرابر سال گذشته درآمد داشتیم، متذکر شد:‌ مردم ارباب رجوع هستند و ما خدمتگزار، متاسفانه در برخی مناطق، مردم را رعیت محسوب می‌کنند.

رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه ساری نیاز به حمایت و مساعدت مالی دارد، گفت:‌ما از مساعدت‌ها راضی هستیم اما رضایت ما، رضایت مردم شهر نیست.

 وی با بیان اینکه مشکلات شهر ساری مربوط به چهار سال اخیر نیست، تصریح کرد:‌ ما آزمون بزرگی در پیش داریم و انتخاب عبوری در این آزمون تاثیرگذار است.

 نقیبی خطاب به شهردار جدید اظهار داشت: از مشاوران ساروی در امور شهرداری بهره ببرید ، این روند پیش از این در شهرداری معمول نبوده است.

 وی با بیان اینکه امروز نقدهایی بر ما وجود دارد که منصفانه و صادقانه است، اضافه کرد:‌ اگر عبوری برادر سه شهید نبود، کارش تا این اندازه سخت نمی‌شد، اگر در کار خود موفق نباشد خانواده هاي شهدا آسیب می‌بینند.

*‌ کوچه آشتی کنان زیاد داریم

بر اساس اين گزارش،نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت:‌ نقیبی با حرارت کامل و اشرافیت خوب، دغدغه‌ها و مشکلات مرکز استان را مطرح کرد.

سید رمضان شجاعی کیاسری ادامه داد:‌ مشکلات شهر ساری به دو-سه بخش تقسیم می‌شود.

 وی با بیان اینکه بخشی از این مشکلات مربوط به زیرساخت‌های گذشته است، گفت:‌میدان ساعت 100 سال قبل برای تردد ارابه و گاری ساخته شد و می‌دانیم که اين میدان دیگر ظرفیت مرکز شهر بودن را ندارد.

شجاعی با اشاره به کوچه‌های تنگ و باریک در سطح شهر، متذکر شد:‌در ساری کوچه آشتی کنان زیاد داریم.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه بنا داریم به عنوان نماینده در کارهای اجرایی کشور و استان دخالت فیزیکی داشته باشیم، یادآور شد:‌ فضا و شرایط کشور عادی نیست و فشارها بر جمهوری اسلامی زیاد است.

شجاعی خاطرنشان کرد:‌در جمهوری اسلامی مسئولی نیست که بخواهد به نظام خیانت کند و اگر هم وجود داشته باشد بسیار اندک است.

 وی با بیان اینکه طاهایی را انسان متدین و دین باوری می‌دانم و ارادت ویژه‌ای به او دارم ، یادآور شد: نمی‌خواهیم مسئولی را به کم کاری متهم کنیم.

شجاعی با اشاره به اینکه حجازی از دوستان قدیمی من است، گفت:‌ گاهی در رسانه‌ها به گونه‌ای می‌نویسند که انگار ما در مقابل هم تیر و تفنگ داریم، ما با هم دوئل بازی نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای حجازی در مسئولیت جدید آرزوی توفیق دارم، تصریح کرد:‌ با عبوری کار کردم و با او محشور هستم، زمانی که می‌خواستم از وی در صداو سیما در پست‌های مدیریتی استفاده کنم هم نگرانی‌هایی داشتم.

*یک روز ما هم باید برویم

 دیگر نماینده مردم ساری در این مراسم گفت:‌ در نسل نوي این کشور جا افتاده که جوانان، فارغ‌التحصیلان مکتب روح‌الله کبیر هستند.

محمد دامادی با بیان اینکه من فرزند خدمتگزار هستم، تصریح کرد:‌هم شهردار زاده هستم و هم نماینده زاده، پدرم شاگرد مکتب امام بود و فارغ‌التحصیل مردم.

وي با اشاره به اینکه این مردم چیزی از ما نمی‌خواهند، افزود: این مردم کمبود فضای سبز را تحمل می‌کنند اما نقایص در کار، کم توجهی‌ها و بی‌مهری‌ها و بداخلاقی منِ دامادی را تحمل نخواهند کرد.

 وی با بیان اینکه اعضای شورا در انتخاب شهردار، آبرو گذاشتند، یادآور شد:‌این‌ها به مردم بدهکار هستند.

دامادی اظهار داشت:‌به عنوان نوکر این مردم خواهش می‌کنم بحث کمربندی ساری مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مرکز استان کمربندی ندارد و این تاسف‌بار است، گفت: تلاش‌های زیادی در دوران خدمت شهردار خدمتگزار صورت گرفته است.

دامادی افزود: یک روز ما هم باید برویم و نسل جدید بر سر کار بیایند.

 وی با بیان اینکه می‌خواهیم روند توسعه ادامه یابد، تصریح کرد: شان مردم مازندران آن چیزی نیست که امروز می‌بینیم، شان مردم مازندران صرفا فضای سبز نیست، هنوز در رابطه با فرهنگسرا، کمربندی و سایت اداری مشکل داریم.

دامادی با اشاره به اینکه دست همه مسئولان از استاندار در راس تا پایین را می‌بوسم، یادآور شد:‌ انتظار ما این است که مرکز استان رشد کند.

 وی با بیان اینکه من داماد شهید اکبری هستم و همسرم یک ساله بود که پدرش شهید شد، خاطرنشان کرد:‌ روزی که قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس را داشتم همسرم به من گفت اگر نمی‌توانی از خون پدر شهیدم دفاع کنی، نرو ؛ گفت می‌دانم که رای می‌آوری اما اگر توانمند نیستی، نرو.

دامادی خطاب به شهردار جدید ساری گفت:‌روح برادران شهیدت اینجا نشسته‌اند ، می‌دانم خوش فکر هستی اما خواهش می‌کنم برای مازندران و مرکز استان بیش از این تلاش کن.

 وی با بیان اینکه حجازی، برادر عزیز ِ پدرم در این مراسم حضور ندارد، اظهار داشت: از خدمات این ژنرال جابه‌جا شده تشکر می‌کنم و ان شاء ا... در سمت جدید موفق باشد.

 دامادی با اشاره به اینکه بیش از سه هزار مهندس در ساری فعال هستند، گفت:‌شورای راهبردی تشکیل داده و از این ظرفیت استفاده کنید.

*تولید ثروت در مازندران باید قوت یابد

به گزارش مازندنومه، استاندار مازندران هم در سخنانی اظهار داشت:‌ از زحمات حجازی در دوران انجام خدمت تشکر می‌کنم.

سید علی‌اکبر طاهایی با بیان اینکه شهر ساری را باید به سمت سرسبزی و گلدان‌آرایی ببریم، تصریح کرد:‌ نه اینکه شهرداری گلدان بخرد و گل بکارد، فرهنگ گلدان‌آرایی باید نهادینه شود.

 وی با بیان اینکه نهاد شورایی، نهاد بسیار مبارکی است، ادامه داد: نمایندگان مجلس، سطح اختیارات شهرداران را ارتقا دهند.

 استاندار مازندران با اشاره به اینکه مثل همه عرصه‌های خدمتی که افراد خود را در حیطه وظایف قانونی می‌یابند، خاطرنشان کرد: شورا هم روند رو به تکامل دارد.

 وی با بیان اینکه تولید ثروت در مازندران باید قوت یابد، گفت:‌شهروند ثروتمند تلاش می‌کند شهرداری مقتدرتری داشته باشد.

طاهایی با اشاره به اینکه بودجه در تراز شهر ساری نیست، یادآور شد:‌گاهی حجازی زنگ می‌زد که الان نگران پرداخت حقوق هستم.

*خدمات شهری باید 24 ساعته به مردم ارایه شود

 شهردار جدید ساری با بیان این که اعضای شورا با انتخاب من، ریسک بزرگی کردند ،گفت: من هم ریسک بزرگتری انجام دادم که در عمر باقی مانده شورا این مسئولیت را با تمام مشکلات پذیرفتم.

 مهدی عبوری افزود: شهرداری را با 1900 نیرو و مبلغ64 میلیاردتومان بدهی تحویل گرفتم.

 وی با برشمردن موانع و مشکلات مدیریت شهری مواردی را برای مدیریت بهتر شهری عنوان کرد و یادآور شد:‌ باید منابع در آمدی را تقویت کرد و کشف منابع جدید درآمدی از جمله راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

وی با تاکید بر این که مدیران شهرداری ها باید برای پیشبرد شهر برنامه ریزی داشته باشند،گفت:خدمات شهری باید 24 ساعته به مردم ارایه شود نه این که پس از پایان ساعت اداری قفل بزرگی بر در شهردرای زده شود.

 عبوری افزود:هزینه و درآمدهای شهرداری باید مدیریت شود.

 وی با اشاره به ایجاد اتاق فکر در راستای تقویت هم اندیشی برای پیشبرد مسایل و مشکلات شهری،یادآورشد:کمتر صحبت کنیم و بیشترعمل نماییم.

شهردار جدید با بیان این که باید از تجربه موفق سایر شهرها برای پیشبرد شهراستفاده کرد،افزود:پل زیر گذر قائم شهر به درستی اجرا شده است و در این زمینه می‌توانیم الگو بگیریم.

 وی با اشاره به اینکه بعضی از پروژه ها به اجبار توسط شهرداری در حال انجام است،گفت:تغییر گرایش از پروژه های پر هزینه به کم هزینه از دیگربرنامه ها است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به احداث پل کابلی داراب ، خاطرنشان کرد:‌انتهای پل بن بست است.

عبوری با بیان این که هیچ اصرای برای انجام پروژه های همزمان نیست،گفت:چرا باید مسئولیت 10 پروژه را به طور همزمان پذیرفت و نتوان آن را انجام داد؟

 وی یادآور شد:‌کمربندی شمالی تا پایان سال افتتاح می‌شود.

 عبوری اذاعان کرد: امیدوارم دغدغه ای را که در انتخاب شهردار داشته اند برای تخصیص بودجه داشته باشند.

 وی با بیان اینکه با اتوبوس نیا‌مده‌ام ادامه داد:‌از نیروهای توانمند فعلی استفاده می‌شود.


  • جمعه 13 مرداد 1391-0:0

    خوشم میاد از دروغ نگفتن درماه صیام ...

    • فوق العادهپاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 13 مرداد 1391-0:0

      آقا يكي بگويد اين ... كه در ساري به... و ...شهرت دارد الان در ميان مديران در صف اول چه مي كند همين چيزها هست كه مسئولان را بدنام معرفي مي كند مردم به اين... چند سال پيش حانه اجاره نميدادند مي گفتند او ... و... است حالا كنار مديران است و عكس به مردم نشان ميدهد مردم هم اين رفتار را تعميم داده و به حساب كشور مي گذارند ميخواهيد تاييد كنيد ميخواهيد نكنيد

      • جمعه 13 مرداد 1391-0:0

        آقای عبوری مگر میشود بدون باند وگروه به قدرت رسید باز هم که شعار دادی

        • امير اشرفيپاسخ به این دیدگاه 0 0
          جمعه 13 مرداد 1391-0:0

          قابل توجه شوراي شهر و شهرداران ديگر شهرهاي مازندران و خصوصا بهشهر كه تبديل به ويرانه شده است. شهرداري كه بايد بازنشسته شود و سالها بدون تخصص، خيابانهاي شهر را وصله پينه مي كند و شوراي شهر كه هيچ خبري از آن نيست. كاش خبرنگار مازندنومه سري به جلسات شوراي شهر بهشهر بزند و تنها از ساري و قائمشهر گزارش ندهد.

          • جمعه 13 مرداد 1391-0:0

            حجازی حقیقتی بر گونه سازندگی

            • پنجشنبه 12 مرداد 1391-0:0

              با رمل و اصطرلاب باید فهمید که شهردار جدید ساری کدام یک از این مردان است . این چه طرز گزارش نویسی و رپرتاژ است ؟ اهمیت آدم ها را باید درست نشان داد .

              • پنجشنبه 12 مرداد 1391-0:0

                خسته شديم از بس شعار شنيديم.ازبس گفتيم اميدواريم اين ده بزرگ يعني ساري روزي شهر ميشود خود اميد هم از ما خسته شده است.اما چه كنيم كه ما ايرانيها و مازندراني ها همواره اميدواريم بدون حركتي.


                ©2013 APG.ir