تعداد بازدید: 2227

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 16 مرداد 1391-8:43

تحقیق و تفحص از استانداری،سلیقه یا قانون؟

 چند پرسش از احمد مقیمی/چون طرح تحقيق و تفحص از استانداری مازندران را جناب آقاي مقيمي پيگيري مي نمايند و ايشان در دوره قبلي مجلس شوراي اسلامي نيز نماينده شهر ما بوده اند، بايد پرسيده شود كه چرا در موارد عديده مشكلات در مازندران سكوت كرده و کار خاصی از شما ندیدیم؟


مازندنومه؛یاداشت مهمان،رضا اشرفی:در چند روز اخير خبري منتشر شد كه مجمع نمايندگان مازندران در مجلس شوراي اسلامي خواستار طرح تحقيق و تفحص از استانداري مازندران شده اند ؛ گويا چشم هاي بيناي نمايندگان مجلس، تخلفاتي را در عملكرد استانداري مازندران مشاهده نموده اند كه به ناچار بايد از طريق قوه مقننه به نتيجه برسد، شايد هم پيگيري هاي وكلاي ملت از طريق وزارت كشور و سازمان بازرسي به نتيجه ي دلخواه نرسيده است.

اما هر شهروند ساكن در جغرافياي مازندران حق دارد تا از وكلاي خود سئوالاتي را بپرسد و وكيل موظف خواهد بود تا به پرسش هاي موكل خود پاسخ گويد، در غير اين صورت وظيفه و حق وكالت مخدوش شده است.

 نمايندگان عزيز ما مستحضرند همانگونه كه در ايام تبليغات انتخاباتي با شيوه هاي مختلف و گردهم آيي و جلسات مختلف، تنور دوستي ها و وعده ها به گرم ترين نقطه اعتماد مي رسد، اميد است اين اعتماد و ارتباط تداوم داشته و دلسردي و احساس فراموشي شهروندان را موجب نشود.

حال سئوالاتي را از نمايندگان محترم و بالاخص از جناب آقاي احمدمقيمي -نماينده مردم بهشهر، نكا و گلوگاه -دارم که پیشقراول طرح تحقیق و تفحص از استانداری است:

 1- آيا طرح تحقیق و تفحص از استانداری مازندران توسط مجمع نمایندگان مازندران انجام گرفته است یا خود ایشان؟

2- آيا جناب آقاي مقيمي نماينده مجمع نمایندگان مازندران است؟ و چرا تاکنون سایر نماینده ها چیزی در این باره نگفته اند؟

 3- در سايت خبرگزاري مهر آمده است كه: (نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از همه اختیارات نمایندگی خود برای دفاع از مردم مازندران استفاده خواهم کرد). چرا ايشان نفرموده اند كه: (از همه اختیارات نمایندگی خود برای دفاع از مردم مازندران استفاده خواهيم کرد؟)

4- نظارت و بررسي عملكرد اجرايي از وظايف نمايندگان مجلس محسوب مي شود. آيا مجمع نمايندگان تاكنون عملكرد استانداري مازندران را با مراجعه به وزير كشور پيگيري نموده اند؟

 5- چون طرح تحقيق و تفحص را جناب آقاي مقيمي پيگيري مي نمايند و ايشان در دوره قبلي مجلس شوراي اسلامي نيز نماينده شهر ما بوده اند، بايد پرسيده شود كه چرا در موارد عديده مشكلات در مازندران سكوت كرده و کار خاصی از شما ندیدیم؟ مثلا" چرا در مورد تبديل روستاها به شهر و شهرها به شهرستان و طرحي خاموش براي دو پاره كردن استان مازندران،سكوت كرديد؟یا چرا نسبت به الحاق گدوك سوادكوه به فيروزكوه و خطيركوه به سمنان سكوت كرده بوديد؟

6- چرا در مورد دو تكه كردن جزيره ميانكاله توسط استان تازه تاسيس گلستان پيگيري جدي نداشتید و چرا با اصرار در تاسيس پالايشگاه در كنار جزيره ميانكاله، به هيچ توصيه زيست محيطي و اعتراضات كارشناسان خبره توجه نکرده اید؟

7-شما به عنوان يكي از نمايندگان مازندراني در مجلس شوراي اسلامي، چند بار در مورد رژيم حقوقي درياي خزر نظر داده ايد و چقدر در مورد حفظ سهم تاريخي آن تلاش نموده ايد؟

8- شما نسبت به عدم اجرای آزادسازی سواحل دریای خزر در راستای قانون برنامه چهارم معترض هستيد. سهم شهرهايي كه شما نماينده آن هستيد، چگونه اعاده مي شود؟

 تمام ساحل شرق مازندران در اختيار كارخانجات و بندر قرار دارد. بياييد سواحلي كه به اسامي مختلف و نام استان هاي ديگر در منطقه وجود دارد را آزاد نماييد ، نه اينكه با اصرار و تخلف زيست محيطي سعي در جاده سازي در محل استقرار زيستگاه پرندگان مهاجر و حيات وحش ميانكاله کنید؛تخلفي كه موجب شد تا بسياري از استادان دانشگاهي براي حفظ اين تالاب بين المللي به مقام معظم رهبري نامه بنويسند.

9-نبود نظارت بر عملکرد شهرداری های استان يكي از اعتراضات به حق شماست. چرا نگاهي به عملكرد شهرداري و وضع شهر خود نداريد؟ با توجه به وجود چندين رشته تخصصي معماري و عمران در دانشگاه هاي شهر ما و حضور متخصصين رشته شهرسازي، مديريت شهري ما كه بايد براي دوره بازنشستگي به استراحت بپردازد، بدون تخصص لازم بر صندلي شهرداري تكيه زده است؟

كدام شهر را در ايران سراغ داريد كه خيابان اصلي اش با دو مسير عبوري، يكطرفه باشد؟ شهري پر از دست انداز و پينه هاي آسفالت و سرعت گيرهاي بلند كه با كوچكترين باران، لبريز از آبهاي سطحي مي شود.

گزارش عملكرد مكتوب شهرداري بهشهر را ببينيد و رقم هاي نجومي آن را با عملكرد اجرايي آن مقايسه نماييد. آيا مي دانيد شهرداري بهشهر دويست و پنجاه ميليون تومان از بودجه هاي حاصل از عوارض شهري را به شركتي خصوصي داده است تا در بيرون از حوزه ي شهري، صرف توسعه گردشگري كند؟

 10-اگر استفاده از مدیران بازنشسته در سطح معاونین استانداری تخلف است و يا موجب مسدود شدن حضور نيروي جوان جوياي كار مي شود، با توجه به آمار بالاي بيكاري در مازندران و مهاجرت جوانان ما به استان هاي همجوار به خصوص استان سمنان، بياييد از اشتغال مجدد صدها بازنشسته در ادارات، كارخانجات، بانكها و ... جلوگيري نماييد تا نيروهاي تازه نفس و كارآ، سكان حركت اقتصادي و فني استان را به دست گيرند و بازنشسته ها براساس قانون اشتغال، استراحت كنند.اصلا" یک سئوال دیگر:آیا خودتان تاکنون نیرو/نیروهایی را برای اشتغال به صورت سفارشی به استانداری مازندران معرفی نکرده اید؟

اميدواريم دقت و دلسوزي شما در مسير برون رفت از مشكلات استان، همه جانبه و با توكل بر خداوند و انجام رسالت نمايندگي باشد و در ذهن كسي اين شائبه به وجود نيايد كه اين اقدام بر اساس سليقه و يا اعمال سليقه و تفكر گروهي و باندي انجام مي پذيرد. یا مثلا" این که گفته می شود از استاندار خواسته اید فرمانداران نکا و بهشهر(که این یکی سفارشی خودتان بوده است)را تغییر دهد در حالی که به خصوص فرماندار نکا عملکرد بدی نداشته است و استاندار دلیلی برای این تغییرات ندیده ،بنابراین شما این گونه سروصدا به راه انداخته اید!

جناب آقاي مقيمي! نامه شما بهانه اي بود تا بار ديگر به مشكلات مردمي كه شما لباس نمايندگي آن را بر تن كرده ايد، آگاه شويد و نمايندگان ديگر استان نيز از اين وظيفه بري نمي باشند.

اميد كه وكلاي ما مانند ايام انتخابات با مردم خود ارتباط داشته و در خيابان و كوچه هاي شهرشان قدم بزنند و از نزديك و بي واسطه با مشكلات شان آشنا شوند.

 بياييد با هم دعای یکی از روزهای ماه مبارک رمضان را زمزمه كنيم: اللَّهُمَّ لاتُؤاخِذْني فيهِ بالْعَثَراتِ ، وَ اَقِلْني فيهِ مِنَ الْخَطايا وَ الْهَفَواتِ ، وَ لا تَجْعَلْني فيهِ غَرَضاً لِلْبَلايا وَ الأفاتِ بِعزَّتِكَ ياعِزَّ المُسْلمينَ. خداوندا! در این روز مرا به لغزش هایم مؤاخذه مکن و عذر خطاهایم را بپذیر و مرا هدف تیر بلاها و آفت های عالم قرار مده، به حق عزت و جلالت ای عزت بخش اهل اسلام!


  • دوشنبه 16 مرداد 1391-0:0

    كسي كه كامنت با عنوان دانشجو نوشته مشخصه كه بهشري نيست،زيرا علاوه بر متن كه راوي بارها اعلام كرده و اشاره داشته كه همشهري مقيمي ،ميتوانست از فاميلي راوي كه اشرفي ميباشه متوجه بشه كه همشهريشه.اشرفي از اون دست فاميلي هاي مختص بهشهره.

    • دوشنبه 16 مرداد 1391-0:0

      نگارنده ي ساروي حمله نكن آرام باش !
      ساخت پالايشگاه در بهشهر حتمي است اما در پشت كوه و در برهوت كياسر خبري از پالايشگاه نيست سرمايه گذار هم نميآد

      • دوشنبه 16 مرداد 1391-0:0

        آقای مشایی ترجیح داد که بودجه مازندران بیشترش بره غرب استان،به استانداری چه ربطی داره!! آقایان زورشان به مشایی نمی رسد دارند به استاندار گیر میدهند.

        • دوشنبه 16 مرداد 1391-0:0

          تمام بودجه ها را برد شرق استان . طاهایی باید بره

          • دوشنبه 16 مرداد 1391-0:0

            من از آقای مقمی عزیز درخواست دارم به مسایل مهمتر استان فکر کنند و چالش و حاشیه ایجاد نکنند. اولویت استان فعلا این چیزها نیست.شما می توانید ابهامات تان را از وزیر کشور و دیگران بپرسید و او را حتا استیضاح کنید.بگذارید استاندار کار خودش را بکند و و قت او را نگیرید

            • دوشنبه 16 مرداد 1391-0:0

              نمیدانم وظایف نمایندگی که می گوید در همه امور تحقیق و تفحص شود موضوع مهمتری برای تحقیق نبود؟!!کدام استان رفته استاندار ی اش را استیضاح کند؟ مگر خود این اقای فرماندار منصوب و سفارش شده نماینده محترم نبوده؟پس چه شده دوباره به استاندار می گوید آنها را عوض کن؟! مگر استاندار باید بنشیند تا نمایندگان بگویند فلانی را عوض کن و فلانی را بگذار جایش؟ لطفا نمیندگان دیگر استان با صراحت بیتان کنند که موضوع چیست؟

              • دوشنبه 16 مرداد 1391-0:0

                خوب است تحقیق و تفحص از امثال آقای مقیمی هم در دستور کار قرار گیرد زیرا ایشان و هم مسلکانشان در دولت مسبب این اوضاع هستند آنروزی که همه مخالفان دولت را دشمن نظام و انقلاب معرفی کردید و مزاحمتهای مضاعف برایشان ایجاد نمودید باید به فکر ازبین رفتن منابع کشور ایجاد اختلاس های سریالی و سایر مفاسد و... می بودید
                اگر شما به عنوان ماینده به وظیفه خود عمل می کردی تا حداقل دولتی ها را پاسخگو به عملکردشان می کردید امروز این اتفاق نمی افتاد پس شما و تفکر جریان راست ناکارآمد باید پاسخگوی این نابسامانی ها باشید

                • همشهری/بهشهرپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  دوشنبه 16 مرداد 1391-0:0

                  مطلب خوبی بود.من فکر نکنم این تحقیق و تفحص بجای بسد.تحقیق های دیگر به کجا رسید مگر؟فایده ای ندارد.از وزیر سئوال کنند و استان را ملتهب نکنید

                  • دوشنبه 16 مرداد 1391-0:0

                    راه ساده تر بجای این همه جنجال این است که وزیر را به مجلس بکشانند و سئوال و اسیضاح کنند نه اینکه طرح تحقیق و تفحص بدهند و وقت خانه ملت را بگیرند.تازه چه قدر مهم است برای نمایندگان غیرمازندرانی و حتی نمایندگان غرب استانی که در این طرح شرکت کنند؟اینها فرصت سوزی است

                    • دوشنبه 16 مرداد 1391-0:0


                      وظایف نماینده مجلس
                      متاسفانه بسیاری از مردم و گاها خود نماینده ها امور اجرایی را جزء وظایف نماینده مجلس می دانند در حالی که این وظایف بر عهده دستگاه های دولتی و قوه مجریه می باشد.
                      نمایندگی منصبی است که از طریق انتخابات و رأی مردم فعلیت می‌یابد و دارای ویژگی‌های زیر است:

                      اول اینکه مقامی ملی است.
                      اینکه مقامی ملی است، نمایندگان مجلس هر یک منتخب حوزه انتخابیه معینی هستند، اما نمایندگی‌ آنان عام و از سوی همه ملت ایران است؛ چون بر اساس اصل ۶۷ قانون اساسی، نمایندگان به گونه‌ای سوگند یاد می‌کنند که به معنای نمایندگی از طرف همه مردم کشور است نه حوزه انتخابیه‌ای خاص.
                      البته این به معنای نفی ارتباط نمایندگان با مردم حوزه انتخابیه خود نیست.

                      دوم اینکه نمایندگی‌، امری کلی است.
                      اینکه نمایندگی‌، امری کلی است که و نمایندگان هم در حدود اختیاراتی که به گونه فردی به آنها داده شده است و هم در حدود وظایف و اختیاراتشان به گونه گروهی تحت عنوان مجلس شورای اسلامی به وظایف خود عمل می‌کنند.

                      سوم اینکه نمایندگی غیر قابل عزل است.
                      اینکه نمایندگی غیر قابل عزل است، یعنی انتخاب‌کنندگان (بر خلاف وکالت در حقوق خصوصی)،‌ نمی‌توانند هر وقت لازم بدانند، نماینده خود را عزل‌کنند، و نماینده می‌تواند تا پایان دوره نمایندگی خود، بدون اجبار برای پاسخگوی به موکلین به طور مستقل مشغول انجام وظیفه شود.
                      دیگر اینکه مقام نمایندگی‌ دارای دو ویژگی زیر است:

                      اول اینکه قائم به شخص است.
                      یعنی این مقام به هیچ عنوان قابل‌واگذاری به دیگری نیست و نماینده منتخب مردم نمی‌تواند مقام خود را به دیگری واگذار کند.
                      بند اول اصل ۸۵ قانون اساسی به صراحت به این موضوع اشاره کرده است.

                      دوم اینکه مقام نمایندگی مشارکتی است نه شخصی و مستقل.
                      یعنی نمایندگان به صورت مشترک در تصمیم‌گیری‌های مجلس شرکت می‌کنند و مصوبات با رأی اکثریت به تصویب می‌رسد و به نام مجلس اعتبار و شایستگی اجرا می‌یابد.
                      وظایف اصلی نمایندگان مجلس چیست؟
                      نمایندگان مجلس و به طور کلی مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی دارند:
                      الف ـ قانونگذاری
                      ب ـ نظارت تحقیق و تفحص:
                      طبق اصل ۷۶ قانون اساسی «مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد».
                      بر این اساس موضوع تحقیق و تفحص عام است و شامل کلیه بخش های کشور علاوه بر وزارتخانه ها و دولت می گردد.

                      • یک معلم ساده دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        دوشنبه 16 مرداد 1391-0:0

                        سلام به سایت وزین مازندنومه که تاکنون آنرا به انصاف وعقلانیت دیده ام ولیکن مطلب فوق مرا کمی مردد نمود .بنده بهشهری نبوده و با بهشهر مراوده ای ندارم .ولیکن در قالب عضوی از خانواده بزرگ تبرستان کهن به این پهنه عشق می ورزم وحسب تحصیلات خود در حوزه مدیریت سیستم وبهره وری به مطالب جناب آقای اشرفی که نمیدانم از کجاست وچه تحصیلات وسوابقی دارد که عرف است مازندنومه مهمان خود را معرفی می نمود نکاتی را وارد میدانم البته نه تنها در مقام آقای مقیمی که از برجسته ترین نمایندگان ولایتمدار وشایسته مردم در مجلس میباشد بلکه برای آرا وانتخاب مردم بزرگوار وفهیم آن حوزه انتخابیه احترام قائلم . سئوالاتی در ذهنم از عکس العمل مازندنومه نقش بسته است که مختصرا عرض می نمایم1-چرا مازندنومه اصل خبر به نقل از آقای مقیمی را منتشر نساخت؟15 بند (http://shomalefarda.com/index.php?option=com_contentview=articleid=22978) 2 که این مهم مخاطبین را مکدر می سازد .2-اقای مقیمی پیش تر رییس مجمع نمایندگان استان بود واظهارات ایشان در ان منصب موجود است که از کلماتی مانند-ما- وخواهیم- استفاده نمود ولیکن در موضوع فوق وفق جایگاه قانونی خویش بهره گرفته ومانند بسیاری از مسئولین از-ما - بی جا استفاده نکرده است .ضمنا این موارد مطروحه از اقای اشرفی لجاجت وبهانه جویی را درمصاف با این دلایل متقن نشان می دهد 3-چرا های بعدی شما نیز به شما بر میگردد اگر شما این موارد را وارد می دانستید چرا پیش تر با این وسعت کلام ننگاشتید 4-لباس عزت برتن اقای مقیمی را مردمی پوشاندند که بصیرت دارند لذا گرد وخاکی بر آن با حاشیه سازی نمی نشیند البته امیدوارم کاندیدای مورد حمایت اقای اشرفی دوره بعد بتواند معقولانه وبا حمایت اندیشمندان به مجلس را یابد . در خاتمه از سایت مازندنومه تمنا دارم جهت تنویر افکار عمومی اصل مطلب را به نقل از نماینده شجاع وجسور ملت مازندران منتشر سازد ضمنا مرعی شدن بند های 15 گانه را پیگیر شود .بسیار متاسف خواهم شد خود را از بازدید سایت شما محروم سازم.

                        • دوشنبه 16 مرداد 1391-0:0

                          آقاي استاندار بابلي بودجه استان ميبره بابل و استاندار تنكابني ميبره تنكابن و رامسر..حالا شما هزاران دليل و ادله بياوريد واقعيتي كه استانداران تمام توجهشون به شهر خودشون ميباشد تغييري نميكنه.آقاي مقيمي خواهش ميكنم كاري كنيد كه لااقل در مازندران بودجه مستقيما به فرمانداري هاي شهرستان اختصاص داده بشه نه به استانداري.


                          ©2013 APG.ir