تعداد بازدید: 2140

توصیه به دیگران 29

دوشنبه 16 مرداد 1391-16:56

دور از شان و آداب/پیشکسوتان،جلسه تجلیل را ترک کردند

حاشیه های مراسم روز خبرنگار در آمل/در این جلسه قرار بود از ده پیشکسوت خبرنگار در آمل تجلیل شود که دو تن از این چهره ها:صالح رجایی و مدرسی در مراسم حاضر نشدند و 5 تن دیگر نیز برنامه را به نشانه اعتراض ترک کردند.


مازندنومه:مراسم تجلیل از خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار،پیش از ظهر دوشنبه در آمل برگزار شده بود،با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش مازندنومه،در این مراسم امام جمعه آمل،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،فرماندار آمل،رییس ارشاد آمل و جمعی از خبرنگاران حضور داشتند.

در این جلسه قرار بود از ده پیشکسوت خبرنگار در آمل تجلیل شود که دو تن از این چهره ها:صالح رجایی و مدرسی در مراسم حاضر نشدند و 5 تن دیگر نیز برنامه را به نشانه اعتراض ترک کردند.

بر اساس این گزارش،بر خلاف انتظار ، علاوه بر این پیشکسوتان روزنامه نگاری،تعدادی از جوان ها نیز که برخی در روابط عمومی دستگاه ها فعال بودند و کار خبری چندانی هم نکرده اند در ردیف تجلیل قرار گرفتند و حتی جلوتر از پیشکسوتان بالای سن رفتند و هدیه خود را دریافت کردند!

این حرکت خلاف قاعده باعث شد 5 تن از پیشکسوتان از جمله استاد قدرت الله حسن زاده-پیشکسوت روزنامه نگاری که از تهران دعوت شده بود-نیز چهره هایی مثل لطف الله آجدانی،حسن ترحمی،فرخزاد و نعمت قربانی مراسم را به نشانه اعتراض و رعایت نشدن آداب تجلیل و شان آن ها ترک کنند.

به جز حدود 40 نفر از تجلیل شوندگان و تعدادی از مسئولان، جمعا" آمار حاضران در سالن به 60 نفر هم نمی رسید و بقیه صندلی های سالن خالی بود و در واقع افراد دعوت شده خودشان برای خودشان دست می زدند!

به گفته یکی از حاضران در مراسم،مسئولان برگزار کننده قول داده بودند که اشکال های برنامه سال گذشته را جبران کنند اما ضعف ها هم چنان باقی ماند و رضایت چهره های پیشکسوت جلب نشد.


  • یک خبرنگار زن آملیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 16 مرداد 1391-0:0

    من خودم در جلسه آمل حضور داشتم. با اینکه یکی از خبرنگاران زن بودم که جایزه هم گرفتم اما واقعا جلسه باعث شرمندگی بود وقتی با پیشکسوتان مطبوعات برخورد شایسته ای نمیشود آدم احساس بدی پیدا میکند. الان پشیمانم که کاش من هم جایزه خود را نمیگرفتم در جایی که عده ای جایزه گرفتند که حتی دو مقاله و یادداشت هم منتشر نکرده اند. جای تاسف است.


    ©2013 APG.ir