تعداد بازدید: 2676

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 22 مرداد 1391-23:58

شب قدر،المپیک و تلویزیون ما

دعا برای پیروزی قهرمانان مان در المپیک حق است،وليكن پيروزي يك قهرمان كه قهرماني او تا حدودي مسجل است را به شب هاي قدر نسبت دادن يك حركت ضدارزشي است كه درميان مدت و درازمدت تاثيرات منفي فراوانی برجاي مي گذارد/آيا ورزشكاران آمريكائي يا چيني و.....كه موفق شدند مدال هاي طلا و نقره را درو كنند،درشب قدر قرآن به سركردند؟


مازندنومه،دکتر سیف الرضا شهابی:دعا از يك طرف سبب آرامش روح انسان مي شود و ازطرف ديگر درخواستي است از قدرت لايزال الهي براي نائل آمدن به خواسته ها و خداوند منان مومنان را ترغيب وتشويق به دعا مي مي فرمايد: "مرا بخوانيد تا اجابت كنم درخواست شما را"
 
بدون شك بهترين شكل دعا هم اين است كه ضمن درخواست از خداوند براي گشايش كارها ، بايد دل را در نهايت به خداوند بسپاريم تاهرچه صلاح دانست و خير در آن بود،همان روي دهد،چرا که در پاره ای از مواقع عكس درخواست شخص دعاكننده روي مي دهد كه حتما مصلحت در اين بوده است.

از اين كه مردم ايران در ايام مسابقات المپيك ازخداوند بخواهند ورزشكاران ايراني را موفق كند تا درسكوي قهرماني قرارگيرند ، يك درخواست و دعاي حق است و قابل تحسين وليكن پيروزي يك قهرمان كه قهرماني او تا حدودي مسجل است را به شب هاي قدر نسبت دادن يك حركت ضدارزشي است كه درميان مدت و درازمدت تاثيرات منفي فراوانی برجاي مي گذارد. البته ممكن است براي كوتاه مدت تاثيراتي در بخشي ازجامعه كه از رابطه علت و معلول بي اطلاعند،داشته باشد.

براي مثال درشب 19 رمضان كه در اعتقاد شيعيان يكي از شب هاي قدر است،گزارشگران صدا و سيما تمام تلاش شان اين بود كه موفقيت بهدادسليمي و سجاد انوشيرواني و...را -كه تاحدودي مشخص بود صاحب مدال مي شوند-به اين شب و قرآن به سركردن و دعاي مردم نسبت دهند و روي اين موضوع به طور گسترده مانور دادند.

مادران و پدران و نزديكان و همشهريان اين ورزشكاران را هم نشان دادندكه قرآن به سر كرده اند.(بگذريم ازاينكه اين افراد اگر چه به ظاهربر سرشان قرآن بود، چشم شان به تلويزيون دوخته شده و تمام فكر و حواس شان به جاي آنكه به مفهوم واقعي قران و خدا ودعا باشد،به مسابقه بود! )

درشب بيست و سوم همين ماه كه باز هم بنابر اعتقاد شيعيان يكي ازشب هاي قدر است،سه كشتي گير آزادكار كشورمان روي تشك رفتند و قطعا خانواده و دوستان و همشهريان اين سه نفر هم دراين شب،قرآن به سرشدند كه اين ورزشكاران روي سكوي قهرماني قرار بگيرند، درصورتي كه يكي از آن ها حذف شد و دو نفر ديگر فقط توانستند درسايه تلاش و همت غيرقابل وصف شان به مدال برنز دست پيدا كنند.

حال سئوالاتي براي فكرهاي جستجوگر پيش مي آيد،این که:

1-مگراين شب قدر با آن شب قدر و یا اين قرآن به سر با آن قرآن به سر تفاوت دارد كه يك شب قهرمان مي سازد و يك شب به زحمت صاحب برنز مي كند؟

2-آيا ورزشكاران آمريكائي يا چيني و.....كه موفق شدند مدال هاي طلا و نقره را درو كنند،درشب قدر قرآن به سركردند؟

همان طور كه درابتداي اين نوشتار به آن اشاره شد،دعا و درخواست از خداوند يك حقيقت مسلم است كه خداوند در نظام خلقت قرار داد و خودش از مومنان مي خواهد او را بخوانند تا اجابت فرمايد،وليكن نسبت دادن موفقيت یک ورزشکار و سکوت در قبال موفق نشدن ورزشکار دیگر در همان شب قدر،دوگانگي و تضادی پديد مي آوردكه حل آن به سادگی دشوار نیست.

  • مـــعجزه خامــوشپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 23 مرداد 1391-0:0

    به اين ميگن : "استفاده ابزاري از دين"

    • دوشنبه 23 مرداد 1391-0:0

      خوب بود نشانه ...مردم ایران

      • صفری سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        دوشنبه 23 مرداد 1391-0:0

        کاش ادامه قران به سرکه مردم عزیز همشهریهای ما
        به خیابانها آمدند ودرشب قدر وضربت خوردن مولای متقیان علی (ع)که بهدادعزیزبارخصت ازایشان به روی تخته رفته بودجشن گرفته بودن رومینوشتید
        مااینجور که به عزاداریهایمان اهمیت میدهیم به تولد واعیادمان که جشن دراعیادبزرگ ثوابش به همان میزانی است که درعزای ائمه اطهاربه سوگ مینشینیم اهمیت نمیدهیم
        برای ماجشن درشب ضربت وشب قدر چه معنی میدهد؟؟؟وزنه 208کیلوبادستان بهدادبالارفت قرانها روکنارگذاشتند وکف زدندای کاش قدر این شبهای عزیزوقران که هرچه داریم ازاین شب وازاین کتاب آسمانی است را بیشتر بدانیم. یاعلی

        • دوشنبه 23 مرداد 1391-0:0

          ايكاش همه مردم ايران مانند شما روشنفكر بشوند

          • دوشنبه 23 مرداد 1391-0:0

            مطلب جالبي بودنبايدازاعتقادات ديني ومذهبي مردم استفاده ابزاري كرد


            ©2013 APG.ir