تعداد بازدید: 3168

توصیه به دیگران 4

سه شنبه 24 مرداد 1391-12:45

آرزوهای کوچک

مقایسه غرب استان با استان البرز قیاسی است مع الفارق،زیرا کرج به دلیل سال ها همجواری باتهران،پایتخت صنعت ایران محسوب می شود که قیاس آن با غرب مازندران بیشتر یک شوخی است/تعدادی در غرب مازندران که هرگز خود را مازنی ندانسته و آرزوی دیرینه شان هم تجزیه و اضمحلال مازندران بود و هست ، از هرفرصتی برای تجزیه مازندران استفاده می کنند.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،بهمن صادقی لاریمی:موفقیت و دست آوردهای انسان ها بستگی به آرمان ها و آرزوهای آنها دارد.

آنهایی که دارای دید بلند و استراتژیک هستند، قطعا موفق تر از آنهایی هستند که باریک بین اند و انتظار و آرزوهای کوچک دارند.

عده ای که بحث جدایی از استان را سر می دهند استدلال شان هم این است که چند استان در کشور وجود دارند که از استان تازه تاسیس آنها کوچک ترند، در نتیجه ماهم می توانیم در عین کوچکی استان شویم؛ به عنوان مثال از استان البرز نام می برند.

مقایسه غرب استان با استان البرز قیاسی است مع الفارق، زیرا کرج به دلیل سال ها همجواری با پایتخت، ،محل استقرار مهمترین صنایع کشور ، به عبارتی پایتخت صنعت ایران محسوب می شود که قیاس آن با غرب مازندران بیشتر یک شوخی است.

استان دیگری که آنها مثال می زنند استان قم است، این استان هم به دلیل ویژگی های خاص خود، مرکز و پایتخت فرهنگی مذهبی ایران بوده و یکی از مهم ترین پایگاه های قدرت معنوی نظام محسوب می شود و هرگز با غرب مازندران قابل قیاس نیست.

بقیه استان هایی که کعبه آمال جدایی خواهان هستند و در مثال ها از آنها نام می برند استان هایی هستند که در بین استان های کشور از نظر شاخص های مهم اقتصادی ،اجتمایی و...از آخر اول هستند!

جای تعجب اینجاست چرا باید آرزوی هم استانی های ما این قدر کوچک باشد؟ کاش دنبال آرمان ها و آرزوهای بزرگتری بودند.

حتما می دانید اگر دانش آموزی برای نمره دوازده درس بخواند هشت هم نمی گیرد. همه دنبال بزرگی و کسب رتبه های بزرگ هستند ولی تعدادی در غرب مازندران که هرگز خود را مازنی ندانسته و آرزوی دیرینه شان هم تجزیه و اضمحلال مازندران بود و هست ، از هرفرصتی برای تجزیه مازندران استفاده می کنند و به نوعی به نام مازندران و مازندرانی حساسیت دارند!

به عنوان مثال فقط از یک نمونه نام می برم ، اگر سری به سایت های جدایی خواهان در همین روزهای اخیر بزنید، در حالی که بیشتر روزنامه های معتبر خارجی و داخلی خبر دلاورمردی های جوانان ایران زمین در المپیک را بازتاب داده بودند که تعدای از این نا آوران هم مازنی بودند، این سایت های جدایی خواه حتی کلامی نگفته و ننوشته اند. اینها نشان دهنده چیست؟

در صورتی که این افتخارات متعلق به همه ایرانیان است نه مختص به مازنی ها ، بنده که در استان دیگری خدمت می کنم تمام رسانه ها و سایت های محلی این جا به این موفقیت ها پرداخته و به آنها افتخار کردند اما آنها که در داخل استان بودند صرفا از روی بخل و حسادت به نام مازندران و مازندرانی کلامی نگفته و ننوشته اند!

این سایت ها دعواهای خانوادگی ، بگو مگوهای معمولی فرماندار،شهردار ،شورای شهر و...در شرق و مرکز استان را که حتی ارزش خبری هم ندارند،با آب و تاب منعکس می کنند و دنبال نقطه ضعف و بزرگ کردن آنها هستند ولی کلامی از این موفقیت های تحسین برانگیز نگفتند!

متاسفانه تعدادی از نخبگان در همان مناطق که دنبال آرزوهای بزرگ برای خودشان هستند(!)شغل و آینده خود را با این درخواست (جدایی خواهی) پیوند زده و از همین حالا متوجه شدند که کارهای بزرگ و اساسی توان و قدرت بزرگ می خواهد و آنها در توان خود نمی بینند که مشکلات اساسی و زیربنایی استان را حل کنند از این رو و بر اساس ناچاری به روش های از مد افتاده و پوپولیستی روی آورده اند.

این عده خاص و معدود، آرزوهای بزرگ را برای خود و آرزوهای کوچک را برای مردم می خواهند و متاسفانه عده ای هم دنبال آنها هورا می کشند!

این جماعت ازبه اصطلاح نخبگان، برای تثبیت شغل شان در آینده ، بسته به نوع و مکان جلسه، زود جو گیر شده و حرفایی می زنند که در حال حاضر با توجه به وجود این همه مشکلات در مازندران اصولی و منطقی به نظر نمی رسد و آنها بهتر از هرکس دیگر می دانند که تکه پاره کردن نقشه استان یا جدایی درمان درد ما نیست و این گونه تبلیغات فقط عوام فریبی است.

هرگز فراموش نکنید که نام، افتخار و غرور مازندران و مازندرانی مربوط به امروز و دیروز نیست که بخواهد به دست شما آسیبی ببیند، قرن هاست که این نام در تاریخ کهن ایران زمین می درخشد و خواهد درخشید، چه شما باشید یا نباشید ،چه بخواهید چه نخواهید.


  • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 26 مرداد 1391-0:0

    مازندنومه ی عزیز وبلاگ مرا درقسمت روزانه اش پیوندزده است.نظرم در آن جا بیان شده.لطفاسری بزنید وبه آرشیو مردادوتیر هم .بویژه به مطلب سلام گرم مردی ازبابل به مردم خوب ساری عزیز.متشکرم:
    وبلاگ پروازعشق محمدعلی رضاپور:
    باب العشق .بلاگفا.کام

    • مصطفی - پونکپاسخ به این دیدگاه 0 0
      پنجشنبه 26 مرداد 1391-0:0

      شد زمین لبریز مسکین و یتیم ما گرفتار کدامین هیات ایم

      • چهارشنبه 25 مرداد 1391-0:0

        انهایی که دایه جدایی ازمازندران رادارند مازندرانی نیستند اگر دراحوال انها مطالعه کنید نه پدرشان ونه مادرشان مازندرانی نیستند وحتی درمازندران هم به دنیا نیامدند. انها ازمهاجرین دیگر نقاط کشورهستند .زبانشان را نگاه کنید یا کرد هستند یا ترک ویا گیلانی .عرق مازندرانی ندارند.بنا براین یکی دونفر ازتنکابنی ها یا رامسری ها را جلو می اندازند واززبان انها شعار استقلال ازمازندران سر می دهند .ضمنا وقتی ویلاها درمزارع سربرمی اورند وجمعیت بومی روستاها کمتر ازمهاجرین می شود نتیجه اش این است

        • کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
          چهارشنبه 25 مرداد 1391-0:0

          استان شدن غرب مازندران با این امکانات و جمعیت و وسعت کم بیشتر به لطیفه شباهت دارد تا واقعیت . مردمان غیور غرب مازندران خواهشا واقع بینانه به قضیه نگاه کنید و بدانید هیچگونه ویژگی برای استان شدن ندارید . نه جمعیت شما در حد استان شدن میباشد ، نه وسعت و امکانات و شرایط خاص استان شدن را دارید . پس خواهشا بیدلیل حرف نزنید .

          • مرکز استانپاسخ به این دیدگاه 0 0
            چهارشنبه 25 مرداد 1391-0:0

            با استقلال غرب استان موافقم مگر اینکه مدیریت کلان استان و سایر اجزا مدیریتی بطور منطقی بدست شایستگان و نخبگان بیافتد که بعید میدانم تشنگان قدرت اینکار را کنند.

            • چهارشنبه 25 مرداد 1391-0:0

              دوستان دید مطلب رو درست نمی خونید من ننوشتم خبر در خصوص پهلون سلیمی در سایر سایتها نیامده و چه سایتی بیشتر خبر ورزشی گذاشته نوشتم یادداشت دراین خصوص در سایت غرب استان نیز آمده و اتفاقا تحلیل و عکسشو هم گذاشتن . لطفا زود قضاوت نکنید
              موفق باشید

              • چهارشنبه 25 مرداد 1391-0:0

                وقتی بهداد در لندن طلا گرفت،یک دقیقه بعد مازندنومه یه مطلب زیب روز خروجی گذاشت.چند دقیقه بعد هم دومین مطلبش را روی خروجی گذاشت.آن وقع هیچ سایتی در کشور مطلب نگذاشته بودند.من همیشه سریعترین اخبار را در مازندنومه می خوانم.سریعتر از خبرگزاریهاست.تحلیلهای خوبی هم دارد.از نویسنده مطلب هم تشکر میکنیم

                • چهارشنبه 25 مرداد 1391-0:0

                  عجب دل خجسته اي داريد شماها مثل اينكه از اوضاع ايران خبر نداريد.كم كمك بايد بريم آذوقه جمع كنيم.

                  • رامسری تنهاپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    چهارشنبه 25 مرداد 1391-0:0

                    تا کی باید ما چوب بابلی ها و سارویها را بخوریم ؟ مگر ما انسان نیستیم ؟ مگر ما حق حیات و زندگی کردن نداریم ؟ تا کی باید زیر دست امثال بابلی ها و سارویها باشیم . منکه میدانم این مطلب بنده چاپ نخواهد شد ولی این را بدانید ما آرزو داریم از استان های بابل و ساری جدا شویم . اینطوری بابلی ها و سارویها با خبال راحت تمامی کارهایشان را میرسند . مازند نومخه اگر تفکر بابلی گرایانه و ساروی گرایانه نداری این مطلب من رو چاپ کن . خواهش میکنم

                    • چهارشنبه 25 مرداد 1391-0:0

                      آقای اشکان
                      دروغ توی روز روشن؟
                      مازندنومه اولین سایتی بود که از قهرمانی بهداد نوشت نه سایت غرب استان که البته اسم سایت رو هم اشاره نکردین.
                      آقای لاریمی زدی تو خال

                      • خبرنگار غرب استانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        چهارشنبه 25 مرداد 1391-0:0

                        اقای لاریمی
                        جلیل پور منصوری بچه کجاست که درباره بهداد سلیمی یاداشت نوشت تو یکی از سایت های شرق استان؟
                        احتمالا از فیلتر شکن استفاده نکردی و متوجه نشدی

                        • سه شنبه 24 مرداد 1391-0:0

                          من هم یک قائمشهری هستم که در تهران زندگی میکنم و مطالب سایتهای مازندرانی را هرروز میخونم منصفانه باید دید خدا وکیلی تنها سایتی که در خصوص پهلوان سلیمی یادداشت نوشت سایت غرب مازندرانی بود و اتفاقا خبرهای و مطالب شما را درخصوص موضوع استانی شدن همیشه بدور
                          از جانبداری منتشر کرده منهم دوست ندرم مازندران ضعیف بشه ولی مثل اینکه شما دارین مغرضانه می نویسید.

                          • سه شنبه 24 مرداد 1391-0:0

                            کامنت ها را گزینشی ثبت نکنید، لاریمی این همه بی احترامی به غربیها کرد یک جمله به او توصیه کردیم ثبت نکردید،لاریمی این یادداشت را نوشت تا کمی بزرگ شود و تخلیه شود.

                            • زمانی کیاسریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                              سه شنبه 24 مرداد 1391-0:0

                              یک بام ودوهوا چیست
                              درساری همه آقایان استان را متعلق به ساری می دانند و غربی ها را مازندرانی نمی دانند. نماینده محترم ساری تمام مدیریتهای استان را حق ذاتی وقطعی ساروی ها می داند. این واکنشها پاسخ به این حرفهای متعصبانه و بی منطق است. دراصل قبل ازاینکه ندای جدایی طلبی از غرب بیاید آقایان با مصادره مرکز استان و فامیل بازیهای عصرارتجاع- ساری را از بقیه استان جدا کردند. اولین قدم را برای تلطیف اوضاع باید آقای طبرسی و شجاعی با اصلاح فرمایشاتشان و عذرخواهی بابت صحبتهای توهین آمیزشان بردارند.
                              البته این خاص غرب نیست اکنون آمل و بابل و حتی بهشهر بطور چراغ خاموش با پیگیری فرمانداری ویژه تمرین استقلال می کنند. با این سیاست کوته بینانه و فامیل سالاری آقایان 10 سال دیگر ساری دیدنی است.
                              یک پیشنهاد به آقایان شما یکبار با اتومبیل شبها به رامسر سفرکنید و جاده کناره - کیفیت آسفالت - نورخیابان و تابلوها را از نور به بعد با قبل ازآن مقایسه کنید اگر هنوز مسلمانید حتما" از اینکه مسئول حکومت اسلامی در این استان هستید از شرم عرق می کنید

                              • سه شنبه 24 مرداد 1391-0:0

                                تقاضای من از جناب لاریمی این است که به جای پرداختن به ریخت شناسی در حوزه عوام فریبی در کلاسهای آموزشی رسانه، روزنامه نگاری و یادداشت نویسی شرکت کرده کمی از انشانویسی و اظهار نظر و تحمیل سلیقه به دیگران پرهیز کنند،این را جدی می گویم چون هر کسی را بهر کاری ساختند.

                                • خبرنگار غرب استانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                  سه شنبه 24 مرداد 1391-0:0

                                  اقای صادقی لاریمییییییییییی
                                  بخدا به همین زبون روزه قول میدیم وقتی استان جدید تشکیل دادیم به شما یه سمت مهم بدیم که مثل الان کمتر کمبودهایت رو بروز بدی

                                  • غریب مازندرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                    سه شنبه 24 مرداد 1391-0:0

                                    بنده هم کاملا با نظر جناب محمدی بر تقسیم مازندران به سه استان کاملا موافقم . آقایان مرکز نشین بابلی و ساروی چرا نمیگذارید ما به حق خودمان دست پیدا کنیم ؟ مگر از شما چه چیزی کاسته میشود ؟

                                    • سه شنبه 24 مرداد 1391-0:0

                                      بهترین راه حل این است که مازندران را به سه استان تقسیم کنند . . مازندران غربی به مرکزیت نوشهر و چالوس _ مازندران مرکزی یا طبرستان به مرکزیت بابل _ مازندران شرقی به مرکزیت ساری

                                      • سه شنبه 24 مرداد 1391-0:0

                                        بهمن صادقی لاریمی عزیز داری شر به پا میکنی؟؟؟؟؟؟احمدی کیه...مازندران رو عشق است

                                        • سه شنبه 24 مرداد 1391-0:0

                                          چشم ما بزرگتر فکر می کنیم. می خواهیم یه کشور مستقل بشیم. نمونشم واتیکان!!!! خوب شد؟؟؟؟


                                          ©2013 APG.ir