تعداد بازدید: 4009

توصیه به دیگران 4

يکشنبه 19 شهريور 1391-23:17

شهر بنرها/آیا زمان انتخابات است؟

به مردم وعده دادیم کمربندی تا پایان امسال به بهره برداری برسد اما با این روند تا پایان سال 92 به طول می‌انجامد/ماشینم را بفروشید و صرف خرید کاتر کنید/در این دوره المپیک از شهرهای دیگر عقب ماندیم که باعث خجالت زدگی ما شد‌/شهر به اندازه ای با بنرها و عکس‌های رنگی پر می‌شود که تازه واردها تصور می‌کنند زمان انتخابات فرا رسیده است.(گزارش+گزارش تصویری از جلسه شورای شهر ساری)


مازندنومه،کلثوم فلاحی:رییس شورای شهر ساری در جلسه علنی یکشنبه شب شورا اظهار داشت:‌ نماینده ویژه رئیس جمهوری فردا از پروژه کمربندی ساری بازدید می‌کند.

فرامرز نقیبی ادامه داد: شناسنامه املاک کمربندی را آماده و ارائه کرده‌ایم اما غیر از 5/3 میلیارد تومان، پول دیگری به ما نداده‌اند.

نقیبی متذکر شد: به مردم وعده دادیم که این کمربندی تا پایان امسال به بهره برداری برسد اما با این روند تا پایان سال 92 به طول می‌انجامد.

این مسئول با بیان این که رسانه‌ها فردا در حضور نماینده ویژه رییس جمهوری به کمک ما بیایند،افزود:گاهی اصحاب رسانه حرفهایی را می زنند که شاید من مسئول نتوانم.

وی با بیان اینکه روند فعالیت شهرداران در سطح شهر راضی کننده است اما کافی نیست، گفت:‌ سازمان عمران و فضای سبز باید از نظر مالی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

نقیبی تصریح کرد:‌امسال نخستین بار است که فضای سبز در گرمای فصل تابستان، زرد نشده و سازمان فضای سبز فعالیت بهتری نسبت به گذشته دارد.

وی با اشاره به اینکه دو سرمایه‌گذاری شهر بازی و تله‌کابین ، ساری را به شهری گردشگر پذیر تبدیل می‌کند، یادآور شد:‌ سعی می‌کنیم مانعی بر سر راه سرمایه‌گذار نگذاشته و نهایت همکاری را داشته باشیم.

نقیبی با بیان اینکه رنگ‌آمیزی دیوارهای مدارس به ویژه مدارس ابتدایی، هزینه چندانی ندارد، افزود:‌ ترمیم خط کشی عابر پیاده در مقابل مدارس و همچنین نوشتن پیغام‌های هشدار به رانندگان باید زودتر صورت گیرد تا خطری برای دانش‌آموزان پیش نیاید.

این مسئول با اشاره به جابه‌جایی دبیرستان شریف‌العما، یادآور شد:‌دوهزار متر فضای این دبیرستان به صحن امام‌زاده یحیی افزوده می‌شود.

نقیبی در پایان با اشاره به کیفیت لکه گیری آسفالت معابر و فقدان دستگاه کاتر در شهرداری تاکید کرد :حاضرم پیاده رفت و آمد کنم و ماشینم را بفروشید و صرف خرید این لوازم کنید.

 

*رضایی:‌ترافیک بسیار عجیبی از میدان ولی‌عصر تا سه راه جویبار داریم

مهدی رضایی فرح‌آبادی در جلسه شورای شهر اظهار داشت: چرخ محرکه‌ی کارکنان شهرداری ساری در حوزه اجرایی و اداری به حرکت درآمده است و اثرات آن را در شهر می‌بینیم.

وی متذکر شد: احداث چند کانال در حوزه آب گرفتگی به طور همزمان شروع شده که قابل ارزش است.

این مسئول با اشاره به اینکه خط کشی محل عبور عابر پیاده در سطح شهر و به ویژه در مقابل درهای ورودی مدارس انجام شود،گفت:‌ این کار در بعضی مناطق انجام شده اما کیفیت رنگ‌ مناسب نیست و البته محدودیت‌های زیادی هم برای خرید رنگ وجود دارد.

رضایی با تاکید بر روان‌سازی ترافیک شهری و ارائه راهکار با امکانات موجود، اظهار داشت:‌ حضور پلیس در سطح شهر به صورت نسبی وجود دارد.

وی تصریح کرد:‌ترافیک بسیار عجیبی از میدان ولی‌عصر تا سه راه جویبار داریم و نبود پلیس در این مسیر باعث این ترافیک شده و همواره هم آثار تصادف در مسیر دیده می‌شود.

این عضو شورا گفت:برخی پیاده روها بخصوص در خیابانهای مرکزی از جمله مدرس در شان شهروندان نیست و باید ساماندهی شود،در این بین جعبه ترانس های برق در بعضی جاها وضع نامناسبی پیدا کرده و حتی مزاحم آمد و شد مردم است.

عضو شورای شهر ساری متذکر شد:‌ شهردار ساری پیشنهاد احداث زیرگذر در میدان امام (ره) را به شورا داده بود که انتخاب مشاور برای این طرح در شورا مورد تایید قرار گرفت تا پس از آن به سمت احداث زیرگذر برویم و گره ترافیکی منطقه، باز شود.

وی با اشاره به اینکه همواره ادعا می‌کنیم که شهروندان متفکر و تحصیلکرده داریم، ادامه داد:‌ اما چه اندازه از این ظرفیت استفاده کردیم؟

رضایی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اجرایی شدن نظام پیشنهادها در شهرداری ساری، بهتر است از ظرفیت شهروندان استفاده شود.

 

*باقری:‌شهرداری چشم و گوش در سطح شهر بگذارد

جمال باقری در این جلسه اظهار داشت: شهرداری نسبت به ایجاد واحدی به نام کنترل و نظارت در سطح شهر ایجاد کند.

وی با بیان اینکه بارها بر احداث این واحد تاکید کرده‌ام،متذکر شد:‌ واحد کنترل و نظارتی که بر شهر نظارت داشته باشد در شهرداری ساری نداریم بلکه واحدی وجود دارد که نظارت نه چندان کاملی فقط بر ساخت‌و سازها دارد.

باقری تصریح کرد: واحد سدمعبر شهرداری تصور می‌کند فقط مکلف است که اگر جعبه‌ای از یک مغازه بیرون بود، تذکر دهد که جعبه را به داخل مغازه بگذارند.

وی یادآور شد:‌شهرداری تیمی را به عنوان چشم و گوش خود در سطح شهر بگذارد تا پایش‌گر هر منطقه باشند.

سخنگوی شورای شهر ساری گفت:تشکیل تیم نظارت و کنترل به یک دستگاه خودرو و دو نفر نیروی انسانی دارد و کار دشواری نیست.

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد:‌ هر سه شهردار مناطق، مهندس عمران هستند و پذیرفتنی نیست که آسفالت و لکه‌گیری به صورت ناقص انجام شود.

 

*محمدی:باید برای حضور ورزشکاران ساروی در المپیک بعدی برنامه‌ریزی کنیم

محمدحسن محمدی کیادهی در جلسه شورای شهر ساری در سخنانی اظهار داشت: در رابطه با برخی رویکردهای فرهنگی در سطح شهر تذکراتی دارم.

وی ادامه داد: پاسخگویی به عنوان یک اصل مهم باید از سوی شورای شهر مورد توجه بوده و شورا زمینه پاسخگویی به همه شهروندان را فراهم کند.

این مسئول با بیان اینکه در آینده بسیار نزدیک شاهد رخداد بزرگ بازگشایی مدارس هستیم، تصریح کرد:‌ لازم است در رابطه با بازگشایی مدرسه از تبریک و حضور در بازگشایی فراتر رویم.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما، سیل و سیلاب افزود: اکنون باید با امکانات کامل، خسارت‌های احتمالی را به حداقل برسانیم.

کیادهی با بیان اینکه ساری در المپیک دوره قبل نه تنها حضور پررنگ داشت بلکه مدال‌ هم به دست آوردیم، خاطرنشان کرد: اما در این دوره المپیک از شهرهای دیگر عقب ماندیم که باعث خجالت زدگی ما شد.

وی گفت:‌ باید برای حضور ورزشکاران ساروی در المپیک بعدی برنامه‌ریزی کنیم.

عضو شورای شهر ساری، اذعان داشت: مراسم استقبال و پاداش با ارزشی برای والیبالیست‌های پارالمپیک در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه اجازه ندهید هر پارچه نوشته بی‌معنایی بر سردر شورای شهر نصب شود، گفت: معضل فرهنگی که در حال گسترش است افراط بیش از حد معمول نصب بنر برای انتصاب‌ها است که مردم هم نگران هستند.

کیادهی تصریح کرد:‌شهر به اندازه ای با بنرها و عکس‌های رنگی پر می‌شود که تازه واردها تصور می‌کنند زمان انتخابات فرا رسیده است.

وی یادآور شد:‌ آیا نصب پارچه نوشته " انتصاب بجا و شایسته" فلان مسئول، برای تقویت آن مسئول مفید است و آیا این مطلب به جامعه نشاط و امید می‌دهد و یا این موضوع، بیانگر ناشایست و نابجا بودن مدیر قبلی است؟

کیادهی با اشاره به اینکه شهرداری مجوز نصب این گونه تبلیغات به ویژه پارچه‌های بی‌نام را که از طرف گروه و اقشار بی‌نام نصب می‌شود ندهد، افزود:‌فرد منصوب شده هم انزجار خود را با جلوگیری فوری از این پیام‌ها ابراز کند.

وی ادامه داد:‌به جای تبریک غیرضرور،تکراری و متعدد، سعی در ارائه پیشنهاد سازنده به مدیر باشند.

 

*احمدی:تبلیغات روی تاکسی طبق مصوبه وزارت کشور است

مهدی احمدی هم در این نشست اظهار داشت: شهرداری به دنبال ایجاد سامانه 137 است تا شهروندان نظرات خود را ابلاغ کنند.

وی ادامه داد: تبلیغات بر روی تاکسی‌ها طبق آیین نامه وزارت کشور است.

احمدی با بیان اینکه این طرح اختیاری بوده و اجباری نیست، تصریح کرد: در فاز نخست، 200 تاکسی از میان بیش از هزار تاکسی در سطح شهر ساری، مسئولیت این کار را بر عهده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه این کار به مزایده گذاشته شد، افزود: تبلیغات بر روی تاکسی‌ها از منابع درآمدی سازمان تاکسیرانی است که شرکت مرتبط به ازای هر تاکسی مبلغ 650 هزار تومان پرداخت می‌کند و 50 درصد از این پول به راننده تاکسی و 50 درصد هم به سازمان تاکسیرانی اختصاص دارد.

احمدی خاطرنشان کرد:‌ تاکنون در زمینه تبلیغات بر روی تاکسی‌ها هیچ اعتراضی نداشتیم.

 


*آقامیری:تبلیغات روی تاکسی باعث اعتراض شده است

سید محمد آقامیری در این جلسه درباره تبلیغات روی تاکسی ها اظهار داشت:برای انجام این تبلیغات سازمان تاکسیرانی به ازای هرتاکسی ماهیانه 120 هزار تومان دریافت می کند اما به راننده فقط 28 هزار تومان می دهد و این باعث انتقادات و اعتراضات شده است

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه انجام رنگ آمیزی یا آسفالت یا هرکار بی کیفیتی ، جز ایراد خسارت نیست،افزود: انتظار می رود نسبت به ارتقای کیفیت این قبیل خدمات اقدام شود.

وی در رابطه با مناقصه هایی که درشهرداری برگزار می شود تاکید کرد : باید به دور از حاشیه سازی و سیاسی کاری از کسانی استفاده شود که توان فنی لازم را دارا می باشند.


  • کردستانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 6 ارديبهشت 1392-0:0

    با سلام . اگه با نظر من موافق بودید حتما این مطلب را برای آگاهی مردم به عنوان تکلیف اطلاع رسانی نمایید

    از آنجا که تقسیم کار در شوراها در قالب کمیسیونهای 1-عمران و 2-فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و 3-بودجه ،مالی و حقوقی طراحی گردیده است -و حوزه فعالیت اعضای شورا مشخص و معین گردیده است و ازطرفی نیز فرآیند فعالیت و عملکرد شورا : ابتدا کشف و بررسی نیازهای عمومی و شهری و سپس ارائه راهکار و جلب نظر دیگر اعضا در جلسات شورا به عنوان قوه مقننه هر شهر، برای تصویب یک مصوبه در جهت رفع مشکلات ، معضلات ونیازهای شهروندان و در نهایت ارائه مصوبه به شهرداری به عنوان قوه مجریه هر شهر و نظارت بر اجرای صحیح آن مصوبه می باشد و همچنین تحقیقا شهروندان ما اگرچه در انتخابات شرکت میکنند ولیکن اغلب از حقوق شهروندی ، وظایف و اختیارات شورا و کمیسیونهای شورا بی اطلاعند ، لذا توجه به موارد ذیل برای انتخاب عاقلانه ، ضروری به نظر می رسد: 1-کشف و بررسی مشکلات و نیازهای مردم نیاز به وقت بیکاری و عدم مشغله کاری وفکری یک کاندیدا دارد 2-کشف و بررسی و ارائه راهکار برای رفع آن نیازها قطعاً متخصص به آن حوزه را می طلبد ، به زبان ساده تر مشکلات عمرانی توسط یک متخصص عمران راحتتر کشف و ارائه راهکار بهتری را خواهد داشت ،همانطور که مشکلات فرهنگی یک متخصص فرهنگ وهنر ، مشکلات بهداشتی یک متخصص بهداشت و در بقیه کمیسیونها نیز بایستی متخصصین مرتبط فعال باشند و در واقع اگر چنین نشود ما برای یک تیم فوتبال والیبالیست و یا بسکتبالیست را انتخاب کرده ایم 3-در صورت انتخاب به صورت تخصصی مقصرین و کسانی که در این زمینه دلسوزی و فعال نبوده اند را می توانیم شناسایی و مقصر بدانیم نه مجموعه شورای شهر را زیرا مطمئناً یک متخصص بهداشت ، درفعالیتهای عمرانی مقصر نیست و اگر در جایی تصمیم و رایی هم داده با اعتماد به متخصصین عمران این کار را کرده است.4-با انتخاب به صورت تخصصی کاندیدا مجبور می شود برنامه هایی در رابطه با کمیسیون تخصصی خود که مدعی آن است بدهد و لذا در این صورت برای مثال ، برنامه های عمرانی نمی دهد و ....و شهروندان نیز با بررسی برنامه ها بهتر خواهند توانست متخصصین اصلح را انتخاب نمایند 5- در این صورت کاندیدا مجبور است تخصص و تحصیلات خود را اعلام تا خدایناکرده مردم به گمان اینکه برای رفع مشکلات بهداشتی پزشک انتخاب کرده اند ،دکترای شیمی ویا .. انتخاب نکنند و یا اگر برای رفع مشکلات عمرانی مهندس انتخاب کرده اند ، مهندس مکانیک انتخاب نکرده باشند. 6 -رای به صورت تخصصی موجب می گردد در تیم شورا همه دروازه بان یا همه مهاجم نباشند بلکه در هرکمیسیون که خود دارای کمیته های متفاوت است چند نفر انتخاب شوند و. . . (گزیده ای از محتوای کتاب تأملی بر انتخابات شوراها و پیشنهادهای تئوری و عملی برای انتخاب متخصصین اصلح - نوشته جواد کردستانی)

    • سروینه باغپاسخ به این دیدگاه 0 0
      پنجشنبه 23 شهريور 1391-0:0

      اقایون شورای شهر که خودرا علامه دهر میدانند ایا شاهکار زیر گذر غیر استاندارد که به صورت غیر اصولی در زیر پل راهبند دخانیات اجرا میشود نمی بینند که برای رفع تکلیفی وتامین نظر تعداد انگشت شمار سرمایه دار (بازارچه در دست احداث) باچه نیتی انجام میشود معلوم نیست؟ چرا مطابق طرح تفصیلی سروینه باغ وبالا سروینه باغ رفتار نمیشود ؟چرا طرح تعریض خیابان شهید تقوی(چهارفصل سابق) مطابق طرح تفصیلی اجرایی نمیشود ؟ حتما منافعی برای اقایان نیست وگرنه خیلی زودتر ازتصور انجام میشد؟


      ©2013 APG.ir