تعداد بازدید: 3646

توصیه به دیگران 27

چهارشنبه 29 شهريور 1391-2:17

افق،روشن است

حاشیه نگاری مازندنومه از دیدار رهبر انقلاب با مردم مازندران/سفر رهبر انقلاب با کم ترین هزینه و بدون هر گونه ریخت و پاشی با حداقل دردسر برای مردم و در کمال نظم انجام شد/مثلث شر و فساد را ما نگفتیم،خودتان اسم آوردید(خنده حاضران)/افق ما روشن است،اما این به معنای این نیست که بالش نرم زیر سر بگذاریم.


مازندنومه،سردبیر:اوایل دهه هفتاد،زمانی که در تهران دانشجو بودم،بارها در نمازجمعه هایی که به امامت مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار شده بود،شرکت کردم.حلاوت آن نمازها و احساسات خاص آن دوران هم چنان با من است؛تا این که فرصت دست داد و بعد از سال ها در شامگاه سه شنبه 28 شهریورماه 91 بار دیگر از نزدیک پای سخنان و اظهارات حکیمانه رهبر انقلاب نشستم:نوشهر،دانشگاه امام خمینی نیروی دریایی ارتش.

از این دیدار که ابتدا تا انتهای آن حدود 4 ساعت به طول انجامید چند نکته و حاشیه را در دسترس مخاطبان قرار می دهم که مطمئنا" جای دیگری این مطالب را نخواهید دید.عکس های مراسم را از پایگاه(khamenei.ir)گرفته ایم.

*نور چشم ایرانی

-پیش از ورود به نوشهر گمان می کردم به جهت حضور مقام معظم رهبری در شهر ،فضای منطقه به شدت امنیتی و تحت کنترل باشد و مردم و راننده ها برای رفت و آمد دچار تضییقاتی شده باشند،اما برخلاف تصورم نوشهر مثل روزهای قبل بود و رفت و آمد و زندگی مردم خیلی عادی جریان داشت.

جالب تر این که به جز چند اداره و سازمان،از پارچه نوشته ها و بنرهای آن چنانی و هزینه هایی که در سفر برخی دیگر از مسئولان وجود دارد،خبری نبود و سفر رهبر انقلاب با کم ترین هزینه و بدون هر گونه ریخت و پاشی با حداقل دردسر برای مردم و در کمال نظم انجام شد.

-پس از ساعت 5 عصر،درهای دانشگاه به روی مردم باز شد.بسیاری از ملاقات کنندگان از ساعت ها پیش جلوی مکان سخنرانی رهبر انقلاب منتظر ورود بودند.حضور بچه ها در کنار پدر و مادرشان از صحنه های جالب توجه مراسم بود.

-جلوی در ورودی دانشگاه امام،فردی نامه های مردمی را جمع می کرد.

-حاضران موقع ورود با شربت و شیرینی پذیرایی شدند و پس از پایان یافتن مراسم نیز بسته هایی به آنان داده شد تا به عنوان شام میل کنند.

-در ورودی علاوه بر سربند و پرچم مقدس ایران،به حاضران برگه ای داده شد که روی آن شعری در وصف مقام معظم رهبری نوشته شده بود و در واقع خیرمقدمی بود که به محض ورود رهبر انقلاب،حاضران آن را دسته جمعی خواندند:

کشتی ولایت را /ناخدای دورانی

ماه آسمان عشق/نور چشم ایرانی

بیم موج و طوفان نیست/تا تو نوح ما هستی

زنده ایم و وقتی تو/جان و روح ما هستی ...

-نمایشگاهی در قسمتی از ورودی برپا شده بود که در آن بخش هایی از ويژگی ها و خط مشی و اندیشه های سیاسی،اخلاقی و سیره زندگی و مبارزات آیت الله خامنه ای را به تصویر کشیده بود.

-با وجود این که در هر دقیقه افراد زیادی وارد دانشگاه می شدند،برخورد ماموران مناسب بود و حتی به خاطر معطلی چند دقیقه ای،از مردم عذر می خواستند.

-مکان سخنرانی فضای باز صبحگاه دانشگاه بود که با موکت مفروش شده بود.

-هر چند بیشتر مدعوین نیروهای مسلح و خانواده های آنان بودند،برخی مسئولان ارشد و میانی استان و اهالی رسانه و مردم عادی نیز بین حاضران دیده می شدند.

-پس از اعلام مجری،یکی از دانشجویان ترم چهارمی دانشگاه امام،آیاتی از قرآن را تلاوت کرد و سپس گروه تواشیح دانشجویان نیروی دریایی قطعه ای را که برگرفته از یکی از سوره های قرآن بود، اجرا کرد.

-در حالی که هزاران نفر در فضای صبحگاه مشترک داتنشگاه حاضر شده بودند و دیگر جایی برای نشستن نبود،نماز مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام محمود مشایخ-امام جمعه نوشهر-برگزار شد.تعدادی از حاضران به دلیل نبود فضای نشستن،ایستاده بودند و برخی نیز به خاطر ضیق جا نتوانستند نماز را به جماعت بخوانند.

-پس از نماز جماعت،کلیپی پخش شد و دقایقی بعد مقام معظم رهبری برای ایراد سخنرانی تشریف فرما شدند.مردم ذوق زده بعد از ورود رهبر انقلاب،به سمت جایگاه حرکت کردند و مجری مراسم،بارها از آنان خواست در جای خود بنشینند.

-این شعارها در مراسم سه شنبه شب سر داده شد:

صل علی محمد/نایب مهدی آمد

ما همه سرباز توایم خامنه ای/گوش به فرمان توایم خامنه ای

ای رهبر آزاده/آماده ایم آماده

خونی که در رگ ماست/هدیه به رهبر ماست

این همه لشگر آمده/به عشق رهبر آمده

صل علی محمد/رهبر ما خوش آمد

-پیش از سخنرانی مقام معظم رهبری،امیر دریادار حبیب الله سیاری-فرمانده نیروی دریایی ارتش-چند دقیقه صحبت کرد و خیر مقدم گفت.

*افق روشن است

-مقام معظم رهبری در ابتدای سخنان خود جمع حاضر را نمونه ای گلچین شده از ملت بزرگ ایران توصیف کردند و فرمودند:در جمع شما برادران و خواهران عزیز،احساس آمادگی برای کارهای بزرگ در هر انسانی زنده می شود.

-گروه تواشیح دانشجویان دانشگاه امام نوشهر، سوره انا فتحنا را به صورت عربی و فارسی اجرا کردند که مورد تفقد رهبر انقلاب قرار گرفتند و ایشان فرمودند:برنامه خوبی بود و این آیات تاکید دارد که هر سختی در کنار خود،گشایش و آسایشی دارد.

-آیت الله خامنه ای تذکر دادند که صفات و مناقبی را که متناسب با خاتم الانبیا و خاتم الاوصیا-حضرت ولی عصر(عج)-است،نباید تنزل و به ایشان(رهبر انقلاب) نسبت داد.

-آیت الله خامنه ای با قرائت شعری، حضرت مهدی(عج)را به نوح کشتیبان تشبیه کردند و اظهار داشتند:امت اسلام در دوران های مختلف فراز و نشیب هایی داشته است،گاه به گل نشسته ،گاه دچار ذلت شده اند و همه این ها ناشی از این است که سوار کشتی نشده اند و اگر واقعا متوسل و متمسک به کشتی نجات شوند،مسلما" پیروزی از آن هاست.

-ایشان در جای دیگری از اظهارات خود بیان داشتند:حرف اصلی این است که ملت ما به واسطه بیداری اسلامی که پیش از سایر کشورها به آن دست یافت،در مسیر خوبی حرکت می کند.ما قبل از انقلاب جزو کشورهای عقب مانده و بی تاثیر بودیم،البته گاه جرقه هایی روشن می شد اما فضا آن قدر سنگین بود که این جرقه ها تاثیری نداشت تا این که انقلاب به پیروزی رسید.

-رهبر انقلاب ادامه دادند:بیداری اسلامی چیز مبارکی است و ما از اول از آن استقبال می کردیم،اما بین انقلاب ما و بیداری اسلامی مردم منطقه فرق های زیادی وجود دارد.

-ایشان با نقل خاطره ای از یک رهبر آفریقایی فرمودند:یکی از رهبران معروف دنیا آمدند ایران و من برای او تشریح کردم که انقلاب ما چگونه به دست آمد و از نقش بی بدیل مردم گفتم که بدون سلاح و کمکی از سوی بیگانگان آمدند وسط میدان و این بدون ایمان عمیق،امکان ندارد.

مقام معظم رهبری افزودند:هر جا ملت ها حاضر به فداکاری باشند و جان شان را کف دست بگذارند،پیروزند.آن رهبر آفریقایی رفت و مدتی بعد همین حرکت در آن کشور به راه افتاد و بر یکی از قدرت های خبیث پیروز شدند و کشورش نجات یافت.

-ایشان ادامه دادند:امروز جموری اسلامی ایران مجبور نیست حرف هیچ قدرتی را بپذیرد و بر اساس منافعش پیش می رود.(تکبیر حاضران) وضعیت کشور هم از سال های اولیه بهتر و مستحکم تر شده است.شاید آن سال ها دشمنان ما گمان می کردند که می توانند نظام ما را سرنگون کنند،اما اکنون می دانند که توانایی این کار را ندارند.

-رهبر انقلاب در ادامه بیانات خود به دستاوردهای علمی کشور اشاره کردند و اظهار داشتند:من 25 سال پیش از همین دانشگاه نیروی دریایی نوشهر بازدید کردم،البته بارها این جا آمده ام،الان هم آمده ام و دیدم که پیشرفت ها قابل ملاحظه و شگفت آور است.همه جای کشور همین طور است.حرکت رو به جلو و پیشرفت است.

-رهبر انقلاب ادامه دادند:عده ای از دانشمندان محترم و خدوم که نیت خیر هم دارند،نامه نوشتند که پیشرفت ها را در زمینه هسته ای و سلول های بنیادی باور نکنید،اما الان همه باور کرده اند. در آمارهای گوناگون دنیا رشد علمی ما 11 تا 13 درصد پیشرفت داشته است،هر چند عقب ماندگی زیاد داریم،اما رشد ما سریع است و در حال حرکت به جلوییم.

-آیت الله خامنه ای فرمودند:هر کسی که در بنای ایران جدید سهمی دارد،وجودش ارزشمند است و ما نباید هیچ وقت خسته شویم حركت همگانی و پرنشاط برای پیشرفت كشور باید ادامه یابد و این حقیقت، باوری همگانی شود كه كار و تلاش، بازنشستگی نمی شناسد و به پایان راه نمی رسد.

-ایشان در بخش دیگری از اظهارات خود به خانواده های نیروهای مسلح اشاره کردند و فرمودند:من بیش از ده بار گفته ام شما مردان هر موفقیتی را که به دست می آورید،نصفش مال خانم های شماست،اگر خوب کار می کنید،ناشی از برکات وجود همسر مهربان و خوب شماست.

-رهبر انقلاب تاکید کردند:از فلان تلویزیون مزدور انتظار نمی رود حقایق را بیان کند.آن ها می خواهند تاریک نمایی و سیاه نمایی و امیدزدایی کنند،اما افق روشن است.(تکبیر حاضران+شعار مرگ بر آمریکا،مرگ بر اسراییل و مرگ بر انگلیس)آیت الله خامنه ای بعد از این شعارها فرمودند:مثلث شر و فساد(آمریکا،اسراییل،انگلیس) را ما نگفتیم،خودتان اسم آوردید.(خنده حاضران)

-مقام معظم رهبری در پایان یادآور شدند:افق ما روشن است،اما این به معنای این نیست که بالش نرم زیر سر بگذاریم،باید کار و تلاش کرد.

- بخش نخست برنامه از حدود ساعت 18:30 آغازشد.بخش دوم هم که بعد از نماز مغرب و عشا شروع شده بود،حول و حوش ساعت 21:3 با سخنرانی رهبر انقلاب پایان یافت.


  • چهارشنبه 29 شهريور 1391-0:0

    خیلی شب لذت بخشی بود...در فاصله ای بسیار کم روبروی حضرت آقا نشستیم و ایشان سخنرانی فرمودند...یک شب باور نکردنی...

    • چهارشنبه 29 شهريور 1391-0:0

      چرا مدعیانی که شما را...بقول رهبر بالش زیر سر گذاشته اند و چیزی ننوشته اند و به بازپخش خبر خبرگزاری بسنده کرده اند؟ شاید...

      • چهارشنبه 29 شهريور 1391-0:0

        تنظیم زیبایی داشت.معمولا کمتر از سفر رهبری حاشیه نگاری میشود.از دقت نظرتان تشکر میشود.


        ©2013 APG.ir