تعداد بازدید: 5951

توصیه به دیگران 9

شنبه 1 مهر 1391-8:44

شب نغمه و نوا

گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از دو شب کنسرت موسیقی مازندرانی-ساری:30 و 31 شهریور 91


 

استاد محمدرضا اسحاقی

گروه موسیقی ترانه

گروه موسیقی وارش

قلک های ماهک

آیین تجلیل از کیوس گوران؛از راست:استادان گوران،عمادی،محسن پور به همراه غلامی(مدیر شرکت مهرآوا)و حسن نژاد مجری شب دوم

 حجت الاسلام ابراهیمی و هادی ابراهیمی،نفرات دوم وسوم از چپ

از چپ:غضنفری،استاد گوران،استاد مهدوی-ردیف پشت: استاد منوچهر اسکندری

استاد ابوالحسن خوشرو

استاد گوران در کنار مهین خانم-همسرش-

مازندنومه:به همت شرکت نسیم مهرآوا کنسرت سه گروه موسیقی محلی،شب های 30 و 31 شهریور در سالن هلال احمر ساری برگزار شد.در این کنسرت گروه های مشتاق حسن،ترانه و وارش به اجرای قطعاتی از موسیقی مازندرانی پرداختند.

در بخش نخست ابتدا گروه مشتاق حسن که از استاد محمدرضا اسحاقی،سبحان چوپانی،آرش،خسرو و علی اصغر اسحاقی تشکیل شده بخش هایی از موسیقی شرق مازندرن هم چون هرایی،میان تبری،بانو جان،سه گاه،طبیب و لاره را اجرا کردند.

در ادامه پس از پخش کلیپ مجمع خیران بیمارستان فوق تخصصی ماهک که بخشی از عواید این کنسرت به این مجمع اختصاص یافته و نیز سخنرانی یکی از اعضای هیئت مدیره ماهک،گروه ترانه متشکل از جمشید نیکوزاد،پرویز عبداللهی،محمد قدیر،مازیار منصوری،سعید زارع و خوانندگی پرویز سیادشتی قطعاتی همچون کتولی ضربی،بی قراری،دلور،طیبه جان و ته گره ته امشو برو را برای حاضران اجرا کردند.

در ادامه پذیرایی با نان محلی و شیر صورت گرفت و در بخش دوم برنامه،آیین تجلیل از استاد کیوس گوران و رونمایی آلبوم تازه او-پس ته کویی؟- برگزار شد.

در این آیین ابتدا استاد محمد علی کاظمی سنگدهی شعری را تقدیم گوران کرد و در ادامه بخش هایی از شعر بلند چکل خود را خواند و سپس استاد گوران روی سن آمد و به معرفی آلبوم جدید خود پرداخت و برای تماشاچیان شعر خواند.

بخش پایانی برنامه نیز اجرای کنسرت گروه وارش بود که هنرمندان آن اکبر رستگار(خواننده) به همراه یحیی قدیری،احمد برزگر،رمضان رستگار،محمود بتیار،مجید بتیار،حسینعلی آذرسا و داود ترزبان قطعات ناسور دل،ماه دکتی شو،آمی دتر جان،ماتی تی و مادر را اجرا کردند.

در شب دوم استادان و بزرگانی چون:سیروس مهدوی،اسدالله عمادی،احمد محسن پور،محمود جوادیان،ابوالحسن خوشرو،منوچهر اسکندری،محمد عظیمی و... حضور داشتند.

گفتنی است هادی ابراهیمی-معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران- و حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران- ساعتی را به شنیدن و تماشای کنسرت جمعه شب اختصاص دادند.


  • دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

    احتمالا این 16 تا کشور خارجی که اومده بودن جشنواره قصه گویی از اون کشورهای تازه ای نیستن که محمود احمدی نژاد پیدا کرده؟
    البته آقای گرجی خوب کار می کنن

    • همکار مطبوعاتی 2پاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 2 مهر 1391-0:0

      من با نظر همکارم موافقم.هر چند کار رسانه ها اطلاع رسانی است اما خرج دارند و باید هزینه هایشان دربیاید.جشنواره ای که مثلا 100 میلیون تومان اعتبار دارد حاضر نیست مثلا 3 میلیون تومان به مطبوعات آگهی بدهد که برنامه شان را ويژه پرداخت کنند.همه دنبال کار مفت هستند.تاجایی که من میدانم همین مازندنومه به اندازه کافی دارد در حوزه فرهنگی مفتی خبر کار میکند اما قرار نیست جایی که میلیونها تومان پول ریخته باز مفتی خبر بزنند.جشنواره را که رایگان پیش نمیبرند.پس توقع نباید داشت که ما رسانه ایها رایگان خبر بزنیم.با تشکر

      • همکار مطبوعاتیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        يکشنبه 2 مهر 1391-0:0

        این براردی که گفته جشنواره قصه گویی را چرا مازندنومه پرداخت نکرد،خب جاهای دیگه پرداخت کردند.اما کنسرت را هیچکی نپرداخته.تازه این جشنواره که 16 کشور بودند یک کم سرکیسه را شل کنند و به رسانه ها پول بدهند تا کار کنند.بی مایه فطیره برادر.باید خرج کرد.

        • يکشنبه 2 مهر 1391-0:0

          تشکر از اطلاع رسانی تان و اهتمام به هنر موسیقی

          • يکشنبه 2 مهر 1391-0:0

            جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی با حضور 16 کشور خارجی یک برنامه فرهنگی نبود که شما یک خبر از اون کار بکنید ؟


            ©2013 APG.ir