تعداد بازدید: 6161

توصیه به دیگران 3

شنبه 1 مهر 1391-17:24

پیام نور است دیگر،چه انتظاری دارین!/موحد منش:مشکلی نیست

پی گیری یک نامه+یک کامنت/به من گفتند یا با استادت هماهنگ کن یا نامه انصرافی استادت را بیاور تا استاد دیگر،نمره ات را تایید کند.این جا بود که متوجه شدم استادم،سرباز است و صبح ها نمی تواند پاسخگوی تلفن اش باشد!/ دانشجويان معماری بچه های گل و بلبلي هستند و علاقه مند به فضاهای باز!


مازندنومه:درد دل یک دانشجوی پیام نور ساری با ما و نیز کامنت یک مخاطب مازندنومه از چمستان،موضوع تهیه این باکس خبری شده است.

ابتدا نامه دانشجوی پیام نور را بخوانید:

من فاطمه صفری امیری هستم،دانشجوی ترم آخر رشته مهندسی معماری دانشگاه پیام نور ساری.در طول تحصیلم بارها با بی برنامگی و نبود مدیریت منسجم در این واحد دانشگاهی مواجه شدیم.

برای نمونه در اواخر تیر ماه 1391 برخی از دانشجویان رشته مهندسی معماری دانشگاه پیام نور ساری برای دفاع پایان نامه خود مجبور شدند در اتاق نگهبانی و حیاط دانشگاه جامع واقع در جاده فرح آباد،شیت های کارشان را بچینند و از کارشان دفاع کنند! آن هم پس از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب هایی که برای تعیین استاد راهنما طی کرده بودند.

دانشجویان رشته معماری دانشگاه پیام نور ساری،همراه استاد، 

در حیاط دانشگاه مشغول ارایه طرح های شان هستند!

در واقع دانشگاه حتی یک اتاق برای دفاع پایان نامه این دانشجویان اختصاص نداد و دانشجوها ناگزیر به ارایه کارشان در حیاط و اتاق نگهبانی شدند.

دانشجویان در اتاقک نگهبانی مشغول ارایه طرح هستند!


این گروه از دانشجویان به ناچار خودشان دست به کار شدند تا مدیر گروه را بیابند، استاد را راضی کنند که در تاریخی معین،جمعی تشکیل شود تا از پایان نامه شان دفاع کنند.

البته ناگفته نماند تمامی این هماهنگی ها به وسیله تلفن شخصی و تلاش های دانشجویان انجام گرفت و دانشگاه نقشی نداشت،انگار ما دانشجویان معماری بچه سرراهی هستیم!

قابل ذکر است اصولا بنا به دلایلی برای مدیرگروه ، فضایی در این دانشگاه در نظر گرفته نشده که دانشجویان به دفتر ایشان مراجعه کنند.

گاهی دانشجویان مجبورند گروهی و به صورت حضوری به محل کار استادان رفته و آنجا هماهنگی کنند،چون بعضی از استادان رشته ما سخت به به تلفن های دانشجوها پاسخ می دهند.

بالاخره هماهنگی ایجاد می شود،حال مکانی برای تجمیع نداریم،معترض که می شوی در جواب خواهی شنید این ربطی به ما ندارد و وظیفه ما نیست و شروع به پاس کاری به این مسئول و آن مسئول می کنند و در نهایت اگر زیاد سماجت کنی می گویند:"پیام نور است دیگر چه انتظاری دارین!

حالا با هر زحمتی که بود دفاع کردی و باید برای فارغ التحصیلی اقدام کنی، خوشحالی از اینکه گاو را پوست کنده ای و به دمش رسیده ای!

ساعت 8 صبح در دانشگاه حاضری و به طبقه سوم، اتاق مسئول رشته مراجعه می کنی. تمام دانشجویان فارغ التحصیل رشته های دیگر و سایر دانشجویان را آنجا می بینی، تازه دانشجویان جدیدالورود هم هستند.

پس از صف ایستادن نوبت تو شده و پرینت واحدهایی که گذراندی را آن مسئول زحمت کش برایت از سایت می گیرد.

با تعجب می گوید نمره یکی از درس های 5 واحدیت از سال گذشته تا به حال وارد نشده و اگر وارد نشود نمی توانی اقدامی برای فارغ التحصیلی کنی!

مسئول آموزش،تو را به مسئول امتحانات ارجاع می دهد. به آنجا که می روی می گویند کاری از دست شان برنمی آید و فقط می توانند به تلفن همراه استاد و مدیر گروه زنگ بزنند،آن هم که جواب نمی دهد!

شماره را به دانشجو می دهند تا خود پی گیر کارهایش شود. به استاد زنگ می زنی و پس از نذر و نیاز بالاخره جواب می دهد.ماجرا را با عجز و ناله برایش تعریف می کنی.

می گوید: استادت باید به تلفن همراه من زنگ بزند و نمره ات را به من اعلام کند! می مانی چه بگویی حق هم دارد چون نحوه انتخاب استاد و درس در این دانشگاه باسایر دانشگاه ها و موسسات متفاوت است.

اینجا ابتدا انتخاب واحد می کنی و استاد را انتخاب ولی بعد سیستم در اواسط ترم متوجه می شود تعداد استادان برای این درس کافی نیست و برای ارتقای سطح آموزش استاد دعوت می کند و به صورت خودکار لیستی تهیه کرده و ارائه می دهد.

اسم دانشجویان در لیست ها جابجا می شود،بعد برای اینکه وسط ترم هرج و مرج نشود قرار بر این می شود که دانشجویان در کلاس های قبلی خود بمانند و آخر ترم استادان نمرها را بر اساس لیست جابجا کنند،در این نقل و انتقالات اسامی بعضی از دانشجویان جا می ماند و مشکلات آغاز می شود.

طرفه این که به من گفتند یا با استادت هماهنگ کن یا نامه انصرافی استادت را بیاور تا استاد دیگر نمره ات را تایید کند. این جا بود که متوجه شدم استادم،سرباز است و صبح ها نمی تواند پاسخگوی تلفن اش باشد و تازه می گوید مرخصی ام دست پادگان است و...

نامه این دانشجوی پیام نور را خواندید.کامنتی هم از چمستان داشتیم به این مضمون:

در رابطه با وضعیت نابسامان دانشگاه پیام نور چمستان نور خبر تهیه کنید.دانشگاه پیام نور چمستان هیات موسسی می باشد که هیچ یک از اعضای هیات موسس حاضر به کمک نیستند و در حال حاضر احتمال تعطیلی آن می رود و مسئولان به فکر نیستند. متاسفانه چند بار این خبر را برای تمامی خبرگزاری های استان فرستادم ولی هیچ کس توجه نمی کند اگه واقعا همین اتفاق در ساری اتفاق می افتاد شما انعکاس نمی دادید؟

موضوع نامه ی خانم صفری و کامنت مخاطب مازندنومه را خبرنگار ما-ربابه حسین پور-با دکتر صادقعلی موحد منش -رییس دانشگاه پیام نور مازندران-در میان گذاشت.

وی اظهار داشت:دانشگاه پیام نور چمستان یک واحد دانشگاهی محسوب مي شود و هنوز به مرکز دانشگاهی ارتقا نیافته است.

موحد منش افزود:هر واحد دانشگاهی 3 سال توسط هیات موسس عمدتا متشکل از فرماندار،امام جمعه،نمایندگان مجلس،اعضای شورا و بزرگان شهر كه علاقه مند به راه اندازی دانشگاه هستند، اداره می شود و توسط همین هیات موسس پشتیبانی و هزینه های دانشگاه پرداخت می شود.

وی ادامه داد:در صورتی که بعد از 3 سال امکانات و تجهیزات متناسب دانشگاهی توسط هیات موسس آماده شود و اعضای هیات به تعهدات خود عمل کنند هر واحد دانشگاهی تبدیل به مرکز دانشگاهی شده و طبق روند مراکز دانشگاهی اداره می شود.

موحدمنش با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور واحد چمستان در آستانه سومین سال راه اندازی است اظهار داشت: هم اکنون هیات موسس این واحد دانشگاهی در حال انجام تعهدات خود و اجرای امکانات و تجهیزات مناسب دانشگاهی است.

وی با صراحت تعطیلی این واحد دانشگاهی را رد کرد و گفت:بزرگان شهر پشتیبان این واحد دانشگاهی و علاقه مند به تداوم آن هستند و تعطیل نخواهد شد.

از موحد منش در خصوص گله دانشجویان رشته ی مهندسی معماری پرسیدیم که به دلیل فقدان مکان مناسب کارگاهی ناچارند در فضای باز و حیاط دانشگاه و یا حتی اتاقک نگهبانی طرح های خود را به استادان شان ارائه دهند که وی با اشاره به تخصیص اعتبار 500 میلیون تومانی برای تجهیز مراکز دانشگاهی اظهار داشت: برای تجهیز مراکز دانشگاه پیام نور ساری و آمل مبلغ 100 میلیون تومان اختصاص یافت و هم اکنون کارگاه معماری و لابراتوار زبان در این مراکز دانشگاهی آماده و مهیاست و در شهرهای دیگر نیز به تناسب رشته های دانشگاهی تجهیزات مورد نیاز تعبیه شده است.

موحد منش در خصوص ارائه طرح های دانشجویان معماری در حیاط دانشگاه با لبخندی گفت: دانشجويان معماری بچه های گل و بلبلي هستند و علاقه مند به فضاهای باز!

رییس دانشگاه پیام نور مازندران افزود:دانشجويان اين رشته با میل و رغبت خود از استادان شان مي خواهند در فضای باز و حیاط دانشگاه طرحهای شان را ارائه دهند وگرنه امکانات کارگاهی مورد نیاز برای شان فراهم است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.


  • دوشنبه 27 آبان 1392-0:0

    دانشگاه پیام نور مازندران سراسر مشکل دارد نه استاد واجد شرایط دارد ونه فضا آموزشی واکثر هیات علمی ان ازطریق باند بازی جذب شده اندخصوصا در دولت نهم ودهم

    • يکشنبه 2 مهر 1391-0:0

      آقاي موحد منش چرا دانشگاه پيام نور ساري امكانات ندارد در همه ي رشته ها دانشجو مي پذيرد ؟؟؟
      بعد با دانشجويان آن مثل يك مجرم تبعيدي برخورد ميكنيد ؟
      چند ترم در 22 بهمن - چند ترم دانشگاه روز بهان چند ترم در ساختمان اسبق سازه هاي سنگين چند ترم هم روبروي دانشگاه آزاد !!!؟؟؟؟
      آخرش هم دانشجويان پس از اتلاف يك سال از عمر دوباره كنكور دهند و بروند دانشگاه آزاد ؟؟!!!


      ©2013 APG.ir