تعداد بازدید: 2593

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 2 مهر 1391-23:43

عضو شورا:سال پایانی دولت است و هنوز مصوبات بر زمین مانده

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد:دقت کنیم تا مصوبات شورا مورد ایراد کمیته انطباق فرمانداری قرار نگیرد/عناوین جدید شش سه سه و پنج پنج دو مشکل نظام آموزشی را حل نمی‌کند/سازندگی شهر را فقط سنگین کردن جرایم ندانیم/از پروژه های دنیای آرزو و ماهان خبری نیست/پروژه پل ذغالچال به کندی پیش می‌رود.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:رییس شورای شهر ساری در جلسه علنی شورا اظهار داشت: مشکلات اقتصادی این روزها باید برطرف شود.

فرامرز نقیبی با اشاره به آغاز سال تحصیلی ادامه داد: رسانه‌ها کمک کنند تا مشکلات آموزش و پروش رفع شود تا دیگر شاهد عقب ماندن شهرستان ساری، در کنکور سراسری نبوده و شاهد شکوفایی دانش‌آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه تا نظر فرمانداری در رابطه با مصوبات اعلام نشده از اجرای مصوبات خودداری می‌کنیم، افزود: به دنبال اجرای مصوبات تایید نشده، نیستیم و خواسته همه ما این است که کارها بر اساس قانون انجام شوند.

رییس شورای شهر ساری با بیان این که شورا و شهرداری  به هیچ  عنوان بنا به انجام کار های غیر قانونی  ندارند،تاکید کرد:باید دقت کنیم تا مصوبات شورا مورد ایراد کمیته انطباق فرمانداری قرار نگیرد و ضمناً از اجرای مصوباتی که مورد ایراد قرار گرفته جداً خودداری شود.

نقیبی با اشاره به اینکه خواسته ما است که ساری دارای تیم ورزشی شود، یادآور شد: مدیران ورزشی کشور نمی‌خواهند بپذیرند که در ورزش ، مسائل مالی از نکات اولیه است.

 وی گفت: اگر در زمینه تیم‌داری از سوی شهرداری پیشنهاد شود، شورا می‌پذیرد.

نقیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بسیاری از مصوبات سفر دولت به مازندران، کارشناسی شده نبود، ادامه داد: کلنگی برای سایپا زده شد که هنوز در زمین آن پروژه، یک مرغداری فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها انتقادات خود را به صورت مکتوب به شورا ارسال کنند، تصریح کرد: انتقاد کردن راحت است و ما هم خیلی انتقاد کردیم اما باید راهکار داد.

رییس شورا با اشاره به اینکه همه ما منتظر می‌نشینیم تا فردی به چاه بیفتد و بعد بگوییم مگر کور بودی که در چاه افتادی، یادآور شد: پلی احداث کردیم که ایرادات زیادی داشت اما صاحب نظران پس از احداث پل نظرات خود را اعلام کردند، اینها در زمانی که ما مشغول ساختن پل میدان ولی‌عصر بودیم چرا به ما چیزی نگفتند؟

*احمدی:‌بوی تغییر و تحول در شهر به مشام می‌رسد

سید مهدی احمدی در نطق پیش از دستور جلسه علنی یکشنبه شب شورای شهر ساری با اشاره به اینکه در مدت زمان کم چند ماهه شهردار جدید، شاهد تحولات خوب و مناسب در سطح شهر هستیم، متذکر شد:‌بوی تغییر و تحول در شهر به مشام می‌رسد.

وی گفت:‌ توصیه می‌شود شهرداری ساری دغدغه خود را صرف رفع مسائل و مشکلات شهری با آغاز فصل بارندگی به ویژه آب گرفتگی معابر ، احداث کانال‌های هدایت آب ها ، لایروبی جوی‌ها ، آزادسازی حریم نهرها ، تسهیل در ترافیک شهری و ایجاد امکانات لازم در بحث حمل و نقل عمومی کند.

 این مسئول با بیان اینکه آسفالت معابر و ترمیم حفاری‌ها به شکل‌ مطلوبی ادامه دارد، اذعان داشت: امیدواریم این فضا در تمام نقاط سطح شهر و کوچه‌های فرعی ادامه یابد.

 احمدی با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به مبلمان شهری،رنگ آمیزی جداول و فضای سبز شهری شده، اضافه کرد:‌ توصیه می‌شود مسائل مربوط به امور فرهنگی و ارتقای فرهنگ‌ شهروندی با توجه به حضور دانش آموزان و دانشجویان مد نظر قرار گیرد.

 وی ادامه داد: توصیه می‌شود بیشتر از نخبگان جامعه،اساتید دانشگاه‌ها و دیگر صاحبان اندیشه که در جهت توسعه شهر دغدغه دارند بهره بردای شود.

*آقامیری:سازندگی شهر را فقط سنگین کردن جرایم ندانیم

 سید محمد آقامیری در این جلسه گفت: برای افزایش معارف قرآنی و عمل به قرآن، پیشنهاد می‌شود از این پس در ابتدای جلسات شورا بخش‌هایی از وصیت نامه شهدا از جهت یادآوری و تذکر در رابطه با آرمان‌های بلند آن عزیزان ، قرائت شود.

 این مسئول با اشاره به اینکه خانواده‌ها و اقشار علمی و فرهنگی در رابطه با نظام آموزشی دغدغه‌هایی دارند،تصریح کرد:‌ عناوین جدید سه سه شش، پنج پنج دو و ... مشکل نظام آموزشی را حل نمی‌کند، افزود:‌ برای ساماندهی آن باید چاره اندیشی اساسی کرد و از صاحب نظران و اندیشمندان در این رابطه کمک گرفت و رسانه‌ها نیز باید اطلاع رسانی کنند تا به مردم آگاهی‌های لازم داده شود.

 عضو شورای شهر ساری، گفت:‌ شورای ساری به مناسبت 16 آذر روز دانشجو ، از 16 نفر از دانشجویان تجلیل داده و تریبون شورا را در اختیار آنها قرار دهد.

 آقامیری با اشاره به اینکه مازندران به جهت اینکه یکی از مراکز حضور علویان بوده، تصریح کرد:‌ مازندران بیشترین تعداد امامزاده‌ها را دارد اما از وجود این مراکز استفاده شایسته نداشته‌ایم در حالی که می‌توانیم آنها را به کانون‌های فرهنگی تبدیل کنیم .

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی فقط مربوط به دولت نیست، یادآور شد: در ساخت و ساز شهری می‌توان از این نظریه بهره برد و سازندگی شهر را فقط سنگین کردن جرایم ندانیم.

*رضایی:در بعضی امور هنوز بلاتکلیفی مشهود است

مهدی رضایی فرح‌آبادی با اشاره به بازگشایی مدارس، اظهار داشت: تحصیل در هر مقطعی افتخار است و من هم در این شورا، یک محصل هستم و از مردم درس زندگی یاد می‌گیرم.

 وی با اشاره به اینکه به گویش مازندرانی علاقه‌مند هستم، متذکر شد: افسوس که این گویش به واسطه کم لطفی خودمان، به مرور زمان رو به فراموشی سپرده می‌شود.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه تاکید بر صحبت کردن با زبان و لهجه مادری باعث حفظ آن می‌شود، تصریح کرد: شورا تدبیری بیندیشد تا آموزش و پرورش برنامه‌ای در این زمینه در مدارس داشته باشد تا گویش مازندرانی را از دست ندهیم.

 رضایی با اشاره به اینکه شاهد رضایت نسبی مردم از اقدامات شهرداری در سطح شهر هستیم، ادامه داد: این اقدامات باید سرعت بیشتری بگیرد و در بعضی امور هم هنوز بلاتکلیفی مشهود است.

 وی با بیان اینکه پروژه دنیای آرزو سه ماه قبل کلنگ زنی شد و قرار بود دو ماهه اجرایی شود، اضافه کرد: زمان گذشت و هنوز چیزی را شاهد نیستیم.

رضایی با اشاره به اینکه بیش از 2 سال از پروژه ماهان گذشته و هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم، یادآور شد: هنوز عملیات اجرایی را شروع نکرده‌اند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد:‌در رابطه با شهربازی، هیچ برنامه‌ای از سوی شهرداری به شورا اعلام نشده است.

*باقری: برای نگهداری سرویس‌های بهداشتی متولی دوگانه وجود دارد

جمال باقری با بیان اینکه وضعیت سرویس‌های بهداشتی در پارک‌ها مناسب نیست، تصریح کرد: در بعضی پارک‌ها حتی یک سرویس بهداشتی مختصر هم لحاظ نشده است.

وی با اشاره به اینکه برای نگهداری سرویس‌های بهداشتی در پارک‌ها و سطح شهر، متولی دوگانه وجود دارد، ادامه داد: این ایراد از مصوبه شورا است.

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری با بیان اینکه پروژه پل ذغالچال به کندی پیش می‌رود، گفت: تعلل در پیشرفت پروژه باعث دلخوری مردم است.

باقری با اشاره به مصوبه احداث زیرگذر در میدان امام ساری، خاطرنشان کرد: از شورا و شهرداری استدعا دارم تا به اتمام نرسیدن پروژه کمربندی، پروژه میدان امام اجرایی نشود چراکه هم اکنون در این مسیر شاهد ترافیک سنگین در طول روز هستیم.

 وی با بیان اینکه مکاتباتی با ادبیات نامناسب از سوی شهرداری‌های مناطق در رابطه با پرداخت نکردن عوارض به شهروندان ارسال شده است، افزود: مستندات در این زمینه را به شورا ارائه می‌کنم.

باقری با اشاره به اینکه این نامه‌ها بدون تاریخ و مهر شورا بوده و مهر و امضای یکی از واحدهای شهرداری را دارد، اظهار داشت: خروج این نامه توسط هر فردی در شهرداری، موجب نارضایتی مردم است.

وی در بخش دیگری از این جلسه با بیان اینکه روی سخنم با استاندار مازندران است، افزود: نماینده عالی دولت در استان پاسخ دهد که چه کسی باید پیگیر اجرای مصوبات سفر دولت در استان باشد؟

 سخنگوی شورای شهر ساری با اشاره به اینکه ارتباطات ما با استاندار آن قدر نیست، گفت: نقیبی که پست مشاوره استاندار را گرفته در مجاورت استاندار، این سوال را هم بپرسد.

 این مسئول با اشاره به اینکه سال پایانی دولت است و هنوز مصوبات بر زمین مانده است، یادآور شد: طی چند سال اخیر حتی اگر یک پروژه دولتی در مرکز استان اجرایی شده و به بهره برداری رسیده است را استاندار نام ببرد.

*عبوری:به شهرداران مناطق تفویض اختیار می کنم

مهدی عبوری در این جلسه گفت: روند اجرای پروژه دنیای آرزو در دست پیگیری است.

شهردار مرکز استان با بیان اینکه پروژه بزرگ شرکت ماهان، به یک قرارداد ترکمانچای در شهرداری تبدیل شده بود که مورد اعتراض ما قرار گرفت، تصریح کرد: قدرالسهم تجاری شهرداری از این مجموعه 50 درصد بود که این سهم را به 65 درصد افزایش داده و به طبقه همکف اختصاص دادیم و این حکم طی روزهای آینده امضا شده و به سرمایه‌گذار ابلاغ می‌شود.

 عبوری با اشاره به اینکه پروژه شهربازی در مجموعه بزرگی در حال اتفاق است، گفت: ابعاد این پروژه طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه زیرگذر میدان امام به مشاور واگذار شده و در حال انجام امور است که معمولا این روند سه ماه به طول می‌انجامد، خاطرنشان کرد: هرآنچه مشاور در رابطه با این پروژه تصمیم بگیرد، اجرایی می‌کنیم.

شهردار ساری با اشاره به خلع ید پیمانکار پروژه پل ذغال‌چال، ادامه داد: مشاور جدیدی برای این پروژه تعیین کردیم و کارهای قانونی اجرایی شدن پروژه حدود 2 هفته آینده آغاز می‌شود.

 عبوری با بیان اینکه مشکل سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها به دلیل این است که مدیریت واحدی در مجموعه پارک‌ها وجود ندارد، گفت: طی چند روز آینده این مدیریت واحد اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه هرآنچه در مجموعه مدیریتی شهرداری‌ها رخ می‌دهد، پاسخگویی بر عهده شهردار آن منطقه است، یادآور شد: حتی بحث مالی شهرداری‌های مناطق را هم تفویض اختیار می‌کنیم.

شهردار مرکز استان  در خاتمه یاد آور شد:از هفته آینده  نحوه جمع آوری  زباله  شهر  ساری با توجه  به  انتخاب  پیمانکار  و احداث  سکوی زباله ،اصلاح خواهد شد و دیگر  شاهد نابسامانی در جمع آوری  زباله  نخواهیم بود.

*کیادهی:یکی بگوید موضوع فیلم چه بود؟

محمدحسن محمدی کیادهی سخنان کنایه‌آمیز خود در جلسه شورای شهر را با تبریک به آقامیری به مناسبت انتصاب برادر وی، کمال آقامیری به سمت مدیرعامل سازمان عمران آغاز کرد.

 این عضو شورای شهر ساری اظهار داشت: سابقا شهرداری ساری از غرب با شهرداری قائم شهر، از شرق با شهرداری بهشهر، از شمال به کشورهای همسایه ایران و از جنوب به سمنان و بعدا به شهرداری کیاسر خواهرخواندگی و همجوار بوده است.

وی ادامه داد:‌اکنون با تاسیس شهرداری‌های جدید همجواران، شهرداری ساری از درجه 9 به درجه یک و دو تنزل یافت و از شمال به شهرداری (روستای) فرح‌آباد، از جنوب به شهرداری (روستای) امره و از شرق به شهرداری سورک همجوار شده است.

 کیادهی متذکر شد: برای جلوگیری از رقابت با شهرداری‌های کوچک همجوار، لازم است تقسیمات کشوری چندین روستایی که هم اکنون در شکم محدوده شهری قرار دارند به شهر ملحق شوند تا شهر ساری بزرگتر از گذشته شده و شهرداری‌های جدید تاسیس نشود.

وی پیشنهاد داد تیم فوتسال راه ساری زیر پوشش شهرداری ساری قرار گرفته و به نام تیم شهروند فعالیت کند.

 کیادهی در راستای سخنان نقیبی در رابطه با محکوم کردن فیلم توهین به پیامبر(ص)، اظهار داشت:‌ ما هم محکوم می‌کنیم ولی یکی به ما بگوید موضوع این فیلم چیست؟


  • شنبه 8 مهر 1391-0:0


    آقای کیادهی بچسب به ورزش که نون و ابش بد نیست ! میگی نه از علی پروین بپرس ....آقای عبوری شما که اندازه شهرداری ساری نبودی ایکاش آنرا هم میتوانستی تفویض کنی ....آقای باقری هم دم انتخابات زبانش باز شده ! پروژه های مشترک با ...راجزو مصوبات اتمام شده تلقی بفرمایید .........آقای رضایی! با کسب اجازه از بابا جان ما شهر بازی را برای نوه هایمان میخواهیم حالا کمی دیرتر اشکالی نداره ! خودت را پیر نکن ای طالب علم .......آقای آقامیری لطفا با حساسیت قبل هزینه کرد بودجه های سازمان عمران را دنبال فرمایید ما خیلی ممنونیم .................آقای احمدی هم که بوی تغییرات به مشام شما رسیده ، لطفا ساعت 11 یکدوری توی ساری بزن تا بوهای دیگر شهر را هم بشنوی البته پیشنهاد میشود ماسک ارتشی ش م ر را همراه داشته باشید. آقای نقیبی ! هنگام رویت ماکت و نقشه اولیه پل صاحبنظران به شما تذکر دادند ، شما دنبال کسب تجربه بودی ( مصاحبه با شبکه تبرستان را مرور کنید . لعنت به حافظه من ) . در مورد سایپا با حمایتهای نماینده محترم شهر هم تولید مرغ ملی به جای خودرو ملی جایگزین شده نگران نباش ! برای کارهای غیر قانونی هم که توسط شهرداری و شورای شهر انجام شده اگر واقعا جرات شنیدنش را دارید سایتی راه اندازی کنید تا برایتان از کارشکنی ها نوشته شود .........اخ دستم خسته شد دیگه بسه . این ها رو هم که مازند نومه نمیزنه !؟!!!!!!!

    • چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0

      این مازندنومه هم خیلی به ساری و ساروی ها لطف داره و مرتب فقط از جلسات شورای شهر ساری گزارش می دهد که خیلی هم خوب است ولی چرا این گزارش مرتب را از شورای شهر بابل، آمل، قائمشهر، بهشهر، تنکابن، نور، نوشهر و ... نمی دهد لابد کادر خبرنگاری کم داره و یا فردی مثل خانم فلاحی برای آن مناطق پیدا نمی شه که وقت نازنینش را به جای متلک نویسی و القای حق برای جدایی از بخش شرقی استان که در نگاه آنان همانند جنایتکاران معروف تاریخی هستند و از چنگیز و تیمور هم بدتر جلوه می دهند و یا همانند برخی از عناصر بسیار متلک گو و مامور بابلی که تنها دغدغه و کارشان تغییر مرکز استان از ساری به بابل است، بیاید مثل بچه آدم بنشیند و زحمت بکشد و همانند خانم فلاحی محتوای جلسات شورای شهر خود را به روز کرده و به مازندنومه بدهد تا منتشر کند. اونوقت مازندنومه می شود ارگان شهرداری ها...

      • چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0

        شنیدمی شهردار جوان با گرفتن مشاور، کارهایی را که قرار بود غیر استانی ها بگیرند و پول را ببرند از چنگشان در آورد. آفرین.

        • چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0

          پس این نماینده های مجلس و دیگر ناظرین کجایند؟ اگه می ترسیدند چرا این پست ها رو اشغال کردند که مصوبه های سفر تصویب شد و بر زمین ماند؟

          • دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

            صددرصد با كامنت حسين موافقم.از دوستان خواهش ميكنم درخواست خودشونو در سايت شوراي شهر و شهرداري عنوان كنن.

            • دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

              آقای کیادهی بحث الحاق مناطق چسبیده به شهر رو کی باید پیگیری بکنه؟ بابا 250000 نفر تو ساری چسبیده به شهر هستن و روستا حساب میشه محل زندگیشون با انجام شدن این موضوع مرکز استان خیلی راحت میتونه از بودجه کلانشهرها استفاده کنه


              ©2013 APG.ir