تعداد بازدید: 3625

توصیه به دیگران 9

دوشنبه 3 مهر 1391-9:12

بیچاره مازندران!

دوری راه از مرکز استان بهانه است؛درهمین استانی که زندگی می کنم-اصفهان- فاصله دورترین نقطه تا مرکز استان بیش از 700 کیلومتر است ولی هرگز سخنی از جدایی نمی شنوید./به گونه ای از مشکلات غرب مازندران سخن می گویید که هرکس نداند فکر می کند شما در یک کشور دیگری زندگی می کنید یا مستعمره یک کشور بیگانه هستید!(یادداشت+ آمار)


مازندنومه،بهمن صادقی لاریمی:مدت هاست که یادداشت«دنیای کامنت ها/به شعور مخاطب احترام بگذاریم» درصفحه اصلی مازندنومه موجود است. ارتباط متن مقاله و کامنت ها را بررسی و قضاوت کنید، همه اش شده صادقی لاریمی!

قصدم این بود که دیگر دراین زمینه چیزی ننویسم ، متاسفانه مجبورم کردند.تعدادی از وبلاگ نویس ها و تعدادی از خبرنگاران غرب استان با اسامی جعلی و هرکدام برای چند بار،عزم را جزم کرده و هر چه را که دل شان می خواهد نثارم کردند؛حتی این اواخر به مسخره کردن و دست انداختن بنده منتهی شد!

با طعنه و کنایه با روسو،جان لاک ،افلاطون و....مقایسه ام می کنند. ما هیچ ادعایی نداشته و نداریم و دست همه پیشکسوتان دلسوز و منصف را می بوسم.

نمی دانم به این گونه کارها چگونه پاسخ دهم تامجددا متهم به توهین کردن نشوم ! خدا می داند سردبیر محترم سایت،چقدرش را حذف کرد.

خوشحال هستم که باعث فعالیت و بازار گرمی عده ای شده ام ،نارحت نیستم و مثل بعضی ها تهدید کردن را بلد نیستم، در حد بضاعت و توان خواهم کوشید به آنها پاسخ دهم ،این همه کینه و عداوت برای چیست ؟

به گونه ای رفتار شده است که انگار صادقی لاریمی از اصفهان به غرب مازندران رفته و تمامی زمین های با ارزش ساحلی و جنگلی را به دیگران واگذار کرده است،حریم دریا را به روی عموم مردم بسته و باعث تاخیر اجرای پروژه های استراتژیک و دلیل اصلی مشکلات اقتصادی غرب استان شده است !

حتما صادقی لاریمی بوده که در انتخابات مجلس، قبل از انتخاب شدن قول داده و حالا در دوره نمایندگی نتوانسته آنها را عملی کند!

واقعا متاسفم، اسب با بار رفته پی مهارش می گردیم.به گونه ای برخورد می کنند انگار اگر ساکتم کنند همه مشکلات حل می شود، باور کنید اگر با این کار مشکلات شما حل می شود برای همیشه سکوت خواهم کرد،این همه سروصدا و کینه ورزی برای چیست؟

اگر کمی از این وقت های گران بها و با ارزش خودتان را به جای توهین ،طعنه،و مسخره کردن بنده،صرف کارهای اساسی می کردید قطعا حال و روز بهتری داشتید.

فرض کنید بنده از کلمات نامناسب استفاده کردم، شما که ادعا فرهنگ و دانایی می کنید چرا سعی نکردید با انتقادهای سازنده ،پندآموز و...نوشتن و نحوه گفتمان را به من بیاموزید؟

آن وقت برای همیشه ممنون دار شما بودم و هرگز در این زمینه ها چیزی نمی نوشتم. با این نوع کارهای سطح پائین از میدان بیرون نمی روم،به قول قهرمان نامی جهان و آن مازنی بلند آوازه ،عبدالله موحد که گفته بود شمالی هستم و هوای ابری زیاد دیده ام .

حداقل ده مقاله ،بالغ بر سی صفحه در مخالفت از جدایی استان نوشتم،ده ها دلیل ذکر کردم ، با این که می دانم این کلمات توهین محسوب نمی شود و روزانه هزاران بار در مطبوعات و... نوشته می شود، اما به پاس احترام به هم استانی های عزیز و هموطنان غرب استان، عذر خواهی کردم، ولی این توهین و کنایه های شما همچنان در اکثر مقالات مرتبط و غیر مرتبط بنده به طرق مختلف ادامه دارد .دریغ از دو خط پاسخ منطقی!

در این مقالات دلایل و توجیه کارشناسی و فنی فراموش شد، فقط سه کلمه کوتوله های سیاسی ،اقتصادی ، جدایی طلب درچاچوب سرزمینی و ... مهم شدند ، فقط می نویسند توهین کرده ،توهین کرده همین ،در عجبم اگر این چند کلمه را نمی نوشتم دوستان چه چیزی داشتند که تقدیم کنند؟

وجود پروژه های نیمه تمام ،نحوه انتخاب پیمانکاران، استخدام پرسنل و....درد مشترک همه ماست، اینها جواب مقاله هایم نیست ،در همان مازندران آن قدر از این لیست های بالا بلند وجود دارد که حوصله خواندن آنها را ندارید،اگر درجایی این لیست ها را ندیدید تعجب کنید،اینها دلایل متعددی دارد که از حوصله این نوشته خارج است.

*دوری راه بهانه است

دوری راه بهانه ای بیش نیست، درهمین استانی که زندگی می کنم فاصله دورترین نقطه تا مرکز استان بیش از 700 کیلومتر است ولی هرگز سخنی از جدایی نمی شنوید ،بیچاره مازندران!

همان گونه که بارها اعلام کردم امروز با اطمینان بیشتری اعلام می کنم به صورت نسبی و با توجه به شرایط عمومی کشور و استان وضعیت شما چه از نظر فاصله و چه از نظر اقتصادی، شرایط بسیار خوب و مطلوبی است. لطفا بروید سر اصل مطلب تا خیال همه را راحت کنید .

بار منفی کوتوله های سیاسی ،اقتصادی اجتماعی،جدایی طلب درچارچوب سرزمینی و... ،هزاران بار کمتر ازبارمنفی اصطلاحاتی چون ،سلطه گران شرق و مرکز استان،مستبدین شرق و مرکزاستان،دیکتاتورهای شرق و مرکز استان،کلاهبرداران ،دزدان شرق استان و....است که بارها توسط تعدادی از وبلاگ نویس ها و تعدادی از خبرنگاران غرب استان بیان شده است.همه اینها موجود است.

به گونه ای از مشکلات سخن می گویید که هرکس نداند فکر می کند شما در یک کشور دیگری زندگی می کنید یا مستعمره یک کشور بیگانه هستید!

باعرض پوزش این من نیستم که از اوضاع مازندران بی اطلاع هستم بلکه برعکس این شما هستید که از دیگر مناطق کشور کمتر خبر دارید .

هرگز منطق را فدای مصلحت اندیشی نکرده و نمی کنم، با کلان شهر شدن ساری و بابل و همچنین با فرمانداری ویژه این دو شهرستان مخالفت کرده و مقاله نوشتم و از فرمانداری ویژه تنکابن، و با واگذاری بعضی از اختیارات حمایت کردم.بارها از سوءمدیریت انتقاد کرده و..... این گونه نیست که مخالف غرب استان باشم، بی انصافی است.

برای دشمنان خودم آرزوی بدبختی ندارم چه رسد به هموطنان و هم استانی هایم،ولی در بیشتر منتقدانم هرگز این بی طرفی ها را ندیدیم،جز ادعا.

* چگونه دیگران قابلیت منطقه تان را کشف کردند ولی شما نمی توانید؟

یکی از مثال های همیشگی شما استان آذربایجان و خراسان است ، لطفا کمی به خودتان زحمت بدهید، وسعت و جمعیت این دو استان را قبل از تقسیم مطالعه کنید. وسعت و جمعیت آنها چه تناسبی با مازندران فعلی دارد ؟

شما یکی از با جاذبه ترین ، پرطرفدارترین و گران ترین مناطق کشور را که آرزوی هر ایرانی داشتن چند مترمربع زمین در آن مناطق است را محروم می نامید! این عجیب ترین جمله ای ست که به کار می برید!

اگر شما محرومید پس بشاگرد،پشت کوه و پیشکوه ....جازموریان،جاسک ، ساکنین کویر مرکزی و....چه بگویند؟

چگونه دیگران قابلیت این مناطق را کشف کردند ولی شما نمی توانید؟لطفا از آن مناطق خوش آب و هوا بیرون بیایید و گشتی هم به دیگر مناطق کشور عزیزمان ایران بزنید، مطمئن هستم هزاران بار خداوند بزرگ را شکر می کنید که در چنین مناطقی زندگی می کنید و... آن وقت بنده متهم می شوم که دنبال معروف شدن و پست و مقام هستم و...

اگرذره ای در وجودم علاقه ای برای این کارها وجود داشت ، این توانمندی و قابلیت را داشته و دارم که به آنها برسم، بایک تلفن در محل کارم می توانید درستی یا نادرستی آن را مشخص کنید، ضمن اینکه برعکس نظرشما، اعتقاد دارم که بسیاری از ما باید غزل خداحافظی را بخوانیم، و جای مان را به جوانان شایسته کشور و استان مان بدهیم .

بحث های کارشناسی در هر رشته ای فرقی نمی کند از اینکه خبرنگار،اقتصاددان و....باشید، کارشناس هیچ میانه خوبی با کلی گویی ،مبهم نوشتن،دو پهلو صحبت کردن ،هر روز تغییر موضع دادن و...ندارد، باز بنویسید صادقی لاریمی احساساتی شده ، توهین کرده،املا و انشایش خوب نیست ،به یک میلیون نفر توهین شده است و...خسته نشده اید؟

همیشه و در تمامی نوشته هایم گفته ام تعدادی محدود و اندک در غرب استان؛منظورم باعث و بانی و بنیانگذاران این نوع تفکرند که اگرمایل باشند می توان اسامی آنها را رسانه ای کرد.

مظلوم نمایی و بازار گرمی هم حدی دارد ، این کارهای فرسوده و فرصت سوز دستاوردی نخواهد داشت ، کینه و کدورت شما از بنده برای آن دو سه حرف نیست؛بلکه ناراحتید چرا یک پای ثابت در سایت های مجازی، در مخالفت از جدایی مازندران مقاله می نویسم .

با توهین و مسخره کردن راه به جایی نخواهید برد،بلکه به صورت ناخواسته تعدادی را هم وادار کردید که به حمایت از این جانب بنویسند و خواهند نوشت.

شما با دست خودتان چند نفر منتقد جدایی را به چندین نفر تبدیل کردید ،جدایی خواهان اگر فکر می کنند با استان شدن می توانند مردم غرب استان را به سعادت و خوشبختی برسانند، آرزو می کنم تمام نقطه نظرات و تحلیل هایم غلط از آب در آید تا آن ها بتوانند یک میلیون نفر از مردمان خوب و نجیب غرب استان را به ساحل نجات برسانند.سعادت و خوشبختی مردم بسیار با ارزش تر ازاین حرف هاست.

امیدوارم آنچه را که خیر و صلاح همه است اتفاق بیفتد که مطمئن باشید بنده هم به آن احترام خواهم گذاشت.امروز آمار سخن می گوید ،بودن یا نبودن در یک محل لزوما نشانه اشرافیت کامل نیست ، لذا سعی کردم چکیده ای ازنتایج دو تحقیقی را که درباره برخورداری شهرستان های مازندران صورت گرفته است،در این یادداشت بیاورم. قطعا حق مطلب در این چکیده ادا نمی شود. خودتان بخوانید و قضاوت کنید.

communicative

educational

health

industrial agricultural

infrastructural

shahrestan

12

14

7

11

8

amol

4

2

4

16

12

babol

7

8

2

9

14

babolsar

11

5

1

1

16

behshar

3

15

3

14

5

chaloos

2

10

10

5

3

galoogah

1

13

6

6

7

jooybar

9

7

16

7

4

mahmoodabad

6

12

15

4

2

neka

10

9

14

8

9

noor

16

16

12

2

6

noshahr

5

11

13

3

15

gaemshahr

15

4

5

10

11

ramsar

13

1

9

15

13

sari

14

3

8

12

1

sevadkooh

8

6

11

13

10

tonekabon

Priorities to development action in respect of each factor 1-

ردیف

وضعیت برخورداری

نام شهرستانها

تعداد

درصد

1

توسعه یافته

رامسر،چالوس،ساری

3

18.7

2

میان توسعه یافته بالا

آمل،بابل،بابلسر،تنکابن،نوشهر

5

31.2

3

میان توسعه یافته پائین

سوادکوه،قائم شهر،نور

3

18.7

4

فروتوسعه یافته

بهشهر،جویبار،محمودآباد،نکا

4

25

5

محروم

گلوگاه

1

6.2

جدول شماره 2- وضعیت شهرستانهای استان مازندران در گروههای مختلف از نظر شاخصهای توسعه یافتگی

1-تحلیل نابرابری های درون منطقه ای توسعه در استان مازندران که در سال 88 توسط آقایان:فرهنگ مظفر،یدالله آقایی،مسعود تقوایی و سرکار خانم رعنا شیخ بیگلو تهیه شد.

در این روش 50 شاخص توسعه با استفاده از روش تحلیل عاملی مورد ارزیابی قرار گرفت که نتیجه آن استخراج 5 عامل مرتبط با 33 شاخص بود که عبارتند از :عامل زیربنایی،کشاورزی و صنعت،درمانی ،آموزشی و ارتباطی البته اصل مقاله به زبان انگلیسی است که به رسم امانت به همان صورت آمده است (جدول شماره 1)


2- تعیین سطح توسعه یافتگی شهرستان های استان مازندران که در زمستان سال 89 ، توسط جناب آقای دکتر اصغر ضرابی و سرکار خانم نازنین تبریزی انجام گرفته است.

دراین تحقیق ابتدا 37 شاخص مورد ارزیابی قرار گرفته که جهت دسته بندی شهرستانها ی استان 8 عامل به دست آمده که از روش تحلیل عاملی از طریق شاخصهای ترکیبی توسعه (ecdi) تلفیق ومورد بررسی قرارگرفت (جدول شماره 2)


3-درتائید نتایج تحقیقات فوق نامه اردیبهشت ماه سال 90 سه تن ازنمایندگان سابق غرب استان به وزیر کشور در خصوص جدایی از مازندران و برخورداری بسیار زیاد غرب استان از امکانات را برای مطالعه پیشنهاد می کنم لطفا بخوانید.

خلاصه نتیجه تحقیق(جدول شماره 1)

شهرستانهای جویبار و گلوگاه محرومترین شهرستانهای استان معرفی شدند.

خلاصه نتیجه تحقیقات دوم (جدول شماره 2)

رامسر،چالوس،ساری مناطق توسعه یافته استان هستند.

تمام شهرستان های فرو توسعه یافته و محروم در نیمه شرقی استان استقرار یافته اند

تمام شهرستانهای مستقر در نیمه غربی استان مازندران در سطوح اول تا سوم سطح بندی توسعه جا گرفته اند.

تاکید می شود حتما جهت اطلاعات بیشتر به اصل تحقیقات یا مقاله رجوع شود تا زحمات پدید آورندگان و حق مطلب به درستی ادا شود.

ایمیل نویسنده: sadeghil_bahman@yahoo.com


  • مصطفی موزانی (نوشهر)پاسخ به این دیدگاه 0 1
    سه شنبه 14 آذر 1391-0:0

    استاد نسبتآ محترم ... سعی کنید در مورد استان مازندران اطلاعات کافی کسب کنید و بعد روشنگری کنید . راهنمایی می کنم : 1 - به آمار کارمندان شرق استانیِ اداراتِ غرب استان دقت کنید 2- به اخبار روزانه شبکه تبرستان! گوش کنید 3- به بازرسین و کارشناسان ادارات کل مختلف استان توجه کنید 4- به ترافیک چندین و چندساله چالوس نگاه بفرمایید 5- بودجه هایی که از شهرستان های غرب استان به مرکز استان برمی گردند و خرج شرق استانی های عزیز می شود را محاسبه کنید 6- غرض ورزیهای شاغلین شرق استانی ادارات غرب استان را ببینید 7- تصادفاتی که در ساعات اولیه ی بامداد در جاده های غرب استان رخ می دهد بیشتر مربوط به کسانی ست که برای انجام کارهای اداری و درمانی راهی شرق استان می شوند 8-هزینه هایی که در مراجعات به شرق استان بر دوش غربی های استان سنگینی می کند به کنار 9- اصلآ معلوم نیست چه منافع هنگفت دیگری نصیب شرق استانی های عزیز می شود که اینقدر اصرار به حفظ شرایط فعلی دارند ، لابد بعد از انجام تغییرات آنها فقیر می شوند و غرب استانی ها به حقوق واقعی خد می رسند ...
    مابقی سرسلامتی شما برای اینکه دوباره به ما توهین کنید و مثل همیشه مصون بمانید (کاپیتولاسیون مگه چیه ؟ همینه دیگه آقا)

    • "راديو دريا" پاسخ به این دیدگاه 0 1
      يکشنبه 7 آبان 1391-0:0

      به علت عدم رویکرد کافی صدا و سیمای مرکز مازندران (شبکه تبرستان) به غرب مازندران، كه شامل بي توجهي و ديده نشدن گويش، لهجه، موسيقي، آداب و رسوم، مسئولان شهري و بزرگان فرهنگي، ادبي، هنري و علمي منطقه خود در اين شبكه هستند، بنابراين مازندرانيهاي غرب استان (از محمودآباد تا رامسر) حداقل خواستار راه اندازي و پخش مجدد برنامه هاي "راديو دريا" در منطقه شمال كشور هستند تا بخشي از كمبودهايي كه رقم خورده است توسط اين شبكه راديويي پوشش داده شود و مردم غرب مازندران از مزيت هاي راه اندازي چنين شبكه اي با رويكرد ملي بهره مند شوند.

      • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 0 1
        شنبه 15 مهر 1391-0:0

        جواب دارم

        • جمعه 14 مهر 1391-0:0

          در جواب نوشهرى : به کدام تصويب دوست عزيز ؟ اگه استان جديد از محمود آباد تا رامسر به مرکزيت نوشهر باشه در اين صورت نام مازندران غربى براش مناسبه . آيا محدوده و مرکز اون همون چيزيه که گفتم ؟

          • پنجشنبه 13 مهر 1391-0:0

            نام استان جدید " مازندرانی غربی " است که به تصویب رسیده است

            • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 1 0
              دوشنبه 10 مهر 1391-0:0

              اقای رضاپور احتمالا درک شما ازمسائل شهر سازی بسیار ضعیف است .در هراستان حرکت ازیک شهر به سمت شهر دیگر اطلاع رسانی جاده ای به اینصورت است که نزدیکترین شهر ونام مرکز استان برای هدایت مسا فران نوشته میشود و این امر مختص ساری ومازندران نیست ودر همه استانها وهمه کشورها رعایت میشود.ضمنا توهم سه استان شدن را ازسر خارج کنید که مازندران بزرگ خواهد ماند وبزرگی خواهد کرد

              • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 0 1
                يکشنبه 9 مهر 1391-0:0

                سلام وسپاس،خواهش من از غرب مازندرانی ها بعنوان یک همولایتی این است که اگر هم استان جدیدی می خواهند،نام و هویت مازندران را که چندین سده ی پر افتخار را پشت سر گذاشته است،
                در صدر خواسته های خود قراردهند .اگر استان جدیدی قرار است تاسیس شود،دیگر منطقه ای از شرق گیلان به آن اضافه نشود تا هویت مازندرانی اش کمرنگ نشود.ما هنوز زخم جدایی استان شرقی و تصویب نام من در آوردی و بدون هیچ پشتوانه ی تاریخی "گلستان" را بجای نام کهن و پر افتخار "مازندران" فراموش نکرده ایم.ضمنا از تمرکزگرایی ساری می خواهم که قبل از تشکیل استان "طبرستان" به مرکزیت بابل ، بعضی از ادارات کل استان و مرکزیت ها را به این شهرستان ارجاع دهد تا ....

                • غرب استانیپاسخ به این دیدگاه 1 1
                  يکشنبه 9 مهر 1391-0:0

                  آقای لاریمی این آمار شما با درصدهایی که جلوی شهرها نوشته شده نمی خونه به فرض اینکه حرف شما درست باشه ، درصدها چیز دیگری رو می گن یا در صدهای جدول 2 رو شما اشتباه وارد کردید یا گفته های شما مطابق با جدول نیست.

                  • يکشنبه 9 مهر 1391-0:0

                    بابل یه ایرانخودرو داره که اونم واسه بندپی و با امل مقایسش نکنید

                    • بهمن صادقی لاریمیپاسخ به این دیدگاه 1 1
                      يکشنبه 9 مهر 1391-0:0

                      باتشکرمجدد از خوانندگان محترم مقاله، یک نکته مهم که شاید برای تعدادی جای سئوال داشته باشد اینست ، چرا مثلا آمل یا بابل در رتبه بندی پائین تر از رامسر یا چالوس قرار گرفته اند ،دلیلش اینست که یکی از مهمترین شاخصهای توسعه یافتگی، درآمد سرانه می باشد، ممکن است تعداد صنایع ، کارخانه و...دربابل یا آمل بیشتر از رامسر یا چالوس باشد، امابا توجه به اینکه تعداد جمعیت این شهرستانها بسیار بیشتر از شهرستانها ی کوچک غرب استان می باشد در نتیجه وقتی درآمد حاصله ناشی از فعالیتها ،تقسیم بر تعداد جمعیت آن شهرستانها میگردد ،درآمد حاصله تک تک افراد رقم کوچکتری را نسبت به آن دوشهرستان کوچک غرب استان نشان می دهد لذا در این شاخص پائین تر از آنها قرارمی گیرند. مثال مهم میتواند کشور هندوستان باشد که ازنظر فنی ،تکنولوزیکی ، حتی علوم کامپیوتری بسیار پیشرفته و در شرایط مطلوبی قرار دارد اما با توجه به بالا بودن جمعیت کشور، درآمد سرانه بسیار پائین تری نسبت به بعضی از کشورهایی دارند که صنعتی هم نیستند .یا مثال عمومی تر، پدری را در نظر بگیرید مثلا با حقوق یک میلیون تومان یک خانواده چهار نفری را سرپرستی میکند و پدر دیگری را در نظر بگیرید با همین حقوق یک میلیون تومانی یک خانواده هشت نفری را سر پرستی میکند،مشخص است که مشکلات خانواده هشت نفری بیشتر از چهار نفره است ،

                      • جواب سارويپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        يکشنبه 9 مهر 1391-0:0

                        منظورت از نيروهاي سطح يك كشوري از غرب مازندران همون مدير كل بانك مركزي ،وزيراقتصاد،مسئول دفتر رئيس جمهور و جهرمي(نسبت سببي) و..كه باعث شدند كه كل ايران ،انتخابات رياست جمهوري زودتر از موعود بخواهند؟مهرم حلال جونم آزاد فقط زودتر برويد(درخواست مردم ايران از كابينه دولت فعلي) .منظورت از قابليتهاي توريست همون تلكابين نمك آبرود يا ويلاهاي تهراني هاست؟توريسم در كل شمال هست شما زياد به قوه بيناييت فشار نيار...اقتصاد كل استان از تنها بندر اقتصادي بين المللي شمال ايران يعني بندر امير آباد بهشهر و كارخانه هاي مادرش و شهرصنعتي نكا و شهر صنعت غذايي آمل تأمين ميشه وكرنه دريا و دارودرخت كل شمال داره و بالطبع توريسم هم داره.

                        • شنبه 8 مهر 1391-0:0

                          البته شرق استانيهاي عزيز حق دارند مخالفت كنند چرا كه چون همه ظرفيتها ي استان در غرب است از نيروهاي با تجربه و سطح يك كشوري تا قابليتهاي توريست و غيره شما كدام مسافر رو ديدي كه بره توي شرق استان سكني داشته باشه همه دارند دست و پا ميزنن كه هرچه زودتر برسند غرب ...

                          • شنبه 8 مهر 1391-0:0

                            مطمئن باشيد آمل يا نور هم مركز شود بازهم تنكابني ها بازي درميارن.آقاي ابراهيمي تنكابني ها مازني نيستد دليلي نداره تو استان مازندران باشند.

                            • شنبه 8 مهر 1391-0:0

                              آقا نکا باید مرکز استان بشه . کلی امکانات داره . تازه بندر ویژه داره

                              • شنبه 8 مهر 1391-0:0

                                جدول دومی خیلی جالبه ! بابل پایین تر از رامسر و چالوس!!! جوک باحالی بود

                                • شنبه 8 مهر 1391-0:0

                                  آهای مسئولان محترم ؛ مازندران فقط بابل و ساری نیست.. . . .

                                  • شنبه 8 مهر 1391-0:0

                                    متاسفانه مسئولان استان مازندران را خلاصه کرده اند در بابل و ساری . .

                                    • شنبه 8 مهر 1391-0:0

                                      مازندنومه باید کامنتهای غرب استانیها و منتقدین این مطلب در شرق استان را هم ثبت کند،نگذارید به عدالت مازندنومه شک کنیم،لاریمی و اطرافیانشان می آیند و هر چه دلشان می خواهند می نویسند.

                                      • شنبه 8 مهر 1391-0:0

                                        بهترين کار اينه که يا آمل مرکز استان بشه يا اينکه رامسر و تنکابن و عباس آباد رو بديد به گيلان و خيال همه رو راحت کنيد . در غير اين صورت اين سر و صداها ادامه خواهد داشت و ممکنه که در نهايت منجر به تقسيم مازندران بشه . از ما گفتن بود .

                                        • جمعه 7 مهر 1391-0:0

                                          شرق استان هم استعداد یک استان شرقی دارد، غربی ها حق دارند،چرا ساری باید مرکز باشد؟؟؟؟!

                                          • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                            جمعه 7 مهر 1391-0:0

                                            نظر گذاری که فرمود: بابل جزء ساری بود!
                                            لطفا توجه داشته باشد که آن تقسیمات عجولانه ی قبلی درواقع تقسیم استان به چندشهرستان نبود بلکه تقسیم آن از لحاظ فاصله ی مناطق به 3یا4منطقه بود و ساری هم به خاطرتمرکزگرایی در این مورد هم مثل دیگرموارد بهره برد ولی بزودی این وضعیت شتابزده تغییرکرد .مگر این که چالوس جزء نوشهربود،باعث می شودکه کم اهمیت تر ازنوشهرباشد؟این تقسیمات بر اساس واقعیت ها نیست بلکه بر اساس نفوذ سیاسی ست.همین طور که گفتم:بابل زندیه مرکز مازندران بود ولی قاجاری ها ی خونریز خیلی از بابلی ها خوششان نمی آمد.و آقایی که گفتی:بابل اهمیت تاریخی ندارد! دست کم 300سال است که دست کم دربعضی موارد زننده ی حرف اول استان همین بابل است ولی تمرکزگرایی ساری از کیسه ی دولتی می خورد و فربه می شود و بابل بایددر پیشرفت خود،همچنان به فرزندان غیورش
                                            دل خوش کند ونه چندان به اعتبارات دولتی.مسوولان لطفا آمارشهدای بابل و ساری را با هم مقایسه کنند.

                                            • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                              جمعه 7 مهر 1391-0:0

                                              واقعا جای تاسف دارد درعصر ارتباطات وپیشرفت وتکنولوزی که فاصله ها در دهکده جهانی انفورماتیک واینترنت جایی ندارد صحبت ازدوری مرکز استان میکنند.باتمام احترامی که برای همشهریان مازندرانی مخصوصا غرب استان قائلم سوالم از خبر نگاران محترم و...این است که ایا ریشه یابی کردند که زمزمه جدایی راچه کسانی به راه انداختند؟عده ای از استان گیلان رانده شده ودرغرب استان اقدام به زمین خواری کرده و حالا میخواهند به پول تبدیل کنند.ایا تا بحال این دوستان خبر نگار به عمران ومسکن شمال( بنیاد )شهرک نمک ابرودچالوس و شهراسر رامسرو بزرگراه تهران شمال در قسمت مازندران سری زدند تا ببینند که اکثر مدیران وکارکنانش گیلانی هستند وهمین مدیران اولین کسانی بودند که ازچند سال پیش زمزمه جدایی را برای منافعشان به راه انداختند؟منتظر کامنتهای خبر نگاران محترم غرب استانی هستم

                                              • پنجشنبه 6 مهر 1391-0:0

                                                آقايان غرب استاني شما كه سر انتخاب مركز استان باهم جنگ دارين مي گم حالا دنبال استان شدن نباشين.آقا سجاد از هركي تو هر جاي ايران بپرسي دوست داره روستا و شهرش استان بشه ميگم شما نمي خواد نظر سنجي كني! اينجوري كه آقايان مي گن ايران باييد ٣٠٠ استان داشته باشه!!! البته اگه تو روستا نظر سنجي نكنن!!! آقايان كمي منطق هم بد نيست.

                                                • بهمن صادقی لاریمیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                                  پنجشنبه 6 مهر 1391-0:0

                                                  باتشکر از همه خوانندگان محترم که مقاله اینجانب را خوانده و با نظرات خوبشان(چه مخالف و چه موافق) فرصت داده تا بتوانم کاستی هایم را جبران کنم ،باید بپذیریم هر نوشته یا مقاله ای موافقان و مخالفان خاص خود را دارد در نتیجه نظرات موافق و مخالف می تواند برای مخاطبانشان جالب باشد ،مشروط به اینکه از جاده انصاف و عدالت خارج نشود. اگر نقدونظر در رابطه با موضوع مقاله باشد قطعا موثرترخواهد بود،خدای نکرده به میدانی جهت تصفیه حسابها و... تبدیل نشود. باعنایت به سابقه اینگونه کارها و عدم تمرین کافی ، میتوان به آینده امیدواربود .از آن تعداد، از عزیزانی که با عنایت به سابقه،شان و جایگاه آنها ، تا حدودی غیر منتظره و غیرمنصفانه ،برای چندمین بارو یک طرفه، بنده را مورد لطف و محبت خود قرار دادند و هر بار با القاب جدید، اتهامی به اتهاماتم اضافه میکنند تشکر میکنم ،واز آنها هم چیزهایی آموخته ام ،بگذریم از اینکه پیشنهادهای تعجب برانگیزی برای سردبیر محترم سایت داشته اند،حق خود را محفوظ دانسته فعلا به همین حد بسنده کرده فقط میتوانم بگویم ،عصبانیت و ناراحتی شما را درک میکنم .بنده جای کسی را در مازندنومه یا دردیگرسایتهای خبری تنگ نکرده و معتقدم بهترین قضاوت کنندگان همان مردم یا خوانندگان محترم مقاله هستند،خودشان بهتر از هرکس دیگری میتوانند تشخیص دهند که چه مقاله ای را بخوانند یا نخوانند ، نیازی به پافشاری ما جهت اثبات حقانیتمان نیست، در ضمن آنهایی که بنده را مازندرانی نمی دانند عرض میکنم ،اسمم بهمن صادقی لاریمی است ، اهل یکی از روستاهای شهرستان جویبار.جویباری هستم ،یکی از مناطق کمتر توسعه یافته استان، عاشق مازندران و طرفدار وحدت ،همدلی و یکپارچگی آن، تا ابد مازنی خواهم ماند وهیچکس این اجازه و اختیار را ندارد که بخواهد اصالتم را پس گیرد.خیالتان راحت باشد ،حتی دو فرزندم که متولد اصفهان هستند، پسوند لاریمی داشته، با اینکه از مادری اصفهانی از کودکستان تا دبیرستان در اصفهان زندگی میکنند، مازندرانی را بهتر از بعضی از شماها صحبت کرده و به مازندرانی بودن خود افتخار میکنند ، اصفهان را هم دوست داشته زیرا مردمان این دیار به بنده مهرو محبت داشته اند ،لطفا سعی نکنید با این کارهای سطح پایین به ارزش و اعتبار خود صدمه ای وارد کنید ،اگراز مقاله ای خوشتان نمی آید نقد منطقی کنید، درست نیست انسان خودش را به جاده خاکی بزند .درضمن با پیشرفت تکنولوژی ردیابی کامنتها بسیار ساده است، نیازی به تهمت زدن نیست ، پس از سالها کار و کسب تجربه، این اعتماد به نفس و توان را در خود می بینم که در حد بضاعت حرفهایم را صاف،شفاف و بدون هیچ ابهامی بزنم نیازی به این کارها ندارم ،ودرآنجایی که توانش را نداشته باشم یا اشتباهی کرده باشم مطمئن باشید عذر خواهی خواهم کرد ،امیدوارم رقابت ومخالفت دردیدگاه را، وارد زندگی شخصی و عرصه های عمومی نکنیم ،همه با هم دوست و برادرباقی بمانیم ،همانطورکه تقریبا همه ما شمالیها ،وقتی اینطرف البرز می آئیم فرقی نمیکند از چه استانی هستیم ،همه به همدیگر میگوئیم همشهری ،متحد و یک دست هستیم ،متاسفانه تا به آنطرف البرز می رویم، این وحدت ،دوستی و صمیمیت کمتر میگردد، دلیلش برای خودم معما شده است،اگر کسی بتواند این دلایل را ذکر کند کمک بزرگی به همه کرده است . به امید دوستی و صمیمیت هرچه بیشتر، که بسیاربه آن امیدوارم

                                                  • مردان غرب استانپاسخ به این دیدگاه 0 1
                                                    پنجشنبه 6 مهر 1391-0:0

                                                    از یه چیز بدجوری خنده ام میگیرید ، از اینکه تو جدول شماره 2 رامسر و چالوس رو از بابل بالاتر گذاشته اند !!!!! و بعد تنکابن و نوشهر رو هم در ردیف بابل و همطراز آن قرار داده اند !!!!! آخه بندگان خدا کدام عقل سلیمی این آمار و اسناد من درآوردی شما را باور میکند که ما دومیش باشیم ؟!! یعنی بابل با آن همه امکانات و ویژگی ها با غرب استانی که هیچ گونه امکانات و وِزگی ندار در یک سطح و حتی پایین تر از آنها میباشد ؟ چرا این حرف ها را بازگو میکنید ؟ چه کسی این جدول ها و نقشه ها را ترسیم میکند ؟ خودتان کلاه خودتان را قاضی کنید و ببینید همچین چیزی واقعیت دارد .

                                                    • پنجشنبه 6 مهر 1391-0:0

                                                      بهترين كار خارج كردن تنكابن از مرزهاي مازندران و الحاق به استان مجاور و مادريش مي باشد و البته احتمال اينكه استان مجاور، تنكابن را قبول نكند هم وجود دارد زيرا دراينصورت احتمال و ريسك از دست دادن بندر آستارا كه ترك نشين هستند و وزنه ي اصلي درجهت تأمين اقتصاد استانشان هستند ،بالا ميرود.درصورت عملي شدن هم تنكابن به آغوش مادرش ملحق ميشود و هم تنش هاي استان كمتر ميشه.البته براي محروميت زدايي از ساير شهرهاي نامبرده بايد انديشه اي قوي و اصيل داشت.

                                                      • شهرستان بابل پاسخ به این دیدگاه 1 0
                                                        پنجشنبه 6 مهر 1391-0:0

                                                        شما غرب استانی ها اگر بالا برید ، پایین بیاید باز نمیتوانید استان شوید . . بابا دیگه با چه زبانی به شما بفهمونیم که فاقد حداقل ها هستید ؟! با این امکانات و ویژگی ها مگر میتوان استان شد ؟! دیگه خواهشا بیشتر از این خودتان را بازیچه دست این و آن قرار ندهید. . مگر استان شدن و امثال اینها بچه بازیه که هرکی از ننش قهر کرده پاشه بیاد بگه ما میخوایم استان بشیم ؟! شما که هنوز هیچی نشده و فقط در حد حرف های پوچ و بی اساسه سر مرکز استانیتون درگیری و کش مکش دارید وای به حال روزی که استان شوید ! از قدیم میگفتن لقمه اندازه دهنتون بردارید ، نه بیشتر

                                                        • پنجشنبه 6 مهر 1391-0:0

                                                          آقاى لاريمى و دار و دسته مجازى اش کماکان به روش خودشان ادامه ميدهند و خودشان کامنت ميذارند و از خودشان تشکر ميکنند و فکر ميکنند ديگران هم مثل خودشان هستند . شايد مجبور شم تمام مشخصات شناسنامه ايم رو اينجا بنويسم تا باور کنيد که من اصلا خبرنگار نيستم . ضمنا بر خلاف شماهايى که هنوز متن کامنتو نخونده نظر ميدين بايد بگم من نقشه ايران رو از حفظم ولى در جواب اين که گفته شد توى استانهاى ديگه هم مناطقى وجود دارند که از مرکز استان دور هستند گفتم بله ولى اينطورى که مرکز استان تو منتها اليه يه طرفش باشه طورى که نسبت فاصله شرقيترين و غربيترين شهرش اينقدر تو متفاوت باشه فقط مازندران از اين جهت تو کل کشور نوبره . در مورد اون آمار بى سر و ته هم اصلا ارزش جواب دادن نداره جز همون جمله اى که گفتم يعنى مرغ پخته هم از اين آمار خنده اش ميگيره . در ضمن اگه غرب مازندران استان بشه منطقه و شهرم پيشرفت ميکنه ضمنا ديگه مجبور نيستم کلى دورى مسافت و تفاوت فرهنگى رو تحمل کنم و خلاصه به حال ما حداقلش همچين سودهايى داره . اما من هنوز جواب سؤالمو نگرفتم که به حال شما چه ضررى داره که اينقدر مخالفت ميکنيد ؟ جز اينکه ميترسيد اون بودجه و امکاناتى که حق غرب استانه و شما به ناحق مال خودتون ميکنيد رو از دست بديد ! با شما هستم آقاى لاريمى و دار و دسته ! شايد آقاى ابراهيمى و ديگر مسئولين استان براى اينکه مستقيما با غرب استانيها سر و کله نزنند شما را مأمور اين کار کرده اند ! ضمنا من که کاره اى نيستم اما تو منطقه و شهرم هر کسى رو ميشناسم اين خواسته رو داره . من از خدامه همچين نظرسنجى برگزار بشه تا همه بفهمن که اينها عده محدودى نيستند بلکه اکثريت قريب به اتفاق مردم غرب مازندران خواسته استان شدن رو دارند .

                                                          • پنجشنبه 6 مهر 1391-0:0

                                                            هر چی مهدوی گفته من هم تایید میکنم.این چند خبرنگار غرب ساتانی که به دفاع از کل جمعیت شون دارند با اسمهای مختلف کامنت نویسی میکنند ایا نظرسنجی ای کرده اند که چند درصد غرب استانیها دلشان میخواهد جدا شوند؟اول بروید نظرسنجی کنید و بعد طبق آمار درست حرف بزنید.شکمی که نمیشود برادران خبرنگار من!به جای کاشان کاشان کردن حرف خودتان را بزنید.مطلب لاریمی پر از آمار و دلیل است.یکی اش را شما بیاورید.

                                                            • پنجشنبه 6 مهر 1391-0:0

                                                              اگر در خانه کس است/یک حرف بس است.آقای لاریمی شما هر چه بگویید این دو سه نفر گوش نمی کنند.بروید سراغ موضوعات دیگر و ولشان کنید.بقول هادی ابراهیمی اینها صد سال دیگر هم استان بشو نیستند سرشان را دارند درد می آورند.الان که مشایی و حسینی وزیر اقتصاد را دارند هیچ کاری نتوانستند بکنند بعدش که دیگه هیچی.

                                                              • چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0

                                                                مهدوی جان اسم کوچکت را هم بنویس چون در رسانه 2 مهدوی داریم بدانیم کدام بزرگوار هستی!

                                                                • چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0

                                                                  اقا سجاد ١ نگاهي به نقاشه ايران بكن بعد بيا اينجا برو بالا منبر!!! زاهدان مركز سيستان ، ياسوج كهگيلويه،سمنان ,يزد،أصفهان،اهواز خوزستان و... بنده خدا چي ميگي ؟؟؟ تو كه ١ بار نقاشه ايران ونديدي چرا خودتو وارد اين بحثها مي كني ... اقا جان بزرگترين شهر هر استان ميشه مركزش نه ١ متر بگيرن مركزش پيدا كنن بگن انجا وسط استانه !!!!

                                                                  • چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0

                                                                    درود بر دوستان
                                                                    اگه با هم اتحاد نداشته باشیم
                                                                    وضعیت از این هم بدتر میشه
                                                                    بدرود

                                                                    • چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0

                                                                      عجب سرو صدا و قیل و قالی...!!
                                                                      از طرفی جالبه و از طرفی واقعا خنده دار!!
                                                                      اینکه جناب آقای لاریمی کل وقتشو صرف نوشتن مطالب ضد غرب استان می کنه و نقد رو فقط تو این جدایی طلبی می بینه جالبه و از طرفی تو مطالبشون فقط مخاطبسون عده ای هستن و بعدش تعمیم به کل غرب استان میدن و تهش از چندتا آماری که مشخص نیست چقد مستنده استفاده میکنن خنده داره...
                                                                      خداییش تموم کنین این بازیارو... اصلا به فرض همه اینایی که شما گفتی مثلا از طرف ما قبول ولی ببینین خودتون چیزی از حرفای به ظاهر منطقیتون متوجه می شین؟
                                                                      اصلا با همه اینایی که گفتین اگه جایی مثل چالوس توسعه نیافته بود که ببین چه بلایی باید سرمون می اومد...توسعه یافته ایم و هرچی داریم از خودمونه و یه قدمش از استان برامون برداشته نشده...اینو حق دارین...چالوس که هیچ...غرب استان در بدترین شرایطش توسعه یافته تر از پیشرفته ترین شهرهای جاهی دیگه است اما اشتباه نکنین این مسئله ربطی به اونایی که شما فکر کردین نداره...اصلا اینجوری تصور کنین همینقد که توسعه یافته است داد جدایی داره تا بخواد تو سطح خودش حرکت کنه...!! خب؟ پس درست شد دیگه...از این به بعد بدونین دارین تو چه سطحی صحبت میکنید...سعی کنین سطحتون و بیارید بالا تا بشه رو حرفاتون فکر کرد.........

                                                                      • چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0

                                                                        سجاد عجله نكن عجله نكن بذار كار تميز دربياد..ظاهرا از ديار فلفلي مزاج هايي

                                                                        • چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0

                                                                          ( خطاب به مهدوى ) : اشتباه شما و امثال شما اينه که فكر ميكنيد اين خواسته استان شدن غرب مازندران زير سر عده محدوديه ! در صورتى که به هيچ وجه اين طور نيست . اکثريت قريب به اتفاق مردم غرب مازندران همين خواسته رو دارند چون بعد از سالها به اين نتيجه رسيدند که راه حل اکثر مشکلاتشون همينه . ضمنا ( کافر همه را به کيش خود پندارد ) . اين کامنت گذاشتن با اسمهاى مختلف هم مختص خودتونه پس به ما نسبت نديد . من نه توپا ابراهيمى هستم نه شمس و نه بهرامى . من اسمم رو نوشتم...

                                                                          • چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0

                                                                            من تعجب این دو سه خبر نگار غرب استانم که با اسمهای مختلف کامنت می گذارند و چشم بستته دفاع می کنند!!برادران این جمله یکی از تو اصفهان حرف نزنه یا کاشان می خواد جدا بشه رو تو ده تا کامنت تکرار کردید!!لو رفتید عزیزان من.حرف نویی بزنید تو رو خدا!مثلا خبرنگارید!هی کامنتهای دیروز رو روز بعد تکرار میکنید!!

                                                                            • چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0


                                                                              استاد سفسطه و مغالطه ، جناب آقای بهمن صادقی لاریمی اصفهانی شرق مازندرانی ضد غرب مازندرانی ! تو همون استان اصفهان اگه بخش کوچکی از مناطق شمال شرقی اون رو که عمدتا کویری و بیابانی هستند حذف کنیم شهر اصفهان تقریبا مرکزیت جغرافیایی هم داره . اما تو کدوم استانی « نسبت » فاصله شمالی ترین و جنوبی ترین شهرش تا مرکز استان یا شرقی ترین و غربی ترین شهرش تا مرکز استان مثل نسبت این فاصله در مازندرانه ؟ فاصله گلوگاه و بهشهر تا ساری کجا و فاصله رامسر تا ساری کجا ؟ راستی کاشان تو کدوم استانه ؟ آهان ، همون استانی که شما زندگی میکنی ، یعنی استان اصفهان ! آخه مردم اونجا هم بدجوری تقاضای استان شدن دارند . اینو محض اطلاع شما نوشتم که گفتی تو اصفهان از این حرفها خبری نیست ! اون آمارت هم که منو کشته ! چالوس و رامسر برخوردارن ؟ ! یعنی برخوردارتر از بابل ؟ ! و برخورداری تنکابن و نوشهر هم به اندازه بابل ؟ ! یعنی چالوس و تنکابن و بقیه شهرهای غرب استان توسعه یافته تر از شهرهای شرق استان هستند و ما خودمون خبر نداشتیم ؟ ! عجب ! احتمالا در این آمارگیری فقط ویلاهای توریستهای محترم تهرانی و ... لحاظ شده و آمار از اونها تهیه شده ! وگرنه مرغ پخته هم از این آمار خنده اش میگیره ! ( حالا هر کی این آمارو تهیه کرده فرقی نمیکنه ) انصافا چی بهت میرسه که نشستی و این همه مقاله بر علیه ما مینویسی و بعدش هم زیرش خودت چند تا کامنت در تشکر از خودت میذاری ؟ ! ما اگه استان بشیم بخشی از مشکلاتمون حل میشه ولی سؤال اینجاست که استان شدن یا نشدن ما برای شما چه فرقی میکنه ؟ چی ازت کم میشه ؟ تو رو خدا نگو که نگران نام مازندرانی که خنده ام میگیره . ما به چه زبونی بگیم که نام و افتخارات مازندران مال خودتون ، دست از سر ما بردارید . دایه مهربانتر از مادر و نگران وضع ما بعد از استان شدن هم نباش چون هر چی باشه از وضعیت فعلی بهتره . این مخالفتهای سرسختانه شما فقط و فقط این نظر رو تقویت میکنه که چون بودجه و امکانات غرب استان رو بالا میکشید پس میترسید که این بودجه ها دیگه به شما نرسه ! این فکر رو هم که با کامنت گذاشتن از قول شهروندان شهرهای مختلف غرب استان بین ما بر سر مرکزیت استان جدید اختلاف بندازید از سرتون بیرون کنید . البته هر یک از ما دوست داریم که شهر خودمون مرکز بشه اما اصل استان شدن غرب مازندران برامون مهمتر از مرکزشه...

                                                                              • جمعی از خبرنگاران غرب استانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0

                                                                                توسعه ساری،بابل و همه شهرهای استان آرزوی قلبی ماست و شرق و غرب همه مازنی هستیم ولی خواهشمندیم که اصفهانیها در خصوص مردم ما حرف نزنند،ما همه جوره در استان تحت نظریم ولی یک نفر تو اصفهان نشسته در مورد استان مطلب می نویسه و به همه توهین میکنه،بهرامی، شمس ناتری و توپا ابراهیمی از خبرنگاران خوب استان هستند،شمس شاگرد پرفسور مولانا و بزرگان رسانه بود،توپاابراهیمی نویسنده و پژوهشگر شاخص استانه بعد همه نوع توهین به آنان می شود،یکی از آن سر کشور با 20 اسم کامنت می فرستد.

                                                                                • استان ساحلی یا غرب مازندران فعلیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                                                                  چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0

                                                                                  آقا یه چیزی رو رک باید گفت که مازندران باید به سه قسمت تقسیم بشه تا آباد بشه.شرقی ها هم تلاش کنند تا استان جدیدی شوند.ضمنا آقای لاریمی وقتی استان گلستان در حال شکل گیری بود چرا از دو تیکه شدن مازندران گله مند نبودید؟

                                                                                  • چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0

                                                                                    جالبه كه يه بابلي خودش كامنت ميذاره بعد خودش با يه عنوان متفاوت جواب خودشو ميده البته بطرز ناشيانه اي تناقض هايي ميذاره كه كسي شك نكنه!!.اين خودش مصيبته!.البته تو غرب استان هم يك شهر با اين خصوصيات و شايد هم برجسته تر هست.

                                                                                    • بابلی ها و ساروی ها ، بس کنیدپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                      چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0

                                                                                      تو رو خدا نگاه کنید . . باز این بابلی ها و ساروی ها افتادند به جان هم ! بابا تو رو خدا دست از این کینه و دشمنی هایتان بر دارید . تا کی و کجا میخواهید ادامه دهید . بابلی ها تو رو خدا ول کنید . الآن که ساری مرکز استان است و نمیشه کاری کرد ، تو رو خدا بیخیال درگیری ها و دشمنی هایتان شوید . ساروی ها شما هم به مقدساتتان قسم که دست از کینه و دشمنی هایتان با بابلی ها بر دارید . اصلا چه فرقی میکنید کدام شهر مرکز استان باشد یا کدام شهر کلانشهر باشد ؟ هم بابل کلانشهر شود و هم ساری باعث افتخار مازندران است .

                                                                                      • چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0

                                                                                        ساري از زمان هخامنشيان مركز طبرستان بوده و اهالي بارفروشده قدمت شهرنشيني كمي دارند...برويد كلانشهر شويد و اصلا دنيا را فتح كنيد ولي لطفا لطفا نام شهر 3500ساله ساري را به زبان نياوريد.مازندنومه خواهشا منتشر كن.

                                                                                        • کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                          چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0

                                                                                          قابل توجه تمامی هم استانی ها عزیز و بزرگوار که چشم دیدن کلانشهر بابل را ندارند : در زمان زندیه مرکز ایالات مازندران بابل بزرگ یا همان بارفروش کبیر بوده ، ولی در زمان آقا محمد خان قاجار به علت طرفداری مردمان بابل بزرگ از خاندان زند این مرکزیت از کلانشهر بابل به ساری عودت یافت . . که بابل ( شهر المپیک و کنکور ایران ) شهر ما یاد باد . . همیشه بر بومش آباد باد . . با تشکر و سپاس فراوان از مدیریت سایت وزین مازند نومه ، بهترین و کاملترین سایت شمال کشور

                                                                                          • چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0


                                                                                            نويسنده كامنت "لطفا تا آخر بخوانيد" بدون شك بابلي است كه...

                                                                                            • سه شنبه 4 مهر 1391-0:0

                                                                                              واقعا چالوس توسعه یافته است....!!
                                                                                              این آمار فکر نمی کنم درست باشه دلیلی هم که دارم اینکه توی جدول شماره 2 که زده شهرهای توسعه یافته درصدش 18.7 است طبق آمار خودتون و میان توسعه پایین هم 18.7 است اگه درصد توسعه یافتگیه که با هم برابر است و طبق جدول بعد از گلوگاه شهرهای 18.7 که چالوسم جزشونه نسبت به بقیه شهرها که معلومه کمتر پیشرفت داشتند بعضی چیزها مثل صنعتی بودن یا کشاورزی بودن رو حتی با گذشتن از شهرهای استان هم می شه دید من فکر می کنم از این آمار خیلی دقیقتره.

                                                                                              • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                سه شنبه 4 مهر 1391-0:0

                                                                                                آنهایی که می گویند:بابل امکانات زیادی دارد،لطفا به این نکات توجه کنند:
                                                                                                1-رشد بابل در مقایسه با ساری،چنددرصدش دولتی و چنددرصدش مردمی بوده است؟اگر امثال نوشیروانی و شهیری در بابل نبودند و اگر مخابرات از قبل از انقلاب دربابل مستقر نمی شد،تمرکزگرایی شدید ساری چقدر به ما بها می داد؟
                                                                                                2-اهمیت بابل را در هر2بعد شهری و شهرستانی درنظر بگیرند وببینند که چندبرابرشهرها و شهرستان های غرب استان می شود.
                                                                                                3-توجه داشته باشند که بابل(بارفروش)درزمان زندیه پایتخت مازندران بود ولی از بد ماجرا،بابلی های طرفدار زندیه و ضد قاجار شاهد شکست زندیه از قاجار خونریز و بعدهم ظاهرا انتقام قجری ها از بارفروشی ها در تغییر پایتخت بودند ما افتخار می کنیم که زندیه را بر قاجار ترجیح داده ایم اگر چه مورد انتقام قاجاری ها واقع شده باشیم و هنوز هم همان روال ....

                                                                                                • سه شنبه 4 مهر 1391-0:0

                                                                                                  بابل چی بود این وسط ؟ این بابلی ها عجب ناسیونالیست هستند . عزیزان غرب استانی شرق استان رو دارند به چالش میکشند و این وسط این آقای بابلی می آید باج گیری میکند از این دعوا . عزیز من تو که سن و سواد علمی زیادی داری برو یک نگاه به سوابق بکن . کیاسر از ساری و بابل در یک روز بخش شدند . حالا بیا کیاسر رو ناه کن و حالا بابل . آیا صدای کیاسری ها بلند است و از ساری باج گیری میکنند . ساری مرکز استان است و باید همه امکانات آن مانند تمام مرکز استان های دیگر باشد . نه اینی که هست . همه اش را هم شما بابلی ها مقصر هستید . اگر آمل چیزی بگوید لا اقل از لحاظ تاریخی مانند ساری با قدمت است . نه بابل که ....

                                                                                                  • سه شنبه 4 مهر 1391-0:0

                                                                                                    آقاي لاريمي اينجا شمال و زبون مردمش فحاشي و هتاكيه و مسائلي نظير آمار و مستندات و منطق تو كتشون نميره.با كلي تفكر و تدبير كامنت ها و عناوين جعلي ميسازن و شروع به كوبوندن ميكنند .البته كامنت نويسها منحصر به دو الي سه شهره كه كل ايران هم از اين شهرها به نوعي ضربه خوردند و ميخورند و حال شما انتظار نداشته باشيد كه منطقي و محترمانه برخورد كنند.

                                                                                                    • سه شنبه 4 مهر 1391-0:0

                                                                                                      ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم
                                                                                                      جامه ی کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم رقم مقلطه بر دفتر دانش نکشیم
                                                                                                      سر حق برورق شعبده ملحق نکنیم...حافظ ار خصم خطا گفت نگیریم براو
                                                                                                      ور به حق گفت جدل با سخن حق نکنیم «تقدیم به جناب لاریمی»

                                                                                                      • آملی ریکاپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                        سه شنبه 4 مهر 1391-0:0

                                                                                                        اصفهانیها به جای صحبت در مورد مازندران به داد کاشانیها برسند که دادشان از تضییع حق هوا رفته است!(قابل توجه لاریمی اصفهانی)

                                                                                                        • سه شنبه 4 مهر 1391-0:0

                                                                                                          جالبه حتی یک نفر هم به این آمار توجهی نکرد که نشان دهنده عمق محرومیت شرق استانه

                                                                                                          • سه شنبه 4 مهر 1391-0:0

                                                                                                            بیچاره مازندران که لاریمی شده یادداشت نویس اون

                                                                                                            • دوستدار مازندرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                              سه شنبه 4 مهر 1391-0:0

                                                                                                              به نظر بنده بهترین راه حل برای برون رفت از این جریانات این است که مازندران را به 3 قسمت تقسیم نماییم . . مازندران غربی به مرکزیت نوشهر یا چالوس ، مازندران مرکزی یا طبرستان به مرکزیت بابل ، مازندران شرقی به مرکزیت ساری . . این بهترین راه حل ممکن میباشد .

                                                                                                              • سه شنبه 4 مهر 1391-0:0

                                                                                                                دوست داریم بدانیم کار لاریمی چیست؟احساسم میگه وقت آزادی داره که مرتب با اسمهای مختلف کامنت میزاره و از خودش تعریف میکنه،خدایا به تو پناه می بریم،حالا شمس و بهرامی و توپا جرات دارند اسم خودشون رو میزنن،لاریمی جون با اسم خودت بیا دفاع کن داداش!چرا کامنت با اسمهای عجیب!نوع نوشتن کامنتهات هم بقول شمس که با عصبیته،خیلی با حالی دوست اصفهانی من!!!!!

                                                                                                                • سه شنبه 4 مهر 1391-0:0

                                                                                                                  چالوسی جان عجله نکن عجله نکن بذار کار تمیز دربیاد دیگه

                                                                                                                  • تا آخر را بخوانید ، لطفاپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                                    سه شنبه 4 مهر 1391-0:0

                                                                                                                    جناب " محمد علی رضاپور بابلی " در اینکه بابل هم به حق خودش که به مراتب بیشتر از اینهاست ؛ نرسید شکی نیست . . ولی انصاف داشته باشید که همان بابل بزرگ شما که خیلی ها به عنوان کلانشهر میشناسند در زمینه هایی از ساری بالاتر میباشد . این انصاف است که شما هم گله و شکایت داشته باشید و ما هم داشته باشیم ؟ انصاف کجا رفته ؟ اگر بابل و بابلی ها با آن همه بیمارستان و دانشگاه و کارخانه و . . انتقاد و گله و شکایت دارند پس ما باید چکار کنیم ؟ ما که فاقد حداقل ها هستیم ؟ درست که بابل با توجه به پتانسیل بالایش در زمینه های علمی و دانشگاهی و ورزشی و صنعتی و اقتصادی و . . در زمره برترین ها میباشد ولی به ما هم حق بدهید که معترض باشیم که بسیاری از همین بابلی ها حق ما را خورده اند . خواهشا یه سری به ادارات و ارگان های غرب استان بزنید ، خواهید دید که تعداد بابلی های شاغل به مراتب بیشتر از غرب استای ها میباشد . مازند نومه خواهشا مطلب بنده را به چاپ برسان

                                                                                                                    • سه شنبه 4 مهر 1391-0:0

                                                                                                                      از آقای شمس و بهرامی... تعجب می کنم که بر سر امری موهوم گریبان چاک می کنند. پیشتر آقای توپا ابراهیمی را دیدم که به همین ادبیات روی آورده بودند. توهین در هیچ شکلی پسندیده نیست چه از من و چه از شما. ضمناً آقایی که با عنوان چالوسی مطلبی را متذکر شدید، مشکل ما چالوسی ها با دیدگاه شما این است که ما از همین الآن باید تکلیف مرکز استان آینده را مشخص کنیم و نمی توانیم این مرکز را در تنکابن ببینیم. ضمن اینکه به آنها هم حق می دهیم برای مرکز شدن تلاش کنند. نوری ها هم همین عقیده را دارند و نوشهر که از اساس خود را مرکز می بیند. بنابراین دعوای اول به از صلح آخر است. اگر نماینده ما جناب آقای احمدی لاشکی بخواهد بر سر مرکز استانی ما کوتاه بیاید و تنکابن یا هر شهر دیگر گوی سبقت را از ما بربایند ما ایشان را نمی بخشیم و دیگر از نمایندگی در دوره های آینده برایشان خبری نخواهد بود. ایشان نباید از پشت به ما خنجر بزند

                                                                                                                      • غرب استانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                                        سه شنبه 4 مهر 1391-0:0

                                                                                                                        جناب کلانشهر بابل ، ما هم اگر جای شما بودیم همین حرف ها را بر زبان می آوردیم . بنده برای یکایک بابلی ها که از شخصیت و کلاس بالایی برخوردارند ارزش و احترام قائل هستم ولی بعضی از جاه طلبی ها و همه چیز را برای خود خواستن هایشان ناراحت کننده میباشد . دوستان بابلی ، خواهشا از توهین کردن ها و استفاده از کلمات و جملاتی که باعث کوچک شدن غرب استانی ها میشود بپرهیزید . ناسلامتی هرچه باشد ما هم ولایتی هستیم . در آخر هم آرزو دارم بابل هرچه سریعتر به کلانشهر ارتقا پیدا کند و ما هم استان مستقلی شویم .

                                                                                                                        • مازندرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                                          سه شنبه 4 مهر 1391-0:0

                                                                                                                          آقای شمس ناتری آقای بهرامی و چند نفر دیگه فقط خواهان جدایی هستن هیچ دلیلی هم نداره جز پرستیژ و کلاس مرکز استان شدن

                                                                                                                          • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                                            سه شنبه 4 مهر 1391-0:0

                                                                                                                            سلام وسپاس،
                                                                                                                            انصافا تا حدود زیادی ،تمرکزگرایی ساری ،غرب مازتدرانی ها را نادیده گرفت بلکه حتی بابلی ها و...را.
                                                                                                                            مخابرات کل مازندران ،از قبل از انقلاب در بابل بود ولی بااین که بعدها گفتند:"وزارت پست وتلگراف وتلفن"،نمی دانم باچه منطقی اداره ی کل "پست" بایست در ساری باشد!
                                                                                                                            بابل،بارفروش بود اما اداره ی کل بازرگانی استان در ساری ست!
                                                                                                                            نماد تقریبا همیشه ثابت استان در صداوسیما،میدان ساعت ساری ست.
                                                                                                                            در پمپ بنزین های بابل وحومه، با بی احترامی نوشته شده:
                                                                                                                            منطقه ی ساری-ناحیه ی بابل.در جنگلبانی و مراتع هم چیزی مشابه همین.
                                                                                                                            ازشرق ساری که به بابل می آیی ،بجز درقاءمشهر،تابلوی نام بابل را نمی بینی وازغرب مازندرا ن هم که می آیی،ذکرنام آمل وبابل برتابلوها،غیرقانونی ست اما ازهمان فاصله ی زیاد و با وجود قرارداشتن آمل و بابل در قسمت غربی تر از ساری،فقط ذکرنام ساری برتابلوها قانونی ست.تقریبا همه چیز درمازندران،شاکی از تمرکزگرایی بی رویه ی ساری ست و بابل بعنوان جدی ترین رقیب ساری،مورد بیش ترین بی عدالتی ها قرارگرفته است.ترمینال بابل تقریبا 15 یا20سال بعداز ترمینال ساری ساخته شد .بخاطر ساخت دوپل دو سویه ی بابل برمامنت می گذارند ولی درساری که پل سه طرفه می سازند ،چون مرکز استان است،موردی کاملا عادی ست.تبعیض،تمرکزگرایی،بی عدالتی و ... نه تنها غرب مازندرانی ها بلکه بابلی ها را هم خسته کرده است.
                                                                                                                            غرب استانی ها از تمرکزگرایی ساری
                                                                                                                            گله مندند نه از مازندرانی بودن.لطفا به این نکته،توجه داشته باشیم.

                                                                                                                            • دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                                                                                                                              اون جالوسي منظورش جي بوده كه نميخواهيم با مازندران هم كاسه باشيم.؟عزيزم ...حرفهاي زيادي بزنم.مطمئن باش ارزش و اصالت و احترام و نبوغ و تمدني كه ماها داريم با حرفهاي جنابعالي خدشه دار نميشه...

                                                                                                                              • محمدرضا بهرامیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                                                دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                                                                                                                                جناب اقای لاریمی عزیز سلام خدا قوت بنده خدا خسته نشدی این همه حرف تکراری میزنی چه در خفا و چه آشکار همه حرفات و یادداشتهات مثل هم هستن اقلا کمی یادداشتهای قبلی خودتو چک کن تا بازم همونها رو ذکر نکنی برادر در ضمن به سخاوت شما احسنت می گم واقعا آدم مهربانی و گشاده دستی هستی از اینکه "... از فرمانداری ویژه تنکابن، و با واگذاری بعضی از اختیارات!!!! حمایت کردم" اقا دمت گرم حالا بگو کدوم اختیارات رو؟ حتما همون لقب معاون استاندار کافیه خوشم میاد که از اصفهان وایستادی ما رو کوتوله می بینی خواهش می کنم تلسکوپ خودتو قوی تر کن اقا دمت گرم با معرفت

                                                                                                                                • فیروز مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                                                  دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                                                                                                                                  مازندران اسیر قوم‌گرایی است آقای لاریمی. شما هر روز هم مدرک معتبر و مستند بیاورید باز هم آنها حرف خودشان را خواهند زد. یادداشت این بارتان بسیار جالب بود. آمار مربوط به شاخص توسعه یافتگی شهرستانهای استان را می گویم.
                                                                                                                                  ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
                                                                                                                                  مازرون قوم‌گراییِ اسیر هسه آقای لاریمی. شِما هر روز هم معتبر و مستندِ مدرک بیارین وشون ای شه حرف ره زنه‌نه. شمه این کَشِ یادداشت خله جالب بی‌یه. استانِ شهرستانونِ پیش‌دکتیِ شاخص ره گِمه.

                                                                                                                                  • بابک شمس ناتریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                                                    دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                                                                                                                                    جناب لاریمی در جایی نوشتید که در بیشتر منتقدانم هرگز این بی طرفی ها را ندیدیم،جز ادعا.
                                                                                                                                    از شما تشکر می کنم...در مجموع آدم عصبی هستید و نوشته هایتان پر از هتاکی است...
                                                                                                                                    نوشتید که ،سلطه گران شرق و مرکز استان،مستبدین شرق و مرکزاستان،دیکتاتورهای شرق و مرکز استان،کلاهبرداران ،دزدان شرق استان و....است که بارها توسط تعدادی از وبلاگ نویس ها و تعدادی از خبرنگاران غرب استان بیان شده است.همه اینها موجود است.
                                                                                                                                    اگر کسی این ادبیات را داشته اشتباه است و اصلا مورد تایید نیست ولی اینکه به خبرنگاران غرب استان حمله کنید با عذرخواهی فراوان باید بگویم که کمی آرام باشید...پرخاشگرانه رفتار نکنید...توهین و هتاکی حدی دارد...
                                                                                                                                    در پایان امیدوارم که مدیریت محترم پایگاه وزین و دوست داشتنی مازندنومه فضا را برای نویسندگان مازندرانی بیشتر مهیا کند، در اصفهان پایگاه های خبری بسیار است...مازندرانیها مازندنومه را دوست دارند و حیف است دستخوش خواسته های شخص بشویم... خواسته هایی که برای تفکر بجای یک میلیون نفر تصمیم گرفته شود که چگونه فکر کنند...

                                                                                                                                    • دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                                                                                                                                      حیفه که مازندنومه نوشته های لاریمی رو که در اون لجبازی و توهین فراوونه میزنه!!مازندنومه محبوب غرب استانیاست و نباید اصفهانیها رو به غرب استانیا ترجیح بدین!

                                                                                                                                      • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                                                        دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                                                                                                                                        سلام و سپاس،به نظرم حرف چندنفر ویژه را نباید به عنوان حرف اکثریت غرب استانی ها دانست.من خودم رفقای رامسری و... داشته ام که به مازندران عشق می ورزیده اند و با کمی تغییرلهجه شان بامابه گویش مازندرانی سخن می گفته اند.به نظرم اگر چند صاحب نظر تحریک کننده ،دست از تشویق به تجزیه طلبی بردارند،غرب استانی ها باز هم به مازندرانی بودنشان افتخارخواهندکرد.بااین حال به عنوان شخصی مازندرانی و بابلی از تمرکزگرایی ظالمانه ی ساری گلایه مندم.ریا نمی شد اگر بعضی از ادارات کل به بابل و ... می رسید.برای این که بابلی ها را از فکر کلانشهر منصرف کنند،می گویند کلانشهر نه دربابل ایجادشود و نه در ساری و درباره ی فرمانداری ویژه هم ،این امکان را از هردو سلب می کنند.من که متوجه نمی شوم.چه لزومی دارد مقر استانداری،مقر فرمانداری ویژه هم باشد!اگرفاصله ی کم بابل وساری بهانه ی شماست برای ردفرمانداری ویژه ی بابل،بدانیدکه فاصله کرج ،مرکزاستان البرز،تاتهران ازاین مقدارهم کم تر است.

                                                                                                                                        • دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                                                                                                                                          با تشکر از نویسنده محترم و دلسوز این مطلب، امیدوارم آنهایی که بر طبل واگرایی می کوبند بفهمند که هر آنچه می خواهند فقط و فقط با همگرایی دست یافتنی است، و الا همه ایرانی هستیم چه یک استان باشیم چه صد استان، مهم این است که چاره کار در هدر دادن انرژی در راه استان تاسیس کردن نیست.

                                                                                                                                          • دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                                                                                                                                            آفرين بر اقاي لاريمي بسيار زيبا وسنجيده سخن گفتيد. به اميد اتحاد مازندران زيبا و پيشرفت گلوگاه و مياندرود وجويبار وبند پي وچمستان وجاى جاي اين سرزمين سربلند.

                                                                                                                                            • دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                                                                                                                                              بسیار مقاله علمی و جالبی بود . من با اینکه غرب استانی هستم ولی با جدایی مخالفم . چون که دوای درد جدایی نیست . باید فرهنگ سازی کرد. شهری مثل جویبار که افتخار استان هست و کلی قهرمان و پهلوان دارد حتی یک ورزشگاه خوب ندارد .

                                                                                                                                              • دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                                                                                                                                                به این میگن یه جواب درست ومنطقی الانه که چند تا مدعی منطق از غرب مازندران بازم کامنتهای تکراریشون رو بنویسن!

                                                                                                                                                • دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                                                                                                                                                  نگویید بیچاره مازندران آقای لاریمی بگویید بیچاره گلوگاه، بیچاره جویبار، بیچاره نکا!
                                                                                                                                                  گلوگاهی از بیکاری مجبور است خطرناکترین شغل با کمترین ضریب امنیت یعنی دکلبندی را انتخاب کند و هرساله چندین کشته و معلول روی دستش بماند.
                                                                                                                                                  مهدی آباد ساری خراب می شود که کلنی های فساد و مواد مخدر در نکا تشکیل شود (مصداق خانه را جارو زدن و خاکروبه در حریم همسایه ریختن).
                                                                                                                                                  جویبار محروم از راه ، محروم از شغل ، محروم از درمان.
                                                                                                                                                  عزیزان مسئول در استان هم وعده های ژول ورنی مثل اتوبان دو طبقه و مترو تهران شمال و منوریل و...... می دهند درعوض کلنگ پاساژ برزمین می کوبند و کافی نت افتتاح می کنند.

                                                                                                                                                  • دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                                                                                                                                                    آقای لاریمی عزیز و گرامی اینکه مردم غرب مازندران نمی خواهند با مرکز و شرق مازندران بعنوان یک استان تلقی شوند آیا حرف گزاف است؟اصلا فرض کنیم که همه چیز در غرب مازندران خوب و عالی است ولی ما نمیخوایم با مرکز و شرق استان یه کاسه باشیم.میخوایم جدا بشیم.

                                                                                                                                                    • بابک شمس ناتریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                                                                      دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                                                                                                                                                      آقای لاریمی عزیز، شما ادبیات رسانه ای را با ادبیات هتاکی اشتباه گرفته اید، متاسفانه نقدپذیر هم نیستید، من بارها با نام خودم برای شما کامنت گذاشته و نقد زده ام و هنوز هم با افتخار می نویسم که در حوزه رسانه بهتر است که کمی اطلاعات خود را بالا ببرید،همانطور که خودم تلاش می کنم و مطالعه می کنم تا بیشتر یادبگیرم...
                                                                                                                                                      در ادبیات شما هنوز هم واژه های متداول در ادبیات مازندرانی را می توان یافت و به واسطه اینکه شما در اصفهان هستید به شما حق می دهم که اصلا یک میلیون نفر غرب استانی برایتان ارزشی نداشته باشند...
                                                                                                                                                      جناب لاریمی...عقده ای خواندن و واژه های پرخاشگرانه و ادبیات همراه باعصبانیت شما مورد پسند هیچ شخصی نیست...ربطی به غرب و شرق ندارد...شما هم که رسانه ای نیستید چون کسی شما را بعنوان نویسنده در حوزه رسانه نمی شناخت و به قول کامنت گذاری که کل آثاری که به آن افتخار می کنید به واسطه این است که خود را عقل کل دانسته و غرب استانیها را نفهم و مرتب به جای ما فکر می کنید...اما خوشحالم که این پافشاریها شما را در قالب رسانه ای ها قرار داد...
                                                                                                                                                      برایتان احترام قایل هستم و حق می دهم که ایده و نظر خود را داشته باشید...همانطور که خود می دانید سالهاست مردم کاشان هم ناله دارند...آیا انها هم مرکزیت برایشان مدنظر است...نه قربان...آنها هم به دنبال عدالت هستند و توزیع عادلانه...بحث ما این است که شرق استانیها انسانهای بسیار شریف، فهیم، آبرومند و دوست داشتنی هستند و شاید تعداد انگشت شماری مثل حضرتعالی باشند که به جای همه فکر می کنند و تصمیم می گیرند و اینطور تفکرات در غرب استان هم هست...حل شدنی هم نیست...
                                                                                                                                                      در مجموع خوشحالم که تمام انرژی تان را برای توهین به شعور یک میلیون انسان به کار گرفتید...
                                                                                                                                                      بعنوان کسی که قلم می زنید برایم عزیز هستید ولی در این زمینه نمی توانم با شما همفکر باشم...البته شاید من هم مازندران را رها کنم در تبریز زندگی کنم روزی مانند شما به این نتیجه برسم که در مورد تفکرات میلیون ها آدم نظر دهم، توهین و پافشاری داشته باشم...

                                                                                                                                                      • آتشي مزاجپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                                                                        دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                                                                                                                                                        الانه كه آقاي بهرامي و دارودستش بيان واسه خاك بلند كردن.بخدا خيلي شيك و متمدنانه هم ميشه مشكلاتو حل كرد.

                                                                                                                                                        • دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                                                                                                                                                          سلام
                                                                                                                                                          آقا کاشان خیلی وقت مخاد از اصفهان جدا بشه ها یه کمی یواش....

                                                                                                                                                          • کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                                                                            دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                                                                                                                                                            عالی جنابان غرب استان ؛ چرا بیخود وقت خودتان و ما را میگیرید ؟ چرا نمیخواهید متوجه این موضوع شوید که به هیچ عنوان نمیتوانید به استان شدن فکر کنید . . شما نه پرستیژ و شخصیت استان شدن را دارید ، نه امکانات و ویژگی یک استان مستقل را . . پس خواهشا دیگر به این موضوع و موضوعات دیگر فکر نکنید

                                                                                                                                                            • دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                                                                                                                                                              احسنت به آقای صادقی لاریمی ومطالب گهر بارشان باز ببینیم غرب استانیهای محترم چه بهانه جدیدی می تراشند.


                                                                                                                                                              ©2013 APG.ir