تعداد بازدید: 6954

توصیه به دیگران 70

سه شنبه 11 مهر 1391-1:3

خانه ی مینا را فروختند

 خانه مینا و پلنگ که میعادگاه عشق و دلدادگی انسان و طبیعت در کندلوس محسوب می شد به فروش رفت/مینا صدای خوبی داشت و هر شب در اتاق خود آواز می خواند.پلنگ شیفته آواز او بود و به نزدیک پنجره می آمد و به آواز مینا گوش می داد.


مازندنومه،محمد حسین ملایی کندلوسی:روایت مینا و پلنگ را بسیاری از مازندرانی ها به خصوص غرب استانی ها شنیده اند،قصه دختری به نام مینا که با پلنگی دوست بود.

مینا صدای خوبی داشت و هر شب در اتاق خود آواز می خواند.پلنگ شیفته آواز او بود و به نزدیک پنجره می آمد و به آواز مینا گوش می داد و...

حال خبر رسیده که خانه مینا در روستای کندلوس کجور به فروش رسیده است.کاش سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور و استان مازندران نسبت به فروش این مکان فرهنگی ارزشمند حساسیت ویژه ای به خرج مي داد و از بروز چنين اتفاقي جلويگري مي كرد و اين مكان ارزشمند و پرخاطره را در كندلوس به موزه اي زيبا و فرهنگي مبدل مي كرد تا حرمت عشق و دلدادگي پاك بين انسان و طبيعت حفظ مي ماند.

  البته شاد هنوز هم دیر نشده باشد و بتوان به احترام عشق پاک مینا و پلنگ،این مکان را به محلی برای بازدید عموم علاقه مندان به داستان عشق واقعی مینا و پلنگ تبدیل کرد.

 پیش از این یکی از نقاط اصلی مدنظر گردشگران در بدو ورود به روستای گردشگری کندلوس که برای دیدن آن بی تابی می کردند،بازدید از همین کلبه عشق مینا و پلنگ بود.

خوب است بدانید که تاكنون آثار ارزشمندي درخصوص اين مستند بي نظير نمايشنامه راديويي‏ ، كتاب وانيميشن توليد شده است .

روايت مستند مینا و پلنگ حکایت دختری‌ است به نام مینا که دلداده پلنگ می‌شود و پلنگ هم در تب عشق‌اش می‌سوزد، با پایانی از گلوله و گریز.


  • دوشنبه 17 مهر 1391-0:0

    موسسه فرهنگی پارپیرار که خودشو مدعی فرهنگ و دغدغه دار فرهنگ مازندران میدونه پس چرا این خبر رو در سایت خودش کار نکرد؟

    • روح اله مهدی پورعمرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 15 مهر 1391-0:0

      عجب بن مایه ی داستانی ای دارد این مطلب . مسلما اگر داستان نویسی مانند مارکز ویا وارگاس یوسا ، این سوژه ( افسانه ی مینا و پلنگ ) را داشتند شاهکاری ازآن می آفریدند . نویسندگان مازندرانی کجایید ؟


      ©2013 APG.ir