تعداد بازدید: 5430

توصیه به دیگران 4

يکشنبه 23 مهر 1391-23:42

رانش چلاو؛باران یا عامل انسانی؟!

گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از رانش در دهستان چلاو آمل/منابع آگاه محلی می گویند باران اخیر در ایجاد رانش تاثیر نداشته است و عوامل انسانی که تاسیساتی را در منطقه دایر کرده اند،مقصر اصلی حادثه محسوب می شوند.


مازندنومه:ساعت 2 بامداد جمعه گذشته بود که رانش زمین در دهستان چلاو آمل باعث بسته شدن جاده و قطع ارتباط 12 روستا شد.

مقامات محلی بارش شدید باران روز شنبه را دلیل رانش اعلام کردند که واقعیت غیر از این است و رانش بامداد جمعه اتفاق افتاده است.

ارتباط ساکنان 12 روستای دهستان " چلاو " که روز جمعه بر اثر رانش شدید زمین و جابه جا شدن بخشی از جاده بسته و عصر جمعه بازگشایی شده بود، صبح شنبه دوباره بسته شد.

به گزارش مازندنومه،طول رانش حدود 300 متر بود و به گفته مردم منطقه اگر حادثه ساعاتی زودتر اتفاق می افتاد،خودروهای زیادی زیر خاک مدفون می شدند و احتمال خسارت های بیشتر وجود داشت.

بر اساس این گزارش رانش چند نقطه دیگر از این منطقه را تهدید می کند و اداره راه و شهرسازی پیش تر نسبت به بروز حادثه هشدار داده بود.

تازه ترین خبرها حاکیست که با تلاش اداره راه و شهرسازی و بدون کمک هیچ سازمان دیگر،جاده امروز شن ریزی و کف سازی شد و عبور و مرور به جریان افتاد،هر چند احتمال رانش زمین در چند نقطه دیگر منطقه چلاو هم چنان وجود دارد.

به گزارش مازندنومه،میزان خسارت حدود 1 میلیارد تومان برآورد شده است.

منابع آگاه محلی می گویند باران اخیر در ایجاد رانش تاثیر نداشته است و عوامل انسانی که تاسیساتی را در منطقه دایر کرده اند،مقصر اصلی حادثه محسوب می شوند.

گفتنی است منطقه چلاو در جاده هراز قرار دارد و از مناطق خوش آب و هوا و گردشگری مازندران به شمار می رود.

عکس:بهروز خسروی



    ©2013 APG.ir