تعداد بازدید: 3459

توصیه به دیگران 28

شنبه 29 مهر 1391-7:35

از دست های به آسمان رفته بهراسیم

جناب مدیرکل،اتفاقات و تصميماتي كه درچند صد متري مديريت شما در آموزش و پرورش ناحيه ي2 ساري گرفته مي شود،هرگزقابل توجيه نیست.كتابخانه ي ديجيتالي ناحيه 2 ساري براي كدامين دستاورد تخريب شد؟ امكاناتش به كجارفت؟از فضاي تخريب شده ي دبيرستان شريف العلمای سابق در امامزاده يحيي(ع)هم بگوئيد.


مازندنومه،سیاوش اسلامی سوادکوهی:از فرداي استقرار مديريت جديد سياسي پس از پيروزي درانتخابات سال 84 ساختارسياسي پيروز،تمام تلاش و همت خويش را مصروف انحصارتام و تمام فضاي سياسي،اجتماعي،اقتصادي،هنري،فرهنگي و...کرد تا بلكه بخشي ازحقد و كينه ي تمام نشدني سال هاي دوري ازقدرت را در وجودش پاسخگو باشد.

آن ها تصميم گرفتند همه ي كساني كه همراه نبوده اند را ازچرخه ي مديريت و كادر تصميم گيري وتصميم سازي از بدنه ي مديريت هاي آموزشي و سياسي به عبارتي پاكسازي كنند و از اين منظر ترديدي هم به خودشان راه ندادند.

هر چند در سال هاي بعد هرگز فكرش را نمي كردند كه خروجي چنين تصميمي درآينده اي نه چندان دور،جامعه را با بحران تصميم سازان بي خرد مواجه خواهند کرد و نيز ريزش عميق سرمايه هاي گران سنگ اجتماعي- ملي را سبب خواهدشد.

 باتاسف،موج ايجادشده ازمديريت بعضا"بي خرد،عملا"وعامدا"به جان تجربه ها و اندوخته هاي علمي و سرمايه هاي انساني تربيت شده ي نظام افتاد تابلكه آن ها را ازنفس بيندازد و متاسفانه بخش اعظم آن نيز موفق عمل نموده است!

خوشبختانه تشت رسوايي اين ناكامان قدرت زود برملاشد و به روزمرگي افتاد وبه پيري زودهنگام مبدل شد، اما خسارتي بس عظيم به جامعه تحميل نمود.

نگارنده از منظرفرهنگي معتقد است آنان تادست شان برآمد سازمان آموزش وپرورش را با ناكارآمدي و فشلي وبي برنامگي مواجه نمودند؛ از به كارگيري اقوام و باند بازی گرفته تابه حاشيه راندن بالندگي و تاحذف بسياري ازخدمات رفاهي كه سال ها مديون تلاش كانون هاي صنفي معلمان بود.

التهابات به "سكون انگاشته شده ي" جامعه ي فرهنگيان كه ازمنظر مدیران ارشد آموزش و پرورش ناديده گرفته مي شود،به نظرنگارنده،ناشي از منطق ناتواني در تصميم گيري سيستمي حكايت دارد كه ازمرآي فرهيختگان فرهنگي دور نمانده است.

جناب مدیرکل محترم؛اگرفرصت هاي باقي مانده را درنيابيد و در تصميمات معيشتي و مديريتي بازخواني نكنيد،شايداين فرسايش فرساينده خيلي زود به كليت ساختار آموزش و پرورش خسارت بسيارسنگيني وارد کند.

فرستادن سيگنال هاي سكوت و رضايت معلمان به مقامات بالادست كه فرسنگ ها از واقعيت دوراست مطمئنا"فقط ازسيستمي ناتوان برمي آيد.

به كارگيري مديران كم توان و ناتوان ازمديريت هاي خلاقانه در آموزش و پرورش مازندران بي ترديد ناشي از بدكار کردن سيستم این سازمان حکایت می کند كه با تاسف مورد توجه نیست.

اينكه معلمان رابه سكوت بكشانيد و بحران ها را به فراساختار ارجاع دهيد،راه حل نيست!

اينكه رفتار و روش برخي ازمديران شما با تاسف فراوان به جذابيت زدائي فرهيختگان فرهنگي شتاب مي بخشد،ناشي ازبي تفاوتي وفرافكني هاي مديريت ارشد آموزش وپرورش استان مي باشد كه قابل تامل است!

برخي ازمديران شما نسبت به فرهنگيان،فضاي آموزش و پرورش را دشمن كيش فرض مي کنند و با خودمحوري هاي تصميم گيري، همواره خودشان را ارباب بلامنازع مديريت آموزش وپرورش مي دانند.ناخواسته نتيجه اي كه به اذهان متبادر مي شود،حاكم بودن منطق ديالكتيك "زور"دراين ساختار فرهنگي است.

نیز برخي ازمديران براي ساختن آينده ي سياسي خويش پشت كليشه ها و عادات ازخلاقيت افتاده از ديد مردم سنگر مي گيرند و آبروي فرهنگيان را سپر ناكارآمدي خود در بذل و بخشش قرار مي دهند.

جناب مدیرکل،اتفاقات وتصميماتي كه درچند صد متري مديريت شما درناحيه ي2 ساري گرفته مي شود،هرگزقابل توجيه نیست.كتابخانه ي ديجيتالي ناحيه 2 ساري براي كدامين دستاورد تخريب شد؟ امكاناتش به كجارفت؟

از فضاي تخريب شده ي دبيرستان شريف العلمای سابق در امامزاده يحيي(ع)هم بگوئيد.

درپايان ذكرخاطره اي مي تواند عبرت آموز باشد. يكي از همكاران دربدو ورود يكي از مسؤلان به مدرسه، با اكراه و نفرين زيرلبي او مواجه شدم ازسركنجكاوي پرسيدم بافلاني مشكلي داري؟! گفت:بچه ي من تو خانه چندين ساله كه داره ذوب مي شه اما فرزند او در حالي كه يك سال ازفارغ التحصيلي اش نگذشته نابحق جذب شده است!

از دست های رو به آسمان رفته بهراسیم.


  • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 1 آبان 1391-0:0

    سیا جون ناز نوشتی و باز نوشتی. اصلاً آدم مگه خیلی خل وضع باشه که در مدیریت از مخالفین خودش استفاده بکنه. تصفیه و پاکسازی امر مفیدی است و باید خیلی دقیق و بی عیب و بدون کم و کاست و فوت وقت انجام بگیره. اگه نفت خام رو تصفیه نکنند مگه میشه ازش بنزین و سوپر و نفت گاز و سایر محصولات گیر اورد. اگه آب رو تصفیه نکنند میشه آب همین ساری و بعضی از شهرهای دیگه که بوی گندش آدم رو خفه می کنه و برای جلوگیری از برخی از امراض و راحت شدن از گند و بویش توصیه می شود که یک تصفیه کننده کوچک خانگی نصب بفرمائید. اگه روغن رو تصفیه نکنند که دیگه واویلا. اگه آدمها رو هم تصفیه نکنند توی ادارات رو گند می گیره و میشوند میخ طویله. بنابراین آقا سیا باید از مدیرکل آپ به خاطر دست زدن به این کار بزرگ متشکر باشه. جون من یک سلام از نوع کره ای ها شبیه دونگیی به آقای مدیرکل بفرمائید تا از دلش در بیاد. خوب بچه های من غلط انداز هم داره توی خونه ذوب می شند ولی بچه های امثال شماها همه سرکازند. مگه من یکبار گفتم آقا سیا بالای چشم شما ابرو یا آقای مدیرکل چرا چنین کردی یا آقای نماینده چرا همچی می کنی؟ با آقای استاندار و معاون استاندار چرا ما رو به جساب نمی آری؟

    • دوشنبه 1 آبان 1391-0:0

      آقای بابلی
      با حرف می توان همه جا ابتکار کرد

      هر روزه چند طرح و پروژه قطار کرد

      هکتارها کویر و زمین های خشک را

      جالیز هندوانه و کرت خیار کرد

      هر روز نقشه های قشنگی پیاده ساخت

      بر اسب وعده طرح نوینی سوار کرد

      صد شغل و کار تازه و نو را ارائه داد

      در هر دیار و منطقه ایجاد کار کرد...

      بماند ... وجداناً کدوم یک از کارهای ناحیه رو اصوله که دارین رئیسشو حمایت می کنین . اصلاً قابل حمایت هست .

      • يکشنبه 30 مهر 1391-0:0

        زمین بیچاره صفدری هاکه خودشان توش ماندند،کجاداخلش داره ساخت وسازمیشه؟اگریک نفرازانسانهای شاغل درشهرداری وشورانسبت به این زمین طی بیست سال آینده اظهارخوشبینی یااطلاع برای تفکیک آن سراغ داردمن بهش جایه می دهم

        • يکشنبه 30 مهر 1391-0:0

          سلام آقای اسلامی اطلاعاتی که شما ثبت نمودید... بوده کتابخانه دیجیتال بر اساس تفاهم نامه رؤسای آموزش و پرورش ، نوسازی و شهرداری در قبال جایگزین نمودن 1500 متر مربع زمین واقع در زمین صفدری ها روبروی ناحیه 2 تخریب شد و کلیه امکانات آن موجود می باشد تا در ساختمان جدید که توسط شهرداری در حال ساخت است انتقال یابد . لطفاً منصفانه بنویسید .

          • يکشنبه 30 مهر 1391-0:0

            ...ایکاش بجای نقد از اصولگرایان مدیرانی که خود را به ناحق اصولگرا جا زدنند را نقد میکردی

            • يکشنبه 30 مهر 1391-0:0

              آقای بریمانی از مدیران توانمند آ پ هست اگر از باندهای آقای اسلامی که منتسب به گروه ... هستند استفاده میشد الان ایشان افاضه کلام نمی فرمودند و به به و چه چه میکردند همه مدیران از ولایی ترین و دلسوزترین مدیران هستند که شبانه روز درخدمت نظام تعلیم و تربیت هستند نه کار سیاسی که جنابعالی دنبالش هستی .

              • يکشنبه 30 مهر 1391-0:0

                اقای اسلامی خیلی از اتفا قات در ناحیه 2 است که هیچگونه توجیهی برای ان نیست

                • يکشنبه 30 مهر 1391-0:0

                  فاصله ناحیه 2 واداره کل بسیار نزدیک است چرا این همه اتفاق می افتد مگر کسی بعد از 32 سال خدمت انگیزهای برای خدمت به تعلیم و تربیت دارد

                  • شنبه 29 مهر 1391-0:0

                    يكي ازضعفهايي كه درآرايش سياسي مازندرانيهامشهوداست بجاي اينكه درجواب مطالب نوشته شده باخردورزي وتاني باآن مواجه شوند اول مي خواهندراهي بيابندكه نويسنده راله بكنند!دوستان محترم!اين آقابنابه هرسليقه ي سياسي كه دارددربيان مفاهيم فوق،فارغ ازحذفياتي كه به صلاحديد سايت اصلاح شده است بسياردقيق وفني به ضعف موجوددرآموزش وپروزش پرداخته كه جاي تشكردارد.آنهايي كه بانويسنده مشكل دارند مشكلشان رادرجاي ديگه بااوحل كنند اين مواردمربوط به مازندران ومصداقي براي ناحيه 2 ساري هم ميشود كه من به شخصه ازايشان قدرداني مي نمايم.ازآقاي مديركل هم مي خواهم با منطق ودلايل به روشنگري حوزه ي كاري خودبپردازدوازروي آوري به استدلال سطحي بپرهيزد.

                    • شنبه 29 مهر 1391-0:0

                      اقای سیاوش اسلامی ٰ تو را چه به این حرفها برو با دوستانت ...

                      • شنبه 29 مهر 1391-0:0

                        خیلی خوب هست که یک معلم به امورات مملکتش بپردازد، معلم که فقط پای تخته سیاه حرف نمیزند ، وظیفه او حکم میکند که به همه درس بدهد اما و اما ! این همکار محترم و اتفاقا... قلم پرداز ما شهرتی در فالوده خوری با جریانات خاص دارد و نه اینکه بگویم دراین مقاله املا و انشائش غلط است /که نیست به خدا ولی عمده توجه اش به خرده حسابهائیست که توی باندبازیها مرسوم است و او ید بیضائی دراین زمینه دارد . بنده به ایشان توصیه میکنم شان معلم را و اعتبار خودرا خرج راه این باندبازیها نکند و حالا که موفق شد نماینده خودرابه مجلس ببرد رانت اهدائی را بخورد و مثل بقیه سکوت کند چون همه اورا دراین زمینه ها میشناسند و حرف درست اورا هم برنمی تابند یعنی میخواهم بگویم که حرفهای او دزد را هم رم میدهد همین و والسلام نامه تمام

                        • شنبه 29 مهر 1391-0:0

                          بكارگيري افراد بي تجربه تازه وارد و وابسته به يك جريان خاص درآموزش وبرورش مازندران كلا"بيداد مي كند ناحيه 2 ساري الي ماشاالله،

                          • شنبه 29 مهر 1391-0:0

                            جناب آقای اسلامی همشهری گرامی جابجائی نیروها پس از کسب قدرت توسط طیفو جناحی خاص حقد و کینه نیست مسلماً هر حزب و گروه وحتی شخصی وقتی قدرت را به دست می گیرد برای رسیدن به هدف های خویش از نیرو هایی استفاده می نماید که جامعه یا خود وی را زودتر به اهدافش برساند . اما این که این جابجائی باید دقیق و محاسبه شده باشد تا سبب ریزش همه ی سرمایه های گران سنگ اجتماعی ملی نگردد با شما موافقم .
                            متأسفانه در مازندران ، خصوصاً ساری ، پس از انتخابات ریاست جمهوری، نماینده محترم موافق دلت حقد و کینه دوری از قدرت را داشته و نابخردانه اقوام و دوستان بی تدبیر را در پست ها و سمت های حساس و کلیدی کاشتند که این امر سبب هرز رفتن سرمایه و به حاشيه راندن بالندگي و تاحذف بسياري ازخدمات رفاهي گردید و این بی تدبیری دامنگیر مدیر کل محترم آقای امیری نخواهد شد .
                            اما لازم است تا نکاتی را هم خطاب به آقای امیری به عرض برسانم تا حجت بر ایشان تمام گردد .
                            جناب آقای مدیر کل شما در صدور ابلاغ مدیر ناحیه 2 ساری دخیل نبوده اید اما تاکنون شناخت کافی نسبت به ایشان کسب نموده اید ، اگر نسبت به جابجایی ایشان اقدام نفرمائید مسؤل هستید و باید پاسخگو باشید .

                            • شنبه 29 مهر 1391-0:0

                              آقاي مديركل،درقبال دلايل فوق واقعاحرفي براي بيان داريد؟براي مديران ارشداستان متاسفم كه دربيخ گوششان چقدر اتفاقاتي مي افتد وماخبرنداريم درودبه مازند نومه واطلاع رساني هاي به موقع او.

                              • شنبه 29 مهر 1391-0:0

                                ... آقاي نماينده ولش كن!!!!جامعه معلمان رابيش ازاين خراب نكنيد


                                ©2013 APG.ir