تعداد بازدید: 2546

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 1 آبان 1391-0:37

تذکر یا تشکر؟

مگر نماینده فارسان که پیش از نماینده بهشهر،شجاعانه انتقاد کرد و راجع به حادثه 26 دانش آموز راهیان نور همه مقامات را به چالش کشید،چیزی از دست داد که نماینده بهشهر برای ناراحت نکردن مسئولان دولتی مجبور شد به نعل و میخ بزند و مرتب تشکر کند؟!


مازندنومه،سردبیر:صبح یک شنبه از رادیوی ماشین،اخبار مجلس را پی گیری می کردم و تذکرات و نطق های نمایندگان را گوش می دادم. 

رییس کمیسیون عمران مجلس سخنانش را تمام کرد و حمید‌رضا عزیزی-نماینده مردم فارسان- طی تذکری با اشاره به حادثه اخیر یکی از کاروان‌های راهیان نور گفت:جای تاسف است که در کشور ما نخبگان همچون گل پرپر می‌شوند و ضایعه ملی برای ما پیش می‌آید اما کسی خود را پاسخگو نمی‌داند.

وی افزود: سال گذشته دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در مسیر راهیان نور جان باختند اما کسی پاسخگو نبود و البته سال قبل از آن نیز 22 معلم دار فانی را وداع گفتند اما هیچ فرد مسئولی پاسخگو نشد.

نماینده مردم فارسان با بیان اینکه اگر روند کنونی تلفات راهیان نور ادامه داشته باشد مشکلات زیادی برای کشور به وجود خواهد آمد، خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای وزیر آموزش و پرورش آیا شما راضی هستید فرزندتان به راهیان نور برود و جسد او را تحویل بگیرید؟

وی سپس خطاب به رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: جناب سردار نقدی آیا شما درباره وضعیت فعلی کشته شدگان پاسخگو هستید گرچه ما هرچه داریم از شهداست اما شما درباره وضعیت فعلی باید پاسخگو باشید.عزیزی از وزیر راه و نیرو خواست درباره تلفات جاده‌ای زائران راهیان نور پاسخگو باشند.

در حالی که وقت تذکر این نماینده به پایان رسیده بود و لاریجانی چند بار با تشکر از او خواست حرف هایش را تمام کند،اما این نماینده ادامه داد: شهدا راضی نیستند بچه‌های ما مثل گل پر پر شوند اما هیچ کس پاسخگو نباشد،بنابراین بنده از رئیس جمهور، رئیس مجلس، وزیر دفاع، وزیر آموزش و پرورش و وزیر نیرو می‌خواهم درباره تلفات زائران راهیان نور پاسخگو باشند.

از اظهارات شجاعانه این نماینده لذت بردم.او بدون پوشاندن انتقاداتش و در لفافه سخن گفتن،اعتراضش را در صحن علنی مجلس بیان کرد.

پس از این نماینده، احمدعلی مقیمی-نماینده نکا و بهشهر-به بیان تذکر پرداخت.صدای رادیو را بلندتر کردم.تصورم این بود که مقیمی بسان نماینده قبلی-عزیزی-به نمایندگی از مردم سیل زده در مقابل کمبودها و نارسایی ها واکنش نشان می دهد و برخورد با مسببان حادثه سیل بهشهر را خواستار خواهد شد.

او با چند تشکر سخنانش را آغاز کرد و لا به لا از استاندار و معاونانش با ذکر نام تشکر کرد.سپس برای معاون اول رییس جمهوری وهیئت همراهش نیز سنگ تمام گذاشت و خالصانه از آن ها هم تشکر کرد.

لابه لای این تشکرها و قدردانی های بدون دلیل،مقیمی چند نکته را هم گفت؛مثلا" این که«‌ این حادثه می‌تواند برای ما عبرت‌ها و درس‌های فراوانی داشته باشد» یا «اگر دیروز به وظیفه‌مان عمل می‌کردیم، امروز شاهد چنین حادثه دلخراشی نبودیم، عدم لایروبی رودخانه‌ها و عدم نظارت بر برداشت جنگل در حاشیه رودخانه‌ها، توانسته سیل را به شهرستان بکشاند و خسارت زیادی به بار بیاورد.»

معروف است که نماینده زبان گویای مردم است و بدون واهمه و رو دربایستی باید در مجلس حرف هایش را بزند و مصونیت نیز برای او قائل شده اند.

امروز نماینده بهشهر آن قدر تشکر کرد که دوکلمه حرف حسابش نیز در این بین گم شد و اصلا" نمی دانم در وقت محدود چند دقیقه ای که بابت تذکر آین نامه ای گرفته بود،چه نیازی به قدردانی و تشکر از مقامات استانی و کشوری بود که هر چه انجام دادند وظیفه خدمت گذاری شان بوده و از این حیث منتی بر سر مردم ندارند.

پرسش این است که فایده این گونه اظهارات پوشیده و دربسته و در لفافه حرف زدن چیست؟این تذکر آیین نامه ای بود یا تشکر آیین نامه ای؟

مگر نماینده فارسان که پیش از مقیمی شجاعانه انتقاد کرد و راجع به حادثه 26 دانش آموز راهیان نور همه مقامات را به چالش کشید،چیزی از دست داد که نماینده بهشهر برای ناراحت نکردن مسئولان دولتی مجبور شد به نعل  و میخ بزند و مرتب تشکر کند؟!

واقعه سیل در اثر ندانم کاری های همین مسئولان و مقامات روی داد و اینک این نماینده محترم به جای قدردانی های پی در پی باید آن ها را به پرسش و چالش می کشاند.

در همین تذکر کوتاه،نماینده بهشهر گفت: عدم اجرای آبخیزداری و نبود امکانات، مشکلاتی را به وجود آورده است... خلل جدی نبود امکانات اولیه، مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده...ما شاهد خسارت 20 تا 100 درصدی برخی منازل مسکونی و همچنین خسارت صددرصدی لوازم منزل هستیم... شهرستان بهشهر 100 میلیارد تومان خسارت دیده است...

خب،اگر واقعا" آن گونه است که این نماینده می گوید باید جای قدردانی از دولتی ها توضیح خواست و برای خوشامد فلان مسئول و مقام دولتی(و شاید حربه ای برای جذب اعتبار)بدون دلیل تشکر نکرد که قضیه لوث شود.

اگر سیل در نقطه ای دیگر از کشور می آمد،آیا نماینده های آن جا نیز این گونه زبان گویای مردم شان می شدند؟


  • زمانی- تهرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 3 آبان 1391-0:0

    آقا/ خانم مازنی! اولاً ادب، بازدارنده است؟ به باور اینجانب، انسان ها حق انتقاد از یکدیگر را دارند، اما حق بی احترامی نسبت به همدیگر را ندارند. پس ادب، بازدارنده است. شایسته است با ادب و متانت، نظرات خویش را مطرح کرده و از ادبیات وهن آمیز نسبت به دیگران خودداری کنید.!!ثانیاً- راه یکی و آن راستی است. چگونه به خود اجازه رفتار و استعمال ادبیات وهن آمیز داده، اما حتی حاضر به معرفی دقیق و یا نسبی خود نبود و از اعنوان " مازنی" استفاده می کنید؟ ثالثاً، الحمدالله رب العالمین در طی سه دهه اخیر اینجانب و خانواده نه از آقای مقیمی و نه از هیچ یک از نمایندگان قبلی منطقه هیچ درخواست کوچک یا بزرگی به مانند شما یا بسایر مانند جنابعالی نداشته و نخواهیم داشت و چشمانمان را با عینک مصلحت و مصلحت گرایی به مانند شما به روی واقعیت و حقیقت و حقانیت مردم نبسته و نخواهیم بست؟! " بی رنگی و صداقت در گفتار و کردا، تنها رنگ ماست" و نیازی به حنای رنگارنگ دنیای سیاست به مانند بسیاری نداشته تا بخواهیم به فرمایش شما، حنایمان رنگ مصلحت به خود گیرد؟؟!!! رابعاً مجموعه مقالات و نوشته های اینجانب نسبت به وضعیت حقوقی و قانونی مردم کشور و خصوصاً مردم بهشهر، نشان از تعهد و مسئولیت متعارف و قابل انتظار یک حقوقدان و تحصیلکرده داشته که به زعم تاسف بار و نادرست جنابعالی محکوم به " مدعی مردم بهشهر" بر خلاف واقع شده است؟! کلیه مستندات و نوشته های مزبور دلالت بر کذب و بی اساس بودن ادعای غیر مدلل شما، آقا یا خانم مازنی دارد؟! خامساً به راستی و در فرض محال، اگر ادعا و نظر شما درست باشد؛ چرا در مقام نقد علمی، منصفانه و منتقدانه مقالات و مطالب منتشره اینجانب به ویژه مقالات مستمر مربوط به سیل اخیر بهشهر و نیز انتشار صادقانه و مستند کارنامه کاری آقای مقیمی در رسانه ها و یا مازندنومه در طی ایام تصدی ایشان بر نمی آئید؟ قضاوت را به عهده خوانندگان قرار دهید؟ مردم و خوانندگان بهترین قاضی هستند؟ نکند از قضاوت مردم به مانند اعتراضات و انتقادات شدید سیل زدگان بهشهری نسبت به عملکرد تاسف بار و ضعیف آقای مقیمی و مدیران دولتی و شهری منطقه در این سیل بیم و هراس دارید؟ سادساً، بد نیست با وجود عدم حضور و اقامت اینجانب در بهشهر، نسبت به اعتبار شخص و خانوادگی و اجتماعی و خدمات بی شائبه و قابل افتخار اینجانب به مردم منطقه و عملکرد حضرتعالی و نماینده محترم و مقایسه آنها با یکدیگر از دید همان مردم و خوانندگان محترم تحقیق گردد تا به قول شاعر :
    خوش بود گر محک تجربه آید به میان
    تا سیه روی شود، هر که در او غش باشد.....

    و سرانجام اینکه، اصلا شما به دیدگاهها و نظرات بنده و یا دیگر مغرضان مدعی مردم بنا به ادعای واهی و خلاف واقع برخی ها توجهی ننمائید، اندکی زحمت به خود داده و با هزینه اینجانب به شهر سیل زده بهشهر و روستاهای اطراف ،ولو پس از گذشت نزدیک به دو هفته رفته و با چشم خویش، وضعیت مردم و زندگی آنها را از نردیک و بطور مستقیم مشاهده فرمائید؛ شاید در میان آن همه گل و لای و بوی تعفن و نبود مدیریت دولتی و شهری در برون رفت از سیلاب بهشهر، ردی نیز از " باج خواهی اینجانب از آقای مقیمی یا دیگر مسئولان" بنا به ادعای تاسف بار شما بیابید....؟!
    با احترام و سپاس

    • سه شنبه 2 آبان 1391-0:0

      معلوم نیست این اقای زمانی چه عقده ای از آقای مقیمی داره که هر جا بتونه آسمون و ریسمون میکنه تا یه انتقاد از نماینده بهشهر داشته باشه . حنای این آقای باصطلاح وکیل تهران نشین مدعی مردم بهشهر دیگه رنگ نداره . آقای زمانی تورت رو جای دیگه پهن کن که مقیمی به تو یکی باج نمیده .

      • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
        سه شنبه 2 آبان 1391-0:0

        1- از آقای استاندار که به خاطر همراهی با معاون اول رئیس جمهوری بازدیدی تحمیلی از مناطق سیل زده بهشهر داشتند نهایت تشکر و امتنان را دارم
        2- از آقایان معاونان استاندار که در رفع خرابیهای بهشهر روز و شب نداشتند و همه استان را بسیج کردند نهایت تشکر و امتنان را دارم. هر چند باید بگویم استان فقط بهشهر نیست و از رامسر تا چالوس که به شدت در فکر استان شدن هستند و اصلاً سیل نکا جز برای یکی دو نفر اهمیتی نداشت نیز حق دارند تا از موقعیت ها استفاده کنند و آنقدر بگویند و بنوبسند تا مسئولان خسته بشوند و با یک بازی سیاسی به آنها حق بدهند که یک استان داشته باشند. اصلاً هر کسی حق دارد که یک استان داشته باشد.
        3- سیل موهبتی الهی است که به دلیل از بین بردن جنگل شدت می یابد و نماینده قبلی بهشهر و نماینده فعلی بهشهر هر دو در این امر مهم نقش حیاتی و تاثیر گذار داشتند و الحمدلله دلسوزانه درخت ها را توسط شرکت های خدوم بهره برداری از جنگل قلع و قمع کردند و به تخریب خانه های افراد مستضعفی که چهره شهر را خراب می کردند کمک شایانی فرمودند که انشاء الله این فعل حسنه ماجور باشد.
        4- کلانشهر بابل که مامور معاون استاندار در حوزه مطبوعات است منظور بدی جز ابراز وجود ندارد و اصلاً هم به دنبال حق داشتن نماینده و خوب و بد سیل و غیره نیست. هدف والای ایشان این است که بابل به عنوان کلانشهر جا بیافتد. البته منظور ایشان از کلانشهر تعریف یک شهر بزرگ نیست بلکه می خواهد برساند که در بابل تعداد افراد کچل بسیار زیاد است و از این جهت آن را به شهر کلان (کچل ها) تعبیر می فرمایند.
        5- اساساً غلط انداز این توصیه برادرانه را به همه شهروندان درجه پ و 2و 3 و 4و 5و ... استان خودمان می کند که در برابر حوادث و اتفاقات چه ارضی و چه سماوی صبور باشید و با تحمل آن مشکل مسئولان را حل کنید تا سفر به چین زهر مار نشود و از دماغشان در نیاید. اصلاً مسئولان برای حل مشکل شماها رنج سفر به این سرزمین منحوس و ناپاک را تحمل می کنند و در هتل هایی که چندتا ستاره بیشتر ندارند اسکان جسته و از چندجای تاریخی و کهنه و قدیمی و گندیده و متعفن و درب و داغان بازدید می کنند و لبخندهای زورکی توام با التماس و درخواست از طرف چینی می زنند تا مشکل شما مردم استان را حل بکنند. اینهمه فداکاری ن شایسته تقدیر نیست؟ اگر نه به غلطانداز چه مربوط که رئیس مملکت می خواهد از میان اینهمه زندان ها از اوین بازدید کند و اصلاً هم شائبه دیدار و دلداری به آقای جوانفکر در میان نیست و محض پیگیری اختیارات و ظرفیت های عدالت جویانه در قانون اساسی است که به این کار بزرگ دست می زند و شما و غلط انداز خیلی مونده تا این مساول را درک کنند. زیاده عرضی نیست و عرضه ای هم ندارم که مصیبت بهشهری ها را بفهمم.

        • دوشنبه 1 آبان 1391-0:0

          حریت و آزادگی مخصوص انسانهای بزرگ است . انسان های هیچگاه نمی توانند آزاده باشند و لذا هیچگاه نمی توانند از حقوق مظلوم دفاع کنند

          • دوشنبه 1 آبان 1391-0:0

            سخنان ايشان در نماز جمعه هنوز در يادهاست كه چاله چوله هاي بهشهر به من ربطي ندارد اين هم به اون و مسولان اداره منابع طبيعي شهرداري و ديگران ربطي ندارد واقعا اين همه درخت قطع شده كه باعث سيل گرديد به چشم مسولان نيامد اگر نيامد يه سري به كمربندي خليلشهر بزنند تا ببينند كه چطور درخت هاي سيل آورده، آماده را شركتهاي فرصت طلب جمع آوري كردند و بار زند و فروختند

            • زمانی- تهرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
              دوشنبه 1 آبان 1391-0:0

              در پاسخ به کامنت کلانشهر بابل باید به عرض برساند: تا بهترین و کارآمدترین نماینده های استان را چه تعریف نمائیم؟ اگر از حیث عملکردهای مصلحت گرانه آقای مقیمی مدنظر باشد، یقینا بنده نیز با شما موافقم که وی در این زمینه از همه نمایندگان شمالی و غیر شمالی اولی تر وبرتر است!!! ولیکن اگر از حیث اثر بخشی نقش وی در تصمیمات و مصوبات منطقه ای و ملی و رفع جدید و اساسی مشکلات و نابهنجاری های منطقه مد نظر باشد و تاثیرات وی در دوره های نمایندگی ایشان- قطعا پاسخ منفی است و وضعیت موجود مازندران و بویژه بهشهر در عرصه های مختلف گویای صحت این مورد است. مع الوصف با شناختی که از مدیریت و سر دبیر محترم و فرهنگ دوست مازندنومه دارم، پیشنهاد می نمایم آقای مقیمی یا حضرتعالی کارکرد شفاف، دقیق و مستندی از کارنامه فعالیت ها و اقدامات خود / ویدر دو دوره اخیر مجلس به مازندنومه جهت انتشار ارائه نمایند تا شاید اینجانب و خوانندگان محترم مازندنومه نیز به مانند شما بر این باور گردند که : "....آقای مقیمی یکی از بهترین ها و کارآمدترین نمایندگان استان می باشند..."!!!؟؟؟ : دانه فلفل سیاه و خال مهرویان سیاه.....!!!!

              • دوشنبه 1 آبان 1391-0:0

                فکر کنم ... همین اقا باشد اقای مقیمی :... چه کار مثبتی برای بهشهر انجام داده اید؟

                • کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  دوشنبه 1 آبان 1391-0:0


                  به نظر بنده جناب آقای مقیمی یکی از بهترین و کارآمدترین نماینده های استان میباشند . ولی در زمینه سیل بهشهر بسیار ضعیف و غیر قابل انکار عمل کرده....

                  • زمانی- تهرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    دوشنبه 1 آبان 1391-0:0

                    اینهمه احساسات و مسولیت پذیری نگارنده محترم شایسته تقدیم و برایسته امتنان است. نقش کم رنگ و مسئولانه آقای مقیمی در عملکرد دو دوره خویش در مجلس و نسبت به منطقه و کارنامه غیر رضایت بخش وی در ایام تصدی وی در مجلس، نشان از آفتاب آمد، دلیل آفتاب است؟ نصایح وی در جلسه مدیریت بحران فاقد هرگونه مدیریت علمی، کارشناسی و اجرایی مناسب و موثر در بهشهر و منطقه به سان نوش دارو پس از مرگ سهراب بوده و نقش منفعل و غیر مسئولانه وی در جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و حفظ حقوق محیط زیست و همراهی وی در هدایت طرح های آلاینده زیست محیطی مانند پالایشگاه نفت در میانکاله و عدم توجه به تبعات آتی آن به مانند پالایشگاه آبادان و تهران و و بی توجهی به هزاران مشکلات فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، معیشتی و بهداشتی مردم منطقه و نیز کارنامه سطحی و مصلحت گرایانه وی در عرصه های مختلف در کشور، امیدی از تحول و رشد و توسعه در حوزه انتخابیه به مانند عملکرد سایر نمایندگان پیشین و بسیاری از مسئولان سنتی حاکم در طی سه دهه گذشته در بهشهر که در مقام جایگزینی خانواده خود در مسند مربوطه نیز می باشند، نداشته و نباید چشم امید به مواضع همیشه منفعلانه و مصلحت جویانه وی داشت؟؟؟!!!!. مردم به خوبی پی به این مهم برده و انتقاد و اعتراض شدید مردم خشمگین و رها شده و سیل زده بهشهر به امان خدا در این فصل سرما نسبت به عملکرد وی و رفتار غیر مسئولانه مدیریت شهری، دولتی، منطقه ای و استانی مویدّ این مهم است...؟!!!!
                    تقدیر و تشکر از عملکرد تاسف بار استاندار و مسئولان دولتی در وقوع سیل بهشهر و ارائه گزارشات غیر واقع و غیر منطبق با واقعیات سیل ویرانگر بهشهر برابر مستندات و شواهد موجود و مضبوط و خسارات میلیاردی وارده به خانه و کاشانه مردم و بی خانمان شدن هزاران نفر و صدها کشته و مصدوم و از بین رفتن احشام و باغات و اموال آنها و تخریب هزاران خانه و نامعلوم بودن سرنوشت مفقودین و وجود گل و لای و گنداب و بوی تعفن در هوای آلوده بهشهر و عدم هرگونه حمایت های دولتی لازم از سیل زدگان آواره و فقدان تخقق هیچ یک از وعده ها و مصوبات دولتی تا کنون ،به راستی که شایسته تقدیر بوده و صد البته، آقای مقیمی، با احساس مسئولیت مصلحت گرایانه خود به مانند همیشه باید مراتب سپاس خویش را از استاندار و مسئولانی به عمل آوردند که به هنگام بازدید از خیابان قائم بهشهر و مناطق سیل زده، نگران گلی شدن کت و شلوار و کفش خود بودند و زندگی مردم تا کمر در گل و لای و آوار....؟؟؟!!!!
                    آفرین بر نماینده مسئول و خدوم بهشهر! اما افکار عمومی و تاریخ و مردم منطقه نسبت به عملکرد وی به مانند سایر مسئولان قضاوت کرده و تاریخ نیز، آئینه تمام نمای منویات و علمکرد آنها خواهد بود و به قول حافظ:
                    خوش بود گر محک تجربه آید به میان
                    تا سیه روی شود، هر که در او غش باشد.....

                    • دوشنبه 1 آبان 1391-0:0

                      آقاي مقيمي در روزهاي سيل ديدني بود. مردي با كاور هلال احمر، تميز و بدون گل ... ايشان به عنوان نماينده مردم شهرستان بهشهر در مجلس شوراي اسلامي بايد از عملكرد شوراي خواب زده شهر بهشهر و شهردار بازنشسته بهشهر كه آمار ميلياردي از خدمات شهرداري ميدهد، بازخواست نمايد و سيل اخير نشانه ي اشكاري از ناكارامدي و بروز تلفات جاني و مالي شهروندان است. بهشهر پس از ده روز هنوز از گل و لاي سيل پاك نشده است.


                      ©2013 APG.ir