تعداد بازدید: 1931

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 1 آبان 1391-23:32

همایش ملی تشیع و تبرستان در مرزن آباد برگزار می شود

دبیر همایش ملی تشیع و تبرستان گفت: 142 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه رسیده است/این همایش ملی در روز 14 آبان-روز مازندران- در شهر مرزن‌آباد برگزار می‌شود/ مرزن‌آباد نخستین مکانی است که مردم تبرستان با حسن بن زید بیعت کردند و حکومت علویان در آن پایه‌گذاری شد.


مازندنومه،خبر ارسالی کمیته اطلاع رسانی همایش: دبیر همایش ملی تشیع و تبرستان گفت: این همایش با رویکرد شیعه و حکومت علویان در مازندران با فراخوان مقاله در 16 موضوع،آغاز به کار کرد و تا به امروز 142 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه رسیده است.

حجت‌الاسلام محمود علیخانی تصریح کرد: با بررسی انجام گرفته، چهار مقاله به عنوان مقاله برتر و 19 مقاله قابل تقدیر انتخاب شده که در روز همایش ارائه می‌شود.

امام جمعه مرزن‌آباد افزود: این همایش ملی در روز 14 آبان-روز مازندران- در شهر مرزن‌آباد برگزار می‌شود.

دبیر این همایش ملی در ادامه بیان داشت: با حمایت‌های مردم تبرستان،تعدادی از سادات و امامزادگان توانستند در تبرستان حکومت تشکیل دهند.

علیخانی با اشاره به انتخاب شهر مرزن‌آباد به عنوان محل برگزاری این همایش متذکر شد: برابر اسناد معتبر تاریخی، منطقه مرزن‌آباد نخستین مکانی است که مردم تبرستان در 25 رمضان سال 250 هجری با حسن بن زید بیعت کردند و حکومت علویان در آن پایه‌گذاری شد.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به این اسناد تاریخی می‌توان سعیدآباد یا مرزن‌آباد امروزی را نخستین مرکز حکومت علویان نامید، اذعان داشت: به همین خاطر محل این همایش ملی با نظر متولیان صاحب‌نظر، شهر مرزن‌آباد انتخاب شده است.


  • ابراهیمیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 4 آبان 1391-0:0

    برگذار کنندگان محترم تنگ نظری به خرج داده از تمامی ظرفیت های شناخته دشده ی بخش مرزن آباد بهره نجستند. وجود افراد توانمند وصاحب نام می توانست ارزش وجایگاه این همایش را فرا تر ببرد.


    ©2013 APG.ir