تعداد بازدید: 2012

توصیه به دیگران 3

شنبه 6 آبان 1391-10:31

هیاهو برای هیچ

تاریخچه مختصر سفرهای خارجی مسئولان مازندرانی/ بسياري از مديران عامل سازمان هاي توابع شهرداري،معاونان و مديران ادارات به بهانه هاي مختلف به سفرهايی مي روند كه نه تنها ارمغاني ندارند، تنها هزينه تراشي شده و در آن حتي اجراي يك پروژه و صدور يك بخشنامه داخلي و خارجي هم ديده نمي شود.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،شعبان وفایی نژاد:در سال 1348 مهندس عبدالعلي تراب-شهردار وقت ساری- اولين شهردار مازندران بود كه به همراه دو تن از شهرداران كشورمان از سوي اتحاديه شهرداري هاي كشور همزمان با برپایی كنگره بين المللي عازم كشورهاي آلمان ، انگلستان ، اتريش ، دانمارك و شهرهاي برلين ، پاريس و وين شد، اما هیچ گاه مشخص نشد اين سفر براي شهر ساري چه ره آوردي داشت؟

سال 64 و بعد از پيروزي انقلاب ، يكي از شهرداران ساري به همراه تعدادي از كارشناسان بانكی براي انتقال كارخانه تبديل زباله به كود عازم آلمان و انگلستان شدند.

اين مأموريت هم ناموفق بود و آن ها به دليل حضور تيمي تحت عنوان شهرداري در ليگ يك،فقط تعدادي كفش و توپ فوتبال از آلمان به ساري آوردند!

 شهردار ديگري در سال 1377 به همراه تعدادي از مسئولان استان به عشق آباد تركمنستان رفت كه ره آورد اين سفر تنها تعدادي عكس از وضعيت شهرهاي تركمنستان بود.

 همزمان شهردار ديگري به همراه جمعي از مسئولان به آلمان رفت تا صنعت كارخانه زباله را به ساري بياورد، اما آنها نيز تنها عكس هاي يادگاري سوغات آوردند.

بار دیگر شهرداران ، شورائيان ، مسئولان استان قصد سفر به انگلستان كردند اما حاصل اين سفر ، تنها سخنراني رئيس شوراي اسلامي شهر ساري در يكي از پارك هاي انگلستان آن هم با لهجه محلي مازندراني بود.

بعدها نيز اين سفرها تكرار شد و با اعزام به روسيه ، شهرستان ساري را به خواهر خواندگي يكي از شهرهاي روسيه درآورده، ساير شهرها هم به عهد شهرهاي ديگر در آمدند.

در موردی دیگر تنها 10 روز از حضور يكي از شهرداران ساري بر مسند كار باقي مانده بود و همگان مي دانستند او رفتني است،ليكن او ابتدا به امارات سفر کرد و بعد از برگشت از شهرداري ساري رفت.

 زمانی دیگر يكي ديگر از شهرداران ساري به همراه جمعي از مسئولان به سفر خارجي رفت،ولی حاضر به اين نشدند از ساير ادارات كسي همراه آنها باشد.

سفر به مالزی و ترکیه و بلاروس و اینک چین هم در ادامه همان سفرهای ناموفق قلمداد می شود.

 آقاي استاندار و مسئولان شهر ساري به تعداد زیادی از كشورهاي آسيا شرقي ، اروپا و خاورميانه به بهانه هاي مختلف سفر کردند، اما هيچ دستاوردی براي شهر و شهروندان در برنداشت.

 البته نگارنده قصد ندارد ليست سفرهاي خارجي بسياري از مسئولان را كه به بهانه داشتن انواع دعوتنامه از سوي شركت هاي خارجي به به كشور مورد نظر سفر كرده اند (با عنوان مأموريت اداري ) مطرح نمايد.

 بسياري از مديران عامل سازمان هاي توابع شهرداري،معاونان و مديران ادارات به بهانه هاي مختلف به سفرهايی مي روند كه نه تنها ارمغاني ندارند، تنها هزينه تراشي شده و در آن حتي اجراي يك پروژه و صدور يك بخشنامه داخلي و خارجي هم ديده نمي شود.

 آقايان ما كه تجارب شما را از این سفرها ملاحظه نكرديم. آقاي استاندار ما نمي دانيم حاصل اين سفرها براي خدمات رساني به شهروندان چه بوده است؟! حداقل این بار پس از برگشت پايش و آمايش كنيد كه آب گرفتگي ساري ، سيل بهشهر ، ويراني شهرهاي استان كه با كمترين بارش ها به وقوع مي پيوندد، حاصل مديريت و تجربيات مسئوليني است كه ده ها سفر خارجي از هزينه بيت المال داشته اند و هيچ سودي به حال شهروندان نداشته است .

ای‌میل نویسنده:sh_vafainezhad@yahoo.com


  • يکشنبه 7 آبان 1391-0:0

    آقاي استاندار! چند بار شهرداران را با پول ما به سفر خارجي فرستاديد و از لذن ديدار آنتاليا در تركيه برخوردار شدند، به هر حال نوش جانشان باد. به قولي اگر براي ما آب نداشت براي آنان نان داشت. يكبار هم لطف كنيد و يكي از همان شهرداراني كه به شهرشان در ينگه دنيا سفر كرده ايد را به استان مازندران دعوت كنيد تا از نزديك مشكلات ما را ببينند و از راه حل آنان استفاده كنيد شايد فرجي حاصل شود والا شهرداري مثل شهردار بهشهر را با تور يكساله به تمام نقاط جهان هم ببريد به خدا هيچ اتفاقي نمي افتد. اگر شهردار، متخصص شهرسازي باشد بهتر مي فهمد كه شهر را چگونه مديريت كند. پاك كردن خيابانهاي بهشهر از اثار سيل هنر نيست، به داد مشكلاتي كه در خانه ها گريبانگير اين مردم مظلوم و كم بضاعت شده است برسيد.

    • يکشنبه 7 آبان 1391-0:0

      ره آورد سفر استاندار به چين اخراج 16 نفر از كاركنان قراردادي و شركتي سازمان همياري هستش

      • شنبه 6 آبان 1391-0:0

        بزرگترین دستاورد این سفر ناکارامدی دولت اصولگرایی است و روشن شدن معنای بصیرت


        ©2013 APG.ir