تعداد بازدید: 2343

توصیه به دیگران 1

شنبه 6 آبان 1391-22:44

900 مهمان در همایش تشیع و تبرستان

دبیر همایش تشیع و تبرستان گفت:سعید آباد بخش مرزن آباد، اولین بیعت گاه علویان در تبرستان است/ تاکنون مرزن آباد را بیشتر به دلیل ترافیک بالای آن می شناختند/برگزاری این همایش هزینه سنگینی را در پی دارد.


مازندنومه،خبر ارسالی کمیته اطلاع رسانی:دبیر همایش تشیع و تبرستان گفت: سعید آباد بخش مرزن آباد، اولین بیعت گاه علویان در تبرستان است.

حجت الاسلام محمود علیخانی در نشست با اعضای شورا و دهیاران بخش مرزن آباد افزود: علت نامگذاری 14 آبان به نام روز مازندران، ورود حسن بن زید دعوت کننده بزرگ علویان به سعید آباد مرزن آباد و بیعت مردم در این روز بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون در رابطه با تشیع و تبرستان در منطقه همایش و برنامه خاصی اجرا نشده بود موضوع با مسئولان بخش مرزن آباد در میان گذاشته شد تا اولین بیعت گاه علویان تبرستان بیش از پیش به علاقه مندان و عموم مردم شناسانده شود.

علیخانی با بیان اینکه تاکنون مرزن آباد را بیشتر به دلیل ترافیک بالای آن می شناختند تصریح کرد: پس از اطلاع رسانی بر برپایی این همایش بزرگ مذهبی هم اینک مرزن آباد با نام تشیع و تبرستان در سطح کشور شناخته می شود.

امام جمعه مرزن آباد با اشاره به برکات برگزاری این همایش گفت: اقدامات شایسته ای همزمان با روزهای برپایی همایش در مرزن آباد انجام شده که از جمله آن می توان به نصب گیرنده دیجیتال در این منطقه یاد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 900 میهمان از سراسر کشور در این همایش حضور خواهند داشت افزود: برگزاری این همایش هزینه سنگینی را در پی دارد که از محل منابع بخش و شهر، شهرستانی، استانی و کشوری تامین می شود.



    ©2013 APG.ir